Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 09:50   #21
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Bedreigingen ?

Kzou nogal wa werk hebben.
Het halve forum *laadt zijn machinegeweer*

Laatst gewijzigd door Cdude : 11 oktober 2010 om 09:51.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:50   #22
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ja zeg, als we al niet meer mogen lachen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:52   #23
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Kzou nogal wa werk hebben.
Het halve forum *laadt zijn machinegeweer*
Verbale machinegeweren kunnen geen kwaad. Dus, knal maar.

Laatst gewijzigd door den dinges : 11 oktober 2010 om 09:53.
Oud 11 oktober 2010, 09:54   #24
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch straf hoe goed sommige mensen kunnen lezen.
Daar heb ik wel een kogeltje voor over.

Dat er in het artikel het tegenovergestelde staat is u, gezien uw boomslingerende voorouders, ontgaan?
In eerste instantie wil ik zeggen dat ik het heb over de doodstraf op zich, dat dat zoveel geld zou kosten, dat ligt niet aan de doodstraf.
Daarbovenop kost een gedetineerde in Amerika veeeeeeel minder dan bij ons.
Daar geven ze geen dollar per gedetineerde.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 10:03   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou toch denken dat dit , in tijden van crisis, een belangrijk argument is?

Dat en het feit dat het geen afschrikkingseffect heeft.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-te-duur.dhtml
Kijk een patroon voor een groot kaliber geweer kost om en bij de 1 euro, kan wat meer, kan wat minder zijn.

Laat hem zelf zijne put graven en hem dan executeren door ne man of 5 dat mag niet veel meer kosten dan een paar honderd euro, als ge het loon van de soldaten die mogen schieten er nog bij moet tellen.

Het kan zelf nog goeiekoper door ze gewoon levend te begraven of op te hangen, maar dan gaan we die eikels van Amnesty weer hebben die komen zeuren over menswaardig executeren enz...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 11 oktober 2010 om 10:04.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 10:05   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kijk een patroon voor een groot kaliber geweer kost om en bij de 1 euro, kan wat meer, kan wat minder zijn.

Laat hem zelf zijne put graven en hem dan executeren door ne man of 5 dat mag niet veel meer kosten dan een paar honderd euro, als ge het loon van de soldaten die mogen schieten er nog bij moet tellen.

Het kan zelf nog goeiekoper door ze gewoon levend te begraven of op te hangen, maar dan gaan we die eikels van Amnesty weer hebben die komen zeuren over menswaardig executeren enz...
jaja, aanhouden en direct kogel door de kop jagen.

Had ik anders gedacht....
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 10:06   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik weet dat al langer dan vandaag dat de doodstraf duurder is dan levenslange opsluiting. Tenminste als je een gerechtsprocedure op rechtvaardige democratische manier laat verlopen.

Ik weet dat er hier subiet een aantal adepten zullen afkomen met "een kogeltje kost niet veel", maar dat zijn meestal figuren die het anders ook niet te nauw nemen met democratische rechtsprincipes. En eerder voorstander zijn van een politiestaat.
Giserke, als iemand schuldig bevonden is en veroordeeld tot executie bij het ochtendgloren, ...

Wat moet er dan nog geprocedeerd worden, ... als gij gewoon in den bak zit, moet gij toch ook niet voor van alles gaan procederen, wat geeft iemand die in een oranje overall in death row zit meer rechten dan een andere gevangene ?
Oud 11 oktober 2010, 10:07   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja, aanhouden en direct kogel door de kop jagen.

Had ik anders gedacht....

Ik zie de doodstraf als gewoon een alternatief voor gevangen zitten, dus dezelfde procedures zijn van toepassing.

We kunnen dan trouwens een boompje gaan opzetten over effectief levenslang of de genade van de kogel uit een geweer...

Ik denk dat er veel zullen weten wat kiezen...
Oud 11 oktober 2010, 10:08   #29
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Neem dan maar de hele familie mee want als er zoons/broers zijn zal je niet lang hoeven te wachten op een slachting als wraak.

Laatst gewijzigd door Cdude : 11 oktober 2010 om 10:09.
Oud 11 oktober 2010, 10:11   #30
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Giserke, als iemand schuldig bevonden is en veroordeeld tot executie bij het ochtendgloren, ...

Wat moet er dan nog geprocedeerd worden, ... als gij gewoon in den bak zit, moet gij toch ook niet voor van alles gaan procederen, wat geeft iemand die in een oranje overall in death row zit meer rechten dan een andere gevangene ?
Waar lees jij dat?
De vraag aan jou moet zijn : waarom heeft die minder rechten
Oud 11 oktober 2010, 10:13   #31
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie de doodstraf als gewoon een alternatief voor gevangen zitten, dus dezelfde procedures zijn van toepassing.

We kunnen dan trouwens een boompje gaan opzetten over effectief levenslang of de genade van de kogel uit een geweer...

Ik denk dat er veel zullen weten wat kiezen...
Dat is dus langs geen kanten waar. Een halszaak kost in de VS tot 10 keer meer. Dit hebben vele studies in de VS al aangetoont.
Oud 11 oktober 2010, 10:15   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat al langer dan vandaag dat de doodstraf duurder is dan levenslange opsluiting. Tenminste als je een gerechtsprocedure op rechtvaardige democratische manier laat verlopen.

Ik weet dat er hier subiet een aantal adepten zullen afkomen met "een kogeltje kost niet veel", maar dat zijn meestal figuren die het anders ook niet te nauw nemen met democratische rechtsprincipes. En eerder voorstander zijn van een politiestaat.
Ik ben allesbehalve voorstander van een politiestaat, maar voor de meest wreedaardige misdadigers zie ik de doodstraf niet enkel als een geschikte straf voor henzelf, maar eveneens als een bevrijding voor de rest der mensheid, die alzo zeker zijn deze heerschappen nooit meer tegen het lijf te lopen, en evenmin voor hun levenslange onderhoud hoeven in te staan.
Want kijk : als morgen iemand een naast familielid van u op gruwelijke wjze afslacht, en die word veroordeeld tot levenslang, dan moet jij zelf nog de rest van zijn leven meehelpen om die te onderhouden. Vind je dat rechtvaardig ? Ik vind dat nog vreselijker als wat de Chinezen doen, die de nabestaanden van een ter dood veroordeelde de kogel doen betalen, waarmee hij gedood werd.
Oud 11 oktober 2010, 10:17   #33
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben allesbehalve voorstander van een politiestaat, maar voor de meest wreedaardige misdadigers zie ik de doodstraf niet enkel als een geschikte straf voor henzelf, maar eveneens als een bevrijding voor de rest der mensheid, die alzo zeker zijn deze heerschappen nooit meer tegen het lijf te lopen, en evenmin voor hun levenslange onderhoud hoeven in te staan.
Want kijk : als morgen iemand een naast familielid van u op gruwelijke wjze afslacht, en die word veroordeeld tot levenslang, dan moet jij zelf nog de rest van zijn leven meehelpen om die te onderhouden. Vind je dat rechtvaardig ? Ik vind dat nog vreselijker als wat de Chinezen doen, die de nabestaanden van een ter dood veroordeelde de kogel doen betalen, waarmee hij gedood werd.
Ga eens een maandje in den bak zitten. 23/24 binnen.
Oud 11 oktober 2010, 10:18   #34
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dus langs geen kanten waar. Een halszaak kost in de VS tot 10 keer meer. Dit hebben vele studies in de VS al aangetoont.
Het staat in het artikel maar waarom zouden ze het lezen?
Oud 11 oktober 2010, 10:21   #35
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
This toch beter om ze levenslange dwangarbeid te geven?
Nee, dat is oneerlijke concurrentie voor de vrije mensen. Gevangenissen moeten voor mij geen geld opbrengen, en mensen moeten daar niet verplicht werken, behalve dan voor hun eigen onderhoud te betalen, bvb groenten en fruit kweken, klein vee voor vlees , kippen voor eieren... Ik zou van de gevangenissen boerderijen maken, waar degenen die niets �*l te erg gedaan hebben, mischien gebeterd kunnen worden, en in ieder geval hun eigen voedsel produceren. Voor het ergste tuig, dat té ver gegaan is, de doodstraf. Dan zijn we daar vanaf.
Oud 11 oktober 2010, 10:24   #36
den dinges
Banneling

Standaard allemaal de schuld van de joden ?

Citaat:
Nochtans doen uw vriendjes in het Midden-Oosten dit regelmatig.
Verdacht? Drone met een paar raketjes of wat artillerie op de vermoedelijke verblijfplaats.
Oorlog vergelijken met misdaad ? De stap is mischien minder ver als men zou denken inderdaad, kijk maar naar de terroristische organisaties die grof geld verdienen met drug-en wapenhandel.
Maar ik zie in je bericht vooral dat je weer op je geliefkoosde stokpaardje zit :" de vriendjes uit het midden oosten " ... Je k�*n het niet laten, hé ? t'Is een echte obsessie...

Laatst gewijzigd door den dinges : 11 oktober 2010 om 10:25.
Oud 11 oktober 2010, 10:25   #37
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is oneerlijke concurrentie voor de vrije mensen. Gevangenissen moeten voor mij geen geld opbrengen, en mensen moeten daar niet verplicht werken, behalve dan voor hun eigen onderhoud te betalen, bvb groenten en fruit kweken, klein vee voor vlees , kippen voor eieren... Ik zou van de gevangenissen boerderijen maken, waar degenen die niets �*l te erg gedaan hebben, mischien gebeterd kunnen worden, en in ieder geval hun eigen voedsel produceren. Voor het ergste tuig, dat té ver gegaan is, de doodstraf. Dan zijn we daar vanaf.
Dat is geen oneerlijke concurentie. Er zijn jobs genoeg die niemand wil doen.
In de fruit pluk vb, of reinigingsdiensten. Terug de koolmijnen openen...
Oud 11 oktober 2010, 10:25   #38
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige mensen zouden tekenen voor zulk leven.
Een soort kibboets dus
Oud 11 oktober 2010, 10:26   #39
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan pakken ze het slecht aan. Dat stelt het NUT van de doodstraf niet in vraag volgens mij.
Oud 11 oktober 2010, 10:27   #40
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorlog vergelijken met misdaad ? De stap is mischien minder ver als men zou denken inderdaad, kijk maar naar de terroristische organisaties die grof geld verdienen met drug-en wapenhandel.
Maar ik zie in je bericht vooral dat je weer op je geliefkoosde stokpaardje zit :" de vriendjes uit het midden oosten " ... Je k�*n het niet laten, hé ? t'Is een echte obsessie...
Hoezo "oorlog" ? Ze zeggen toch zelf dat ze geen bezetter zijn?
en "verdachte " afknallen met een raket of kogel = geen democratie waardig en wat staad er in de verplichte eed?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be