![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle andere dus ook brommers met vitessen of elektrische auto`s of van die Aixamekes hebben dat allemaal wel en behoren dan ook een rijbewijs te hebben waar getest wordt of de bestuurder de verkeersregels kent, en zijn voertuig de baas kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De kamikaze's zitten zogoed als allemaal onder de 18 jaar, vandaar dat er in die groep ook het meeste doden vallen. Daarom stel ik voor om het brommerrijden slechts toe te staan vanaf 18 jaar. Het blijkt ook dat de brommer gebruikt wordt voor afstanden die perfect fietsbaar zijn en omwille van dat feit zou ik de max snelheid terug brengen naar 20 km/h. Zo zullen mensen die twijfelen toch eerder geneigd zijn om voor de fiets te opteren i.p.v. de brommer. Degenen die slecht te been zijn, kunnen dan alsnog met klasse A rondrijden op het fietspad, in elektrische uitvoering uiteraard. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 oktober 2010 om 18:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blue Sky, U staat echt wel achter, en de steeds meer scooters zijn uitgerust met een veel economisch en ecologischer verantwoorde 4takt. (Peugot heeft een €999 modelleke, doet alls wat nodig is, is moeilijk op te fokken en is zuinig op de koop toe)
Natuurlijk, die €800 Tjing Tsang Camino cloon is wat anders, maar da's gewoon een kwestie van communistisch gepushed kapitalisme. Maar niks wat technologisch niet opgelost kan worden. En wat betreft kamikazes. Al eens een groepje scholieren over't straat zien zwalpen met de fiets? Neen, jongens zullen waaghalzen blijven, zelfs al pak je de brommer af (voor die uiteindelijk niet zo'n grote groep), dan nog zullen ze op andere manieren hun testosteron afwerken. Omdat U nu iets gevonden hebt om op te schijten. Tja, ik ben brommerrijder geweest, en aangezien mijn technische achtergrond, kan je ervanuitgaan dat mijn brommerkes geen 40km/u reden (en ook geen 60). Ik heb minder en vooral minder ernstige ongevallen met de brommer achter de rug dan met de fiets.... Moet ik hier nu een zeikparade gaan houden tegen fietsers, die onaangepasten in deze moderne maatschappij die snelheid hoog in't vandel houdt?
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U zou u wel eens wat beter kunnen informeren zodat u geen onzinnige vergelijkingen maakt. Het is niet omdat u toevallig minder zware ongevallen hebt gehad met de brommer dan met de fiets, dat de brommer veiliger is hé (als het al waar is wat u beweert). Volgens dezelfde logica; mijn opa rookte iedere dag een pak sigaretten en is 100 jaar geworden, dus roken is gezond? Het is nogal wiedes dat door het veel lagere gewicht en snelheid er veel minder kans op ongevallen is met de fiets dan met de brommer. Bovendien zijn de ongevallen ook veel minder zwaar, vnl ook de tegenpartij. Door het grote aantal ongevallen met brommers op fietspaden worden ze in Nederland meer en meer naar de baan verbannen. Want bij een aanrijding tussen beide partijen is de fietser bijna steeds de pineut, zelfs al in hij in zijn recht. Tot slot om u nog wat bij te scholen; Citaat:
En btw er bestaan heus wel andere manieren om hun testosteon af te reageren. Om dat in het verkeer te gaan doen is in ieder geval een idioot idee. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 oktober 2010 om 21:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Komt in orde, als Belziek afgeschaft is en vlaanders trug onder ministerie van Verkeer en Waterstaat komt.
Dan worden in de Zuidelijke Nederlanden ook een fatsoenlijke fietspaden gelegd, gescheiden vd rijbaan en breed genoeg. Dus splitsen hoe eerder, hoe liever. We werken al op diverse terreinen samen, zelfs de flikken in de grensgebieden, dus waarom zou dit hier ook niet in kunnen. Alst aan de Walen ligt blijft het bij een ouwe velopad waar den hond nog zijn poten op verstuikt.. ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 15 oktober 2010 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Leven in deze samenleving is gewoon gevaarlijk. Maar ook leven in een stenen tijdperk omgeving heeft zijn risico's nietwaar. Citaat:
Geef mijn protie maar aan fikkie. Trouwens, de meeste zware ongevallen met brom/motorfietsen zijn het resultaat van automobilisten die totaal geen idee hebben hoe een bromfietser of motor-rijder zijn voertuig moet beheersen. Doordat ik een paar dozijn megameters op 2 wielen heb gereden heb ik toch al een beter inzicht in in die situatie, en ben ik hoffelijker naar de brom/motorfietsers toe, omdat ik weet dat er meer debielen in de auto rondrijden, die uit nijd en, jaloezie eerder wat gaan uitzwalpen, dan een 2 wieler enig veilig plezier in't verkeer gunnen. U lijkt me zo iemand, als er per ongeluk een motorrijder tussen 2 rijen filestaande auto's doorkomt, gaat U het gaatje dichtknijpen, zodanig die motorrijder ook moet gaan stilstaan.
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit plezier gun ik ze zekers niet. 'Maak schroot van racescooter' door Edwin Timmer DEN HAAG - Asociaal scootertuig hangt hogere boetes en een snellere inbeslagname van hun opgevoerde machines boven het hoofd. Een plan daartoe van PvdA-Kamerlid Dijksma kan op ruime steun rekenen in de Tweede Kamer. "De verkeersveiligheid is in gevaar," waarschuwt de sociaaldemocrate. "Er rijden te veel scooters rond die flink zijn opgevoerd. Oook slaat de schrik je om het hart van de risico's die sommige bestuurders nemen. Kinderen op straat weten soms amper te ontsnappen." De ministers Schultz van Haegen (Infrastructuur) en Opstelten (Veiligheid) moeten van Dijksma een 'scherper lik-op-stukbeleid' voeren, waarvoor zij in elk geval steun vindt bij de regerings- en gedoogpartijen VVD, PVV en CDA. "Ik wil dat de politie overtredingen door scooters strenger straft. Verhoog de boetes, en neem opgevoerde machines eerder in beslag," zegt Dijksma. Twee keer fout Net als bij jonge automobilisten wil de PvdA voor scooterjeugd een principe van 'twee keer fout, einde verhaal' invoeren. "Sinds maart is er een praktijkexamen voor bromfiets en scooter. Dat vergemakkelijkt de inbeslagname en rijontzegging aanzienlijk," aldus Dijksma. Verder wil de sociaaldemocrate het eenvoudiger maken voor gemeenten om winkelgebieden tot verboden gebied te verklaren voor scooters. Ook wil ze de langzame scooters - met een blauw plaatje - van het fietspad verbannen. Dijksma reageert mede op de talloze lezers die in De Telegraaf klaagden over de herrie en de overlast van scooterjeugd. 'Verschroten die apparaten' VVD-Kamerlid Aptroot omarmt snellere inbeslagnames van opgevoerde scooters, zoals Dijksma voorstelt. "Helemaal mee eens. Als het echt te gek wordt, gewoon verschroten die apparaten. Maak er maar een pakketje van", zegt de liberaal. Ook PVV-Kamerlid Sharpe kan zich voorstellen dat het prettiger is om scooters te weigeren in sommige winkelstraten. CDA-Kamerlid De Rouwe vindt het lik-op-stukbeleid "prima". Dijksma: "Ik wil hiermee het gebruik van scooters niet ontmoedigen. Er is niks mis met die soms prachtige machines, zolang je je maar aan de verkeersregels houdt." http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=25,2 ![]() De oud ijzer handel gaat goeie zaken doen, mijn gedacht.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet aangepaste verzekering.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een heel strikte, wettelijke omschrijving waaraan een elektrische fiets moet beantwoorden. Die stoelt op een Europese richtlijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 30 oktober 2010 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid mag wel eens subsidies voorzien voor elektrische bromfietsen zodat die mensen hun aftandse rookmachines kunnen inwisselen want ik denk dat velen daar niet kapitaalkrachtig genoeg voor zijn. In China rijden al miljoenen en miljoenen elektrische brommertjes (hier enkel wat van die fietsen). En voor Daksen moest er al lang een geluidsgrens zijn want de kanten waar ik woon is dat om zot te worden. Alle jongeren rijden er hiermee en die krengen moeten blijkbaar om het meest lawaai maken. Een Harley is er van tijd niets tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren Quads, vandaag brommertjes, kunnen jullie je eigen nog wel verdragen?
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat hebben ze toch??
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Graag gedaan.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Het ging over Nederland (zie eerste post).
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bromfiets, tot en met 49cc, heeft geen nummerplaat.
Er zijn zelfs van brommobielkes die geen plaat hebben.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn wel overgeschakeld naar België hé.
Wat Nederland heeft of niet heeft zal ....