![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
"De professor schuwde geen controversiële standpunten rond Israël en de Verenigde Staten en de oorlog in Irak. In het verleden beschuldigde hij de Universiteit en een aantal collega's van antisemitisme." en nog : "Cogen is medeoprichter en lid van de raad van bestuur van de European Friends of Israël, een Europese lobbygroep voor Israël. Daarnaast zetelt hij in de raad van bestuur van de Joodse Natuurbeweging "Keren Kayemeth Le Israël", die onder meer boomplantacties organiseerde in Israël. Cogen startte zijn carrière in 1978 als advocaat aan de balie van Antwerpen. " De prof is blijkbaar een beetje te ver gegaan in zijn 'Islam-bashing' wat natuurlijk niet politiek correct is en de Ugent is eigenlijk nog altijd RUG en moet dus politiek proberen neutraal te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Je moet m.i. eerder denken aan grensoverschrijdend gedrag naar collega's. medewerkers en studenten toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor de stichting van Israel was er ook al geen rust en vrede in het Midden Oosten. Waarom zou dan plots de vrede uitbreken moest Israel er niet meer zijn...
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Israel zegt men: Als de Palestijnen ophouden met vechten zal er vrede zijn, als de Joden ophouden met vechten zullen er geen Joden meer zijn...
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Tja, herhaalde negatieve studentenevaluaties, en een quasi onbestaande publicatierecord in recente jaren (die ook nog eens niet geciteerd wordt...). Lijkt me voldoende om contract te beëindigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeker in de academische wereld zou er toch ruimte voor een veelheid aan opininies en discussie mogen zijn. Of moeten rechtenstudentjes beschermd worden tegen het horen van eens een ander standpunt dan het voorgekauwde Israel = slecht Palestijnen = goed beeld dat in de media wordt opgevoerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1: duidelijk naar voor zou komen dat dit de reden is. Ik vind dit onwaarschijnlijk. Waarom zou die man dan zijn salaris nog mogen houden ? Lijkt me nu dat ze hem simpelweg chanteren. 2: ik het idee had dat proffen omwille van negatieve studentenevaluaties of een gebrek aan publicaties aan de kant worden geschoven. Dit is echter de eerste keer dat ik een dergerlijk verhaal hoor. Het lijkt me dat ze de man simpelweg het zwijgen willen opleggen omwille van zijn standpunten mbt Israel (die ik overigens niet ken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cogen is vastbenoemd hoogleraar, denk je dat die een arbeidscontract heeft? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 16 oktober 2010 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast gaat het hier, als we de gazet mogen geloven, over iemand die niet eens doorheeft dat er geen wmd in Irak aanwezig zijn, dat de amerikanen een illegale oorlog houden en dat mensen de verdoemmenis ingebombardeerd worden enkel en alleen om de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen in leven te houden.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 16 oktober 2010 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zover ik hoor is Cogen niet buitengesmeten omwille van zijn standpunten, maar omdat hij echt een slechte professor was. Maar het zijn maar wat geruchten; dus veel zekerheid kan ik daar niet achter geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Prof. Cogen lijkt toch geen goede en bovendien een onhandelbare prof te zijn. Bekijk de onderstaande link maar eens, die zegt al genoeg.
http://www.schamper.ugent.be/2010-on...ogen-geschorst Voorts hoor ik van rechtenstudenten uit Gent dat ze in hun Masteropleiding een gebrekkige kennis van het internationaal recht vaststellen. Dat heeft m.i. toch ook een oorzaak. Ik denk dat we dit echt los van de professor zijn (geo-)politieke opvattingen moeten zien, en ik ben zelf al geen liefhebber van deze loge-universiteit. Laatst gewijzigd door Vlaams-Ardennees : 18 oktober 2010 om 21:04. |
![]() |
![]() |