Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 17:56   #21
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik zie dat de Democraten in het Huis van Afgevaardigden toch een pak rammel hebben gekregen (zowat het tegengestelde van ed Senaat). Prima zo. Ik hoop dat Obama een beetje vriendelijker wordt voor Israël en zich voortaan terugtrekt in eigen keuken. Dit is de slechtste Amerikaanse president waar Israël mee te maken heeft.
Alsof de werkloze Amerikaanse gevelschilder die zijn huis is kwijtgespeeld en al een half jaar dakloos is, daarin geïnteresseerd is.

Voor u draait de VS politiek blijkbaar hoofdzakelijk om Israël. Het is juist één van de oorzaken van de puinzooi waar ze inzitten. Israël, de zionisten en neocons liggen aan de basis van de oorlog in Irak en die in Afghanistan die de VS zwaar over de rand van het faillisement hebben gebracht.

Mij niet gelaten hoor.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 18:05   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Israël, de zionisten en neocons liggen aan de basis van de oorlog in Irak en die in Afghanistan die de VS zwaar over de rand van het faillisement hebben gebracht.
Waarom zeg je niet gewoon "'t Is de schuld van de Joden" ? Dat zeggen ze toch al 2000 jaar? Of het nu om de Zwarte Pest gaat, de economische crisis of de opwarming van de aarde: het zijn de Joden meneer.
Oud 3 november 2010, 18:06   #23
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De TeaParty is een strategie van de Republikeinen om hun reactionair offensief verder te zetten. Het is goed gedaan en slim bekeken, maar het is geen nieuwe beweging of partij of zo. Het is gewoon de rechtervleugel van de Republikeinen.

De nederlaag van de Democraten is bijzonder interessant. Au fond deden het Democraten het niet verschrikkelijk slecht, maar de omstandigheden zaten hen bepaald niet mee. Obama heeft het kapitalisme gered maar daarmee zijn eigen positie verzwakt. Deze prent vat het goed samen:

Ik vind de uitslag een goede zaak: de Democraten kunnen ondanks hun President geen stap vooruit en de Republikeinen kunen omwille van de Democratische President geen stap vooruit.

De VS zijn tot een grinding halt gekomen en zal de eerstvolgende jaren nauwelijks bewegen, er zal geen serieuze wetgeving komen en geen grondige aanpassingen. Integendeel: er zullen wat stappen achteruit gezet worden. Wie zich verzet tegen de imperialistische visie en politiek van de VS kan dat alleen maar een goeie zaak vinden.

Oud 3 november 2010, 18:08   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zeg je niet gewoon "'t Is de schuld van de Joden" ?
Als gij vindt dat het de schuld van de Joden is, moet gij dat zeggen.

Ik zeg dat niet omdat ik dat niet vind. Ik analyseer de realiteit op basis van klassentegenstellingen en wat dat betreft heb je in alle belangrijke klassen Joden. Je kan over Joden derhalve geen absolute uitspraken doen. Je kan zelfs niet eens met zekerheid zeggen dat alle Joden Joden zijn.

Oud 3 november 2010, 18:22   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Als gij vindt dat het de schuld van de Joden is, moet gij dat zeggen.

Ik zeg dat niet omdat ik dat niet vind. Ik analyseer de realiteit op basis van klassentegenstellingen en wat dat betreft heb je in alle belangrijke klassen Joden. Je kan over Joden derhalve geen absolute uitspraken doen. Je kan zelfs niet eens met zekerheid zeggen dat alle Joden Joden zijn.
Dan moet je mij eens uitleggen hoe jij tegen Israël ageert en toch niks tegen de Joden hebt. Israël en Joden [Joodse staat remember] zijn onafscheidelijk met elkaar verbonden, of die Jood nu van Israël houdt of niet, maakt niks uit en nog minder waar die Jood zich ook maar bevind, in Israël, de States of in Europa.

Israël is slechts het excuus, de ware achtergrond is Jodenhaat. In het M-O maken ze geen verschil tussen Israëliër, Zionist of Jood, net zoals een kat een poes heet en andersom. Die nuance proberen ze alleen hier te leggen, linkse rakkers dus, want moslims van gelijk welke origine kloppen op alles wat zichtbaar een Jood is. Of waarom dacht je dat telkens er ginder wat gebeurt, hier in Antwerpen, molotovs worden gegooid naar Joodse scholen en synagogen?

Laatst gewijzigd door thePiano : 3 november 2010 om 18:23.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 18:30   #26
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan moet je mij eens uitleggen hoe jij tegen Israël ageert en toch niks tegen de Joden hebt. Israël en Joden [Joodse staat remember] zijn onafscheidelijk met elkaar verbonden, of die Jood nu van Israël houdt of niet, maakt niks uit en nog minder waar die Jood zich ook maar bevind, in Israël, de States of in Europa.
Ik ageer tegen de politiek van Israel, tegen het beleid van dat land en tegen de huidige vorm ervan. En ik vind daarin zéér veel Joden die er dezelfde of gelijkaardige standpunten op nahouden.
Overigens is uw stelling dat �*lle Joden ter wereld onafscheidelijk met Israël verbonden zijn, een belediging voor heel wat Joden. U scheert ze allemaal over dezelfde kam.

Citaat:
Israël is slechts het excuus, de ware achtergrond is Jodenhaat.
Gore zever is dat. Eén van de meest idiote dingen die zionisten doen en kunnen doen is terechte kritiek op Israël verengen tot Jodenhaat. Het is dom, contraproductief en erg slecht voor Israël zelf.

Citaat:
waarom dacht je dat telkens er ginder wat gebeurt, hier in Antwerpen, molotovs worden gegooid naar Joodse scholen en synagogen?
Dat is een flagrante leugen. Wanneer werden er in Antwerpen voor het laatst molotovs gegooid naar Joodse scholen én synagogen?

U bent een leugenaar als u uw stelling niet hard kan maken.

Oud 3 november 2010, 18:37   #27
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik ageer tegen de politiek van Israel, tegen het beleid van dat land en tegen de huidige vorm ervan. En ik vind daarin zéér veel Joden die er dezelfde of gelijkaardige standpunten op nahouden.
Ja dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar ik heb ook nooit beweerd dat ik pro-Joden ben. Ik ben wel tegen racisme, discriminatie en antisemitisme, maar ik ben in de eerste plaats - als niet-Jood- pro-Israël en dan pas al het andere. De meeste Joden in mijn straat (in A.) moeten niks van me hebben omdat ze weten dat ik lobby voor Israël.
Oud 3 november 2010, 18:42   #28
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar ik heb ook nooit beweerd dat ik pro-Joden ben. Ik ben wel tegen racisme, discriminatie en antisemitisme, maar ik ben in de eerste plaats - als niet-Jood- pro-Israël en dan pas al het andere. De meeste Joden in mijn straat (in A.) moeten niks van me hebben omdat ze weten dat ik lobby voor Israël.
Je bent dus meer pro-Israël dan je tegen racisme, discriminatie en antisemitisme bent.

Wel, dat blijkt uit al je comments. Je pro-Israël-standpunt gaat ten koste van de rest, het vervuilt je overige argumenten en standpunten.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 november 2010 om 18:43.
Oud 3 november 2010, 18:42   #29
thePiano

Standaard

Citaat:
Overigens is uw stelling dat �*lle Joden ter wereld onafscheidelijk met Israël verbonden zijn, een belediging voor heel wat Joden. U scheert ze allemaal over dezelfde kam.

Gore zever is dat. Eén van de meest idiote dingen die zionisten doen en kunnen doen is terechte kritiek op Israël verengen tot Jodenhaat. Het is dom, contraproductief en erg slecht voor Israël zelf.

Dat is een flagrante leugen. Wanneer werden er in Antwerpen voor het laatst molotovs gegooid naar Joodse scholen én synagogen?

U bent een leugenaar als u uw stelling niet hard kan maken.
U spreekt wel krasse scheldtaal. Ik mag dat niet want zoals u weet werd ik daar levenslang voor geband en pas onlangs - na vijf jaren! - terug toegelaten. U weet ook dat het mij verboden is door de moderatie om te putten uit mijn eigen website over collaboratie en verzet en nog minder uit mijn blog waar ik al twee jaar de arabische oorlogen tegen Israël uit de doeken doe. Ik voel me daardoor wat gehandicapt maar ik zal er nog wel iets op vinden.
Oud 3 november 2010, 18:48   #30
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U spreekt wel krasse scheldtaal.
U publiceert leugens en als u die leugens niet kan staven met feiten, dan bent u een leugenaar. Dat is geen scheldtaal, dat is gewoon Nederlands. Het is geen belediging om iemand die je op leugens betrapt ook leugenaar te noemen.

Uw stelling was:

Citaat:
waarom dacht je dat telkens er ginder wat gebeurt, hier in Antwerpen, molotovs worden gegooid naar Joodse scholen en synagogen?
Ik daag je uit om te bewijzen dat er telkens er ginder wat gebeurd is (dus echt télkens), er in Antwerpen molotovs werden gegooid naar Joodse scholen en synagogen (dus scholen én synagogen).

Om u terwille te zijn, neem ik genoegen met vier voorbeelden.

Citaat:
zoals u weet werd ik daar levenslang voor geband en pas onlangs - na vijf jaren! - terug toegelaten.
Waarom men al die gebande mensen terug toe laat (en een hele reeks anderen niet) is me een raadsel. Een goeie beslissing kan ik dat niet noemen en consequent is het nog veel minder.

Oud 3 november 2010, 18:58   #31
zeddie
Banneling

Standaard

The difference between patriotism and nationalism is that the patriot is proud of his country for what it does, and the nationalist is proud of his country no matter what it does; the first attitude creates a feeling of responsibility, but the second a feeling of blind arrogance that leads to war.

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:01   #32
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik daag je uit om te bewijzen dat er telkens er ginder wat gebeurd is (dus echt télkens), er in Antwerpen molotovs werden gegooid naar Joodse scholen en synagogen (dus scholen én synagogen).
Wel, dat is wel erg omvangrijk om dat hier te plaatsen. Ik kan beginnen met dit verslag over de periode ten tijde van Op. Cast Lead: "Specifieke analyse van de antisemitische incidenten tussen december 2008 en januari 2009"

Klik hier (PDF-file): http://www.antisemitisme.be/site/dow...43&eventId=939

Laatst gewijzigd door thePiano : 3 november 2010 om 19:02.
Oud 3 november 2010, 19:03   #33
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, dat is wel erg omvangrijk om dat hier te plaatsen. Ik kan beginnen met dit verslag over de periode ten tijde van Op. Cast Lead: "Specifieke analyse van de antisemitische incidenten tussen december 2008 en januari 2009"
Neenee, zo goedkoop kom je er niet van af. Je schreef:
Citaat:
telkens er ginder wat gebeurt, hier in Antwerpen, molotovs worden gegooid naar Joodse scholen en synagogen?
Dat wil ik bewezen zien, zoniet is het een leugen en ben jij derhalve een leugenaar.

Oud 3 november 2010, 19:04   #34
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Klik hier (PDF-file): http://www.antisemitisme.be/site/dow...43&eventId=939
je link werkt overigens niet.

EDIT: ik heb het document gevonden. De titel vind ik zéér goed en daar ben ik het mee eens:

Citaat:
Antisemitisme in België
De gevolgen van operatie « Gegoten Lood »
Men erkent al in de titel dat het 'antisemitisme' (of wat me zo omschrijft) het gevolg is van operatie Cast Lead. Dat is zeker waar.

Verder staat in het document niet één aanwijzing (NIET EEN) van molotovcocktails in Antwerpen. Als bron is het dus niet geschikt om je leugens te staven.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 november 2010 om 19:12.
Oud 3 november 2010, 19:09   #35
thePiano

Standaard

Citaat:
Waarom men al die gebande mensen terug toe laat (en een hele reeks anderen niet) is me een raadsel. Een goeie beslissing kan ik dat niet noemen en consequent is het nog veel minder.
Ja, maar daar is wel een goede reden voor. Ondanks het feit dat ik zolang geband werd, heb ik het hier wel goed gevolgd en tussendoor ook deelgenomen. Het resultaat van al die bans was een enorme verschraling van de discussies, gevolgd door een leegloop van dit forum en sterk verminderde belangstelling van het publiek. De hoop is dat door mensen zoals ik terug binnen te laten (zeg maar de oude kern van de beginjaren) er terug wat schot in de zaak komt. Je moet ook eens kijken onderaan dit form: recorddeelname 4 januari 2006: 1.028 deelnemers. Enkele maanden later werd ik geband en was het uit met het succesverhaal van PB.

Waarom men al die gebande mensen terug toe laat (en een hele reeks anderen niet) is me een raadsel. Een goeie beslissing kan ik dat niet noemen en consequent is het nog veel minder.[/quote]
Oud 3 november 2010, 19:10   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
je link werkt overigens niet.
Deze dan?

http://www.antisemitisme.be/site/eve...43&language=NL
Oud 3 november 2010, 19:13   #37
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb het document gevonden, waarvoor dank. De titel vind ik zéér goed en daar ben ik het mee eens:

Citaat:

Antisemitisme in België
De gevolgen van operatie « Gegoten Lood »
Men erkent al in de titel dat het 'antisemitisme' (of wat me zo omschrijft) het gevolg is van operatie Cast Lead. Dat is zeker waar.

Verder staat in het document niet één aanwijzing (NIET EEN) van molotovcocktails in Antwerpen. Als bron is het dus niet geschikt om je leugens te staven.

Oud 3 november 2010, 19:13   #38
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zie dat de Democraten in het Huis van Afgevaardigden toch een pak rammel hebben gekregen (zowat het tegengestelde van ed Senaat). Prima zo. Ik hoop dat Obama een beetje vriendelijker wordt voor Israël en zich voortaan terugtrekt in eigen keuken. Dit is de slechtste Amerikaanse president waar Israël mee te maken heeft.
Heu, ben jij de echte piano?

Via "vlaams blok" naar de PVDA, en echte blokbuster, en daarna iets met georgia?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:17   #39
thePiano

Standaard

Citaat:
Neenee, zo goedkoop kom je er niet van af. Je schreef:

Dat wil ik bewezen zien, zoniet is het een leugen en ben jij derhalve een leugenaar.
Joodse kandelaar op de Antwerpse Meir wordt aan de vooravond van Op. Cast Lead vernield. 3 dagen eerder werd hij plechtig ingehuldigd door burg. Patrick Janssens. Hij werd niet terug geplaatst. Het was het begin van een reeks incidenten en een toename van 200% van antisemitische incidenten in België die voortdurend tot op vandaag.

Laatst gewijzigd door thePiano : 3 november 2010 om 19:20. Reden: Typfouten
Oud 3 november 2010, 19:19   #40
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Heu, ben jij de echte piano?

Via "vlaams blok" naar de PVDA, en echte blokbuster, en daarna iets met georgia?
Ik ben nooit lid geweest van het Vlaams Blok, noch van de PVDA [maar het wordt wel allemaal beweerd], was wel redacteur van Blokwatch.be en ben sinds 1999 gehuwd met een vrouw uit Georgië. Wou je nog wat weten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be