Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2010, 07:51   #21
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
TIP: nu we het toch over hotels hebben.

Weet iemand wat er gebeurt met al die shampootjes, zeepjes, douchecrèmekes uit die 5* hotels in geval de gasten ze niet meepikken? Indien die worden weggegooid zou dat misschien een leuk idee zijn om die aan daklozen uit te delen? beetje sneu met dat logo van die hotels op misschien, maar, wie weet?
Leuke tip! maar volgens mij gooien ze dat weg.

Ik heb van expats in Brussel véél van die produkten gekregen!

Sommigen spaarden ze al jaren om ze aan daklozen te geven.
Een dame had zo'n 50 mini zeepjes en was dolgelukkig eindelijk een goed doel ervoor te vinden.

Ben ook langs Di gegaan voor kapotte verpakkingen enzo al die onverkoopbare dingen, maar néé dat mag niet want de stock dit en dat.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 28 oktober 2010 om 07:54.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 07:55   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Jamaar, ik bedoel in feite zo'n systematische ophaling .

Of beter nog: zoals in de supermarkten dozen staan om je batterijen in te gooien, in de hotels soortgelijke dozen zetten mèt vermelding waar het voor dient.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 07:58   #23
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Jamaar, ik bedoel in feite zo'n systematische ophaling .

Of beter nog: zoals in de supermarkten dozen staan om je batterijen in te gooien, in de hotels soortgelijke dozen zetten mèt vermelding waar het voor dient.
wat ben jij toch gaaf met je ideetjes.

Je zou 'n ideeënbureau moeten openen. Dien een briefje met een probleem/vraag in, en circe hoest een geniaal idee op!

Je bedoelt de aangebroken flesjes?

Ik heb eigenlijk geen zin om half lege spullen te gaan zeulen, vind het een beetje zielig voor de mensen op straat. Zo had ik een "gift", dat waren oude lege flessen met kalkaanslag en nog een bodempje shampoo, die heb ik meteen weggekieperd.
Oud 28 oktober 2010, 08:05   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waar gaan die mensen zich wassen Polly? Je kan die aangebroken shampo en douchegel flesjes collectioneren, en in containertjes plaatsen in zo'n opvangcentrum waar ze gaan douchen. Nemen ze gewoon één of twee halve flesjes mee onder de douche en klaar is kees.
Een beetje coordinatie en het is zo gefixt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 oktober 2010, 08:11   #25
PollyCorrect

Standaard

Kun je naar Brussel komen om dat even te fixen, circe?

anders fixen we dat samen even.

Ze wassen zich in de quick als madame pipi vriendelijk is (is meestal zo), anders zijn er openbare douches of in de daklozencentra.
Oud 28 oktober 2010, 08:22   #26
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan je u ook richten tot zeepziederijen en distributeurs (bv Unilever)
Voor shampoos denk ik bv aan L'oréal en Schwarzkopff ,zij zitten in Brussel ,ze hebben er ook hun demo-kapsalon's ,ik neem aan dat zij wel een vooraadje shampoo uit hun stock kunnen missen (zijn wel meestal 5L biddons)

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 08:38   #27
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Misschien kan je u ook richten tot zeepziederijen en distributeurs (bv Unilever)
Voor shampoos denk ik bv aan L'oréal en Schwarzkopff ,zij zitten in Brussel ,ze hebben er ook hun demo-kapsalon's ,ik neem aan dat zij wel een vooraadje shampoo uit hun stock kunnen missen (zijn wel meestal 5L biddons)
Leuk idee, Vlaamse, indien je grote hoeveelheden van industriën op het oog hebt.

Persoonlijk vind ik privé- menselijke betrokkenheid interessanter. Het is bv makkelijk om geld naar Haiti te sturen en je er zo vanaf te maken. (Blijft de vraag wat er precies met dat geld gebeurt.) Maar het ver van je bed houden is altijd het veiligst.

Mijn project is echter op menselijke schaal en gaat ook om het contact en dat zal zo blijven: a-politiek, en net de hoeveelheden die ik - en mijn vriendinnen - te voet kunnen slepen.
Oud 28 oktober 2010, 09:05   #28
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De Spa zal dat wel oplossen.
Nu gaan ze de eigenaars verplichten de daken van huurwoningen te isoleren.
Straks blijft geen enkele betaalbare woning meer over.
Eigenaars ertoe verplichten hun OUDE woningen te onderhouden in plaats van te wachten tot het ineenstort en dat er slachtoffers vallen is op zich wel een goede zaak.

Onrechtstreeks, zorgt de SPA ervoor dat de Moslimvrouwtjes iets minder babietjes zullen moeten aanmaken (wegens minder doden onder het puin) en aldus iets meer rust hebben
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 09:10   #29
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Laat maar komen, shampoo met een zitje erbij! Leuke straat-design.

Heeft er soms iemand een contact voor bvb tuinhuisjes voor op de stoep?
Oud 28 oktober 2010, 09:26   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik privé- menselijke betrokkenheid interessanter. Het is bv makkelijk om geld naar Haiti te sturen en je er zo vanaf te maken. (Blijft de vraag wat er precies met dat geld gebeurt.) Maar het ver van je bed houden is altijd het veiligst.

Mijn project is echter op menselijke schaal en gaat ook om het contact en dat zal zo blijven: a-politiek, en net de hoeveelheden die ik - en mijn vriendinnen - te voet kunnen slepen.
Ik weet in feite totaal niet hoe het in zijn werk gaat. Moeten die mensen dan constant met hun handdoek en zeepflesjes rondlopen?

Oud 28 oktober 2010, 09:29   #31
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik weet in feite totaal niet hoe het in zijn werk gaat. Moeten die mensen dan constant met hun handdoek en zeepflesjes rondlopen?
Dat is iets dat je best aan Astrid zou vragen.
Oud 28 oktober 2010, 10:02   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Eigenaars ertoe verplichten hun OUDE woningen te onderhouden in plaats van te wachten tot het ineenstort en dat er slachtoffers vallen is op zich wel een goede zaak.

Onrechtstreeks, zorgt de SPA ervoor dat de Moslimvrouwtjes iets minder babietjes zullen moeten aanmaken (wegens minder doden onder het puin) en aldus iets meer rust hebben
Geen appels met peren vergelijken hé.
Onderhouden is iets anders dan bijkomende kosten te doen maken waardoor de huurprijs omhooggaat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 10:29   #33
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Laat maar komen, shampoo met een zitje erbij! Leuke straat-design.

Heeft er soms iemand een contact voor bvb tuinhuisjes voor op de stoep?
Die 5l biddons zouden dus eerder voor in een openbare wasgelegenheid zijn. Dat bedoelde ik dus.

trouwens ,men ziet regelmatig inzamelacties van de voedselbank aan bv Delhaize.
Waarom eens niet zelf zo'n actie opstarten maar dan desnoods aan den Aldi ? Er is niks mis met de toiletartikelen van Aldi en ze kosten weinig tot haast niks. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik daar ook nog shampoo en douchegel heb gekocht. Oke, Palmolive ,Dove, Nivea en consoorten ruik en gebruik ik ook liever. Maar de producten van Aldi misen hun doel ook niet.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 14:44   #34
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over asielzoekers, maar ik vind de asielzoekerpiste interessant om volgen.
Ge zegt dat ge een gevluchte Rhodesier zijt et voil�* : op hotel!Ge zegt dat ge een arme gepensioneerde zelfstandige belg zijt, et voil�*: op straat!

Als ze die legerkazernes nu maar snel vrijmaken: voor belgische daklozen hoeft er zelfs geen omheining rond worden gebouwd, maar dat is weer teveel gevraagd zeker?
Gevluchte Rhodesiër ? Maar pakt dat ook als je BLANK bent , die truuk ? Want anders denk ik er over om mijn papieren te verstoppen bij familie, en mij aan te geven als asielzoeker ! Ik spuw niet op 500 euros per dag, of in het slechtste geval gratis gehuisvest worden in het hotel ! Ik ga wel wachten dat ik terug op de dop zit, zo blijf ik gewoon mijn uitkering verder trekken, terwijl ik onder een andere naam als asielzoeker betaald word !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 14:53   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gevluchte Rhodesiër ? Maar pakt dat ook als je BLANK bent , die truuk ?
Net daarom moet ge Rhodesier nemen natuurlijk. De schaarse blanken die daar nog over zijn worden regelmatig weggepest of vermoord, zodat de zwarte Zimbabwezen van de nog overblijvende bloeiende landbouwbedrijven systematisch een mooie natuurlijke woestenij kunnen maken.
Je kan moeilijk als blanke Keniaan asiel komen vragen, dat pikken ze niet.
Als blanke zuid-afrikaan heb je kans dat ze je ineens lynchen want die zijn helemaal VAUT. Nochtans zijn er al verschillende blanke zuidafrikanen geweest die er ernstig over nadenken om in Europa politiek asiel aan te vragen. Alleen: ik denk niet dit zal lukken.

Oud 28 oktober 2010, 15:06   #36
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Die 5l biddons zouden dus eerder voor in een openbare wasgelegenheid zijn. Dat bedoelde ik dus.

trouwens ,men ziet regelmatig inzamelacties van de voedselbank aan bv Delhaize.
Waarom eens niet zelf zo'n actie opstarten maar dan desnoods aan den Aldi ? Er is niks mis met de toiletartikelen van Aldi en ze kosten weinig tot haast niks. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik daar ook nog shampoo en douchegel heb gekocht. Oke, Palmolive ,Dove, Nivea en consoorten ruik en gebruik ik ook liever. Maar de producten van Aldi misen hun doel ook niet.
Best goeie ideetjes, Leeuwin!

Ik wil er niet aan, maar iemand anders kan gerust OOK een initiatief nemen.

Mijn benadering is ook om de gewone MENS zich bewust te laten worden dat de dakloze waar hij/zij iedere dag langsloopt in Brussel, een persoon is. Ik wil het op een menselijk vlak houden voor mezelf, maar moedig centra enz aan om ook inzamelacties te beginnen.

Er is vanalles voor eten, kleren, dekens, maar NIKS voor hygiëne, en toch is dat vaak het grootste probleem: eten en kleren vinden ze gemakkelijk, maar die produkten biedt niemand hen.
Oud 28 oktober 2010, 15:12   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

handdoeken? ik ga binnenkort een hoop (gebruikte oude) handdoeken wegkieperen. Kunnen die dienst doen?

Oud 28 oktober 2010, 15:12   #38
kameleon
Minister

Standaard

Eén op de acht vlamingen leeft onder de armoedegrens

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...edegrens.dhtml

En daar zitten al die Walen en immigranten uit Brussel niet eens bij hé. Arm arm Vlaanderen. Triestig stekker- en olieverslaafd volkje.

edit: misschien toch maar beter een apart topic over maken ?

Laatst gewijzigd door kameleon : 28 oktober 2010 om 15:13.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 15:15   #39
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
handdoeken? ik ga binnenkort een hoop (gebruikte oude) handdoeken wegkieperen. Kunnen die dienst doen?
Dat weet ik niet, in die openbare waslokalen krijgen ze een handdoek geloof ik. Maar in de Quick wordt dat moeilijker dus het zal vast sommige mensen helpen.

Probleem is: ik ga er niet mee zeulen, wegens logistiek. Geef ze dus ergens af waar ze ze kunnen uitdelen?

Nu vraag ik me nog steeds af: is het waar dat de Stad Antwerpen het zo 'proper' houdt door hun dakloze(n) (junkies) naar Brussel te sturen ("Daar wordt je vast geholpen") met een gratis enkel treinticket?

Oud 28 oktober 2010, 15:16   #40
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Eén op de acht vlamingen leeft onder de armoedegrens

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n eigen topic?
Ja, dat is een goed idee. Deze draad is gemaakt vanwege de inzamelactie van toiletartikelen voor het maken van toilettasjes voor de honderden daklozen in Brussel die op straat slapen:

http://brusselsislove.wordpress.com

Dat armoede onderwerp is ook erg belangrijk en verdient best een eigen topic, als dat er nog niet is !

En daar zitten al die Walen en immigranten uit Brussel niet eens bij hé. Arm arm Vlaanderen. Triestig stekker- en olieverslaafd volkje.

edit: misschien toch maar beter een apart topic over maken ?[/quote]

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 28 oktober 2010 om 15:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be