![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
er moet helemaal niet gepaaid worden. Uitroken, dat moeten we ermee doen! Zoals BDW zei: misschien moeten we ze wel met de kop boven de afgrond hangen!
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
1 op drie voor NVA in de peiling !!!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
#24 |
|
Burgemeester
|
ik zou echt toch wel eesn een vlieg willen zijn, om rond Bart de Wever zijn hoofd te zoemen als hij bij de koning is, wat daar gezegd wordt, moet wel de moeite zijn om te beluisteren.
zo van : Sorry, sire, maar ik moet mijn verkiezingsbeloften waar maken, dus zullen de walen moeten bloeden, en anders gaat je koninkrijk eraan, Misschien leef ik lang genoeg om het wel eens in een boekje telezen. |
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan doen we zoals bij de grote mensen en we sturen deurwaarders.
|
|
|
|
#26 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Bereken dan eens hoeveel Vlamingen een inkomen halen door in Brussel en Wallonië te gaan werken en hoeveel "personenbelastingen" we zouden kwijtspelen door te "splitsen". Een andere interessante berkening is de demografische gevolgen berekenen die volgen uit een verbetering/verlechtering van de sociale uitkeringen in Vlaanderen/Brussel/Wallonië, de meerkost van een gesplitste NMBS, de moeilijkheden van de enige serieuze luchthaven die we hebben door haar ligging "op" de grens. De meer ingewikkelde onderhandelingen die er te voeren zijn (met één jaar zal je niet toekomen), de economische kosten van een aanslepende impasse, de sociale achteruitgang veroorzaakt door een aanslepende impasse... De problemen zijn slechts oplosbaar binnen het kader van de politieke partijen ie. deze moeten terug federaal gaan samenwerken met hun spiegelbeeld en vanuit hun intern akkoord een oplossing "durven" voorstellen voor de hangende problemen. Indien de "Liberale familie" onder elkaar een oplossing kan voorstellen en deze aan de franstalige en nederlandstalige kiezers kan voorstellen voordat er verkiezingen zijn denk ik dat ze een meerdrheid kunnen halen . Iedere belg zal intussen wel willen dat er een gezonde aanvaardbare oplossing komt en tegelijk een einde van de communautaire speeltijd.
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus je groepeert het risico op federale niveau, en de basisfinanciering verzorg je zelf. Dus als je SZ organiseert, dan financier je zelf de werking en uitbetaling etc, maar het risico is bvb de 'swings' in de jobmarkt. Dus grote swings worden betaald door de gemeenschap... en dat is normaal een goeie werkbaar model. Enfin, ik veronderstel datze daarboven nu slim genoeg zijn om binnen die krijtlijnen te redeneren natuurlijk |
|
|
|