Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2010, 23:53   #21
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Allemaal mooi en wel en ik kan me goed vinden in bepaalden stukken die je typt maar hetgeen jij nu doet, doen de anderen ook. Het enige verschil is dat zij de islam bashen en jij de joden. Of vergis ik me?
Ik bash een ideologie, geen individuen.

Ik heb respect voor islam en moslims, pakken meer voor hen dan voor zionisten die de planeet werkelijk naar de kloten aan het helpen zijn.

If that makes me unwanted by a few.. so be it. De tijd van vriendelijkheden en onduidelijkheden en halfslachtigheden jegens mekaar is voorbij wat mij betreft. Dat wordt toch misbruikt. Harde en duidelijke standpunten is wat nodig is.
Oud 24 oktober 2010, 00:00   #22
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Met dat het Jodendom slechts voor Joden is bedoelde ik óók dat de Joodse regels slechts voor Joden gelden. Bekeren naar het Jodendom is inderdaad moeilijker. In gebieden waar de Sharia heerst echter, moeten ook niet-moslims zich vaak grotendeels houden aan Islamitische voorschriften. De Islam is dan de wet van het land. En ook u weet, dat op heel veel plekken in de wereld, bekering tot de Islam niet vrijwillig gebeurde en gebeurt. Ook als je van gedachte verandert heb je het heel erg moeilijk.
Ik reageerde dan ook niet op je hele uitleg maar op het vetgedrukte.

Is dat de reden waarom ze zich God wanen in Palestina?

U gaat me toch niet vertellen dat in oh zo veel gebieden de sharia de wetgeving is? Over welke plekken heb je het vooral als je zegt dat een bekering tot de islam niet op vrijwillige basis gebeurt? Het staat een moslim vrij zn geloof te verlaten (ook op plaatsen waar de sharia geldt) zolang deze persoon maar niet oproept tot ongeloof.
Oud 24 oktober 2010, 00:03   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
voorafgaandelijke nota 1: ik simplifieer, om direct tot de kern van het probleem over te gaan. nota 2: ik spreek over ideologien en groepen, niet over individuen.

Sorry, maar het is een utopie om te geloven dat "het" allemaal kan beteren. Allles wijst er gewoon op dat we afstevenen op een grote confrontatie en wereldcrisis, een derde - en fatale- wereldoorlog zeg maar. Het is een kwestie van jaren, van ecennia. Niet van "if" but "when".

En die confrontatie is niet de confrontatie islam tegen het westen, zoals men op dit provinciaal forum graag wil geloven, maar het judaisme / zionisme tegen de gentiles. Want dat laatste is wat zich op wereldschaal afspeelt. Alles, maar dan ook werkelijk alles, de grootste spanningen op wereldvlak, de grootste bedreiging van wereldvrede, vindt haar oorsprong in die tegenstelling en kan tot die ene grote tegenstelling herleid worden. Inclusief het gezeik van new world order en associated samenzweringstheorien, allemaal herleidbaar tot die ene tegenstelling, als men de details grondig bestudeert. Dat valt echter niet uit te leggen op 5 minuten.

In elk geval, islamofobie is maar een detail in die tegenstelling, weliswaar een belangrijk detail. Islamofobie - en ik spreek als niet moslim- is een feit in de westerse wereld, en een gegeven op zich,maar het wordt wel heel subtiel doch grondig en heel handig aangewakkerd door de echte powers in control (nl die met geld en brains), zijnde de zionisten. Vandaar dat ik met geen enkele individuele jood een probleem heb, wel des te meer met het judaisme, de talmoed, het zionisme. En veel meer dan met ''de islam'', ook al zitten daar behoorlijk wat klootzakken.

Islamofobie zoals we dat hier op het forum zien is begrijpelijk, maar totaal naast de kwestie, al zal men dat hier, op dit forum, nooit willen inzien, tenzij het "twee voor twaalf" is.

Islam en de nation of islam zijn de enigen die nog weerwerk bieden tegen het judaisme en "associated ideology". Dat weerwerk van moslims verdient en kriigt mijn bewondering en begrip, als niet moslim. Wij westerlingen, zijn al lang uitgerangeerd (kijk naar de links in mijn onderschrift) door de macht en invloed van het judaisme. Hollywood, de media, de VS, allemaal helemaal ingepalmd door de ziekelijke talmoed cultuur met het geld en dus de power.

Vandaar Kallikles, ik zie uw goede bedoelingen wel, maar ik ben de laatste jaren fel geradicaliseerd, en volkomen "happy" met die gedachte. Ik ben de zionistische/judaistische (leugenachtige en destructieve) invloed in het westen meer dan kotsbeu en ik wil alleen al om die reden de moslims steunen. Er is maar 1 oplossing om een wereldschaal confrontatie te vermijden: westerlingen dienen dringend hun eigen identiteit te erkennen, en dan respect te geven andere volkeren, andere ideologien, nl de islam en moslims.

Dit is mijn eigen conclusie na jaren en jaren zoektocht naar "waarheid" eerlijkheid, leefbaarheid...
Citaat:

Ik heb respect voor islam en moslims, pakken meer voor hen dan voor zionisten die de planeet werkelijk naar de kloten aan het helpen zijn.

If that makes me unwanted by a few.. so be it. De tijd van vriendelijkheden en onduidelijkheden en halfslachtigheden jegens mekaar is voorbij wat mij betreft. Dat wordt toch misbruikt. Harde en duidelijke standpunten is wat nodig is.

Hopelijk zal je ooit eens inzien dat persoonlijke slechte ervaringen niet mogen leiden tot veralgemeende haat tegen een gans volk waarvan degenen die je schade berokkenden toevallig deel van uitmaken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2010 om 00:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 00:07   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2010 om 00:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 00:12   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat de reden waarom ze zich God wanen in Palestina?
Die kolonisten zijn idioten, dat zal ik gelijk toegeven. Maar vergeet niet dat het de Palestijnen zijn geweest die de Joden zodanig hebben doen radicaliseren, dat ze op partijen hebben gestemd die de nederzettingenbouw meer dan graag stimuleren. Er is niet een schuldige.
Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat in oh zo veel gebieden de sharia de wetgeving is? Over welke plekken heb je het vooral als je zegt dat een bekering tot de islam niet op vrijwillige basis gebeurt? Het staat een moslim vrij zn geloof te verlaten (ook op plaatsen waar de sharia geldt) zolang deze persoon maar niet oproept tot ongeloof.
Bijna de hele Islamitische wereld. En met de bekeringen bedoel ik natuurlijk de Islamitische opvoeding, het trouwen van een moslim met een niet-moslim (wat vaak op een semi-gedwongen bekering uitloopt), etc... neemt niet weg dat dit m.i. niet erg overdreven moet worden; dit gebeurt namelijk ook in andere godsdiensten. Wat u zegt over het verlaten van de godsdienst laat ik voor uw rekening. Ook hier geldt weer dat het mij niet gaat om wat er precies in de Koran staat, maar op welke manier de religie wordt uitgevoerd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 00:14   #26
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Kritiek hebben op iets kan geen kwaad maar een ideologie bashen vind ik niet echt ideaal. Door een religie of ideologie te bashen, bash je automatisch de aanhangers van die bepaalde religie. Wanneer iemand bijvoorbeeld kritiek heeft op de islam dan kan ik daar mee leven, maar wanneer iemand mijn religie zwart maakt en door het slijk haalt voel ik mij ook aangevallen eerlijk gezegd.
Oud 24 oktober 2010, 00:15   #27
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belachelijke repliek.

Kunt ge ook inhoudelijk repliceren? Toch verschrikkelijk he, dat ik er een andere visie op nahou dan mainstream boerevlaanderen.... Ik moet wel echt gek zijn....
Al een geluk dat boerevlaanderen zijn inpiratie niet zoekt bij een figuur als Kevin B. MacDonald.
Academic senate disassociates itself from Professor MacDonald
Connections with white supremacists, neo-Nazis, and Holocaust deniers
A 2006 article in The Nation magazine reports that MacDonald's 2004 Understanding Jewish Influence: A Study in Ethnic Activism "has turned MacDonald into a celebrity within white nationalist and neo-Nazi circles."

Zo lopen er hier op dit forum veel rond, dat is geen geheim.
Oud 24 oktober 2010, 00:17   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kritiek hebben op iets kan geen kwaad maar een ideologie bashen vind ik niet echt ideaal. Door een religie of ideologie te bashen, bash je automatisch de aanhangers van die bepaalde religie. Wanneer iemand bijvoorbeeld kritiek heeft op de islam dan kan ik daar mee leven, maar wanneer iemand mijn religie zwart maakt en door het slijk haalt voel ik mij ook aangevallen eerlijk gezegd.
Het is niet verstandig om je zulke dingen persoonlijk aan te trekken. Het gaat uiteindelijk maar om ideeën, en ideeën zijn er om aangevallen en verbeterd te worden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 00:20   #29
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Het is niet verstandig om je zulke dingen persoonlijk aan te trekken. Het gaat uiteindelijk maar om ideeën, en ideeën zijn er om aangevallen en verbeterd te worden.
Mij der echt iets van aantrekken doe ik niet. Mijn punt is gewoon: De religie aanvallen=de aanhangers van die bepaalde religie aanvallen.
Oud 24 oktober 2010, 00:24   #30
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Eigenlijk heeft Straddle wel gelijk, ge kunt al eens beginnen met het weerleggen van zijn reacties. U noemt hem en Kallikles 'gekken'. Het zou u sieren mocht u ingaan op hun reacties en u zou misschien kunnen afkomen met betere argumenten. Wie weet..
Oud 24 oktober 2010, 00:33   #31
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Bijna de hele Islamitische wereld. En met de bekeringen bedoel ik natuurlijk de Islamitische opvoeding, het trouwen van een moslim met een niet-moslim (wat vaak op een semi-gedwongen bekering uitloopt), etc... neemt niet weg dat dit m.i. niet erg overdreven moet worden; dit gebeurt namelijk ook in andere godsdiensten. Wat u zegt over het verlaten van de godsdienst laat ik voor uw rekening. Ook hier geldt weer dat het mij niet gaat om wat er precies in de Koran staat, maar op welke manier de religie wordt uitgevoerd.
Het is dan ook enorm idioot naar mijn mening om u te bekeren om op die manier met een bepaalde moslim(a) te kunnen trouwen. Bekeren doe je voor niemand anders behalve voor God, als bepaalden dat maar begrepen.

Op welke manier wordt die dan uitgevoerd? Ik leer graag bij Liberalist, dus gooi het in de groep. Bij mijn weten is er nog nooit iemand afgemaakt omwille van zn afvalligheid. Hetgeen ik weet is dat een individu vrij is te bepalen of hij als gelovige of ongelovige door het leven wilt gaan op voorwaarde dat hij niet oproept tot afvalligheid en anderen daar niet toe aanzet. Porpo kan mij misschien aanvullen, die heeft daar meer kennis over dan ik.
Oud 24 oktober 2010, 00:34   #32
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eigenlijk heeft Straddle wel gelijk, ge kunt al eens beginnen met het weerleggen van zijn reacties. U noemt hem en Kallikles 'gekken'. Het zou u sieren mocht u ingaan op hun reacties en u zou misschien kunnen afkomen met betere argumenten. Wie weet..
Gelijk in wat?????
Waarin geeft U Neo- Nazi's in gelijk???
In hun antisemitisme, als moslima klinkt dat wel verleidelijk dan kan ik wel begrijpen.
Oud 24 oktober 2010, 00:36   #33
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Gelijk in wat?????
Waarin geeft U Neo- Nazi's in gelijk???
In hun antisemitisme, als moslima klinkt dat wel verleidelijk dan kan ik wel begrijpen.
Hier geef ik hem voor de volle 100% gelijk: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=15

Wat mijn geloof daarmee heeft te maken, ontgaat me even. Soit.
Oud 24 oktober 2010, 00:48   #34
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hopelijk zal je ooit eens inzien dat persoonlijke slechte ervaringen niet mogen leiden tot veralgemeende haat tegen een gans volk waarvan degenen die je schade berokkenden toevallig deel van uitmaken...
Filosoof, ik ben zoals gij ook niet meer van de jongste. Ik kom bovendien uit een zeer "kleurrijk" internationaal gezin en cultuur waar geen enkele plaats is voor onnozel racisme.

Mijn persoonlijke - zeer slechte - ervaringen op latere leeftijd werden bovendien gedeeld met tal van anderen, op grote schaal, dit geheel terzijde. Ze waren echter een aanleiding om eens dieper het "antisemitisme probleem" zelf te gaan onderzoeken, ipv angstig alles af te wijzen als "dit is antijoods, ik mag daar niet aan toegeven want dat is slecht... " maar eerder de vraag te stellen "Vanwaar komt het?" Waarom is het een wederkerend probleem doorheen de geschiedenis in zovele culturen? Joden en vooral zionisten zullen u laten geloven dat het irrationeel is. Dit is echter aangetoond - wetenschappelijk overigens- dikke bullshit te zijn, die zgn blinde jodenhaat. Integendeel, het gaat om RATIONELE reacties tegen overdreven etnocentrisch gedrag van enkele joden en joodse supremacisten. Als we daar aan toe geven zijn we dikke laffaards, zodus, ik reageer, en ik zal mij niet laten intimideren om dit niet te doen.

Ik heb bovendien geen enkel probleem met individuele joden (en meer zelfs , maar dat wordt hier toch niet geloofd dus zwijg ik erover). De indoctrinatie in de westerse maatschappij ten voordele van joden, het joodse lijden etc, is zo hardnekkig dat kritiek op jodendom of enkele joden onmiddellijk aanzien wordt als blinde haat, terwij hier naar hartelust op moslims mag gebasht worden. Sorry, maar ik haat niemand. Ik heb wel een aversie tegen ziekelijke ideologien, vooral als deze heel subversief tewerk gesteld worden en wanneer heel het joodse lijden compleet uitgebuit en misbruikt wordt en als erger aanzien wordt dan ander menselijk en etnisch lijden.

Eens je wakker wordt voor het "joods probleem", en je hebt een greintje eerlijkheid in je, dan kan je niet anders van dit aan te kaarten. Vergeet niet dat antisemitisme heden ten dage een gewone normale reactie kan zijn tegen overdreven semitisme, maar dat "de lobby" er uiteraard alles zal aan doen om dit tegen te spreken.

Besef jij dus ook eens dat "goede" joden in de greep kunnen zitten van de ideologie. Zet u over het taboe en er zal u heel veel duidelijk worden.

Laatst gewijzigd door straddle : 24 oktober 2010 om 00:51.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 00:51   #35
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hier geef ik hem voor de volle 100% gelijk: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=15

Wat mijn geloof daarmee heeft te maken, ontgaat me even. Soit.
Je moet eerst eens goed zijn posting lezen en zien wat zijn 'inhoud' behelst.
Zoals dit b.v.:"Wij westerlingen, zijn al lang uitgerangeerd (kijk naar de links in mijn onderschrift) door de macht en invloed van het judaisme. Hollywood, de media, de VS, allemaal helemaal ingepalmd door de ziekelijke talmoed cultuur met het geld en dus de power."
Men zou vermoeden dat dit gekopieerd is uit de Nazi propagandabladen van de jaren '40. U kunt zich daarin vinden?
Oud 24 oktober 2010, 00:58   #36
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet eerst eens goed zijn posting lezen en zien wat zijn 'inhoud' behelst.
Zoals dit b.v.:"Wij westerlingen, zijn al lang uitgerangeerd (kijk naar de links in mijn onderschrift) door de macht en invloed van het judaisme. Hollywood, de media, de VS, allemaal helemaal ingepalmd door de ziekelijke talmoed cultuur met het geld en dus de power."
Men zou vermoeden dat dit gekopieerd is uit de Nazi propagandabladen van de jaren '40. U kunt zich daarin vinden?

Niet te emotioneel zijn. Niet te veel met stereotiepen gooien en wat minder vakjesdenken. We zouden eens een open discussie kunnen hebben....

U speelt van in het begin al ad hominem en u kotst al op mij gewoon vanwege mijn mening... Gelukkig ben ik nog even beleefd naar u, maar gezien uw onmetelijke domheid en kinderachtige houding kan dat weldra veranderen.

Ik heb met nazisme niks te maken. Als dat anders zou zijn zou ik me niet generen dat hier te zeggen.
Oud 24 oktober 2010, 01:11   #37
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet te emotioneel zijn. Niet te veel met stereotiepen gooien en wat minder vakjesdenken. We zouden eens een open discussie kunnen hebben....

U speelt van in het begin al ad hominem en u kotst al op mij gewoon vanwege mijn mening... Gelukkig ben ik nog even beleefd naar u, maar gezien uw onmetelijke domheid en kinderachtige houding kan dat weldra veranderen.

Ik heb met nazisme niks te maken. Als dat anders zou zijn zou ik me niet generen dat hier te zeggen.
Met personen als U heb ik geen medelijden goed verstaan. U hebt geen mening U ratelt gewoon Kevin MacDonald na.
MacDonald has an extensive following among white nationalists and neo-Nazis.[25] Former Ku Klux Klan leader David Duke has praised MacDonald's work on his website.[26] Neo-Nazi Victor Gerhard wrote in a 2003 E-mail exchange that MacDonald's The Culture of Critique "is completely true; that to rail against blacks and Hispanics without mentioning Jews is like complaining about the symptoms and not the disease."[21] When MacDonald won his award from The Occidental Quarterly, the ceremony was attended by: David Duke; Don Black, the founder of white supremacist site Stormfront; Jamie Kelso, a senior moderator at Stormfront; and the head of the neo-Nazi National Vanguard, Kevin Alfred Strom
Oud 24 oktober 2010, 01:12   #38
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Al een geluk dat boerevlaanderen zijn inpiratie niet zoekt bij een figuur als Kevin B. MacDonald.
Academic senate disassociates itself from Professor MacDonald
Connections with white supremacists, neo-Nazis, and Holocaust deniers
A 2006 article in The Nation magazine reports that MacDonald's 2004 Understanding Jewish Influence: A Study in Ethnic Activism "has turned MacDonald into a celebrity within white nationalist and neo-Nazi circles."

Luister misschien eens naar de man zelf, zonder vooroordelen, vooraleer naar het joodse Wiki te gaan googelen en diens mening gewoon over te nemen.

Ge toont nu al heel de tijd aan een baby te zijn. Stop die emotionaliteit en discussieer eens inhoudelijk.

apropos: Mac Donald kunt ge uiteraard pas verstaan als je het probleem kent, inziet en begrijpt.

Laatst gewijzigd door straddle : 24 oktober 2010 om 01:13.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 01:22   #39
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Luister misschien eens naar de man zelf, zonder vooroordelen, vooraleer naar het joodse Wiki te gaan googelen en diens mening gewoon over te nemen.

Ge toont nu al heel de tijd aan een baby te zijn. Stop die emotionaliteit en discussieer eens inhoudelijk.

apropos: Mac Donald kunt ge uiteraard pas verstaan als je het probleem kent, inziet en begrijpt.
Jonge wordt eens volwassen kunt U echt geen zinnig woord uit brengen alles is joods: wiki/google/internet/alle bladen allicht, dan kan ik alleen maar zeggen bravo voor de joden dan.
Oud 24 oktober 2010, 01:35   #40
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen ik weet is dat een individu vrij is te bepalen of hij als gelovige of ongelovige door het leven wilt gaan op voorwaarde dat hij niet oproept tot afvalligheid en anderen daar niet toe aanzet.
wat gebeurt er als je de voorwaarde doorbreekt?

Citaat:
Porpo kan mij misschien aanvullen, die heeft daar meer kennis over dan ik.
"kennis"? Uitspraken als dat zijn gewoon meningen. Je hebt toch geen handje nodig om je eigen mening te vormen, mag ik hopen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be