Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2010, 16:39   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wat ik nou nerges terugvind bij dit verhaal is de kant van die piloten. Wat waren hun ordrs? Waren deze orders anders geweest in een ander leger? Wat waren hun beweegredenen?

3
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 16:54   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Pfff, een militair meer of minder...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 23:50   #23
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Nederlandse militairen durven niet helpen in Afghanistan: één dode en zeven gewonden

"Nederlandse Apache-helikopters durfden niet te helpen toen Australische en Amerikaanse militairen in Afghanistan zwaar onder vuur lagen van een Taliban-hinderlaag", schrijft een Australische militair van de Special Forces in een boek dat volgende week uitkomt.
"Ze wilden het vuur niet openen op de Taliban, uit vrees dat ze zelf wat kogels zouden moeten incasseren", schrijft Rob Maylor in zijn boek SAS Sniper. Bij het gevecht stierf een Amerikaanse soldaat en raakten zeven Australische SAS-militairen zwaargewond. Maylor zelf liep ernstige granaatwonden op.

"We hebben jullie hulp nodig, er vallen hier doden"
De toevallig voorbijvliegende Nederlandse Apachepiloten werden gevraagd te helpen met hun Hellfire lasergeleide raketten en 30 mm-kanonnen. De coalitietroepen vochten naar eigen zeggen voor hun leven nabij het dorp Khaz Uruzgan. "We hebben jullie hulp nodig, want er vallen hier doden", meldden de Australiërs via de radio aan de Nederlandse piloten. De Nederlanders kregen de coördinaten van de doelen die ze moesten beschieten. Maar de Apaches weigerden, omdat ze dan zouden moeten dalen onder de veilige hoogte van vijfduizend voet. Tot de verbazing van de Australiërs, omdat de bepantserde Apaches juist zijn ontworpen voor gevechten met zware beschietingen op lage hoogtes.

"If you're not going to engage then you might as well fuck off"
"We're in an absolute doozy of a shit fight. We need your assistance as we're taking casualties" was de letterlijke oproep van de joint terminal air controller (JTAC). Daarop riskeerde één van de Australiërs zijn leven om het de Nederlanders wat makkelijker te maken door de te bombarderen targets te markeren. Maar die weigerden nog altijd te helpen. Ontmoedigd vertelde de JTAC daarop de Nederlanders "If you're not going to engage then you might as well fuck off".

Amerikanen wél
Uiteindelijk schoten twee Amerikaanse gevechtstoestellen te hulp vanaf een vliegdekschip in de Arabische Golf. Met twee zware bommen en kanonvuur beslechtten ze het gevecht. (mvl)

Na WOII, Srebrenica, nu dit...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat vrees ik ook een beetje.....dat die Nederlandse piloten nogal strikte "Rules of Engagement" hadden,zonder de flexibiliteit om een kapiteintje te laten beslissen de bondgenoten te hulp te schieten.
Trouwens,als ze die ROE niet meekrijgen zou iedere "Europese bondgenoot" vrijwel automatisch deelnemen aan de dichtsbijzijnde Amerikaanse aktie in Afghanistan.Zo werkt het nu eenmaal.

Probeer dat maar eens te verkopen aan de publieke opinie....

Overigens...kelt is van mening dat enkel vrouwelijke militairen naar Afghanistan gestuurd moeten worden om de Taliban-man in zijn bestaan te gaan bedreigen
Als het bericht waar is, dan ben ik daar als Nederlander niet trots op, maar zoals Kelt ook stelt, er zijn Rules of Engagement en een onwillig parlement. Om dat laatste punt toe te lichten een meerderheid van het Nederlandse parlement wil weg uit Afghanistan; en iedere misstap kan gebruikt worden als een stok om mee te slaan... Ik vind persoonlijk dat wanneer we als NAVO aan iets beginnen, dan moet we samen binnen- en terugtrekken. Hoewel wat dat betreft andere Europese ook wel Nederland af hadden moeten lossen in Uruzgan.... Want tja, Nederland deed tenminste wel mee aan een vechtmissie, de meeste andere 'Europese mietjes' om jouw woorden te gebruiken, zaten veilig in het relatief veilige Noord Afghanistan, over 'mietjes' gesproken....

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 23 oktober 2010 om 23:53.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 13:44   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Op de site van de commando's staat dat die heli's bezig waren met het in veiligheid brengen van gewonden.
Nou jokken commando's weleens en hebben vreemde gewoontes.
Bij de ontgroening moest ik bv slechts één meter bier drinken en een week de stok dragen van een ouwe stomp.
Zij mochten als ontgroening 14 dagen niet eten en slechts water drinken om daarna een volledig oud blik krentebrood nuttigen, waar je dus stomdronken van wordt.
Daarna moesten zij hun plunjebaal verwennen.
Ze kennen ook slecht tegen hun verlies, want een wedstrijd scherpschieten verloren zij van een Van Heutz compagnie met hun verouderde M1 Garands tegenover de FN Fal van de commando's.
Dit zouden de dienstplichtigen van Van Heutz moeten bekomen met een "wasbak speciaal".

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 24 oktober 2010 om 13:44.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 16:12   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Op de site van de commando's staat dat die heli's bezig waren met het in veiligheid brengen van gewonden.
Nou jokken commando's weleens en hebben vreemde gewoontes.
Bij de ontgroening moest ik bv slechts één meter bier drinken en een week de stok dragen van een ouwe stomp.
Zij mochten als ontgroening 14 dagen niet eten en slechts water drinken om daarna een volledig oud blik krentebrood nuttigen, waar je dus stomdronken van wordt.
Daarna moesten zij hun plunjebaal verwennen.
Ze kennen ook slecht tegen hun verlies, want een wedstrijd scherpschieten verloren zij van een Van Heutz compagnie met hun verouderde M1 Garands tegenover de FN Fal van de commando's.
Dit zouden de dienstplichtigen van Van Heutz moeten bekomen met een "wasbak speciaal".
Ik snap hier amper een letter van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 17:09   #26
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
het van heutszregiment is een elite-eenheid van het Nederlandse leger, maar wat die wasbak-special is, weet ik ook niet.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 20:22   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
het van heutszregiment is een elite-eenheid van het Nederlandse leger, maar wat die wasbak-special is, weet ik ook niet.
Dan ga je met kleren en al de douches in en moet je daarna nog een paar rondjes om de kazerne lopen.
Ontgroeningen in het Russische leger zijn een ware hel. Veel recruten plegen zelfmoord.
Voor de rest ben ik geen treiterijen tegengekomen. Niet in het opleidingscentrum Cavalerie in Amersfoort en niet op het schietkamp Vlieland, waar de AMX, de Leopard I en de Centuriontanks met scherp schoten. Alle 3 met een 105 mm kanon.
Een knaap liet expres poetskatoen achter in de loop van een 105 mm kanon. Bij het eerste schot klapte de loop als een bananenschil uitelkaar. Gelukkig geen doden of gewonden, maar hij kon wel 2 1/2 jaar strafgevangenis Nieuwersluis in.
Op Vlieland zijn de resten van de doelen (oude tanks) nog steeds te zien.
Wie weet het type ?

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 24 oktober 2010 om 20:24.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 21:21   #28
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

dat is niet eenvoudig. Een M4 Sherman?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 09:15   #29
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dat is niet eenvoudig. Een M4 Sherman?
In ieder geval een model van na de T34, sloped armor en een ronde koepel. Maar veel nieuwer dan een centurion zal het ook weer niet zijn.
Oud 25 oktober 2010, 09:22   #30
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Make that een ²
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be