Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2010, 10:48   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Het moest er natuurlijk van komen, doodsbedreigingen aan Vermassen en zijn gezin. Het was al snel duidelijk dat die Clottemans-beweging voornamelijk bestond uit een bende internethooligans op zoek naar een levensdoel. Vervolgens werden er door enkele lesbische vrouwen haatgroepen opgericht op facebook, waarin de haat en de doodsbedreigingen verder konden rijpen.
Er gaan nu dekseltjes op die facebook-beerputten, en dat is hoopvol.
Het zal het volume stront niet écht verminderen maar het maakt de stank misschien draaglijk.
Benieuwd wat er straks nog van de 'zwarte mars' overschiet.
Vanuit hun luie zetel op een like button klikken, daar zie ik er nog een paar duizend toe in staat. Maar hun gat lichten en de kou en de regen trotseren, ben eens benieuwd...

Laatst gewijzigd door Mitgard : 8 november 2010 om 10:48.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 10:49   #22
eno2
Banneling

Standaard

iedereen heeft recht op zijn zin in het leven, al is dat ook internetzin.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 10:49   #23
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Het moest er natuurlijk van komen, doodsbedreigingen aan Vermassen en zijn gezin. Het was al snel duidelijk dat die Clottemans-beweging voornamelijk bestond uit een bende internethooligans op zoek naar een levensdoel. Vervolgens werden er door enkele lesbische vrouwen haatgroepen opgericht op facebook, waarin de haat en de doodsbedreigingen verder konden rijpen.
Het zal het volume stront niet écht verminderen maar het maakt de stank misschien draaglijk.
Vanuit hun luie zetel op een like button klikken, daar zie ik er nog een paar duizend toe in staat. Maar hun gat lichten en de kou en de regen trotseren, ben eens benieuwd...
polemiek is niet uw sterkste kant

Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 8 november 2010 om 10:50.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 10:52   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
polemiek is niet uw sterkste kant

Ach al die oorlogsvoering...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 11:48   #25
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi neergeschreven.

Ik voorspel dat ze in de twee cijfers gaan blijven. Als het sowieso doorgaat.
Oud 8 november 2010, 11:52   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Meneer is er zeker van dat de doodsbedreigingen kwamen van iemand van die bewuste facebookgroep. Daarstraks was er een interview met een van de oprichtsters in de uitzending van Peters & Pichal. Straks ook op het VTM journaal. En daar het ook over: de beknotting van de vrije meningsuiting door Vermassen. Die vent begint echt serieus naast zijn schoenen te lopen.
begint ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 11:53   #27
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Let een beetje op uw woorden, straks komt Vermassen hier de topic sluiten.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 11:55   #28
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Amai, tis uw tijd van de maand zeker?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:14   #29
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Just for the record, zie jij doodsbedreigingen als vrije meningsuiting?
Ten eerste, die doodsbedreigingen stonden niet op de Facebook-pagina:
Citaat:
"Ik dien er u op te wijzen dat ik naar aanleiding van dergelijke berichten zelfs rechtstreekse doodsbedreigingen ontving, zowel ten aanzien van mijn persoon als ten aanzien van mijn familie."
Ten tweede:
Citaat:
“Ik stel vast dat zowel in de titel als in een aantal reacties mijn naam wordt vermeld waarbij deze vermeldingen lasterlijk zijn en aanzetten tot haat”
Aanzetten tot haat is strafbaar als dat gaat over ras, godsdienst of levensovertuiging, geslacht of hetero- of homoseksuele gerichtheid. Hoe Vermassen zijn job doet hoort daar dus niet bij.

Blijft over: laster; Welnu, als Meester Vermassen over individuele commentaren op een facebook-pagina een klacht wil indienen, geen probleem. Maar ik zie echt niet hoe die commentaren verschilden van wat er onder de artikels in het Het Laastste Nieuws verschijnt.

Ik zie verder echt niet in hoe de titel 'Anti-Vermassen' lasterlijk is.

Vermassen is enkel bekommerd dat een kritische Facebook-pagina hoog in de Google zoekresultaten zit. En dus contacteert hij Facebook om die pagina te laten verwijderen.

Youtube, Facebook en dergelijke hebben een trieste traditie om bij de minste vraag meteen te reageren, vooral als gevolg van de copyright miserie. Als gebruiker kan je hiertegen gemotiveerd protest aantekenen en meestal wordt de content dan ook weer hersteld (zie Studio Brussel).

Maar dit is dus weer het recht op zijn kop. Je moet dus zelf weer je onschuld gaan bewijzen. Een zorgwekkende ontwikkeling. Dit soort take-downs wordt meer en meer gebruikt om kritiek de mond te snoeren.

Citaat:
Vermassen betreurt dat het nieuws bekendgemaakt is.
I bet he does! Censuur wordt best in stilte uitgevoerd. Nu is hij het zoveelste slachtoffer van het Streisand-effect. Als er nog mensen waren die niet wisten dat er Vermassen-kritische Facebook pagina's bestaan, dan weet dat nu iedereen.

Laatst gewijzigd door discuz : 8 november 2010 om 12:17.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:21   #30
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moest er natuurlijk van komen, doodsbedreigingen aan Vermassen en zijn gezin. ...
Heeft u daar een bewijs van ???
Of is het weer van Vermassen zegt het dus 't zal wel waar zijn ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:35   #31
kameleon
Minister

Standaard

Ik denk dat Vermassen hier gewoon wilt scoren door de autistische Marc Zückerberg voor de rechtbank te dagen. Stel u voor dat hij dan nog de doodstraf krijgt ook

Nee echt...moet die man geen klacht indienen tegen Zückerberg dan ? En tegen de hostingbedrijven die een platform aanbieden voor deze "bedreigingen" ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:52   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn vermoeden dat de Jef met die proces flink in zijn eigen voeten heeft geschoten lijkt de waarheid te worden.

De Jef is natuurlijk nen brave zeun die zeker niet moet om zeep geholpen worden of zo, maar hij is een tikkeltje mediageil... Hij heeft dit terecht als het proces van de eeuw gezien en dacht flink wat extra publiciteit te halen door mee te helpen haar in den bak te draaien, ... maar door een paar irritante factoren, is dat eigenlijk helemaal anders uitgedraaid...

Zagen ze hem toch wel geen handtekeningen uitdelen zeker, ... ai, ai, ai, ...

Dan dat schminkzakske dat op de laatste minuut opduikt, en dus bewijst dat ze helemaal geen souvenir heeft meegepakt (en is het dan wel zo een psychopaat... )

En dan een psy die heel dat circus zo beu is, dat ze geen assisen zaken meer wil doen...

Ja de Jef, ... nu slechte publiciteit is ook publiciteit natuurlijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:55   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Hij zal zich zijn "fin de carrière" wel een beetje anders voorgesteld hebben......In schoonheid eindigen, zit er echt niet meer in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:57   #34
kameleon
Minister

Standaard

Het was Roger Deberdt in het nieuwsblad van vandaag.

In Humo stond blijkbaar ook een artikel ( 3 weken geleden) waarin hij hard van leer gaat tegen advocaatjes.
http://www.humo.be/tws/humo-files/21...ychiatrie.html
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:58   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hij zal zich zijn "fin de carrière" wel een beetje anders voorgesteld hebben......In schoonheid eindigen, zit er echt niet meer in.
eerder met "nen bloemekée"
Oud 8 november 2010, 13:07   #36
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat hij dat psychiatrisch geval achter slot en grendel heeft gekregen? Een medaille is eerder op z'n plaats.
Indien het echt om iemand gaat me psychiatrische problemen hoort die alvast niet thuis in een cel zeggen ze ....
Nu ja , zoals met alles in die zaak is ook dat psychiatrisch verslag een duister zaakje , maar allee , vrienden achter de balie en zo ...
Trouwens , wat met degenen die hij heeft vrijgekregen ? Moet er daar dan niet ingegrepen worden ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 13:10   #37
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Hahahaha, leuk.
Je kan niet blijven de advokaat van de duivel spelen en denken dat je de wind in de zeilen zal blijven hebben.
Zo werkt het niet.
Trouwens, zijn grote bakkes voor de camera, net achter het proces zal er wel niet goed aan gedaan hebben.
Meneer denkt de grote ster te zijn, 't is een ramp.
'k Zeg 't, 'k wil mijn geld van zijn stom egocentrisch boek terug!
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 13:16   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Inderdaad, als major fuck up kan dit wel tellen, ... zo zie je maar dat het niet altijd de winnaar is die wint.
Oud 8 november 2010, 13:18   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Hahahaha, leuk.
Je kan niet blijven de advokaat van de duivel spelen en denken dat je de wind in de zeilen zal blijven hebben.
Zo werkt het niet.
Trouwens, zijn grote bakkes voor de camera, net achter het proces zal er wel niet goed aan gedaan hebben.
Meneer denkt de grote ster te zijn, 't is een ramp.
'k Zeg 't, 'k wil mijn geld van zijn stom egocentrisch boek terug!
We kunnen een facebookgroep starten...

ik ga met mijn exemplaar de stoof aansteken, of het op het toillet hangen als het papier van die koran op is.
Oud 8 november 2010, 13:20   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, als major fuck up kan dit wel tellen, ... zo zie je maar dat het niet altijd de winnaar is die wint.
denk niet dat hij dat al zo ziet ... denk dat zijn motto nog altijd is : hoe meer media hoe beter ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be