![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probeer ook eens respect op te brengen voor het leven van die motard ? Of is dat nu net iets te veel gevraagd ? Laatst gewijzigd door hurricane : 14 oktober 2010 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Van ergerlijk naar minder ergerlijk:
1) Camionnettes: veel te snel, overladen, rechts voorbijsteken ... Vorige week haalde ik om elf uur 's morgens zo'n camionnette in (hij reed 140 op het middelste vak) en de chauffeur zat een blikje Jupiler te drinken. Tja ... 2) BMW's 3) Audi's (ik noem die soms wel eens de nieuwe BMW) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Vergeet niet de types die in het midden van een straat alles dicht smijten om een praatje te maken en je bovendien nog vies bekijken.
En nee, ik noem geen namen en/of groepen ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Inderdaad ook bijzonder irritant. Onlangs op een zondag drie kwartier gereden om van het Zuid naar het Stuyvenberg te geraken. Allez ja, rijden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Verder in het lijstje :
Kijktoeristen die op de snelweg persé willen weten wélke band precies lek is van de ongelukkige op de pechstrook. Bij een ongeval zijn die nog erger. Liefst van al zouden ze kunnen uitstappen en gaan kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kijk dus rond mij en heb al enkele malen de gevolgen van de stommiteiten van anderen kunnen voorkomen. Alleen zou ik er niet mee kunnen lachen dat gelijk wie tegen mijn voertuig rijd, er schade aan berokkend en dan vrolijk verder rijdt. Bij mij pakt dat dus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar geloof me, er zijn er zo een hoop hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ken je dat; min of meer pogen hoffelijk te zijn, maar dan is daar ineens een BMW en... nee hoor: "gij met Uwen BMW, gij kunt wachten".
Wie durft er toe te geven dat hij zo reageert soms? Ik durf alvast zeggen; mea culpa. Ik was vroeger ook zo. Want een BMW rijder was toch nen arrogante klootzak. Per definitie. Die verdient geen hoffelijkheid nog respect. En toen kreeg ik zélf een BMW van mijn baas. Niet te kiezen; kwam vrij, stond op de parking te niksen, en de mijne was einde lease. Dus; ineens zat ik in ne 5-reeks. Mijn eerste vaststelling was dat dat mashien serieus betrouwbaar was, een enorm comfort geeft, enz... kortom: dat het een auto was zoals een auto hoort te zijn (maar ik er nog nooit een had gevonden). Mijn tweede veststelling was; het lijkt wel "iedereen tegen BMW". Ikzélf reed nog steeds even hoffelijk tov iedereen (nu inclusief BMW rijders, lol). Maar velen deden ineens aggressief tov mij. Ik kan allang het aantal keer niet meer tellen dat ik de pas wordt afgesneden, wordt uitgedaagd, enzovoort. Ook een toffe; persé willen sneller zijn dan de BMW ...om dan aan hetvolgende licht in de weg te staan. Dus nu weet ik waarom BMW rijders de naam hebben eikels te zijn. Ze worden zo gekweekt door andere bestuurders! J. Intussen ben ik aan mijn 2e Beemer toe |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 14 oktober 2010 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat er ook bij met welke automerken die 3000 automobilisten reden, in % per merk ? Zou interessant zijn. Maar als het een degelijke studie is zullen ze alle toevalligheden er wel uitgefilterd hebben. De meeste modale Britten hebben wel iets tegen Duitse auto´s heb ik de indruk (erfenis...) Er zijn wel totale uitzonderingen maar die hebben dan ook in Duitsland gewoond/gewerkt (ik ken toevallig een koppel) Dus het is in feite tussen autobestuurders onderling, wat het eigenlijk beperkt tot op -Britse- wegen waar enkel automobilisten weggebruiker zijn.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Lang geleden dat ik nog met een BMW reed. Ben jaren geleden al overgeschakeld op Lexus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo'n spiegel kost wel 25000 bfranken hé.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel veel afgunst gemerkt. Met geen enkel ander merk ondervind ik dat.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan mijn BMW-roadster -beperkte serie-(in´14 oldie), heb ik steeds nog voldoende plezier aan, en hij daalt maar niet in waarde (2e wagen) ![]() De Kundenzufriedenheit over Lexus auto´s zou altijd in de top gestaan hebben. http://media.adac.de/news/news/artic...st-2009-1.html [ ze vallen zelfs nooit in panne volgens de Pannenstatistik van ADAC... [grapje (er moeten minstens 10.000 auto´s in omloop zijn)] http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pa...ePageID=250114
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2010 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik moest kiezen tussen ne stomme spiegel (is da van goud of zo ? ) of mijn leven, moest ik niet lang nadenken.
Ik rij meer dan 25 jaar niet meer met de moto maar als ik achter mij een motard zie naderen, schuif ik zo veel mogelijk naar rechts. Dat kost absoluut geen moeite en je krijgt in de meeste gevallen nog een vriendelijke groet van de berijder. Da's toch mooi ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
BMW heeft een sportief imago en mensen kopen de wagen ook om die reden (waaronder veel crapuul om het cru te stellen ) en sommigen menen dat ze dan ook effectief zo moeten gaan rijden. Sportief rijden ( of asociaal rijden) in ons huidige verkeer is natuurlijk nauwelijks meer mogelijk zonder de nodige ergernissen uit te lokken. Vandaar de befaamde reputatie van BMW. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle BMW chauffeurs leeghoofden zijn, maar het imago van het merk trekt wel bepaalde soorten van mensen aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's minder mooi.
![]() |
![]() |
#40 | |