Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2010, 13:28   #21
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
HAMME - Een gezin uit Hamme dat met veel moeite de eindjes aan elkaar knoopt, heeft 1miljoen euro gewonnen met de Lotto. 'Een geschenk uit de hemel.' Het dolgelukkige gezin schafte zich de voorbije dagen meteen een bouwgrond, woning, terreinwagen, paard én brommobiel aan. 'Nee, we verbrassen het niet.'
Nog net een huis op hun bouwgrond zetten en hun geld is op.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 14:23   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Nog net een huis op hun bouwgrond zetten en hun geld is op.
Denk het ook. En dan tot de conclusie komen dat de huizen te duur zijn voor hun en hun dochter (uitkering weet u wel) en de boel moeten verkopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 14:24   #23
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Doet me denken aan een noodlijdend gezin uit Destelbergen die de volle pot van de Euromilions won. Ze stonden ook met naam, toenaam en interview in de gazet. Hetgeen me nog bijblijft ervan was hun tragische verhaal over een kind van hen die overleden was aan kanker, en hun daaruit volgende rancune t.o.v. de maatschappij, waar niemand hen ooit geholpen had. Ik herinner me nog dat de vouw zei dat niemand moest denken ooit iets van hen te verkrijgen, ook de koning niet.

Ik veronderstel dat ze die laatste in tijden van hoge nood ooit eens tevergeefs zullen aangeschreven hebben.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 14:25   #24
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Denk het ook. En dan tot de conclusie komen dat de huizen te duur zijn voor hun en hun dochter (uitkering weet u wel) en de boel moeten verkopen.
Natuurlijk te zien welk huis. Voor 200.000 euro kunnen ze al een nieuwbouw met grond hebben. Maar ze gaan waarschijnlijk voor iets groters gaan.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 14:28   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Natuurlijk te zien welk huis. Voor 200.000 euro kunnen ze al een nieuwbouw met grond hebben. Maar ze gaan waarschijnlijk voor iets groters gaan.
Waardat ? Ergens die in Wallonie ?

Een nieuwbouw met grond in Vlaanderen is snel 300k euro. Vergeet niet dat een lap grond al snel 100-150k euro is. En die mensen gaan heus geen leeg huis willen zonder meubels en electronica....

Enja,als ze voor groter gaan zitten ze snel tegen de 500k aan te hikken...
Oud 25 oktober 2010, 15:01   #26
kameleon
Minister

Standaard

Wat is het practisch nut van een brommobiel ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 15:01   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met €50 000 aan rente kan je naar de bank stappen, en dat gebruiken om een back to back hypotheek te krijgen , zo eentje van €2 000 per maand. daar kan je al iets mee doen.(ik zou dat investeren in een kleinere zero energy woning)
Dan is er nog €2 166 per maand bovenop alle uitkeringen/lonen over, waarvan gerust €600 naar een wagen kan gaan.

Met de rest betaal je de basis facturen, en met de uitkeringen leef je gewoon.

Dan komt er elk jaar nog een leuk beetje terug van de belastingen, waarmee een reisje kan geboekt worden.

Neen, ik zou het dus niet gedaan hebben zoals die mensen. Maar tja. Niet ieder denkt er hetzelfde over.
Oud 25 oktober 2010, 15:04   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met €50 000 aan rente kan je naar de bank stappen, en dat gebruiken om een back to back hypotheek te krijgen , zo eentje van €2 000 per maand. daar kan je al iets mee doen.(ik zou dat investeren in een kleinere zero energy woning)
Dan is er nog €2 166 per maand bovenop alle uitkeringen/lonen over, waarvan gerust €600 naar een wagen kan gaan.

Met de rest betaal je de basis facturen, en met de uitkeringen leef je gewoon.

Dan komt er elk jaar nog een leuk beetje terug van de belastingen, waarmee een reisje kan geboekt worden.

Neen, ik zou het dus niet gedaan hebben zoals die mensen. Maar tja. Niet ieder denkt er hetzelfde over.
Ik vind u een slim mens.
Oud 25 oktober 2010, 15:04   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is in alle geval praktischer dan het openbaar vervoer nietwaar.

Trouwens, zo'n Ligier of Aixam is verdomd duur voor wat je "koopt". Je moet echt niet veel opleggen voor een Citroën C1 of een Nissan Pixo.

Natuurlijk, als er een reden is waarom de schoonzoon rijbewijsloos is. Zoals nooit gehaald, of kwijtgeraakt .
Oud 25 oktober 2010, 15:05   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind u een slim mens.
Da's ook 1 van de weinige keren dat iemand dat schrijft. Dank U.
Helaas speel ik niet mee met de Lotto.
Oud 25 oktober 2010, 15:15   #31
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u verplaatsen
Oud 25 oktober 2010, 15:16   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is in alle geval praktischer dan het openbaar vervoer nietwaar.

Trouwens, zo'n Ligier of Aixam is verdomd duur voor wat je "koopt". Je moet echt niet veel opleggen voor een Citroën C1 of een Nissan Pixo.

Natuurlijk, als er een reden is waarom de schoonzoon rijbewijsloos is. Zoals nooit gehaald, of kwijtgeraakt .
Zo een 45 per uur mobiel.....

Ik heb er een mening over, maar ik ga die niet geven
Oud 25 oktober 2010, 15:17   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun zaak, 1 miljoen euro krijgen is een buitenkans om van geld meer geld te maken en rijk te leven zonder zorgen.

Misschien is dat simpelweg te complex voor die mensen?
Oud 25 oktober 2010, 15:20   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's ook 1 van de weinige keren dat iemand dat schrijft. Dank U.
Helaas speel ik niet mee met de Lotto.
Ik vind u een slim mens.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 15:21   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Misschien is dat simpelweg te complex voor die mensen?
Daar hebt ge vermogensbeheerders voor.....

Maddox zijn voorstel is bvb goed waar te maken door bvb een gespreid korfke te kopen van aandelen/fondsen met hoog dividendsrendement. Dan haalt ge die 5 % zeker en vast. En dan kunt ge op termijn ook nog de waardeverhoging van de aandelen meepikken. Ik denk maar eens aan vastgoedfondsen bvb.

En dan hebt ge na pakweg 20 jaar een afbetaald huis, geen schulden, een dikke lap geld (> 1 miljoen euro) en iets om door te geven aan de kinderen....die dochter zou nooit meer hoeven te werken als ze het goed aanpakte.
Oud 25 oktober 2010, 15:24   #36
kameleon
Minister

Standaard

Van zo een vermogensbeheerder moet je nu ook geen wonderen verwachten hé. Al is het waar dat je meer geld hebt om mee te spelen en te diversifieren.
Oud 25 oktober 2010, 15:33   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hebt ge vermogensbeheerders voor.....

Maddox zijn voorstel is bvb goed waar te maken door bvb een gespreid korfke te kopen van aandelen/fondsen met hoog dividendsrendement. Dan haalt ge die 5 % zeker en vast. En dan kunt ge op termijn ook nog de waardeverhoging van de aandelen meepikken. Ik denk maar eens aan vastgoedfondsen bvb.

En dan hebt ge na pakweg 20 jaar een afbetaald huis, geen schulden, een dikke lap geld (> 1 miljoen euro) en iets om door te geven aan de kinderen....die dochter zou nooit meer hoeven te werken als ze het goed aanpakte.
Tegen die tijd is die mens al lang dood vrees ik.
Maar goed, jij hebt blijkbaar precieze info over HOE ze dat geld precies investeren.

Btw, het kan evengoed, voor DIE mensen, slimst zijn om gewoon een huis te kopen/bouwen en meteen te betalen.
Kan ook met persoonlijke voorkeuren te maken hebben. Mocht ik 2 maanden geleden (toen ik mijn oog had laten vallen op een huis dat ik HEEL graag had gehad) efkes 200000 euro of meer hebben gewonnen, dan was het nu op en zat het in dat huis. Geen poespas, geen banktoestanden waar ik me liefst VER vanaf houdt, maar ik heb tenminste een huis waarover ik me nooit meer zorgen moet maken. Het is uiteindelijk MIJN leven, MIJN geld, en niemand hoeft me vertellen hoe ik het had "moeten" aanpakken. Net zoals het HUN leven is, en HUN geld. Het is bijzonder gemakkelijk om vanuit je bureaustoeleke te oordelen over andere mensen hun leven, hun capaciteiten, hun voorkeuren, hun wensen,... "hahaha, die marginalen storten de dieperik in".
Oud 25 oktober 2010, 15:58   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik schrijf dan ook niet dat die mensen dom bezig zijn, maar dat ik in mijn situatie het anders zo aanpakken.

Uw keuze Nynorsk is ook geen slechte, het huis in 1 keer kopen, en daarmee de kous af. Voordeel dat U geen hypothekaire interesten moet ophoesten, dus waar ik met die €2000 gemakkelijk €500 verlies per maand aan cumulerende interesten, kan U meer met het geld doen.

Maar wat ik zeker zou doen is investeren in een zero energy woning. Liefst eentje dat totaal onafhankelijk van de samenleving kan draaien. (dus een eigen bronnetje drinkbaar water en toegang tot een stevig lapje moeras/rietland zijn leuk meegenomen). Dan kan je de maandelijkse facturen tot een minimum herleiden. Geen huur van electriciteits/gasmeter, geen geneuzel met distributiekosten of milieutoeslagen op ecotaksen enzoverder.
Oud 25 oktober 2010, 16:58   #39
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Tegen die tijd is die mens al lang dood vrees ik.
Maar goed, jij hebt blijkbaar precieze info over HOE ze dat geld precies investeren.
Kijk je zegt het zelf dat die mens er ongezond uitziet. Heel dat gezinnetje ziet er ongezond uit. Moeder is 48 jaar, maar die leeftijd geef je haar niet. Zijn zij arm (financieel gezien dan) ? Ik weet het nog zo niet. Ik heb het er moeilijk mee dat de moeder gewoon huisvrouw speelt terwijl man invalide is. I.p.v. zelf te gaan werken en huishoudhulp te laten komen. Neen !
OCMW's zouden beter hierop inspelen ipv materiële en financiële hulp te geven.
Oud 25 oktober 2010, 18:27   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij, als je enorm veel geld krijgt kan je best gewoon even doen alsof je het niet hebt gekregen en bezinnen.
Mee eens. Waarom zou je plots anders doen. Een beetje nadenken wat je met het geld zal doen is inderdaad best nodig. De kinderen mogen zich niet benadeeld voelen. Hoe zou je zelf zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be