Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 14:44   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het zijn niet alleen jongeren die met de brommer rijden.
Voor heel wat mensen voor wie een auto niet haalbaar is (niet alleen omwille van de kostprijs maar ook omwille van complexiteit van autorijden) biedt een brommer een alternatief voor langere afstanden.
Heel wat mensen met een beperking hebben een brommer. Klasse A is dan vaak ook de beste keuze omdat klasse B toch al wat te snel gaat.
Bekijk het misschien niet alleen vanuit het perspectief van de 16-jarige vervelende puber, maar ook vanuit het perspectief van de mensen die op hun brommertje rekenen voor enige integratie in de maatschappij.
Zo een smoorveloke tot 25 per uur kan geen probleem zijn om dat op het fietspad te laten rijden. Dat is ook het enige gemotoriseerde voertuig, (of de electrische fiets dan) dat inderdaad niet de complexiteit heeft van autorijden.

Alle andere dus ook brommers met vitessen of elektrische auto`s of van die Aixamekes hebben dat allemaal wel en behoren dan ook een rijbewijs te hebben waar getest wordt of de bestuurder de verkeersregels kent, en zijn voertuig de baas kan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 18:24   #22
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het zijn niet alleen jongeren die met de brommer rijden.
Voor heel wat mensen voor wie een auto niet haalbaar is (niet alleen omwille van de kostprijs maar ook omwille van complexiteit van autorijden) biedt een brommer een alternatief voor langere afstanden.
Heel wat mensen met een beperking hebben een brommer. Klasse A is dan vaak ook de beste keuze omdat klasse B toch al wat te snel gaat.
Bekijk het misschien niet alleen vanuit het perspectief van de 16-jarige vervelende puber, maar ook vanuit het perspectief van de mensen die op hun brommertje rekenen voor enige integratie in de maatschappij.
U hebt een punt en ik ben wel voor het behouden van klasse A brommers omdat het inderdaad nuttig kan zijn voor bepaalde bevolkingsgroepen - ik denk daarbij in de eerste plaats aan bejaarden bijvoorbeeld. Het zou dan wel enkel gaan om milieuvriendelijke exemplaren die aangedreven worden door een elektrische motor. Thans zijn het merendeel van die brommers nog uitgerust met giftige 2 takt motoren, vaak herkenbaar aan de blauwe rookpluim die de brommer uitstoot. De fietsers zijn daar in de eerste plaats de dupe van natuurlijk, zij ademen al dieper, doen een INSPANNING om zich milieuvriendelijk te verplaatsen en krijgen dan de walm binnen van zo'n scooterfiguur die een paar km/h sneller rijdt.

Citaat:
Hallo allemaal. Ik ben automobilist en fietser in Amsterdam e.o. Al jaren erger ik me groen en geel aan de stank ( en het lawaai ) van ( bijna alle ) brommers. Eerst, toen ik nog geen auto had, moest ik erachter fietsen en inderdaad, je blijft het ( zeker bij windstilte ) nog heel lang naruiken en je krijgt er fikse koppijn van en het verpest je humeur. Inmiddels woon ik net buiten Amsterdam, maar ik werk er nog wel. Als ik, om mijn lijf en natuurlijk het milieu, een plezier te doen, ga fietsen, worden al deze optimistische voornemens en gedachten teniet gedaan door die verrekte brommers die me om de haverklap van de weg drukken en die onze openbare lucht en mijn luchtwegen vervuilen. Ik kan er, ook al heb ik een aantal gewaardeerde collega's die er ook een bezitten, maar geen vriendelijke gedachte over produceren in mijn hoofd. En voor die mensen die zo'n ding echt nodig hebben voor hun werk : zet je er voor in dat je baas investeert in electrisch rijden. En die kick van het knallen en hard rijden, die moet je dan maar met een computerspelletje bevredigen. Sorry, klinkt bitter, maar de frustratie zit heel erg diep...
De wereld op z'n kop natuurlijk, temeer daar de brommer wel degelijk een goed alternatief kan zijn, mits uitgerust met de juiste technologie. Natuurlijk zijn hier de beleidsmensen natuurlijk de grootste schuldigen, daar zij dit gewoon toestaan. Waar is het heilige principe van de vervuiler betaalt?

De kamikaze's zitten zogoed als allemaal onder de 18 jaar, vandaar dat er in die groep ook het meeste doden vallen. Daarom stel ik voor om het brommerrijden slechts toe te staan vanaf 18 jaar.

Het blijkt ook dat de brommer gebruikt wordt voor afstanden die perfect fietsbaar zijn en omwille van dat feit zou ik de max snelheid terug brengen naar 20 km/h. Zo zullen mensen die twijfelen toch eerder geneigd zijn om voor de fiets te opteren i.p.v. de brommer. Degenen die slecht te been zijn, kunnen dan alsnog met klasse A rondrijden op het fietspad, in elektrische uitvoering uiteraard.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 oktober 2010 om 18:26.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 20:32   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Blue Sky, U staat echt wel achter, en de steeds meer scooters zijn uitgerust met een veel economisch en ecologischer verantwoorde 4takt. (Peugot heeft een €999 modelleke, doet alls wat nodig is, is moeilijk op te fokken en is zuinig op de koop toe)
Natuurlijk, die €800 Tjing Tsang Camino cloon is wat anders, maar da's gewoon een kwestie van communistisch gepushed kapitalisme.
Maar niks wat technologisch niet opgelost kan worden.

En wat betreft kamikazes. Al eens een groepje scholieren over't straat zien zwalpen met de fiets?

Neen, jongens zullen waaghalzen blijven, zelfs al pak je de brommer af (voor die uiteindelijk niet zo'n grote groep), dan nog zullen ze op andere manieren hun testosteron afwerken.
Omdat U nu iets gevonden hebt om op te schijten.
Tja, ik ben brommerrijder geweest, en aangezien mijn technische achtergrond, kan je ervanuitgaan dat mijn brommerkes geen 40km/u reden (en ook geen 60). Ik heb minder en vooral minder ernstige ongevallen met de brommer achter de rug dan met de fiets....

Moet ik hier nu een zeikparade gaan houden tegen fietsers, die onaangepasten in deze moderne maatschappij die snelheid hoog in't vandel houdt?
Oud 14 oktober 2010, 21:31   #24
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blue Sky, U staat echt wel achter, en de steeds meer scooters zijn uitgerust met een veel economisch en ecologischer verantwoorde 4takt. (Peugot heeft een €999 modelleke, doet alls wat nodig is, is moeilijk op te fokken en is zuinig op de koop toe)
Natuurlijk, die €800 Tjing Tsang Camino cloon is wat anders, maar da's gewoon een kwestie van communistisch gepushed kapitalisme.
Maar niks wat technologisch niet opgelost kan worden.

En wat betreft kamikazes. Al eens een groepje scholieren over't straat zien zwalpen met de fiets?

Neen, jongens zullen waaghalzen blijven, zelfs al pak je de brommer af (voor die uiteindelijk niet zo'n grote groep), dan nog zullen ze op andere manieren hun testosteron afwerken.
Omdat U nu iets gevonden hebt om op te schijten.
Tja, ik ben brommerrijder geweest, en aangezien mijn technische achtergrond, kan je ervanuitgaan dat mijn brommerkes geen 40km/u reden (en ook geen 60). Ik heb minder en vooral minder ernstige ongevallen met de brommer achter de rug dan met de fiets....

Moet ik hier nu een zeikparade gaan houden tegen fietsers, die onaangepasten in deze moderne maatschappij die snelheid hoog in't vandel houdt?
Nee, dat is niet nodig. Het zou ook niet logisch zijn, aangezien fietsers geen overlast veroorzaken; ze verplaatsen zich stil en milieuvriendelijk. Bovendien is fietsen goed voor de eigen gezondheid en zouden velen er goed aan doen te trappen zodat hun conditie wat op peil gehouden wordt, hun gewicht onder controle blijft en ze wat karakter kweken.

U zou u wel eens wat beter kunnen informeren zodat u geen onzinnige vergelijkingen maakt. Het is niet omdat u toevallig minder zware ongevallen hebt gehad met de brommer dan met de fiets, dat de brommer veiliger is hé (als het al waar is wat u beweert). Volgens dezelfde logica; mijn opa rookte iedere dag een pak sigaretten en is 100 jaar geworden, dus roken is gezond?

Het is nogal wiedes dat door het veel lagere gewicht en snelheid er veel minder kans op ongevallen is met de fiets dan met de brommer. Bovendien zijn de ongevallen ook veel minder zwaar, vnl ook de tegenpartij. Door het grote aantal ongevallen met brommers op fietspaden worden ze in Nederland meer en meer naar de baan verbannen. Want bij een aanrijding tussen beide partijen is de fietser bijna steeds de pineut, zelfs al in hij in zijn recht.

Tot slot om u nog wat bij te scholen;

Citaat:
Risico

De bromfiets is het voertuig met het hoogste ongevalsrisico. Dat risico wordt gemeten in het aantal slachtoffers per afgelegde kilometer. Voor bromfietsers is dat risico zeven keer groter dan voor fietsers en zo'n veertig keer groter dan voor automobilisten. Binnen de categorie bromfietsers lopen de 16- en 17-jarigen nog eens dubbel zoveel risico als andere bromfietsers.
Het grote risico van jonge bromfietsers heeft enerzijds te maken met leeftijdspecifieke kenmerken van de bestuurder en anderzijds met de voertuigeigenschappen.
Bij jonge bromfietsers speelt de jeugdige overmoed een rol (vooral bij jongens): ze overschatten hun vaardigheden, hun vermogen om kennis om te zetten in veilig verkeersgedrag is beperkt, ze rijden met te hoge snelheden en ze dragen niet altijd een helm.
Daarnaast is de bromfiets een evenwichtsvoertuig, waarmee relatief hoge snelheden behaald kunnen worden en dat weinig bescherming biedt aan zijn bestuurder.
Uiteindelijk hebben de ouders de verantwoordelijkheid over hun kinderen om hun al dan niet met de brommer laten rijden. Verstandig is het in ieder geval niet als je de statistieken kent. Dat ze zichzelf in de vernieling rijden vind ik zo erg nog niet, wel als ze door hun roekeloze rijstijl andere mensen betrekken in hun ongevallen en hun opzadelen met zware letsels voor de rest van hun leven. Zo ook het voorbeeld waarover dit topic oorsponkelijk gaat.

En btw er bestaan heus wel andere manieren om hun testosteon af te reageren. Om dat in het verkeer te gaan doen is in ieder geval een idioot idee.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 oktober 2010 om 21:34.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 11:18   #25
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3 Bekijk bericht
De staat moet maar zorgen dat er deftige wegen zijn
Komt in orde, als Belziek afgeschaft is en vlaanders trug onder ministerie van Verkeer en Waterstaat komt.
Dan worden in de Zuidelijke Nederlanden ook een fatsoenlijke fietspaden gelegd, gescheiden vd rijbaan en breed genoeg.
Dus splitsen hoe eerder, hoe liever.
We werken al op diverse terreinen samen, zelfs de flikken in de grensgebieden, dus waarom zou dit hier ook niet in kunnen.
Alst aan de Walen ligt blijft het bij een ouwe velopad waar den hond nog zijn poten op verstuikt..

Laatst gewijzigd door stropke : 15 oktober 2010 om 11:18.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 14:47   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nee, dat is niet nodig. Het zou ook niet logisch zijn, aangezien fietsers geen overlast veroorzaken.
Escuseer, al eens zo'n bende wielerterroristen zien over de baan zwalpen? Of een stel scholieren die al tierend en joelend zich de hele straat toe-eigenen?

Citaat:
ze verplaatsen zich stil en milieuvriendelijk.
Eigenlijk is de omzetting van voedsel in spierkracht naar beweging de minst efficiente methode.
Citaat:
Bovendien is fietsen goed voor de eigen gezondheid en zouden velen er goed aan doen te trappen zodat hun conditie wat op peil gehouden wordt, hun gewicht onder controle blijft en ze wat karakter kweken.
Ik zie niet in wat fietsen en karakter kweken met elkaar te maken heeft, tenzij je over Tom Boonen en consoorten aan's babbelen zijn, en dan mag je eens een ander boompje zetten over de gezondheidsfactor van topsport.

Citaat:
U zou u wel eens wat beter kunnen informeren zodat u geen onzinnige vergelijkingen maakt. Het is niet omdat u toevallig minder zware ongevallen hebt gehad met de brommer dan met de fiets, dat de brommer veiliger is hé (als het al waar is wat u beweert).
U moet me niet geloven hoor, en wat is veiliger? Als U veilig wil, stel ik voor dat U in een met zachte wanden voorziene kamer gaat liggen.

Citaat:
Volgens dezelfde logica; mijn opa rookte iedere dag een pak sigaretten en is 100 jaar geworden, dus roken is gezond?
Neen, daarmee toon je alleen aan dat je grootvader een uitzondering was op de statistieken.

Citaat:
Het is nogal wiedes dat door het veel lagere gewicht en snelheid er veel minder kans op ongevallen is met de fiets dan met de brommer. Bovendien zijn de ongevallen ook veel minder zwaar, vnl ook de tegenpartij. Door het grote aantal ongevallen met brommers op fietspaden worden ze in Nederland meer en meer naar de baan verbannen. Want bij een aanrijding tussen beide partijen is de fietser bijna steeds de pineut, zelfs al in hij in zijn recht.
We zitten hier in België, een verkeers-situatie bijna onvergelijkbaar met Nederland.

Citaat:
Tot slot om u nog wat bij te scholen;

Uiteindelijk hebben de ouders de verantwoordelijkheid over hun kinderen om hun al dan niet met de brommer laten rijden. Verstandig is het in ieder geval niet als je de statistieken kent.
Gniffel, dan wil je je kinderen ook niet naar de kerk laten gaan, of naar de scouts, of de chiro of welke groep dan ook, want statistieken wijzen uit dat het meeste kindermisbruik buiten de familie-sfeer in zulke omgeving gebeurd.

Citaat:
Dat ze zichzelf in de vernieling rijden vind ik zo erg nog niet, wel als ze door hun roekeloze rijstijl andere mensen betrekken in hun ongevallen en hun opzadelen met zware letsels voor de rest van hun leven. Zo ook het voorbeeld waarover dit topic oorsponkelijk gaat.
Net zoals U mijn "getuigenis" in twijfel trekt, trek ik Uw conclusie in twijfel.
Leven in deze samenleving is gewoon gevaarlijk. Maar ook leven in een stenen tijdperk omgeving heeft zijn risico's nietwaar.

Citaat:
En btw er bestaan heus wel andere manieren om hun testosteon af te reageren. Om dat in het verkeer te gaan doen is in ieder geval een idioot idee.
En blatant gaan verbieden is typisch voor de wereldverbeteraars.
Geef mijn protie maar aan fikkie.
Trouwens, de meeste zware ongevallen met brom/motorfietsen zijn het resultaat van automobilisten die totaal geen idee hebben hoe een bromfietser of motor-rijder zijn voertuig moet beheersen. Doordat ik een paar dozijn megameters op 2 wielen heb gereden heb ik toch al een beter inzicht in in die situatie, en ben ik hoffelijker naar de brom/motorfietsers toe, omdat ik weet dat er meer debielen in de auto rondrijden, die uit nijd en, jaloezie eerder wat gaan uitzwalpen, dan een 2 wieler enig veilig plezier in't verkeer gunnen.

U lijkt me zo iemand, als er per ongeluk een motorrijder tussen 2 rijen filestaande auto's doorkomt, gaat U het gaatje dichtknijpen, zodanig die motorrijder ook moet gaan stilstaan.
Oud 30 oktober 2010, 16:01   #27
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doordat ik een paar dozijn megameters op 2 wielen heb gereden heb ik toch al een beter inzicht in in die situatie, en ben ik hoffelijker naar de brom/motorfietsers toe, omdat ik weet dat er meer debielen in de auto rondrijden, die uit nijd en, jaloezie eerder wat gaan uitzwalpen, dan een 2 wieler enig veilig plezier in't verkeer gunnen.
Over de tweewieler zijn plezier int verkeer gunnen gesproken.
Dit plezier gun ik ze zekers niet.

'Maak schroot van racescooter' door Edwin Timmer
DEN HAAG - Asociaal scootertuig hangt hogere boetes en een snellere inbeslagname van hun opgevoerde machines boven het hoofd. Een plan daartoe van PvdA-Kamerlid Dijksma kan op ruime steun rekenen in de Tweede Kamer.

"De verkeersveiligheid is in gevaar," waarschuwt de sociaaldemocrate. "Er rijden te veel scooters rond die flink zijn opgevoerd. Oook slaat de schrik je om het hart van de risico's die sommige bestuurders nemen. Kinderen op straat weten soms amper te ontsnappen."

De ministers Schultz van Haegen (Infrastructuur) en Opstelten (Veiligheid) moeten van Dijksma een 'scherper lik-op-stukbeleid' voeren, waarvoor zij in elk geval steun vindt bij de regerings- en gedoogpartijen VVD, PVV en CDA. "Ik wil dat de politie overtredingen door scooters strenger straft. Verhoog de boetes, en neem opgevoerde machines eerder in beslag," zegt Dijksma.

Twee keer fout

Net als bij jonge automobilisten wil de PvdA voor scooterjeugd een principe van 'twee keer fout, einde verhaal' invoeren. "Sinds maart is er een praktijkexamen voor bromfiets en scooter. Dat vergemakkelijkt de inbeslagname en rijontzegging aanzienlijk," aldus Dijksma.

Verder wil de sociaaldemocrate het eenvoudiger maken voor gemeenten om winkelgebieden tot verboden gebied te verklaren voor scooters. Ook wil ze de langzame scooters - met een blauw plaatje - van het fietspad verbannen. Dijksma reageert mede op de talloze lezers die in De Telegraaf klaagden over de herrie en de overlast van scooterjeugd.

'Verschroten die apparaten'

VVD-Kamerlid Aptroot omarmt snellere inbeslagnames van opgevoerde scooters, zoals Dijksma voorstelt. "Helemaal mee eens. Als het echt te gek wordt, gewoon verschroten die apparaten. Maak er maar een pakketje van", zegt de liberaal.

Ook PVV-Kamerlid Sharpe kan zich voorstellen dat het prettiger is om scooters te weigeren in sommige winkelstraten. CDA-Kamerlid De Rouwe vindt het lik-op-stukbeleid "prima". Dijksma: "Ik wil hiermee het gebruik van scooters niet ontmoedigen. Er is niks mis met die soms prachtige machines, zolang je je maar aan de verkeersregels houdt."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=25,2

Hoog tijd dat ze die gasten eens aanpakken. Ik kom ze vaak tegen, soms over een smalle fietsbrug aan meer dan 25km\u.
De oud ijzer handel gaat goeie zaken doen, mijn gedacht.
Oud 30 oktober 2010, 16:11   #28
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Radius 10 km?
Maar nee gij
Oud 30 oktober 2010, 16:12   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Niet te vergeten, rijden met een motorfiets (want dat is het dan) zonder rijbewijs.
En niet aangepaste verzekering.
Oud 30 oktober 2010, 16:13   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ach ik zou de verzekeringen in het eens helemaal afschaffen, zowel voor motorfietsen, scooters, moto's en auto's. Ongeluk gehad; tja pech dan; de verantwoordelijke betaald uit eigen zak alle kosten, incluis die van de tegenpartij. zal dan wel voorzichtig gereden worden. In het geval van de scooter-jeugd; tja als de papa en de mama voor het onverantwoord gedrag van zoon of dochterlief telkens moeten opdraaien lijkt het mij logisch dat dat niet lang duurt eer ook daar eens ingegrepen wordt he.
Wat een onozele praat is dit? Niveau 3de kleuterklas of zo?
Oud 30 oktober 2010, 16:16   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mare, Blue sky, wat is een electrische fiets?

Ik kan gerust eentje samenknutselen die de meeste opgefokte 50CC brommertjes in't stof laat bijten, en het enige geluid dat je zal hebben is't gezoem van de reductiekast.
Er is een heel strikte, wettelijke omschrijving waaraan een elektrische fiets moet beantwoorden. Die stoelt op een Europese richtlijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 16:21   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt een punt en ik ben wel voor het behouden van klasse A brommers omdat het inderdaad nuttig kan zijn voor bepaalde bevolkingsgroepen - ik denk daarbij in de eerste plaats aan bejaarden bijvoorbeeld. Het zou dan wel enkel gaan om milieuvriendelijke exemplaren die aangedreven worden door een elektrische motor. Thans zijn het merendeel van die brommers nog uitgerust met giftige 2 takt motoren, vaak herkenbaar aan de blauwe rookpluim die de brommer uitstoot. De fietsers zijn daar in de eerste plaats de dupe van natuurlijk, zij ademen al dieper, doen een INSPANNING om zich milieuvriendelijk te verplaatsen en krijgen dan de walm binnen van zo'n scooterfiguur die een paar km/h sneller rijdt.

De wereld op z'n kop natuurlijk, temeer daar de brommer wel degelijk een goed alternatief kan zijn, mits uitgerust met de juiste technologie. Natuurlijk zijn hier de beleidsmensen natuurlijk de grootste schuldigen, daar zij dit gewoon toestaan. Waar is het heilige principe van de vervuiler betaalt?

De kamikaze's zitten zogoed als allemaal onder de 18 jaar, vandaar dat er in die groep ook het meeste doden vallen. Daarom stel ik voor om het brommerrijden slechts toe te staan vanaf 18 jaar.

Het blijkt ook dat de brommer gebruikt wordt voor afstanden die perfect fietsbaar zijn en omwille van dat feit zou ik de max snelheid terug brengen naar 20 km/h. Zo zullen mensen die twijfelen toch eerder geneigd zijn om voor de fiets te opteren i.p.v. de brommer. Degenen die slecht te been zijn, kunnen dan alsnog met klasse A rondrijden op het fietspad, in elektrische uitvoering uiteraard.
Wat met wielerterroristen?

Laatst gewijzigd door guido 007 : 30 oktober 2010 om 16:24.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 18:26   #33
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

²

De overheid mag wel eens subsidies voorzien voor elektrische bromfietsen zodat die mensen hun aftandse rookmachines kunnen inwisselen want ik denk dat velen daar niet kapitaalkrachtig genoeg voor zijn. In China rijden al miljoenen en miljoenen elektrische brommertjes (hier enkel wat van die fietsen).

En voor Daksen moest er al lang een geluidsgrens zijn want de kanten waar ik woon is dat om zot te worden. Alle jongeren rijden er hiermee en die krengen moeten blijkbaar om het meest lawaai maken. Een Harley is er van tijd niets tegen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 18:29   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gisteren Quads, vandaag brommertjes, kunnen jullie je eigen nog wel verdragen?
Oud 30 oktober 2010, 18:33   #35
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een andere optie is simpeler , goedkoper en brengt nog geld in't laatje ook.
Bromfietsen een nummerplaat.
Dat hebben ze toch??
Oud 30 oktober 2010, 18:35   #36
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Komt in orde, als Belziek afgeschaft is en vlaanders trug onder ministerie van Verkeer en Waterstaat komt.
Dan worden in de Zuidelijke Nederlanden ook een fatsoenlijke fietspaden gelegd, gescheiden vd rijbaan en breed genoeg.
Dus splitsen hoe eerder, hoe liever.
We werken al op diverse terreinen samen, zelfs de flikken in de grensgebieden, dus waarom zou dit hier ook niet in kunnen.
Alst aan de Walen ligt blijft het bij een ouwe velopad waar den hond nog zijn poten op verstuikt..
Subforum staatsinrichting is drie deuren verder.
Graag gedaan.
Oud 30 oktober 2010, 20:00   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat hebben ze toch??
Niet allemaal. Klasse A is niet geregistreerd en heeft geen nummerplaat (in Nederland wel bijvoorbeeld).

Als ik mij niet vergis, heeft Schouppe indertijd aangekondigd dat dit in de toekomst zal veranderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 20:19   #38
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet allemaal. Klasse A is niet geregistreerd en heeft geen nummerplaat (in Nederland wel bijvoorbeeld).
Het ging over Nederland (zie eerste post).
Oud 31 oktober 2010, 07:24   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze toch??
Een bromfiets, tot en met 49cc, heeft geen nummerplaat.
Er zijn zelfs van brommobielkes die geen plaat hebben.
Oud 31 oktober 2010, 07:25   #40
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging over Nederland (zie eerste post).
We zijn wel overgeschakeld naar België hé.
Wat Nederland heeft of niet heeft zal ....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be