![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Doet me denken aan een noodlijdend gezin uit Destelbergen die de volle pot van de Euromilions won. Ze stonden ook met naam, toenaam en interview in de gazet. Hetgeen me nog bijblijft ervan was hun tragische verhaal over een kind van hen die overleden was aan kanker, en hun daaruit volgende rancune t.o.v. de maatschappij, waar niemand hen ooit geholpen had. Ik herinner me nog dat de vouw zei dat niemand moest denken ooit iets van hen te verkrijgen, ook de koning niet.
Ik veronderstel dat ze die laatste in tijden van hoge nood ooit eens tevergeefs zullen aangeschreven hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk te zien welk huis. Voor 200.000 euro kunnen ze al een nieuwbouw met grond hebben. Maar ze gaan waarschijnlijk voor iets groters gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een nieuwbouw met grond in Vlaanderen is snel 300k euro. Vergeet niet dat een lap grond al snel 100-150k euro is. En die mensen gaan heus geen leeg huis willen zonder meubels en electronica.... Enja,als ze voor groter gaan zitten ze snel tegen de 500k aan te hikken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Wat is het practisch nut van een brommobiel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met €50 000 aan rente kan je naar de bank stappen, en dat gebruiken om een back to back hypotheek te krijgen , zo eentje van €2 000 per maand. daar kan je al iets mee doen.(ik zou dat investeren in een kleinere zero energy woning)
Dan is er nog €2 166 per maand bovenop alle uitkeringen/lonen over, waarvan gerust €600 naar een wagen kan gaan. Met de rest betaal je de basis facturen, en met de uitkeringen leef je gewoon. Dan komt er elk jaar nog een leuk beetje terug van de belastingen, waarmee een reisje kan geboekt worden. Neen, ik zou het dus niet gedaan hebben zoals die mensen. Maar tja. Niet ieder denkt er hetzelfde over.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is in alle geval praktischer dan het openbaar vervoer nietwaar.
Trouwens, zo'n Ligier of Aixam is verdomd duur voor wat je "koopt". Je moet echt niet veel opleggen voor een Citroën C1 of een Nissan Pixo. Natuurlijk, als er een reden is waarom de schoonzoon rijbewijsloos is. Zoals nooit gehaald, of kwijtgeraakt .
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's ook 1 van de weinige keren dat iemand dat schrijft. Dank U.
Helaas speel ik niet mee met de Lotto.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() u verplaatsen
![]()
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb er een mening over, maar ik ga die niet geven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is dat simpelweg te complex voor die mensen?
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind u een slim mens.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maddox zijn voorstel is bvb goed waar te maken door bvb een gespreid korfke te kopen van aandelen/fondsen met hoog dividendsrendement. Dan haalt ge die 5 % zeker en vast. En dan kunt ge op termijn ook nog de waardeverhoging van de aandelen meepikken. Ik denk maar eens aan vastgoedfondsen bvb. En dan hebt ge na pakweg 20 jaar een afbetaald huis, geen schulden, een dikke lap geld (> 1 miljoen euro) en iets om door te geven aan de kinderen....die dochter zou nooit meer hoeven te werken als ze het goed aanpakte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Van zo een vermogensbeheerder moet je nu ook geen wonderen verwachten hé. Al is het waar dat je meer geld hebt om mee te spelen en te diversifieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, jij hebt blijkbaar precieze info over HOE ze dat geld precies investeren. Btw, het kan evengoed, voor DIE mensen, slimst zijn om gewoon een huis te kopen/bouwen en meteen te betalen. Kan ook met persoonlijke voorkeuren te maken hebben. Mocht ik 2 maanden geleden (toen ik mijn oog had laten vallen op een huis dat ik HEEL graag had gehad) efkes 200000 euro of meer hebben gewonnen, dan was het nu op en zat het in dat huis. Geen poespas, geen banktoestanden waar ik me liefst VER vanaf houdt, maar ik heb tenminste een huis waarover ik me nooit meer zorgen moet maken. Het is uiteindelijk MIJN leven, MIJN geld, en niemand hoeft me vertellen hoe ik het had "moeten" aanpakken. Net zoals het HUN leven is, en HUN geld. Het is bijzonder gemakkelijk om vanuit je bureaustoeleke te oordelen over andere mensen hun leven, hun capaciteiten, hun voorkeuren, hun wensen,... "hahaha, die marginalen storten de dieperik in".
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schrijf dan ook niet dat die mensen dom bezig zijn, maar dat ik in mijn situatie het anders zo aanpakken.
Uw keuze Nynorsk is ook geen slechte, het huis in 1 keer kopen, en daarmee de kous af. Voordeel dat U geen hypothekaire interesten moet ophoesten, dus waar ik met die €2000 gemakkelijk €500 verlies per maand aan cumulerende interesten, kan U meer met het geld doen. Maar wat ik zeker zou doen is investeren in een zero energy woning. Liefst eentje dat totaal onafhankelijk van de samenleving kan draaien. (dus een eigen bronnetje drinkbaar water en toegang tot een stevig lapje moeras/rietland zijn leuk meegenomen). Dan kan je de maandelijkse facturen tot een minimum herleiden. Geen huur van electriciteits/gasmeter, geen geneuzel met distributiekosten of milieutoeslagen op ecotaksen enzoverder.
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
OCMW's zouden beter hierop inspelen ipv materiële en financiële hulp te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. Waarom zou je plots anders doen. Een beetje nadenken wat je met het geld zal doen is inderdaad best nodig. De kinderen mogen zich niet benadeeld voelen. Hoe zou je zelf zijn.
|
![]() |
![]() |