![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U? | |||
Ik voel mij alleen maar Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,33% |
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,85% |
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg |
![]() ![]() ![]() |
26 | 19,70% |
Ik voel mij totaal geen Belg |
![]() ![]() ![]() |
82 | 62,12% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat een schurken zeg!
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die enkele die daar belangrijk voor zijn, weten dat liggen.
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belangen van de US in Europa en de wereld veranderen niet omdat er iemand in Texas Mechelen niet weet liggen.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, die bellen onmiddellijk naar De Wever : "Hi Bart, where must I sign ? "
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 oktober 2010 om 17:13. |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zal Fox-kijkend Amerika van ons klein-Vlamingskes denken ? Waartoe een overvloed aan Anglo-pulp kan leiden.
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 oktober 2010 om 17:00. |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Grappig. ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit verwoordt het kernprobleem van de Belgische politiek meteen.
|
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Gevoelens zijn moeilijk te omschrijven. Iemand kan me een vlag tonen en zeggen "Dit is de vlag van ons volk.". Iemand kan me een volkslied laten horen en zeggen "Dit is ons volkslied.". Niemand kan me echter een gevoel laten voelen en zeggen "Dit zijn de nationalistische gevoelens van ons volk.". De vlag kan iedereen zien, het volkslied kan iedereen horen, maar nationalistische gevoelens zijn, het mag paradoxaal lijken, individueel.
Ik kan dus niet goed meedelen wat ik voel. Ik voel me op de ene manier Belg en op de andere manier ook niet. Wie kan me vertellen welke van mijn tegenstrijdige gevoelens de juiste indicator is van dat wat Belg voelen genoemd wordt? Analoog voor Vlaming voelen, met een analoge vraag. Ik voel mij in de eerste plaats mezelf, een individu, ongebonden aan een streek. Een individu dat objectief, zonder met te veel 'nationalistische gevoelens' vergiftigd te zijn, beslissingen maakt. Ik heb gevoelens en zoals iedereen maak ik compromissen tussen gevoelens en ratio. Mijn gevoelens kunnen, zoals bij iedereen met gevoelens, beperkt beïnvloed worden door anderen. Vanuit de uitspraken van zogenaamde Vlaams-nationalisten leid ik af dat ik hun Vlaanderen, zowel gevoelsmatig als rationeel, in ieder geval niet wens. |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén ervan was een Brit. Hij vroeg o.a. wie van ons er zich "Belg" voelde. 1 ! Het dan nog een Brusselse... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() als dit land morgen in de afgrond stort.... fait divers
![]()
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belg als in 'burger en aanhanger van de staat België'
of Belg als in 'Belgica', 'Leo Belgicus', 'royaume des Belgiques', 'Belgium Regium' of 'Foederatum', 'Verenigde Nederlandse Staten-États belgiques unis'? |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Spijtig dat onze prins Philips I de Taaie maar één hoofd heeft, anders zou hij misschien wel president van het heelal kunnen worden. |
||
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer ik minder deftig taalgebruik hanteer op fora dan spreek ik zo wel eens over de NL Gemeenschap. ![]()