Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 oktober 2010, 16:13   #21
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dit is onmogelijk. De noties 'De Wever' 'Buik' enerzijds, en het begrip 'Plat' anderzijds, zijn niet voor te stellen toestanden. Men kan er zich hoogstens een zeer vage voorstelling van maken in het land van Juventus Ooit.
Voorstellen kan ik het me wel, maar het strookt niet met de huidige realiteit Maar ja, fritjes zijn toch zo lekker he
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 16:18   #22
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
De NVA gaat nog 8 dagen "staatsmanschap" tonen met de gedoemde 7 partijen waarna we voor de 61ste keer in een politieke impasse terechtkomen. Vervolgens gaat men toch over tot de stemming van BHV waarmee het spel helemaal op de wagen zit.

Aangezien zelfs de koning zijn nieuwe woordenschat dan uitgebuit is maken we ons klaar voor nieuwe verkiezingen.
Als de er achter de houding van de N-VA een bewuste strategie zit in de plaats van dat men ogenschijnlijk plat op de buik gaat voor de Franstaligen, dan lijkt dit mij eerder bedoeld als teken van goede wil aan de nog niet overtuigde Vlamingen dan aan Franstalig België. Dan kan BDW aan de Vlamingen voorleggen dat hij alsnog alles geprobeerd heeft om de Franstaligen te overtuigen, maar dat er niets beweegt. En dan slaat hij een dubbelslag met dan pas de splitsing van BHV voor te leggen, want dan toont hij alsnog standvastigheid en zorgt hij er tevens voor dat hij nog meer Vlamingen weet te overtuigen. Indien dit zijn beweegredenen zouden zijn, dan is het in ieder geval een fraai staaltje blufpoker dat hij nu opvoert.
SDG is offline  
Oud 10 oktober 2010, 16:25   #23
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Als de er achter de houding van de N-VA een bewuste strategie zit in de plaats van dat men ogenschijnlijk plat op de buik gaat voor de Franstaligen, dan lijkt dit mij eerder bedoeld als teken van goede wil aan de nog niet overtuigde Vlamingen dan aan Franstalig België. Dan kan BDW aan de Vlamingen voorleggen dat hij alsnog alles geprobeerd heeft om de Franstaligen te overtuigen, maar dat er niets beweegt. En dan slaat hij een dubbelslag met dan pas de splitsing van BHV voor te leggen, want dan toont hij alsnog standvastigheid en zorgt hij er tevens voor dat hij nog meer Vlamingen weet te overtuigen. Indien dit zijn beweegredenen zouden zijn, dan is het in ieder geval een fraai staaltje blufpoker dat hij nu opvoert.
Blufpoker?

Neen!

Het zijn de anderen die blufpoker speelden. "nog een weekje" ... weet je wel?

Wel, ze KRIJGEN hun week!

Bart moet niet bluffen, hij heeft 4 azen in zijn handen!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 16:28   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet, want na zijn 10 dagen zal een ander initiatief genomen worden en als ze dan agenderen dan lijkt het of De Wever alleen maar zijn eigen opdracht niet te moeilijk wou maken. Als er een Franstalige aangesteld wordt als infoclariformateur, dan zal het zeker op revanche lijken. Niet agenderen lijkt dan weer op eeuwig uitstel. Damned if you do, damned if you don't. Het had nu moeten gebeuren, terwijl hij zelf de hete patat in handen had.
Zucht is offline  
Oud 10 oktober 2010, 16:53   #25
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Over de buik van BDW gesproken, de deal van de dag bij Groupon is

Citaat:
Ultrasone golven en kleurentherapie met de Duolift in 10 sessies om het vetweefsel af te breken en voor een stevige huid bij Body Lounge voor 259 euro in plaats van 1333, of een korting van 81%
Kleurentherapie begot! Ze gaan uw vetweefsel bang maken met roze om het te doen weglopen!
Oud 10 oktober 2010, 17:24   #26
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik denk het niet, want na zijn 10 dagen zal een ander initiatief genomen worden en als ze dan agenderen dan lijkt het of De Wever alleen maar zijn eigen opdracht niet te moeilijk wou maken. Als er een Franstalige aangesteld wordt als infoclariformateur, dan zal het zeker op revanche lijken. Niet agenderen lijkt dan weer op eeuwig uitstel. Damned if you do, damned if you don't. Het had nu moeten gebeuren, terwijl hij zelf de hete patat in handen had.
Waarschijnlijk zeer juist.

Maar als het alleen N-VA, Belang en LDD was, dan had het geen effect, behalve dat een deel van het N-VA kiezerskorps naar een andere stal vertrekt. En dan heeft N-VA verloren op het doel als voor de partij zelf. Is dit de overweging die ze maken?
Burry is offline  
Oud 10 oktober 2010, 17:33   #27
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Kleurentherapie begot! Ze gaan uw vetweefsel bang maken met roze om het te doen weglopen!
Misschien eens proberen op de Franstalige onderhandelaars?

Eigenlijk is daar een eenvoudige oplossing voor: NEDERLANDS spreken.
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 17:35   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Net op het nieuws zeiden ze dat de NVA de splitsing van BHV dreigt te stemmen inhet parlement, de PS is woedend
Ik vermoed dat als de NVA dat niet doet ze terug een klein partijtje zullen worden. Eveneens gaat het momentum verloren iets van de scheve situatie in belgië recht te trekken vrees ik.

Zegt mijn intuïtie mij.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2010 om 17:38.
Johan Bollen is offline  
Oud 10 oktober 2010, 17:38   #29
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dit is onmogelijk. De noties 'De Wever' 'Buik' enerzijds, en het begrip 'Plat' anderzijds, zijn niet voor te stellen toestanden. Men kan er zich hoogstens een zeer vage voorstelling van maken in het land van Juventus Ooit.
Verdient een triple-B. Proficiat.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 oktober 2010 om 17:38.
4x10E6 is offline  
Oud 10 oktober 2010, 17:40   #30
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Zonder twijfel een triple-B.

4x10E6 is offline  
Oud 10 oktober 2010, 17:40   #31
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Bart de Wever minister van staat, ben beniewd wat zijn achterban daarover te zeggen heeft.

Hou er ook rekening mee dat wat in de 7e dag wordt gezegd niet altijd de realiteit is. Vorige keer was siegfried bracke in de 7e dag ook heel optimistisch, "10 minuten later" (bij wijze van spreken) lanceerde de NVA een ultimatum waarmee het de PS de stekker uit de onderhandeligen liet trekken.

What you see isn't always what you get
De finaliteit van dat 'optimistisch zijn', van deze drang, dit onweerstaanbaar verlangen moge hopelijk de moeite waard zijn.
Oud 10 oktober 2010, 17:47   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Men kan moeilijk verwachten dat N-VA eerst die opdracht van "clarificateur" voor De Wever aanvaardt (zij het met tegenzin) en dan onmiddellijk in het federaal parlement de BHV-kwestie weer aanhangig maakt, waardoor ze zelf die opdracht saboteren. Dat zij vragen om eventjes te wachten tot 18 oktober (einde van de clarificateur-taak) vind ik persoonlijk niet abnormaal. Voor mij is "plat op de buik gaan" toch wel iets anders. Dus voorlopig "wait and see, albeit only for ten days".
Oud 10 oktober 2010, 17:49   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo denk ik er ook over.
Oud 10 oktober 2010, 18:02   #34
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik vernam op café dat 'den N-VA' volgende week bij het begin van het nieuwe parlementaire jaar geen voorstel zal indienen in de Kamer om BHV te splitsen.

Bron José van den Germinal en DS : http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101010_029

Een groot staatsman is opgestaan: koninklijk clair-voyant De Wever.

Hiermee is het Bart-Bashing seizoen op politics.be officieel geopend. Mijn zondag kan alvast niet meer stuk
Uiteraard bent u in uw nopjes nu u een aantal Vlaamsgezinden al bereid om aan Bart Bashing te doen. Op mij maken uw doorzichtige spelletjes niet de minste indruk. Met Leterme was het ook al zo.

En neen, er komt nooit nog een paarse regering. Leg er uw bij neer.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:05   #35
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Men kan moeilijk verwachten dat N-VA eerst die opdracht van "clarificateur" voor De Wever aanvaardt (zij het met tegenzin) en dan onmiddellijk in het federaal parlement de BHV-kwestie weer aanhangig maakt, waardoor ze zelf die opdracht saboteren. Dat zij vragen om eventjes te wachten tot 18 oktober (einde van de clarificateur-taak) vind ik persoonlijk niet abnormaal. Voor mij is "plat op de buik gaan" toch wel iets anders. Dus voorlopig "wait and see, albeit only for ten days".
Inderdaad, die taak van de koning was er opgericht om de positie van Dewever te verzwakken. En deze mag zeker nu niet verzwakt worden in deze ultieme week. Ik roep CD&V, Vlaams Belang en Lijst Dedecker om deze week geen politieke spelletjes te spelen, maar eendrachtig die Walen bij hun nekvel te pakken.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:05   #36
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Men kan moeilijk verwachten dat N-VA eerst die opdracht van "clarificateur" voor De Wever aanvaardt (zij het met tegenzin) en dan onmiddellijk in het federaal parlement de BHV-kwestie weer aanhangig maakt, waardoor ze zelf die opdracht saboteren.
Dat is Belgische Logica: om te mogen onderhandelen moeten de Vlamingen eerst hun ballen aan de kapstok hangen.

Als ge in die logica meetstapt zijt ge al van in het begin verloren.
Oud 10 oktober 2010, 18:11   #37
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad, die taak van de koning was er opgericht om de positie van Dewever te verzwakken. En deze mag zeker nu niet verzwakt worden in deze ultieme week. Ik roep CD&V, Vlaams Belang en Lijst Dedecker om deze week geen politieke spelletjes te spelen, maar eendrachtig die Walen bij hun nekvel te pakken.
Max ouwe sloeber,

Waar is die legendarische rechtlijnigheid en combativiteit van jou gevaren? U verdient een grootorde in de platbroekerij. Het volk verdient de leiders die ze kiest. Dinsdag breekt de langverbeide revolutie uit. Twee dagen voor de meet en de vlaemen haeken af. Vliegt den blauwvoet, storm op zee, denk aan de Van Raemdoncks. Waar staat mijn haakbus? mijnen ouden dag?

Oezé, watje

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 oktober 2010 om 18:18.
4x10E6 is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:19   #38
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is Belgische Logica: om te mogen onderhandelen moeten de Vlamingen eerst hun ballen aan de kapstok hangen.

Allé vooruit nog een triple-b voor die testikels in den porte-manteau. Het heeft iets picturaals, zelfs voor niet clair-voyants.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 oktober 2010 om 18:19.
4x10E6 is offline  
Oud 10 oktober 2010, 19:15   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik kan begrip opbrengen voor uw wantrouwen. Maar, in alle ernst, of BHV nu in het parlement op de agenda wordt geloodsd deze week of de week daarna maakt eigenlijk weinig verschil. Mocht de N-VA akkoord gaan om het deze week nog te doen, dus terwijl BDW nog aan zijn huiswerk bezig is, dan geven we nog meer munitie aan de Francofonie. En dat gun ik ze zeker niet.
Oud 13 oktober 2010, 15:18   #40
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Anonieme bronnen zijn ondertussen de boel achter de schermen aan het ophitsen met slagen onder de gordel.

Het wordt tijd dat de stekker eruit getrokken wordt.

De charismatische leider heeft het niet meer in de hand.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be