![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...13ea8e9df.aspx
Citaat:
Een shotgun dat zou wraak zijn .... dat ziekelijk mormel mogen ze van mij in een vergeetput smijten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die dit de plaatvervangers van god durven te noemen...reden 297.804 om u te bekeren tot het ongeloof..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer van dat! ![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
A propos..ik mis kritiek tegen die andere homofobe religie.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als dit een ontkerkelijking inhoudt die leidt naar een andere godsdienst, is het louter een verplaatsing van het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Leonard is natuurlijk vrij om te zeggen wat hij wil. En of men oude en bejaarde pedopriesters met rust moet laten, is een zeer kieze zaak. Is het inderdaad zinvol of 'menselijk' een priester, een pater of een broeder van 75 jaar nog voor de rechtbank te dagen wegens pedofilie of hem daarmee lastig te vallen? Voor zover de misdrijven dan al niet verjaard zijn. Het is een beetje zoals bij oude oologsmisdadigers. Moet men deze mensen nog voor de rechtbank dagen? Men kan dat, want oorlogsmisdaden verjaren nooit, voorzover ik weet.
Toch krijgt men bij Leonard weer het onaangename gevoelen, dat in zijn ogen de de priesters nog steeds een aparte kaste zijn, die zich op de eerste plaats zich moeten verantwoorden tegenover de kerk en tegenover God, en niet tegenover de burgerlijke strafrechter. Die indruk geeft hij toch. Laatst gewijzigd door system : 28 oktober 2010 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100% akkoord maar laat ons verder geen energie meer verspillen aan dit kalf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom? Dan krijgen we de zoveelste politieke figuur die enkel laffe, koude pap verkondigt.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Léonard spreekt daarenboven nog vanuit een zelfverklaarde zogezegde morele superioriteit! Maar hij m�*g natuurlijk zijn mening verkondigen, niemand gaat hem daarvoor kunnen aanklagen over vervolgen. alleen vind ik (en niet alleen ik als ik de kranten nalees) die mening volkomen laakbaar. Citaat:
Nog steeds zitten ze de slachtoffers de zwarte piet toe te schuiven: - als ze vervolgen willen ze wraak - als ze schadevergoeding eisen zijn ze geldbelust - als ze in de openbaarheid treden, dan hadden ze rekening moeten houden met de leeftijd en de positie van de dader In feite pleit Léonard voor volledige straffeloosheid van de pedofiele daders: als ze te oud zijn zwijgen we erover en als ze nog in functie zijn dient het enkel om toekomstig misbruik een beetje te temperen. Het is tenslotte een "ziekte" zei Benny!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() " Léonard wou menselijkheid in het debat brengen " , zegt zijn woordvoerder..........
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...penningen_reax Die vent denkt dus echt dat wij achterlijk zijn, eh...............
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop alvast dat zijn uitspraken zullen leiden tot het herzien van de financiering van religies in dit land (volgens het principe 'de vervuiler betaalt') en de afschaffing van de verjaring van misdrijven waarvan minderjarigen het slachtoffer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() @Circe: de RKK laat inderdaad zien waartoe ze instaat is. Nog eventjes en ze wordt opgedoekt als criminele organisatie.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of de doorslagenergie van de gebeurtenis groot genoeg zal zijn om meer te doen dan een afkeer te veroorzaken van de RKK en direct daaruit het christendom. Het christendom wordt al in de meeste kringen gezien als een leer die saai en achterhaald is, en die nu bovendien kwaadaardig blijkt te zijn. Wat ik mij afvraag is hoe snel de informatie over kwaadaardigheid zich zal verspreiden en hoe groot de impact zal zijn. We zitten langs de andere kant met een proces die de islam demoniseert als een wrede en kwaadaardige religie. De convolutie tussen dit proces en het RKKhaatproces kan op een aantal manieren gebeuren, maar ik denk dat de manier waarbij mijn op het katholicisme zal terugkomen om zich tegen vreemde invloeden te verdedigen te verwaarlozen is tegenover eentje die de gemene deler van beide processen neemt: een algemeen idee van haat tegen alles wat religie is. Daarbij is uiteraard de vraag hoeveel momentum dit proces zal genereren als het door de tijd en door de volksmassa propageert. Ik weet niet of de golf een demping of een amplificatie zal zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik hoor veel katholieken zeggen: goed dat dit gebeurd is, nu kunnen we de kerk uitkuisen en blijven enkel de goeien over.
Probleem is dat het niet pakt. Ik denk niet dat de kerk nog echt zal blijven leven hierna. Langs de andere kant kan nog iets zich voordoen: een crackdown op religie in't algemeen zal een reactiekracht vanuit de meest dogmatische kringen genereren. Crackdowns bundelen over't algemeen mensen, dus ik vraag mij af hoe groot de doorslagenergie van de tegengolf zal zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar moest de kerk als instituut geviseerd worden, dan zullen moslims daar hoogstwaarschijnlijk erg onder te lijden hebben. "De moslims" bestaan als entiteit zoals "de Kerk" bestaat en zoals islamitische geloofsstrekkingen en gebedshuizen niet bestaan. Toch niet aan de toog of in de gazetten. En daarop zullen politici hun betoog afstemmen. Als men de kerk wil 'straffen', dan zal men dat wellicht doen door de subsidies aan alle religies droog te leggen, en niet door meer gepaste maatregelen (meer en regelmatigere controles bvb). Een krachtige crackdown acht ik weinig waarschijnlijk. De sympathie voor een goedlachse en vriendelijke meneer als Danneels is misschien best te vergelijken met die van sommigen voor het koningshuis: bijzonder oppervlakkig en erg makkelijk te manipuleren.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 28 oktober 2010 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |