Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2010, 20:17   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 25 oktober 2010 om 20:32.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 21:05   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Moohahaha. Er zitten sossen in zijn administratie... en dat is niet eens ZIJN fout?

Sommige bruinzakken hier op het forum hebben echt een paar vijzen los...
Lijden aan Sos'o'fobia.

Als een manager voor 12 mio Euro fouten maakt (of zijn ondergeschikten)
dan kan hij het afbollen...
"Zijn administratie" zijn wel alle benoemde en niet benoemde ambtenaren die onder zijn bevoegdheid vallen.
Van de allerjongste (die objectief volgens examens door "hem" benoemd zijn) tot de alleroudste (die nog overgekomen zijn van voor de tijd van de Vlaamse regering).

Tot zover een kleine aanvulling van "een bruinzak". Een term die waarschijnlijk past in het raam van de abvv-campagne.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 21:14   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hij heeft geen 'fouten' gemaakt, hé. Er wordt hem aangewreven dat hij 'een bepaalde regio' beter bedeeld. Niets nieuws onder de zon.

Ja, er zitten sossen in zijn administratie en nee, daar kan hij niets aan doen. Maar ik vind dat net als jou even irrelevant.
Mag ik er even op wijzen dat hij ooit een subsidie voor een toeristisch project in Oostende verdubbelde na een telefoontje van Johan Vandelanotte.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 21:24   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Mag ik er even op wijzen dat hij ooit een subsidie voor een toeristisch project in Oostende verdubbelde na een telefoontje van Johan Vandelanotte.
Het is niet door een twijfelachtige bestuursdaad van Vandelanotte dat u het bestuurlijk falen van Bourgeois moet vergoeilijken.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 11:06   #25
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet.
De minister heeft beslist tegen een advies in. So what? Misschien moeten sommigen de definitie van het woord 'advies' eens opzoeken. Als de bevolking niet akkoord is met subsidies die gegeven worden aan de kust, zal die bevolking dat trouwens wel laten merken in het stemhokje.
Moet men nu voortaan gaan verwachten van elke politicus dat hij/zij de eigen regio totaal onberoerd laat daar elke Euro die aan de eigen streek wordt besteed, sowieso als 'vriendjespolitiek' wordt bestempeld door de verzuurden?
Als men het echt moet stellen met zulke flauwe aantijgingen om bepaalde personen in diskrediet te brengen...
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 11:43   #26
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Zogezegd "rechtlijnige" Bourgeois pleegt vriendjespolitiek met ons belastingsgeld. Bourgeois komt er zelfs openlijk voor uit dat hij naar eigen goeddunken vriendjespolitiek met ons belastingsgeld mag plegen, iets waar zelfs de arrogante CVP ten tijde van de CVP-staat meer schroom over had. En deze partij durft dan de PS haar vriendjespolitiek, korruptie en geldverspilling te verwijten, terwijl ze in Vlaanderen precies hetzelfde doet in de korte tijd dat ze macht heeft verworven. De arrogantie van de macht noemt men dit.

Ene Kim Geybels hebben ze voor minder buitengesmeten bij N-VA. Ook van Bert Anciaux eiste hij indertijd voor veel minder zijn aftreden. En het kot was ook te klein voor zijn selektieve verontwaardiging toen de korruptieschandalen van de PS bekend werden.
Zal Bourgeois nu zelf het goede voorbeeld geven door zelf te doen wat hij voor veel minder van anderen eist? Zal hij zich nu eens zelf als een grote vent gedragen en zelf zijn verantwoordelijkheid nemen? Indien niet, indien hij zich vastklampt aan de macht, zal hij voorgoed het recht verliezen om nog ooit anderen de les te lezen.
Je moet toch je vriendjes bedanken die je aan de macht hielpen?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 13:37   #27
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
"Zijn administratie" zijn wel alle benoemde en niet benoemde ambtenaren die onder zijn bevoegdheid vallen.
Van de allerjongste (die objectief volgens examens door "hem" benoemd zijn) tot de alleroudste (die nog overgekomen zijn van voor de tijd van de Vlaamse regering).
Dus Bourgois' ambtenaren doen hem verkeerde beslissingen nemen op basis van hun eigen partijkaart die die ambtenaren al dan niet hebben.
Laat me niet lachen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot zover een kleine aanvulling van "een bruinzak". Een term die waarschijnlijk past in het raam van de abvv-campagne.
ABVV is een vakbond... Zelfstandigen zoals mezelve, hebben dat niet nodig.
Een bruinzak is een term uit de tijd dat de Nazi's Belgie bezetten.
Je weet wel, die mannen die aan de verkeerde kant stonden, waarvoor het VLAAMS BLOK later AMNESTIE wilde.
Oud 26 oktober 2010, 15:05   #28
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet.
De minister heeft beslist tegen een advies in. So what? Misschien moeten sommigen de definitie van het woord 'advies' eens opzoeken. Als de bevolking niet akkoord is met subsidies die gegeven worden aan de kust, zal die bevolking dat trouwens wel laten merken in het stemhokje.
Moet men nu voortaan gaan verwachten van elke politicus dat hij/zij de eigen regio totaal onberoerd laat daar elke Euro die aan de eigen streek wordt besteed, sowieso als 'vriendjespolitiek' wordt bestempeld door de verzuurden?
Als men het echt moet stellen met zulke flauwe aantijgingen om bepaalde personen in diskrediet te brengen...
Ik heb stilaan de indruk dat er nog meer dingen zijn die u niet begrijpt.
Oud 26 oktober 2010, 15:08   #29
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u me dat zwart op wit kan bewijzen, wil ik dat wel geloven. Tot dan wil ik het zelfs aannemen. Het interesseert me namelijk niet. Als ik op gemeentelijke niveau al zo word geconfronteerd met achterkamerpolitiek en 'ons-kent-ons', wat gaat dat op nationaal niveau dan wel niet zijn?
Oud 27 oktober 2010, 08:42   #30
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb stilaan de indruk dat er nog meer dingen zijn die u niet begrijpt.
Ik heb stilaan de indruk dat u enkel doet alsof u de dingen begrijpt. Verschil is, ik erken tenminste mijn eigen tekortkomingen.
Daarnaast heb ik stilaan de indruk dat u ontzettend veel moeite hebt met personen die aan uw 'vermoedens' durven te twijfelen en eens de twijfel geopperd wordt, uw verstandelijke vermogens tilt slaan waardoor u vervolgens geen degelijk argument meer kan opbouwen en vervalt in puberale en nietszeggende oneliners, waarvan uw bovenstaande quote wederom een schitterend voorbeeld is.

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 27 oktober 2010 om 08:45.
Oud 27 oktober 2010, 09:01   #31
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Aftreden en opdraaien voor de kosten , beroepsfouten kunnen niet ongestraft zijn op dat niveau ....
Volgens de minister is dit geen beroepsfout omdat hij zijn administratie niet moet volgen.
Ik ken de reglementering terzake niet. Moet hij zijn administratie nu volgen ja of neen?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 09:05   #32
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hij heeft geen 'fouten' gemaakt, hé. Er wordt hem aangewreven dat hij 'een bepaalde regio' beter bedeeld. Niets nieuws onder de zon.

Ja, er zitten sossen in zijn administratie en nee, daar kan hij niets aan doen. Maar ik vind dat net als jou even irrelevant.
Maar als hij geen fouten heeft gemaakt, waarom wordt hij dan door het rekenhof op de vingers getikt?
Oud 27 oktober 2010, 09:08   #33
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
vriendendienst?
Oud 27 oktober 2010, 10:01   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
vriendendienst?
Och ja, Bourgeois doet maar net hetzelfde voor de politieke vrienden.

http://www.youtube.com/watch?v=qoe6C_fKEhY
Oud 27 oktober 2010, 10:12   #35
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar als hij geen fouten heeft gemaakt, waarom wordt hij dan door het rekenhof op de vingers getikt?
Omdat volgens het Rekenhof het niet volgen van een advies blijkbaar automatisch gelijk staat aan wanbeheer en wanbeheer voor sommigen dan blijkbaar automatisch gelijk staat aan fouten.
Oud 27 oktober 2010, 22:40   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Bourgois' ambtenaren doen hem verkeerde beslissingen nemen op basis van hun eigen partijkaart die die ambtenaren al dan niet hebben.
Laat me niet lachen!
Ik ben een redelijk jong gepensioneerde ambtenaar, met een loopbaan van niveau 1 vanaf de vroegst mogelijke dag van benoeming (de dagen volgend op behalen univ diploma) (tot aan de eerst mogelijke dag van pensioen wegens leeftijd) ... ge moet een oude aap geen muilen leren trekken.

Citaat:
ABVV is een vakbond... Zelfstandigen zoals mezelve, hebben dat niet nodig.
Een bruinzak is een term uit de tijd dat de Nazi's Belgie bezetten.
Je weet wel, die mannen die aan de verkeerde kant stonden, waarvoor het VLAAMS BLOK later AMNESTIE wilde.
Even op punt stellen: ik ben nva-stemmer.
Vervolgens: wanneer was ook weer de tijd van B.'s bezetting ?
En ook: van wanneer dateert het ontstaan het van Blok ?
En verder: hoe zit het met die amnestie in de landen rondom ons ?

Maar terzake: ik heb gezegd dat die term (bruinzak), de afgelopen week op dit forum in mijn nek geschoven werd, omdat ik kenbaar maakte een nva-stemmer te zijn.
Blijft dus: jouw bemerking past in die abvv-campagne. Jouw professionele situatie heeft daar geen fluit mee te maken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 06:38   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moohahaha. Er zitten sossen in zijn administratie... en dat is niet eens ZIJN fout?

Lijden aan Sos'o'fobia.

Een minister kan niet de hele administratie vervangen als hij bevoegd wordt. Dit zou te eerste onwerkbaar zijn en ten tweede zou dit een werkonzekerheid creeeren bij de ambtenarij.
Oud 30 oktober 2010, 06:41   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Wel een goed idee. Daarmee hebben we geen sossen meer in Walonië of Brussel of Vlaanderen.
Vandelanotte, Zon aan Zee en Hengelhoef gekocht voor zeer veel geld en verkocht voor een peulschil.
Oud 30 oktober 2010, 06:45   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lijden aan Sos'o'fobia.

Bedankt voor de belediging.
Kan mij iemand zeggen hoe ik zo iemand op de negeerlijst kan zetten?
Oud 30 oktober 2010, 06:47   #40
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de minister is dit geen beroepsfout omdat hij zijn administratie niet moet volgen.
Ik ken de reglementering terzake niet. Moet hij zijn administratie nu volgen ja of neen?
Nee, omdat een administratie niet verantwoortdelijk gesteld kan worden voor de daden van een minister. Een administatie moet advies en ondersteuning geven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be