![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zult het er nog een paar jaar mee moeten doen.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(*) (ondertussen -voor het ogenblik dus- verkondigt De Wever aan iedereen die het maar horen wil, dat nieuwe verkiezingen niets oplossen en daarna, wanneer alles vastzit door zijn verottingspolitiek, zal hij vanzelfsprekend de schuld van de mislukking op 'de anderen' schuiven en luid beginnen uit te bazuinen dat nieuwe verkiezingen nu wel zullen moeten. Zo zal het gaan.) Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2010 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens mij ben je dus gewoon in de war. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Communicatie is belangrijk maar die is vooral afhankelijk van respect en goede wil. VOKA en andere belangengroepen - geholpen door de media - misbruiken het probleem van de administratieve taal. Taal en evenmin trouwens als religie (schoolstrijd) zijn geen goede basis om een land te organiseren.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het lijkt er wat op dat De Wever het zelf niet meer goed weet. Zoals Leterme is hij door de media naar boven gekatapulteerd. Landen zal moeilijk worden.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Corruptie, racisme en een afkeer van democratie zijn dan weer een goede basis om een land te organiseren.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 oktober 2010 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2)Welvaart van de éné is gerelateerd aan de welvaart van de andere in een systeem waar de mier gedwongen is om voor een groot stuk voor de levenswijze (keuze) van de krekel in te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een natie kan je zien als een organisatie die het mogelijk maakt toegevoegde waarde te creëren en die vervolgens te verdelen naargelang ieders inbreng en behoefte. Dit moet niet gebeuren op basis van racisme, religie, taal, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een gedaanteverwisseling die past in een 'Suske en Wiske" Het kan er bij mij niet in dat mensen beloond/gestraft zouden worden op basis van hun officiële woonplaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja een oplossing is snel gevonden. Als je maar genoeg toegeeft aan de franstaligen is er immers direct een oplossing. Zo ging het ook altijd in het verleden. Dat waren dan de goede politici waarschijnlijk ![]() Is vragen dat iemand zich financieel verantwoordelijk gedraagt een overdreven eis? Volgens mij in geen geval ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We beleven het alle dagen, nietwaar.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Momenteel is het echter helemaal anders. Er zijn landen en streken genoeg te vinden waar je nauwelijks voldoende eten hebt om te overleven. Het zou mooi zijn mocht het anders zijn. Hoewel ik akkoord ben dat je op termijn moet naar streven om iedereen in de mogelijkheid te stellen om aan zijn behoeften te voldoen betekend dat nog niet dat de ene systematisch mag gaan leunen op de andere. Er is met andere woorden een verschil tussen solidariteit en profitariaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
Citaat:
Citaat:
Hopelijk kan hij dat aan. Anders is het wachten op de aankomende generatie Waalse leiders om dat te doen. Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo kan je niet op 14 juni zeggen dat je gereed bent om een grote staatshervorming te onderhandelen om nadien enkel toegevingen te doen op borrelnootjes.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Oost-kantons zijn welvarend. Trouwens de ganse as Brussel-Aarlen doet het goed. High-tech bedrijven lijken Wallonië te verkiezen boven het Noorden. Ik weet niet waar je de Limburgers wil rangschikken? De Oost-West transfers zijn ook niet zonder belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Misschien weet jij meer. Maar Reynders zegde dat hij voor hij zich wil aansluiten bij een Franstalig blok, eerst wil weten wat de franstaligen hebben toegegeven. Persoonlijk heb ik al moeite met het woord toegeven. Ik dacht dat een optimalisatie van bestuur het streefdoel zou moeten zijn. Nu maken ze er een soort voetbalmatch van. Ben ik de enige die soms een slecht gevoel heeft? Men praat over het ene in vage bewoordingen. Ondertussen hoort men weinig over VOKA (in het Zuiden en Brussel zullen ook wel gelijkaardige belangengroepen bestaan). Wij lijken door al de splitsingen meer op een Mexicaans leger. Heel veel generaals die ruim 2x de Balkenende norm verdienen en elkaar bedienen en ja nog een aantal werkers in het Noorden en Zuiden. Maar ik denk niet dat de taal verschil brengt voor hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |