Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 11:42   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is echt onmogelijk. De tsjevenpartij is waarlijk onmogelijk te kopiëren.
(wat niet belet dat een aantal van hun mensen, die nog ergens 'redbaar' zijn, onmisbaar geacht moeten worden tijdens deze legislatuur, gelet op het feit dat wij helaas niet meer zeteltjes hebben dan de vele die we nu al hebben)
Je hebt gelijk dat een kopie uiteraard nooit zo euh 'goed' is als het origineel. Maar ze doen wel hard hun best het tsjevengehalte zo hoog mogelijk op te drijven.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 17:11   #22
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
hahaha

Goed geprobeerd.
Ja de poging was zeer goed... jammer dat hij 'communautair' er aan toevoegde, anders zat hij er helemaal op

Trouwens, hoe zit het hier Guido? Blijft het kartel bestaan of niet?
Oud 5 november 2010, 17:58   #23
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ja de poging was zeer goed... jammer dat hij 'communautair' er aan toevoegde, anders zat hij er helemaal op

Trouwens, hoe zit het hier Guido? Blijft het kartel bestaan of niet?
Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet.
Oud 6 november 2010, 12:57   #24
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet.
Alez secretaris ... als ik de vader van Uw afdelingsvoorzitter mag geloven is het toch allemaal al in kannen en kruiken met de tsjeven. Of toch nog even wachten tot de vld barst?
Oud 6 november 2010, 13:19   #25
dominatrix
Minister-President

Standaard

Gaat he weer zo zijn dat ge netjes achter elkaar volledig opgeslorpt wordt door de cd&v: http://maaseik.cdenv.be/Kandidaten.1222.0.html en een mens zowaar nog niet meer kan zien wie er nu Vlaams-nationalist is en wie gewoonweg tsjeef is?
Oud 6 november 2010, 16:33   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alez secretaris ... als ik de vader van Uw afdelingsvoorzitter mag geloven is het toch allemaal al in kannen en kruiken met de tsjeven. Of toch nog even wachten tot de vld barst?
1. Waar moei jij je mee?
2. Er is nog niets, maar dan ook nog helemaal niets beslist.
Oud 6 november 2010, 16:34   #27
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat he weer zo zijn dat ge netjes achter elkaar volledig opgeslorpt wordt door de cd&v: http://maaseik.cdenv.be/Kandidaten.1222.0.html en een mens zowaar nog niet meer kan zien wie er nu Vlaams-nationalist is en wie gewoonweg tsjeef is?
1. Waar moei jij je mee?
Oud 6 november 2010, 16:41   #28
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
1. Waar moei jij je mee?
Ik moei mij zeker en vast met mensen die menen over mijn toekomst te moeten gaan beslissen. Wist niet dat ge zo grote problemen had met de werking van een democratie.

Dus JA GUIDO, als gij meent dat ge weer moet gaan samenwerken met de tsjeven in Msk, dan gaat dat IEDER inwoner van MSK aan. En ja, dan moei ik mij daarmee. Als ge er niet tegen kunt dat men zich daar mee moeit, adviseer ik U om een dictatuur op te richten maar vooralsnog zijn de democratische consequenties van Uw lijstvorming in ieders belang.

Zal noteren dat er niets beslist is en onthouden dat, ge weet wel wie, zijn eigen toogdromen voor wenselijkheid neemt. En als toetje neem ik mee dat breken met de tsjeven en kiezen voor 'verandering' iets is wat de lokale nva hier nog niet aandurft... tenminste niet voor haar eigen bestuursverkiezingen...

Laatst gewijzigd door dominatrix : 6 november 2010 om 16:42.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 17:13   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moei mij zeker en vast met mensen die menen over mijn toekomst te moeten gaan beslissen. Wist niet dat ge zo grote problemen had met de werking van een democratie.

Dus JA GUIDO, als gij meent dat ge weer moet gaan samenwerken met de tsjeven in Msk, dan gaat dat IEDER inwoner van MSK aan. En ja, dan moei ik mij daarmee. Als ge er niet tegen kunt dat men zich daar mee moeit, adviseer ik U om een dictatuur op te richten maar vooralsnog zijn de democratische consequenties van Uw lijstvorming in ieders belang.

Zal noteren dat er niets beslist is en onthouden dat, ge weet wel wie, zijn eigen toogdromen voor wenselijkheid neemt. En als toetje neem ik mee dat breken met de tsjeven en kiezen voor 'verandering' iets is wat de lokale nva hier nog niet aandurft... tenminste niet voor haar eigen bestuursverkiezingen...

Als jij daarover inspraak wenst moet je maar lid worden van de N-VA.
Maar je bent zelfs te laf om je ware identiteit kenbaar te maken.
Zo iemand moet mij zeker niet de les spellen.
Als wij beslissen om terug met CD&V in kartel te gaan, dan is het aan de kiezer om te beslissen of ie hiermee akkoord is of niet. Zeker niet aan u.

Groetjes,

Guido
Oud 7 november 2010, 12:31   #30
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als jij daarover inspraak wenst moet je maar lid worden van de N-VA.
Maar je bent zelfs te laf om je ware identiteit kenbaar te maken.
Zo iemand moet mij zeker niet de les spellen.
Als wij beslissen om terug met CD&V in kartel te gaan, dan is het aan de kiezer om te beslissen of ie hiermee akkoord is of niet. Zeker niet aan u.

Groetjes,

Guido
De waarheid kwetst hé

Ochja, hard schreeuwen en schelden zal niets aan het feit veranderen dat iedere inwoner het recht heeft om te weten welke partijen opkomen en hoe deze zich onderling verhouden, beste mr. '007'.
Oud 7 november 2010, 12:36   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De waarheid kwetst hé

Ochja, hard schreeuwen en schelden zal niets aan het feit veranderen dat iedere inwoner het recht heeft om te weten welke partijen opkomen en hoe deze zich onderling verhouden, beste mr. '007'.
Onozel menneke.
Roepen langs de kant zonder je ware gelaat te tonen, hoe klein kan iemand zijn.
1. Je hebt niets te maken met onze lijstvorming.
2. De bewoners van Maaseik zullen ongetwijfeld de lijsten onder ogen krijgen vooraleer ze moeten stemmen. Wat is dat nu voor onozele praat die je uitslaat.
3. Dit was het laatste dat ik hierover schrijf, tenzij ....
Oud 7 november 2010, 12:50   #32
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Wat mij betreft kan een kartel zeer zinvol zijn in de grote steden zoals Antwerpen en Gent. Een kartel CD&V/NVA zou kunnen streven naar het burgemeesterschap in Antwerpen en in Gent kan de paarse coalitie eindelijk gebroken worden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 13:04   #33
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onozel menneke.
Roepen langs de kant zonder je ware gelaat te tonen, hoe klein kan iemand zijn.
1. Je hebt niets te maken met onze lijstvorming.
2. De bewoners van Maaseik zullen ongetwijfeld de lijsten onder ogen krijgen vooraleer ze moeten stemmen. Wat is dat nu voor onozele praat die je uitslaat.
3. Dit was het laatste dat ik hierover schrijf, tenzij ....
Dank voor mij 'onnozel menneke' te noemen.

Schelden is dat niet iets wat men doet bij gebrek aan argumenten? Of hoe zat dat ook alweer ... alleszins hanteer ik geen andere spelregels dan iedereen hier. Als ge er niet tegen kunt dat mensen, net zoals gij zelf, hier onder pseudoniem schrijven... welja... toedeloe 007!

Ps: Als wij er allemaal niks mee te maken hebben zou ik, als ik van U was, er ook voor zorgen dat Uw lijstvorming niet over de Neeroeterse togen rolt. Anders gaat ge U nog heel dikwijls mogen 'opnaaien'
Oud 7 november 2010, 14:25   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat mij betreft kan een kartel zeer zinvol zijn in de grote steden zoals Antwerpen en Gent. Een kartel CD&V/NVA zou kunnen streven naar het burgemeesterschap in Antwerpen en in Gent kan de paarse coalitie eindelijk gebroken worden.
Droomt gij maar verder van een kartel dat een Blokker burgemeester zou maken in Antwerpen.

En volgens je onderschrift, zou De Winter dan elke gemeenteraad aanvangen met de woorden "In de naam ..." en iedereen valt in met "In de naam des vaders en ..."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 14:28   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank voor mij 'onnozel menneke' te noemen.

Schelden is dat niet iets wat men doet bij gebrek aan argumenten? Of hoe zat dat ook alweer ... alleszins hanteer ik geen andere spelregels dan iedereen hier. Als ge er niet tegen kunt dat mensen, net zoals gij zelf, hier onder pseudoniem schrijven... welja... toedeloe 007!

Ps: Als wij er allemaal niks mee te maken hebben zou ik, als ik van U was, er ook voor zorgen dat Uw lijstvorming niet over de Neeroeterse togen rolt. Anders gaat ge U nog heel dikwijls mogen 'opnaaien'
Schelden is iets lelijks.
Gepeperde woorden gebruiken om op expressieve wijze aan te tonen dat je gevoelens/gedachten gepeperd zijn, daarentegen ...

Het verschil tussen die twee niet snappen of aanvoelen, is een bewijs van weinig peper in je hersenen of op je ziel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 november 2010, 14:41   #36
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Droomt gij maar verder van een kartel dat een Blokker burgemeester zou maken in Antwerpen.

En volgens je onderschrift, zou De Winter dan elke gemeenteraad aanvangen met de woorden "In de naam ..." en iedereen valt in met "In de naam des vaders en ..."
Mocht ge't nog niet door hebben is max heden ten dage sympathisant van Uw partij.
Oud 7 november 2010, 14:41   #37
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Schelden is iets lelijks.
Gepeperde woorden gebruiken om op expressieve wijze aan te tonen dat je gevoelens/gedachten gepeperd zijn, daarentegen ...

Het verschil tussen die twee niet snappen of aanvoelen, is een bewijs van weinig peper in je hersenen of op je ziel.
Ge hebt dus peper te kort.
Oud 8 november 2010, 11:18   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht ge't nog niet door hebben is max heden ten dage sympathisant van Uw partij.
Behoudens voor de Vlaamse zaak, doet de Max alleen maar alsof:
hij doet alsof een god bestaat, en alsof dat als men die wil genegen zijn, dit moet gebeuren volgens zijn procedures;
hij doet alsof hij een aanhanger zou kunnen worden van de nva ... hij doet alsof hij de democratie genegen is ..

Oud 8 november 2010, 11:28   #39
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Hier in Gent zie ik dat wel gebeuren zo'n kartel en het zou zelfs een beetje een verademing kunnen zijn. Want paars is hier wel een zeer amechtig krampachtige zaak...
Oud 8 november 2010, 13:53   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Hier in Gent zie ik dat wel gebeuren zo'n kartel en het zou zelfs een beetje een verademing kunnen zijn. Want paars is hier wel een zeer amechtig krampachtige zaak...
Kan je de toestand in Gent eens uit de doeken doen:
hoeveel zitjes (op de 51 in totaal dacht ik) hebben de tsjeven nu ?
wie vertegenwoordigt er de nva (volgens mij is De Caluwé eer een sos dan een nva'er ??) en met hoeveel zitjes ?

Eén ding is onbekend: wat zou een burgemeester Bracke effect zijn ??

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be