![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat Groen er ons blauw voor betalen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anderzijds akkoord met een zeer strenge aanpak van misbruiken, waaronder huisjesmelkerij. Citaat:
Ik stel voor dat Groen! haar standpunten duidelijk maakt in de slogans die ze gebruikt in deze verkiezingscampagne. Iets in de zin van "Groen! voor nieuwe immigratie" of "Groen! voor vreemdelingenstemrecht"... Dat is uiteindelijk niet meer dan correct in een democratie. Afwachten dan of Groen! daarmee de kiesdrempel zal halen op 13 juni.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() ik geloof niet in multikul, het werkt gewoon niet. Dat zien we iedere dag weer.
30 jaar geleden was er dat niet en ging alles toch vrij goed ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ga ik volledig akkoord met wat de Vexille hier schreef. Alleen, welke partij steunt die standpunten LOUD AND CLEAR? Enkel bij het VB kan je enige aansluiting vinden in die richting. En al de rest blijven gewoon bij het oude negeer- en knuffelbeleid. Verder mag(moet) je wel gaan stemmen, maar niet op die partij want dan negeren we je beslissing. (Saddam haalde zo ook 99% van de stemmen meende ik).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
als ik zie dat meer dan 70% van de migranten in Brussel doppers zijn dan is er een probleem. Al die problemen slepen nu al jaren aan en er word niets aan gedaan. Multikul gaat gewoon niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Maar door er telkens de fundamentalisten erin te betrekken vervals je de discussie. We hebben het over een marginaal verschijnsel dat ook door de moslims van België wordt uitgespuugd. Bovendien vormen de moslims slechts een beduidende minderheid van de allochtone bevolking, en 10% van de moslims zijn van autochtone origine. Andermaal een veralgemening uitvergoot door je verblinding door de fundamentalisten. Ik heb enkel te maken met Oost-Europeanen, en dat beeld dat jij schetst klopt van geen kanten. Nochthans vormen de Oost-Europeanen de grootste groep nieuwe immigranten sinds eind jaren negentig. Ook die groep nieuwkomers gooit jij op één hoopje met de moslimfundamentalisten. Dat is ook wat groen bedoelt met punctualiseren: Snij de rotte appels eruit en laat de boom verder groeien. Het grote verschil met het Blok is dat die partij enkel vrede neemt als het direct die boom mag doorzagen, en liefst het hele bos mag kappen.
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Ditmaal dus een niet verholen oproep tot misplaatste zogenaamde "positieve discriminatie" met een uitermate verregaande ambitie om alles "van bovenaf" te regelen. Opnieuw het opgeheven vingertje. Deze aanpak zal enkel leiden tot verdere polarisatie van onze samenleving, tot verdere verzuring en animositeit ten aanzien van allochtonen. Inburgering moet een voorwaarde blijven en de overheid moet allochtonen alle middelen ter beschikking stellen om dit tot een goed einde te brengen (taalcursussen, inburgeringscursussen) uiteindelijk uitmondend in de Belgische nationaliteit waarbij elke mogelijkheid tot dubbelnationaliteit wordt uitgesloten. D�*t is de conditie om toegang te krijgen tot het openbaar ambt en om te participeren in het democratisch proces. Indien dit niet werkt, dan kunnen we verder gaan door ook sociale zekerheidsuitkeringen, arbeidsvergunningen en uiteindelijk ook verblijfsvergunningen te conditioneren.
Ik stel voor dat Groen! haar standpunten duidelijk maakt in de slogans die ze gebruikt in deze verkiezingscampagne. Iets in de zin van "Groen! voor nieuwe immigratie" of "Groen! voor vreemdelingenstemrecht"... Dat is uiteindelijk niet meer dan correct in een democratie. Afwachten dan of Groen! daarmee de kiesdrempel zal halen op 13 juni." De VExille, je staat toch zelf met het opgeheven vingertje te zwaaien, en je bezondigt je eveneneens aan onduidelijk taalgebruik.. Je gaat uit van het principe dat inburgering voor alles moet komen, maar wat bedoel je in godsnaam met inburgering.. Je haalt taallessen en dergelijke aan, maar het gaat hier toch vooral om mensen van 2de en 3de generatie, die op zich al voldoende de taal kennen.. Het gaat niet zozeer om de categorie asielzoekers, laten we wel wezen, want die maakt uiteindelijk maar een kleine fractie uit van het geheel. Jij gaat uit van inburgering, maar ik ben ten zeerste benieuwd te vernemen wat dat dan precies inhoudt ,en hoe dat tot een fundamentele omschakeling van de attitudes zal leiden op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt, waar - ik hoef er géén tekening bij te maken- de discriminatie ten aanzien van de allochtoon nog bijzonder groot is.. Ik zie persoonlijk géén ander oplossing dan de positieve discriminatie door bijvoorbeeld quota op te leggen aan bepaalde werkgevers als de staat. Ik zie ook niet in wat er mis is met een evenredige vertegenwoordiging, wat dat betreft.. mvg
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hey Piano... ik reageer enkel op de geposte tekst en die was... nou ja nogal op de islam gecentreerd in z'n voorbeelden. (hoofddoek, fundamentalisme, gedwongen huwelijken, .....) Oost Europa is alweer een heel ander probleem, maar in essentie... lees mijn commentaar en denk de verwijzingen naar de specifieke situatie van de moslims weg en mijn opvatting blijft wat ze is. Oost-Europese immigratie of niet. Het reduceert zich niet tot de islam, mocht je dat denken.
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=13479. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Positieve actie moet je op verschillende fronten tegelijk voeren. Beleid in de steden: het opkuisen van concentratiewijken en het nieuw leven inblazen van die buurten. Gedurende tientallen jaren heeft de overheid geen middelen geïnvesteerd in het onderhouden van bepaalde wijken. Je kan dat zien aan de meest elementaire nutsvoorzieningen (staat van het wegdek, verlichting, etc...) en aan het feit dat vele eigenaars hun panden gewoonweg laten verkrotten (en uitmelken). Hier moet streng tegen opgetreden worden door een specifiek en keihard beleid te voeren. Wie eigenaar is heeft ook plichten ten aanzien van de samenleving. Ik moest mij immers ook houden aan (dure) bouwvoorschriften toen ik m'n huis neerpootte, dus waarom kan een eigenaar in Borgerhout daar dan aan ontsnappen? Zet jonge allochtonen aan om terug naar school te gaan (evt. 2de circuit) of schakel ze in bij de renovatie van hun onmiddellijke leefomgeving. Zo leren ze op een zinvolle manier ook een stiel en zijn ze meteen van "de straat". Daar staat een even keiharde beteugeling van de criminaliteit tegenover met een "near zero" tolerantie en een stevige responsabilisering van de ouders van jeugdige criminelen. En we moeten consequent zijn: dubbele nationaliteit is een verderfelijk signaal en vreemde nationaliteit is enkel een teken dat men zich niet echt "thuis" voelt of "volwaardig burger" voelt of wenst te voelen in onze samenleving. We moeten allochtonen die keuze maar eens presenteren. En zoals ik reeds stelde, moet er werk gemaakt worden van een systematische aanpak van discriminatiebestrijding door werkgevers, scholen, etc... Discriminatie op basis van niet verantwoordbare criteria. Op geen enkele manier zie ik "positieve" discriminatie als een oplossing.
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wens hier verder geen woorden meer aan vuil te maken.
![]() |
![]() |
#38 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="thePiano"]
Citaat:
Vandaar dat je geen last hebt van criminaliteit ! Vandaar dat in die buurt de AEL kalm is en blijft ! Het bewijs dat zerotolerance helpt ! Dit was een mooie verheldering ! ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() chucky ziet er precies niet goed uit... last gehad van buitenwippers of toeristen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |