![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja zo een achterbank bied ook wel mogelijkheden natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ik kon alleen een dikke Congolese betalen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Qua taksen en verzekeringen zal het toch wel een dure grap blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W124 Kan dus 25 jaar oud zijn -of worden- maakt 32 € verkeerstaks per jaar... Qua verzekering is burgerlijke aansprakelijkheid genoeg voor zo´n oude auto. Is dus ook niet veel, toch niet voor de zwakste motoren (109 pk voor een 2000 cc benzine, 2000 cc diesel vanaf 72 pk)
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2010 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs vele jaren na mijn studies heb ik nog rondgereden met m'n fiets. Aan een auto dacht ik gewoon niet. Zelfs naar mijn lief (en nu vrouw) reed ik indertijd met de fiets naar de andere kant van West-Vlaanderen. Met vrienden trokken we met de fiets door heel Frans-Vlaanderen; we reden naar de folkfestivals met fiets; enz. Voorwaar, een mooie tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf hoeveel km men rijdt per jaar...
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Jongeren zullen al vlug geneigd zijn veel meer met die wagen te rijden dan ze zich aanvankelijk voorgenomen hebben. De redenering is immers: de wagen is er, de verzekering is betaald en de taks ook. Ieder alternatief vervoer zal vanuit die vaste kost eerst vergeleken worden.
Persoonlijk vind ik het goed dat jongeren zo lang mogelijk wachten vooraleer ze een eigen wagen hebben. Het laat hen creatief zijn en omgaan met verschillende mobiliteitsmogelijkheden. Als ik terug kijk op mijn studententijd (en nog een stuk erna), dan heb ik door mijn vele omzwervingen met de fiets, trein, tram, bus, autostop, te voet... eigenlijk een hele verhalenschat bijeengesprokkeld. De wagen sluit je in zekere zin op en ook af van de buitenwereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verzekering van onze gezinswagen kost ons net geen 250 euro jaarlijks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
250 euro is bij ons onmogelijk geworden. Dat kan misschien nog als je in een 'boerengat' woont en al heel lang verzekerd bent zonder ongevallen, en alzo een gunsttarief kan bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het enige pardoneerbare in Hasselt is dat in Limburg het openbaar vervoer het minst goede is van gans Vlaanderen. De dorpskernen rondom Hasselt zijn vaak ook uitgestrekt en als je niet bij wijze van spreken aan de kerk of het marktplein woont, dan moet je grote afstanden afleggen om aan de bushalte te geraken alvorens de bus naar de stad Hasselt te nemen. Als je echter zoals ik in het Antwerpse woont (of in het Gentse) dan zie ik weinig redenen om als student wel een auto te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() De UA parkings zijn thans exclusief voorbehouden aan personeelsleden (alle geledingen van academisch personeel en ATP) en niet voor 'gewone' studenten. De parkings van zowel de Stadscampus als de Middelheim - Groenenborgercampus (vhn RUCA) werken met de personeelskaart en met barelen. Anders kom je er niet meer in. Enkel op de Campus Drie Eiken, intern 'de brousse' genoemd, kunnen studenten nog met een gerust hart parkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |