![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
James Tooley van het G.E. West Centre. Ge hebt hem nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bemerk overigens je eigen redenering: 'als we er maar geld tegenaan smijten, komt het wel goed'. Seriously?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want dat lijkt me zeer vreemd wanneer geweten is dat de effectieve inkomstenbelastingsvoet van de 400 meestverdienende gezinnen op 16,5 % lag in 2007. ![]() (bron)
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De IRS haar data van een tijdje geleden was inderdaad dat de top 1% ongeveer 40% van de inkomensbelasting betaalde. (Dusniet van de totale belastingen.)
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat winnen zij? Een kortstondig passeren hier in luxe en ons ras dat zal wel uitsterven eens zij weg zijn. De bullseye op winst, zoveel mogelijk op zo kort mogelijke termijn en al de rest is totaal onbelangrijk. En zulk gedrag wordt dan nog aangemoedigd in de media die weigert de profiteurs te noemen zoals ze zijn: aasgieren zonder meerwaarde voor de maatschappij.
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens cijfers van de IRS vertegenwoordigen de top 5% van de belastingaangiftes 58% van de belastingsinkomsten. Volgens diezelfde cijvers is overigens de effectieve inkomstenbelasting voor de helft van de VS bevolking 2,5%. http://www.taxfoundation.org/news/show/250.html
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat geeft eigenlijk een onevenwichtig beeld qua totale belastingsdruk omdat kapitaalsinkomsten niet onderhevig zijn aan de inkomstenbelasting maar wel verantwoordelijk zijn voor het leeuwendeel van de inkomsten van de rijkste 1%. Deze werden tijdens de periode waar we het over hebben belast tegen 15%. Als we de totale belastingsdruk van de rijkste 1% willen bekijken dan geeft dat laatste een serieuze neerwaartse druk. Als we er bvb van uitgaan dat van de rijkste 1% drie kwart van hun inkomsten kapitaalsinkomsten zijn, dan geeft de totale belastingsdruk voor hen iets van een 17%. Nu kan er wel discussie zijn of het wel klopt dat drie kwart van hun inkomsten afkomstig zijn uit kapitaal. Uit studies blijkt echter dat dit alleszins zeker opgaat voor het hoogste segment van die 1%. Alleszins niet vergeten dat de rijkste 1% bijna 60% van de kapitaalsinkomsten in handen hebben. (bron: Shapiro, I., & Friedman, J. (2006). New, Unnoticed CBO Data Show Capital Income Has Become Much More Concentrated at the Top. Washington, DC: Center on Budget and Policy Priorities.) ![]() Wat de totale belastingdruk in percenten aan de andere kant van het spectrum opdrijft (de armeren dus) is dat 86% van diegenen in loondienst meer afdragen qua payroll tax dan qua income tax. Ik wil eigenlijk totaal geen afbreuk aan je stelling van "de rijken betalen toch heel wat belastingen daar" maar er wel op wijzen dat als je vooral gaat focussen op income tax je een beeld aan het creëren bent qua vs-belastingsdruk dat niet geheel met de werkelijkheid strookt.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaat geen enkel huis dat de regen buiten houdt doordat het goede fundamenten heeft zou je even goed kunnen beweren. Onderwijs is geen korte termijn resultaten opleverende investering maar de basis waarop de rest gestoeld is. Onderwijs is eveneens vanm belang om een goed werkende democratie uit te bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idd ze zijn er trots op kijk deze eens http://www.youtube.com/watch?v=noLY4YDCLko om te spugen , de kl****zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja: het meeste van wat ik weet, komt door private investeringen, i.e. zelf lezen, boeken kopen, via het internet, etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist. Getoond wordt echter in de praktijk (en eigenlijk bevestig je het in je vorige post voor een deel) dat publieke scholen goedkoper en beter kunnen zijn dan private. De oplossing is dan mischien eerder te vinden in dingen zoals jij zegt, zorgen voor gemotiveerde leerkrachten en dergelijke. In bolivia zijn er zelfs amerikanen die hun kinderen uit hun privaat amerikaans systeem (meer dan 1 school) halen en op de Franse publieke school sturen (de Duitse is minder populair dan de Franse) omwille van de kwaliteit van het onderwijs. Van de Europeanen zijn het voorals de Engelsen en de Angelsaxenvererende Nederlanders die hun kinderen in het Amerikaans systeem sturen...een meerderheid onder hen maar ook niet allemaal. Privaat zorgt NIET noodzakelijk voor meer kwaliteit dat is een illusie. Wat het wel doet is de maatschappij uit elkaar halen en de klasseverschillen nog meer vergroten, toch in een samenlevingen met extreem ongelijke verdeling van inkomsten.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 november 2010 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Jij bent een produkt van het publieke onderwijs. Iets wat generaties voor ons opgebouwd hebben. Het is datgene dat je in staat stelt de kritiek die je hebt te formuleren.
Je ontwijkend antwoord is veelzeggend. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg is dat voor het opbouwen van een welvarende samenleving op plekken waar dat niet is - cfr. centraal en Sub-Sahara Afrika of sommige delen van Zuid-Amerika (alhoewel die het natuurlijk wel beter hebben dan in Afrika) - een uitgebreid onderwijs netwerk geen oorzaak is, maar altijd en overal een gevolg is van economische ontwikkeling. En, alweer; het merendeel van mijn opleiding is inderdaad 'privaat'. Ik zou graag ook een 'officieel' diploma hebben, omdat dat effectief gekapitaliseerde waarde heeft - zeker voor mijn ambities. Maar het gros van de kennis dat ik gebruik omdat diploma te halen - papers, mijn thesis, etc. - komt door mijn interesse zelf te ontwikkelen. Ik ontken niet dat onderwijs op individueel ontwikkeling belangrijk is - ik ben blij dat ik weet wat ik weet enzo. Maar het gros van alle onderwijs is gericht op dat soort ontwikkeling; voor economische ontwikkeling is dat redelijk onbelangrijk, door de uitgebreide arbeidsdeling in de samenleving.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Nadat je uit de luiers kroop of nadat je een basis meekreeg van een private school?
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel defensie-gerelateerde kosten zijn daar gewoonweg niet onder gebracht. De grootste niet-ondergebrachte kost is bv de interesten die moeten betaald worden op de schulden begaan tijdens vorige oorlogen. Alsook nucleaire wapens (ontwikkeling, stockage, etc.) vallen niet onder het defensiebudget maar onder Energy. Nog zaken: pensioen voor veteranen, satelietspionage (ondergebracht bij NASA), ...
![]() |
![]() |