![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die uitleg kan nooit het feit recht trekken waarom je nu tegen een al eerder goedgestemd Vlaams wetsvoorstel zou stemmen omdat de Franstaligen dat willen/eisen.
Laatst gewijzigd door daiwa : 8 oktober 2010 om 23:56. |
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Djeetje. Als ie unitaristen kan overtuigen om op hem te stemmen dan zal dat ook wel lukken zeker?
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop met je mee. houzee!
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is cruciaal. Als de N-VA dinsdag op één of andere wijze het agenderen van het splitsingsvoorstel niet steunt of verhindert, dan is ze de weg van de CD&V opgegaan en is ze voorgoed verloren. De 33 pct zal dan snel slinken naar 15 en minder.
Ik kan me niet voorstellen dat de bollebozen van de stratego-groep dit niet zouden doorhebben.
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aan tonen wie op democratische wijze de baas is in dit land.
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onmogelijk. Die bestaat niet.
Het worden vier dagen vol bloed, zweet en tranen in de Koningsstraat. Iemand zin om mee een 96-uren-wake te organiseren aan Frituur De Draak?
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot gisterenavond dacht ik ook dat het onmogelijk of toch onwenselijk zou zijn om de besprekingen om tot een regering te komen te laten doorkruisen door zo'n wetsvoorstel.
Maar ik moet op mijn gedacht terugkomen. De enige die de toestand in zijn geheel kan inschatten - wat de voordelen zijn en wat de nadelen - is het Weverke en zijn onderhandelings- en stratego-team. Een belangrijk gegeven daarbij is, is wat de tsjeven, de liberalen en zelfs de sossen gaan doen. De tsjeven moeten niet te hoog van de toren blazen, want het wetsvoorstel van voor de verkiezingen was medeondertekend door de ouden Van Rompuy. Maar ja, ... de tsjeven ... De blauw-grootgeldbezitters moeten ook niet te hoog ... want zij trokken de stekker eruit, omdat ... juist: er geen vooruitgang was .. en die is er nu ook niet. Dus wat zal het worden ? Het Weverke zal beslissen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 oktober 2010 om 10:23. |
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie geen enkele goeie reden waarom ze het niet zouden doen. Als er ook maar 1 Vlaamse partij, behalve geitewollensokkengroen (die hebben toch geen communautair profiel) niet instemt met de dringende agendering dan worden ze afgemaakt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
#32 |
|
Minister
|
Ik hoop echt dat men dit meestemt. Een onthouding vind ik niet goed genoeg voor N-VA. PS heeft niets te willen, we leven nog steeds in een democratie, hé.
|
|
|
|
|
#33 |
|
Minister
|
Tja.. in een normaal land was er al lang een burger opstand gekomen die het decennia lang kinderlijk en machtsgeil gekibbel spuugzat is en nu eens eist gehoord te worden en een degelijk beleid installeert dat niet met de oude leerschool dweept of ze zelfs verkracht.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop het niet, als N-VA kiezer verwacht ik van mijn partij dat ze alles uit de kast haalt om het BHV-wetsvoorstel dinsdag te agenderen én asap goedgekeurd te krijgen.
Ik wil de nodige persoonlijke moeite doen om haar hierbij te ondersteunen. Indien ze toch zou beslissen om anders te handelen, zet ze een eerste belangrijke stap naar de letermisering en naar mijn afhaken. In dat geval zal ik en stoemelings beginnen uitkijken naar een andere partij om mijn ei te leggen. Maar dat kan ik eigenlijk niet geloven.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 oktober 2010 om 12:13. |
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
O-VLD zijn ook even de grote volkspartij geweest die de CVP/Cd&V van de weg ging blazen. Het heeft ongeveer 1 jaar geduurd en dan kwam er intern ruzie. Het staat in de sterren geschreven dat het de n-va ook zal overkomen. Die partij heeft gewoon niet genoeg politiek personeel en ervaring om de verschillende stromingen binnen de partij tevreden te stellen. Enkel de cd&V kan dat. daarom ook dat Cortebeek van het ACV er nog een stemadvies bovenop gedaan heeft om ervoor te zorgen dat BDW zoveel stemmen had dat hij niet meer aan de zijlijn kon blijven staan. De Franstaligen moeten gewoon de tijd haar werk laten doen; er komt een ogenblik waarop BDW zal gevierendeeld worden. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Jaja; de koning heeft het goed gezien; BDW als verduidelijker aanstellen; het zal voor jullie vlug duidelijk worden wanneer BDW zal moeten zeggen: ik kan tijdens mijn opdracht de anderen toch niet op stang jagen. |
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat hangt uitsluitend van De Wever zelf af. De Franstaligen hebben dit - voor de allereerste keer - niet in handen.
|
|
#38 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik heb maar een ding te zeggen aan de Wever: geen woorden maar daden!
Wat heeft de NVA te verliezen? PS en al haar linkse vriendjes demoniseren de NVA zowiso al en willen zowiso niet met de NVA praten. Laat ze maar eens voelen wat niet met de grootste partij van dit belachelijk landje inhoud Het zal ook de Vlaamse verraders nog eens mooi blootleggen (spa en groen!). |
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|