Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Bekijk resultaten enquête: Kan u uw huidige job volhouden tot rond uw 65tigse ?
Ja, ik kan mijn job aan tot de leeftijd van 65/67. 9 52,94%
Neen, ik kan mijn job niet aan tot de leeftijd van 65/67. 8 47,06%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 17:57   #21
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mijn huidig plan is nog altijd om voor 35e financieel onafhankelijk te zijn, dus ja die pensioenleeftijd mogen ze van mij gerust verschuiven
Ga je zitten beurshaaien totdat je rijk genoeg bent?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 19:30   #22
corse
Banneling

Standaard

Bezig zijn? heb je al eens een mens van 65 jaar uit zijn bed zien komen?
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 19:34   #23
corse
Banneling

Standaard

ik ben reeds van mijn geboorte financieel onafhankelijk, maar ik trek graag zo snel mogelijk pensioen, ik heb er toe bijgedragen, werken is voor de paarden, die hebben daar een kop voor!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 21:00   #24
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, hoor. Mocht ik mijn huidige job mogen houden tot aan mijn 70ste, ik zou hem nog doen (of iets gelijkaardigs, kwestie van wat verandering). Mijn bezorgdheid is eigenlijk om op een te hoge leeftijd mijn instituut te zien sluiten, en op pensioen/prepensioen te worden gestuurd.
Jij bent dus 70?
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 21:03   #25
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik zou mijn job wellicht wel aankunnen tot mijn 67ste. Althans fysiek. Mentaal, dat is iets anders. Maar ik hoop dat ik op die leeftijd mijn job al lang kan delegeren naar het voetvolk.
Ik zou mijn job wellicht wel aankunnen tot mijn 67ste althans mentaal, fysiek dat is iets anders.
Oud 9 november 2010, 21:10   #26
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
ik zie mij verplicht te werken tot 67 jaar, zodoende dat dit land het ocmw van de wereld kan zijn en iedereen goedkope sociale woningen kan bezorgen met uitzondering van:

-iedereen die ook maar iets hebben (ook al is deze persoon werkloos)
-iedereen zonder inkomen, maar die de pech hebben niet buitengewoon veel personen ten laste hebben
Nee dat moet je niet , vertrek naar het land van je dromen (usa the american dream)
Oud 9 november 2010, 21:18   #27
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mijn huidig plan is nog altijd om voor 35e financieel onafhankelijk te zijn, dus ja die pensioenleeftijd mogen ze van mij gerust verschuiven
Als het van u afhangt , tot aan hun dood.
Oud 9 november 2010, 21:24   #28
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Ik vraag me af in hoeverre dit een negatieve evolutie is. We leven langer, maar we hebben ook betere medische verzorging, beter voedsel en comfortabelere levens dan 50 jaar geleden.

Werken op uw 67e in 2010 is vermoeiend, maar zou het niet nog vermoeiender geweest zijn om te werken op uw 67e in 1960? Mss hadden mensen die tot hun 60e werkten in 1960 het even zwaar als mensen die in 2010 werken tot hun 67e. En is de aanpassing van de pensioenleeftijd gewoon een aanpassing aan de nieuwe realiteit. Mss is het gewoon zo dat de fin de carriere altijd al een moeilijke periode is geweest en dat we daar niet onderuit kunnen.
Nu moet u mij eens uitleggen waarom ik deze extra jaren zou moeten afstaan
aan het patronaat.

zou het niet kunnen dat u de realiteit wil aanpassen aan uw realiteit?

Dus extra jaren leven extra jaren werken?
extra jaren rust dat is je onbekend?

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 9 november 2010 om 21:36.
Oud 9 november 2010, 21:58   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Hug 65/67

Nee,tot mijn 65 wel ja !!
Oud 10 november 2010, 04:54   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Nu moet u mij eens uitleggen waarom ik deze extra jaren zou moeten afstaan
aan het patronaat.
Maar gij moet helemaal niks afstaan "aan het patronaat" he. Het is omdat gij spul van anderen voor uzelf wilt (brood, een dak, schoon water, ...) dat ge iets moet vinden om ook aan die anderen te geven zodat de ruil kan doorgaan he.

Stel dat ge alleen op de lege wereld waard. Dan moet ge niks afstaan aan het patronaat. Maar ge gaat ook niks krijgen, he, er is niks, behalve wat de natuur U geeft.

Nu ontdekt ge plots dat er achter de bergen een groep dingens rondlopen, rare wezens met een hoge hoed en een cigaar, die blijkbaar wel een goed leventje leiden, "het patronaat". Ge gaat daar aankloppen, en ge zou graag een brood hebben en wat onderdak. Hoe gaat ge die gasten overtuigen van U dat te geven ? Waarom zouden zij dat aan U geven en niet voor zichzelf houden ? Welk verleidingsmanoeuver gaat ge gebruiken ?

Stel dat ze U voorstellen van een dag te werken, en dan krijgt ge een brood en wat bakstenen en dakpannen. Dat lijkt U redelijk. (als 't U niet redelijk lijkt, dan moet ge maar ergens anders gaan aankloppen).

De volgende dag komt ge terug. Ze doen U hetzelfde voorstel. Ge vindt dat weer redelijk.

En zo verder.

Op een zeker ogenblik vindt ge dat ge "genoeg" hebt gewerkt, en dat ge nu "rust" verdient. Prima. Het voorstel om terug voor een brood te werken lijkt U nu dus onredelijk. Wel, met alle bakstenen en dakpannen moogt ge nu dus nog doen wat ge wilt, maar de broden, die hebt ge gehad he. Ge zijt vrij om gaan te rusten, maar ge moet niks verwachten ook niet he.

Ge had wel intelligenter kunnen zijn en afspreken dat ge voor elke dag werk, een half brood nu krijgt, en nog eens een half brood zult krijgen op een zekere dag later als ge op rust zijt. Voor elk zulk "opzij gelegd half brood" krijgt ge een bonneke "goed voor een half brood" dat ge later moogt inruilen voor een half brood.

Maar als de bonnekes op zijn, dan zijn ze op he.

Citaat:
Dus extra jaren leven extra jaren werken?
extra jaren rust dat is je onbekend?
Maar ge moogt gij zoveel rusten als ge zelf wilt he. Alleen moet ge ondertussen niet hopen dat ge spul van een ander gaat krijgen.
Oud 10 november 2010, 23:58   #31
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar gij moet helemaal niks afstaan "aan het patronaat" he. Het is omdat gij spul van anderen voor uzelf wilt (brood, een dak, schoon water, ...) dat ge iets moet vinden om ook aan die anderen te geven zodat de ruil kan doorgaan he.

Stel dat ge alleen op de lege wereld waard. Dan moet ge niks afstaan aan het patronaat. Maar ge gaat ook niks krijgen, he, er is niks, behalve wat de natuur U geeft.

Nu ontdekt ge plots dat er achter de bergen een groep dingens rondlopen, rare wezens met een hoge hoed en een cigaar, die blijkbaar wel een goed leventje leiden, "het patronaat". Ge gaat daar aankloppen, en ge zou graag een brood hebben en wat onderdak. Hoe gaat ge die gasten overtuigen van U dat te geven ? Waarom zouden zij dat aan U geven en niet voor zichzelf houden ? Welk verleidingsmanoeuver gaat ge gebruiken ?

Stel dat ze U voorstellen van een dag te werken, en dan krijgt ge een brood en wat bakstenen en dakpannen. Dat lijkt U redelijk. (als 't U niet redelijk lijkt, dan moet ge maar ergens anders gaan aankloppen).

De volgende dag komt ge terug. Ze doen U hetzelfde voorstel. Ge vindt dat weer redelijk.

En zo verder.

Op een zeker ogenblik vindt ge dat ge "genoeg" hebt gewerkt, en dat ge nu "rust" verdient. Prima. Het voorstel om terug voor een brood te werken lijkt U nu dus onredelijk. Wel, met alle bakstenen en dakpannen moogt ge nu dus nog doen wat ge wilt, maar de broden, die hebt ge gehad he. Ge zijt vrij om gaan te rusten, maar ge moet niks verwachten ook niet he.

Ge had wel intelligenter kunnen zijn en afspreken dat ge voor elke dag werk, een half brood nu krijgt, en nog eens een half brood zult krijgen op een zekere dag later als ge op rust zijt. Voor elk zulk "opzij gelegd half brood" krijgt ge een bonneke "goed voor een half brood" dat ge later moogt inruilen voor een half brood.

Maar als de bonnekes op zijn, dan zijn ze op he.

Maar ge moogt gij zoveel rusten als ge zelf wilt he. Alleen moet ge ondertussen niet hopen dat ge spul van een ander gaat krijgen.
Ja inderdaad, ik had niet anders verwacht.
Gans zijn leven heb je er winst uit gehaald, nu hij niet meer produktief is ????,
trek uw plan.
Ik heb heel mijn leven afgestaan aan het patronaat,
in ruil daarvoor heb ik mogen leven, om te werken voor hem.
Dat bonneke voor dat half brood heb ik moeten afstaan aan het patronaat.

Buiten het patronaat zie ik maar weinig arbeiders die een kapitaal hebben opgebouwd om te leven van de intrest.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 11 november 2010 om 00:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be