![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Toegegeven, em ziet er wel een beetje vreemd uit, altijd met zijn winterjas aan en zijn kap over zijn hoofd getrokken... 'k Heb diene mens aan één van de handtekeningskes geholpen dat em nodig had! ![]() Maar goed, ik denk nie dak erop ga stemmen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() VITAL vindt kieswet ondemocratisch - 08/06/2004 Nieuwsblad
Vital Haghebaert Vital draagt altijd een kap rond zijn hoofd, maar hij wil niet zeggen waarom. ,,Een persoonlijke reden'', blijft hij mysterieus. © ELS VERHAEGHE BREDENE - Zonderlinge Bredenaar Vital Haghebaert (52) komt op 13 juni weer op met zijn lijst VITAL (Vrijheid, Intimiteit, Thuis, Arbeid en Liefde). Vital neemt al sinds 1994 deel aan alle verkiezingen. ,,Met de federale verkiezingen van vorig jaar haalde ik exact 1325 stemmen, toch goed voor 0,17 procent.'' Vital begon als een eensmanspartij. Maar omdat dat nu niet meer mag, heeft hij op zijn lijst een handvol sympathisanten gezet. ,,Ze staan erop om mij een plezier te doen. Maar alle ideeën komen van mij.'' Vital verkondigt zijn eigenzinnige standpunten steevast in handgeschreven pamfletten. ,,De kieswet is ondemocratisch. Dat is mijn belangrijkste actiepunt voor de Vlaamse verkiezingen. Niet de kiezer bepaalt wie in het parlement zit, wel de kieswet. En die kieswet is gestemd in het voordeel van de grote partijen. Kleine lijstjes krijgen geen euro subsidie. Wie geen geld heeft, kan de kiezer niet inlichten en wie de kiezer niet inlicht, haalt geen stemmen. Het is een vicieuze cirkel.'' Ook de VRT doet met dat spelletje mee, vindt Vital. ,,De vorige keer kwamen in Vlaanderen achttien partijen op, vijftien daarvan kwamen in beeld, drie niet. Wie haalde geen stemmen? Die drie natuurlijk! En Vital was er weer bij.'' Vital, met pientere oogjes en een witte Sinterklaasbaard, is geen clochard. ,,Ik heb een eigen huis in de Coupurestraat in Bredene-Sas.'' Toch zwerft hij elke dag door de volkswijk en gaat zijn boterhammetjes eten op de trappen van de kerk of in een bushokje langs de Prinses Elisabethlaan. Vital draagt daarbij steevast een kap rond zijn hoofd en altijd dezelfde smoezelige jas. Waarom blijft een raadsel. ,,Een persoonlijke reden'', blijft Vital mysterieus http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.as...DossierID=2307 |
![]() |
![]() |