Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 17:07   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Alleen als ze kunnen bekomen, dat de CD&V niet beseft, dat ze aldus hara-kiri pleegt, geef ik dit een kans op slagen.
Maar, als ze toch voor een federale Vlaamse minderheid kiezen - zoals ze in het verleden reeds gedaan hebben, dan maakt het toch niet uit dat ze geen Vlaamse meerderheid halen bij de volgende verkiezingen?

Begrijp je? Dat harikiri plegen, dat is vorige keer toch al gebeurd? Toen hebben de Vlaamse kiezers toch hun handen afgetrokken van de CD&V?

Maak u geen illusies, er stemden de laatste keer alleen nog belgicisten op de CD&V. De stemmen die ze toen haalden zullen ze blijven halen.

Hetzelfde geld ook voor de SPa. Waarom denk je dat die er niets mee inzitten om zich open en bloot tegen Vlaanderen uit te spreken? Er zijn toch geen Vlaamse stemmen meer te verliezen.
Oud 21 oktober 2010, 17:17   #22
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
En weeral een Vlaming... nuja, Nederlands sprekende Belg...
Geef het initiatief toch eens aan die Franstaligen.
De tsjeven hebben precies wel hun lesje geleerd.

Bon ja, als de SPa (met steun van De Leeuw) onder de kiesdrempel wil bij de volgende verkiezingen moeten ze vooral verder doen. Straks nog Vandenbroucke verbranden en er schiet niets meer over van die partij.
Un Flamand van de service : natuurlijk dat ze die uit de rooie stal gingen halen.
Sunny is offline  
Oud 21 oktober 2010, 17:26   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Vandelanotte had al lang verkozen moeten zijn de slimste politieker van allemaal.
Waarom is hij er dan indertijd niet geslaagd om BHV te splitsen? Het was nochtans zijn job toen. Vandelanotte = perfecte poenpakker, maar nooit iets gerealizeerd.
fonne is offline  
Oud 21 oktober 2010, 17:34   #24
schaduwpremier
Schepen

Standaard

blijkbaar is er maar ene bekwame in het land: BDW .... dat hij het dan oplost
schaduwpremier is offline  
Oud 21 oktober 2010, 17:36   #25
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
In een andere draad, schreef ik naar aanleiding van de 90 % van Magnette, waarop hij recentelijk teruggekomen is:

Gisteren was Di Rupo op bezoek bij Van Ypersele de Strihou, pardon Albert II, en prompt wordt een vroeger door de NVA gewraakte, SPA-bemiddelaar aangeduid. Dit wijst weer in de richting van een forcing van de PS in de richting van een regering op basis van hun eigen voorstellen en zo nodig zonder de NVA. Vande Lanotte zal dan als zogenaamd neutrale Vlaamse derde partij de blaam bij de onredelijke NVA leggen.

Echter een regering zonder de NVA is enkel mogelijk met de medewerking van de CD&V. Daar ligt de sleutel en de PS zal zeker bereid zijn te verzaken aan het eersteministerschap ten voordele van de CD&V (Leterme III). Ondertussen gaat de FGTB (ook wel eens ABVV geheten) de PS-vakbond dus, in de aanval. Deze zal proberen de ACW-vleugel van de CD&V te verleiden tot het druk uitoefenen op de leiding van deze partij. Alleen als ze kunnen bekomen, dat de CD&V niet beseft, dat ze aldus hara-kiri pleegt, geef ik dit een kans op slagen.

Een en ander betekent dat de NVA best zijn CD&V-flank in de watten legt en aanstuurt op een uitbreiding van het formatie-overleg met de MR/OVLD zodat van een blanco blad kan gestart worden d.w.z. wat NVA betreft vanuit de democratisch verantwoordelijke federalistische uitgangspositie.
Alle belgische partijen, de belgicistische vleugel van de CD&V incluis dromen van een federale regering zonder de N-VA.

Deze is evenwel uitgesloten. Wouter Beke en Kris Peeters die de huidige lijn van de tsjeven bepalen zullen dit nooit toelaten. Ze beseffen dat een federale regering zonder de N-VA absoluut niet werkbaar is en de CD&V bij de volgende verkiezeingen zou vernietigen. Ook de Vlaamse regering zou niet meer werkbaar zijn.

De opdracht van Van De Lanotte is de zoveelste wanhoopspoging om dit apenland te redden. Tevergeefs.
robert t is offline  
Oud 21 oktober 2010, 17:52   #26
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vande Lanotte mag nog eens wat tijd winnen zodat de verkiezingen niet vroeger dan begin volgend jaar hoeven te worden georganiseerd. En als ondertussen N-VA nog wat kan worden gejend is dat voor de Belgische elite uiteraard aardig meegenomen.
Te negeren, net als de bangmakerijg van heer De Leeuw.

Maar eens te meer ben ik beide heren vooral van harte dankbaar. Eens te meer hebben ze me immers duidelijk gemaakt waarom ik niet meer voor de volksbedriegers van sp.a kan stemmen.
den ambetantsten is offline  
Oud 21 oktober 2010, 18:00   #27
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Moest men het niet steeds proberen te verhinderen, hij had het al opgelost.
pixelpower is offline  
Oud 21 oktober 2010, 18:04   #28
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

De stellen VDL, een SPA-er aan...zonder zelfs NV-A te horen...Man, spelen de FR echt onder een hoedje met NV-A om het land te splitsen? Niet dat er echt een andere optie was, de FR zijn te laf en NV-A bedankt voor de eer gezien de laatste FR reactie.
Gwyndion is offline  
Oud 21 oktober 2010, 18:05   #29
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Ze moeten alleen nog ja knikken op zijn compromisvoorstel en het is opgelost.
fonne is offline  
Oud 21 oktober 2010, 18:30   #30
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

De Koning versus het land, deel 77.
Mitgard is offline  
Oud 21 oktober 2010, 18:43   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE Bekijk bericht
hoe wat ?! zonder deadline of wat ???

ik zou t ni pikken mocht ik bdw zijn.
Anna List is offline  
Oud 21 oktober 2010, 20:03   #32
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE Bekijk bericht
Nieuwe verkiezingen zijn onafwendbaar. Ik vind daarom dat Johan Vande Lanotte deze taak niet op zich had moeten nemen, niettemin wens ik hem langs deze weg toch alle sukses toe.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 21 oktober 2010 om 20:08.
4x10E6 is offline  
Oud 21 oktober 2010, 20:03   #33
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Vandelanotte had al lang verkozen moeten zijn de slimste politieker van allemaal.
Zowat de meest corrupte van allemaal wil je zeggen. De 'keizer' van Oostende...

En laten we ook niet vergeten wat voor een knalprestaties hij als minister afleverde. Sale- en leaseback, alle geld uitgegeven toen het nog wel goed ging en de mensen zand in de ogen gestrooid met de lege doos 'zilverfonds'.

Ik denk dat uw zelfgekozen naam terecht is als u een positief beeld van vandelanotte hebt
Rr00ttt is offline  
Oud 21 oktober 2010, 20:09   #34
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

ik zou t ni pikken mocht ik bdw zijn.
Ook al.

BDW doet alle moeite van de wereld om zich boven de partijen te zetten om een nota te schrijven. Gaat die nota ook als verduidelijker afgeven, maar de NVA wordt niet meer uitgenodigd bij de koning in de consultatieronde.
Een kleine ingreep van het koningshuis ...

Een nieuwe poging om de NVA te schaden is opgestart.
sjarel is offline  
Oud 21 oktober 2010, 20:09   #35
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik lig echt strijk nu :')
mss wil de koning SP.A de gracht inrijden ofzo? Nee serieus, ze gaan BDW nog meer punten opleveren. En dat kadootje van Rudy de Leeuw heeft ook al wat opgebracht (mandatarissen die hun functie neerleggen, mensen die hun lidkaart binnenbrengen)...

zalig gewoon... Doe zo voort België!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 21 oktober 2010, 20:10   #36
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Zowat de meest corrupte van allemaal wil je zeggen. De 'keizer' van Oostende...

En laten we ook niet vergeten wat voor een knalprestaties hij als minister afleverde. Sale- en leaseback, alle geld uitgegeven toen het nog wel goed ging en de mensen zand in de ogen gestrooid met de lege doos 'zilverfonds'.

Ik denk dat uw zelfgekozen naam terecht is als u een positief beeld van vandelanotte hebt
Wie A zegt ...

Kan u bewijzen aanleveren waaruit blijkt dat Johan Vande Lanotte de meest "corrupte van allemaal" zou zijn.

Wie is trouwens de minst corrupte?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 21 oktober 2010, 20:34   #37
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Geen tijdslimiet voor Vande Lanotte

Citaat:
Tja, ik ben het met de Belgische logica van het rapport Bart De Wever niet eens, maar ik moet wel toegeven, dat ondanks deze opgedrongen beperking, het toch een professioneel werkstuk was met een aanzet tot verantwoordelijkheid.

De hem toegemeten termijn van hooguit 10 dagen was beslist bedoeld om hem te laten mislukken qua volume (4 �* 6 A4tjes ipv 58 bladzijden) en qua inhoudelijke degelijkheid.

Het zal moeilijk zijn met dit voorstel geen rekening te houden, alhoewel de lepe spitsbroeders Di Rupo en Vande Lanotte zijn tot veel instaat. In ieder geval verwacht ik me aan een media-offensief te hunner ondersteuning, discretie of geen discretie.
Oud 21 oktober 2010, 20:36   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Krijgt Bart die toch nog door zijn strot geramd.

OK, het zal alleen zijn standpunt maar verharden.
De verrottingsstrategie werkt, de vraag is hoelang ?
Henri1 is offline  
Oud 21 oktober 2010, 20:52   #39
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Collaborateursgedrag wordt straks afgestraft.

Citaat:
... Begrijp je? Dat harikiri plegen, dat is vorige keer toch al gebeurd? Toen hebben de Vlaamse kiezers toch hun handen afgetrokken van de CD&V?

Maak u geen illusies, er stemden de laatste keer alleen nog belgicisten op de CD&V. De stemmen die ze toen haalden zullen ze blijven halen.

Hetzelfde geld ook voor de SPa. Waarom denk je dat die er niets mee inzitten om zich open en bloot tegen Vlaanderen uit te spreken? Er zijn toch geen Vlaamse stemmen meer te verliezen.
De CD&V waren zich in de aanloop tot de verkiezingen van 13 juni 2010 niet helemaal bewust, dat ze door Belgicistisch uit de hoek te komen, zoveel kiezers gingen verliezen. Het was zeker geen doelbewuste sepoekoe maar een blunder van formaat. Veel traditionele kiezers hadden toen nog niet door wat ze nu wel weten. Wees gerust de moeizame onderhandelingen door de dwarsliggerij van de franstaligen, hun egoïstisch gedrag en geldelijke onverantwoordelijkheid is nu veel meer mensen duidelijk geworden.

Daarom verwacht ik, dat de CD&V bij collaborateursgedrag 5 �* 10 % van de kiezers kan verliezen.

Ook bij de SPA zie ik iets dergelijks alleen minder uitgesproken. Dit fenomeen van afkeuring is daar later op gang gekomen en is nu aan een inhaalbeurt toe. Geschat verlies tussen de 3 �* 6 %.
Oud 21 oktober 2010, 21:02   #40
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Nieuwe verkiezingen zijn onafwendbaar. Ik vind daarom dat Johan Vande Lanotte deze taak niet op zich had moeten nemen, niettemin wens ik hem langs deze weg toch alle sukses toe.
Ik hoop dat zijn partijtje er electoraal op afgerekend wordt.
Sunny is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be