Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 oktober 2010, 11:40   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Deze interpretaties zijn evenmin wetenschappelijk. Uit partijsuccessen kun je niet zomaar meningen over afzonderlijke standpunten afleiden. Ik heb zowel op Groen als op CD&V gestemd. Ik wens u veel succes om daaruit een duidelijk communautair standpunt af te leiden. Er speelt veel meer mee: meningen over methoden, ideologische standpunten, personele kwaliteiten, etc.
Weet ge zelf wat ge wilt?
Oud 6 oktober 2010, 11:42   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...&kanaalid=1612

Op de vraag of Vlaanderen onafhankelijk moet worden, antwoordt nog altijd 59,3 procent negatief. Met 25,7 procent maken de aanhangers van onafhankelijkheid ongeveer een kwart van de bevolking uit, terwijl 15 procent geen mening heeft.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=143614
Moest dit nu een link zijn naar een poll met de vraag: Wenst u een grote staatshervorming? dan was uw bericht relevant geweest. Dit is echter "peer" antwoorden op de vraag "wat groeit er aan een appelboom?"
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 oktober 2010, 11:43   #23
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Waarom moest hij dan EERST aan het woord? Waarom mocht niet HIJ de repliek geven?
Het ideaal had erin bestaan ze rechtstreeks met elkaar te laten debatteren. Ik zal niet zeggen dat volgorde er niet toe doet, maar Lieven Verstraeten wees Magnette er wel op dat hij "een zware uitspraak" had gedaan, waardoor hij die uitspraak ook meteen in twijfel trok. Ik vind dat Verstraeten hier geen deontologische fout kan worden aangewreven. Je kunt natuurlijk op �*lle slakken zout leggen: waarom eerst de ene en dan de andere. Als het omgekeerd was geweest, had er geen haan naar gekraaid, maar als het over De Wever gaat moet alles opeens volgens een strak draaiboek. Tja...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 6 oktober 2010, 11:44   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik lees dezer dagen vooral de lezersreacties in DS maar ook in DM

en verwonder mij erover hoeveel steun Bart krijgt !

dat stemt me hoopvol ...

en ja, dit is natuurlijk een déj�* vu all over again, dat me sterkt in t feit dat ik in juni van dit jaar een geweldig goede keuze heb gedaan

Vandelanotte vanmorgen en Radio1 op dit moment (waar ze het hebben over het pschychopatologisch profiel !!! van BDW) ... hebben mij net doen besluiten ook een lidkaart van de N-VA aan te schaffen.

http://www.n-va.be/word-lid
Hi, collega.

Zover is het gekomen, dat we lid worden van de N-VA.
Oud 6 oktober 2010, 11:45   #25
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Remember zijn uitspraak wat de franstaligen betreft en hun "kabouterstapjes"...

c'est genial hein.....
In retorisch opzicht wel. In intellectueel opzicht niet. Misschien kunnen we het eens over de kabouterstapjes van de N-VA hebben t.a.v. de Franstalige eisen, zoals de uitbreiding van het BHG?
Oud 6 oktober 2010, 11:48   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In retorisch opzicht wel. In intellectueel opzicht niet. Misschien kunnen we het eens over de kabouterstapjes van de N-VA hebben t.a.v. de Franstalige eisen, zoals de uitbreiding van het BHG?
Die kabouterstapjes van de N-VA zorgen er wel voor dat er enige ongerustheid is ontstaan in Wallonie.

En wat nog belangrijker is, dat is dat het N-VA succes er voor zorgt dat de andere "Vlaamse" partijen geen federale Vlaamse minderheidsregering durven opstarten.

Met de schrik in het hart zijn ze plots Vlaams geworden.
Oud 6 oktober 2010, 11:51   #27
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Weet ge zelf wat ge wilt?
Absoluut. Maar ten aanzien van bepaalde kwesties sta ik eerder onverschillig: "Vlaanderen of België" interesseert mij bijvoorbeeld geen fluit, zolang het BHG maar wordt uitgebreid en men de politieke entiteit organisatorisch optimaliseert (wat in het geval van België ingrijpender inspanningen zal vragen, reden waarom ik daar slechts een lauwe minnaar van ben; in tegenstelling tot wat de meesten hier denken sta ik helemaal niet afkerig van een onafhankelijk Vlaanderen, maar dus wel onder voorwaarde van een initiële uitbreiding van het BHG, dat vervolgens zelf kiest bij welke regio het wenst te horen).
Oud 6 oktober 2010, 11:54   #28
Shadowke

Standaard

Citaat:
Absoluut. Maar ten aanzien van bepaalde kwesties sta ik eerder onverschillig: "Vlaanderen of België" interesseert mij bijvoorbeeld geen fluit, zolang het BHG maar wordt uitgebreid en men de politieke entiteit organisatorisch optimaliseert (wat in het geval van België ingrijpender inspanningen zal vragen, reden waarom ik daar slechts een lauwe minnaar van ben; in tegenstelling tot wat de meesten hier denken sta ik helemaal niet afkerig van een onafhankelijk Vlaanderen, maar dus wel onder voorwaarde van een initiële uitbreiding van het BHG, dat vervolgens zelf kiest bij welke regio het wenst te horen).
omdat je zelf een vlaminghater bent duikboot?
Shadowke is offline  
Oud 6 oktober 2010, 11:58   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Op de vraag of Vlaanderen onafhankelijk moet worden, antwoordt nog altijd 59,3 procent negatief. Met 25,7 procent maken de aanhangers van onafhankelijkheid ongeveer een kwart van de bevolking uit, terwijl 15 procent geen mening heeft.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=143614
lol ze doen zelfs de moeite niet meer om een bron te vermelden, een organisator, aantal geenqueteerden, foutemarge etc

en dat roep jij dan op als argument tegen de officiele verkiezingsuitslag ???

dit is het zwakste wat ik van jou ooit las filosoof ... slecht geslapen of zo ?
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 11:59   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze interpretaties zijn evenmin wetenschappelijk. Uit partijsuccessen kun je niet zomaar meningen over afzonderlijke standpunten afleiden. Ik heb zowel op Groen als op CD&V gestemd. Ik wens u veel succes om daaruit een duidelijk communautair standpunt af te leiden. Er speelt veel meer mee: meningen over methoden, ideologische standpunten, personele kwaliteiten, etc.
je kan Eddy moeilijk verwijten dat de kiezer de partijprogramma's niet kent, en hij wel ...
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:00   #31
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In retorisch opzicht wel. In intellectueel opzicht niet.
En kunnen we bijgevolg zowat alle recente uitspraken vanuit franstalige hoek zonder problemen in dezelfde categorie onderbrengen....

Het hysterisch gekrijs van onckelinks en de zure oprispingen van Milquet en de andere halve en hele leugens van de rest van de francofone politieke meute inbegrepen...

Citaat:
Misschien kunnen we het eens over de kabouterstapjes van de N-VA hebben t.a.v. de Franstalige eisen, zoals de uitbreiding van het BHG?
De franstaligen hebben niets te eisen wat Vlaams grondgebied betreft.....

Duidelijk.....
Svennies is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:02   #32
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ideaal had erin bestaan ze rechtstreeks met elkaar te laten debatteren. Ik zal niet zeggen dat volgorde er niet toe doet, maar Lieven Verstraeten wees Magnette er wel op dat hij "een zware uitspraak" had gedaan, waardoor hij die uitspraak ook meteen in twijfel trok. Ik vind dat Verstraeten hier geen deontologische fout kan worden aangewreven. Je kunt natuurlijk op �*lle slakken zout leggen: waarom eerst de ene en dan de andere. Als het omgekeerd was geweest, had er geen haan naar gekraaid, maar als het over De Wever gaat moet alles opeens volgens een strak draaiboek. Tja...
Ik verwijt Verstraete niks. Echt waar. Ik vond hem voor beiden neutraal.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:02   #33
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
omdat je zelf een vlaminghater bent duikboot?
Wat brengt deze beschuldiging nu juist bij? Hou toch eens op met iedereen die niet hetzelfde denkt als jij etiketjes op te kleven als "Vlamingenhater". De demografische groei en druk in het BHG heeft een suburbanisatiebeweging in gang gezet die is uitgemond in een verbrusseling van de Vlaamse Rand. Sociologisch zijn gewest en rand allang niet meer van elkaar te scheiden: integendeel, ze vormen een betrekkelijke organische eenheid. Om die reden is het ook verstandiger dat staatkundig op te vangen. Overigens wordt deze argumentatie ook gebruikt door Bart de Wever om het uiteenvallen van België - "sociologisch twee democratieën" - te bepleiten...
Oud 6 oktober 2010, 12:04   #34
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
je kan Eddy moeilijk verwijten dat de kiezer de partijprogramma's niet kent, en hij wel ...
Dat heb ik hem dan ook niet verweten...
Oud 6 oktober 2010, 12:05   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hi, collega.

leve België
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:06   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik hem dan ook niet verweten...
ik bedoel natuurlijk dat zijn conclusie (op basis van partijprogramma's en verkiezingsuitslag) dat 80% van de Vlaming meer autonomie wenst. volkomen correct is. Daar is geen speld tussen te krijgen.

zo niet schaf dan verkiezingen en partijprogramma's maar helemaal af of maak er een complete BV poppoll van hé .
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:09   #37
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ELKE kiezer weet WAT de partij waarop hij gestemd heeft, gedaan heeft en zal doen. Of waren er niet genoeg debatten op TV? Ik denk dat nog nooit de keuze van de kiezer zo duidelijk was. Diegenen die van toeten noch blazen weten, en traditioneel hebben gestemd, volgen gewoon met de massa en hebben BLIND vertrouwen in hun traditionele partij. Steeds minder komt dat echter voor.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:10   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
heb je Magniette gehoord ???

in godsnaam, als je je daardoor al "vernederd" moet voelen ??? komaan hé zeg !

niks : Dewever heeft weer eens een magistrale waarheid neergeplant met een woord dat bijblijft, maar waar ze geen inhoudelijk verweer tegen hebben (de deden idd te kleine stappen en ze weten het) ... dan maar voor de gallerij de 'GROTE VERONTWAARDIGING' geacteerd ... maar zeg, die Franse slag doorziet heel Vlaanderen ondertussen
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:10   #39
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hi, collega.

Innige deelneming aan beide leeuwen. Remember, into each life some rain must fall...
robert t is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:11   #40
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
ik bedoel natuurlijk dat zijn conclusie (op basis van partijprogramma's en verkiezingsuitslag) dat 80% van de Vlaming meer autonomie wenst. volkomen correct is. Daar is geen speld tussen te krijgen.

zo niet schaf dan verkiezingen en partijprogramma's maar helemaal af of maak er een complete BV poppoll van hé .
Natuurlijk is dat niet correct, of althans: dat weten we niet. Om dat te weten zou die specifieke vraag gesteld moeten worden aan een evenwichtig samengestelde steekproefpopulatie. Het zou overigens geen slecht idee zijn om bij verkiezingen een aantal van zulke vragen aan de bevolking voor te leggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be