![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: WIllen we een kartel? | |||
Ja, een kartel! |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Neen, liever niet |
![]() ![]() ![]() |
33 | 78,57% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() NVA heeft bij een kartel niks te winnen. Samenwerken kunnen ze met de CD&V ook buiten een kartel om, dat moeten ze gewoon doen, niets meer of niets minder.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik zie het nut niet.
We hebben de CD&V gebruikt en hebben ze nu niet meer nodig. We moeten toch geen kartel vormen met kleine partijtjes zeker ![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor dat laatste is het idd nog te vroeg ![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allee, voorlopig is de uitslag duidelijk: NVA mag de CD&V niet opslorpen
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag herhalen dat ik op mijn honger blijf zitten.
Ik zou graag het tsjevendom in twee breken: de Vlaamsvoelenden bij de nva aansluiten; de belgicisten naar de hel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() En toch doet ge het.... Zelfs hier in MSK nog steeds!
#30 |
Minister
|
![]() Wat mij ook weer opvalt zijn de verscheidene topics hier over vanalles en nog wat en over het niet vlotten van de formatie, het gekibbel,...
En de klucht is hier niet uitgezongen blijkbaar. Ondertussen wel is in Nederland de naar hun normen ook pijnlijk moeilijke formatie dan weer wel gelukt. En ook lang niet elke nederelander zal met dat resultaat tevreden zijn maar ze hebben toch maar weer wel eventjes voor ons een regering. Zeg over onze noorderburen wat je wil maar het valt maar toch weer op dat ze toch weer net dat ietsjes efficienter lijken he. Maar of er nu nieuwe verkiezingen komen of niet, een kartel met 7 partijen of wat dan ook: buiten ons, de onnozele zielen die hier eigenlijk als domme ganzen mee liggen te kibbelen vaak, is de intresee toch maar miniem meer en laat de kudde zicch leiden van kastje naar de muur. Men zou zich afvragen waarom men nog belgische belastingen zou moeten betalen, zich nog intresseren in politiek tout court als men ziet op wat voor een manier volwassen en intelligent geachte mensen -die vet betaald worden ervoor op de koop toe ongeacht hun resultaten- zich gedragen, hun verantwoordelijkheid zogezegd nemen,...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De Nederlanders kunnen meteen onderhandelen over de bezuinigingen, het gewenste beleid en over immigratie. Citaat:
________________________________ Het nederlands regeerakkoord komt overeen met wat de meeste vlamingen ook willen. |
||
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() Er komen geen verkiezingen, we gaan landen!
![]() De Standaard 15/10/2010 ![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samenwerken wel. Geen kartel meer. Dat heeft al zijn werk gedaan. Het heeft van 5% N-VA de grootste partij gemaakt en ik vind dat leuk. Maar een tweede keer lukt dat niet meer. De grote zege van de N-VA in 2010 maakt de andere Vlaamse partijen pisnijdig. Welk kartel kan er nog komen? Zelfs SP.a en Groen! willen niet samen gaan. Enkel hetgene dat onder de kiesdrempel sukkelt wordt willens opgeslokt. Waar zit Geert Lambert nu? Waar zit Bert Anciaux nu?
Funny games.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 oktober 2010 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke redacteur?
|
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() Peter De Lobel...
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soit... ik ben geen partijmens, maar de N-VA mag van mij gerust nog een lid bij krijgen omwille van hun non-prestaties in belgiqie context. Laat ze maar groeien. Hoe meer, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|