![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Weet er iemand van jullie meer over het "Waals" en z'n dialecten?
|
|
|
|
#22 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
'k weet enkel dat de Walen zich hebben laten verfransen onder invloed van de rijke heren. Net zoals de Brusselaars dus.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat klopt, in België spreekt men Belgisch.
Want lingua belgica=Nederlands. Schiet niet op de pianist, schiet op de latinist!
|
|
|
#25 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En wij zijn nog alltijd met vlaggetjes aan het zwaaien. het wordt ijd dat er een degelijk Vlaams front bestaat in plaats van de huidge situatie waar VB scheldt op Nva, de VlD scheldt op de CD&V en Steve Stevaert glimlachend rijk wordt. In dit veraband weze opgemerkt dat de relatie tussen de voorzitter van de SPA, Stevaert en de voorzitter van de PS, sedert 1978, boedelscheiding van de BSP, nog nooit zo goed is geweest. Ik ben tegen België Barst, en Vlaanderen Onafhankelijk. Daar is geen draagvlak voor. Ik ben voor * eigen Vlaamse jusititie * eigen verkeersbeleid * eigen sociaal beleid, RSZ etc) * eigen ekonomische beleid ( werkgelegenheid) * de koning: een protocolaire functie cfr bijvoorbeeld Catalonnië, Canada, Duitsland Wanner zullen we een eenstemmig neen krijgen tegen het eenstemming non en njet van het zuiden? CD&V heeft mogelijks nu een sleutel in handen. Het is te hopen dat ze die gaan gebruiken. |
|
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Burger
|
je kan je tegelijkertijd sterk Waal én sterk Belg voelen.
cfr. Vlaming zijn hoeft het Belg zijn niet uit te sluiten |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het wordt ijd dat er een degelijk Vlaams front bestaat in plaats van de huidge situatie waar VB scheldt op Nva, de VLD scheldt op de CD&V en Steve Stevaert glimlachend rijk wordt. In dit verbband weze opgemerkt dat de relatie tussen de voorzitter van de SPA, Stevaert en de voorzitter van de PS, sedert 1978, boedelscheiding van de BSP, nog nooit zo goed is geweest. [/quote] Deze middag op de radio: Vandenbroucke opteert voor de Vlaamse regering. Tiens, Tiens Tiens, Di Rupo heeft gesproken en Stevaert heeft gehoorzaamd. Vandenbroucke wordt verketterd door de FGTB omdat hij de controle over de werklozen die weigeren mee te werken wil verscherpen. FGTB verdient geld aan het uitbetalen van de werkloosheid. Ijzeren wet, een uniecum in de wereld. Het aantal schorsingen door RVA in Wallonnië is slechts een minieme fractie van het aantal schorsingen in Wallonnië. Weet je nog wel, Dutroux genoot vvan 2.000 euro per maand aan uitkeringen... Hopelijk onstaat er een Vlaams front voor eigen sociaal ekonomisch beleid |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Minister
|
Citaat:
Een volk (volgens Van Dale, maar dat zal wel een flamingantenbolwerk zijn): een groep mensen met dezelfde taal, aard en zeden. Als het 'Belgisch' door taalkundigen erkend wordt als taal, dan mag u me het zeker melden. Zolang dat niet is, geloof ik ik u niet. De Vlamingen zijn wel een volk want zij hebben allen één taal (het Nederlands), maar verschillen in aard en zeden van de Nederlanders. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Burger
|
Bon, ik neem aan dat de Van Dale zich nooit schromelijk kan vergissen, noch dat zijn definities op een gegeven ogenblik achterhaald kunnen zijn.
En dan? Het is toch perfect mogelijk dat iemand zich Vlaming én Belg VOELT? Of zich Waal en Belg VOELT. Gevoelens zijn puur individueel. Hier hebben uw definities over volkeren, etnieën en staten hoegenaamd geen vat op. Vandaar die mogelijke overlappingen. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Burger
|
Citaat:
kben nog altijd een eenvoudige mens, ja... trouwens, wat zijn meervoudige mensen? simplex vs complex? |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Gouverneur
|
[
[/quote] De PS zegt nooit dat ze nationalistisch is, neen ze zegt dat ze regionalistisch is. Dit is de erfenis van de zeer linkse maar ook zeer Waalse vakbondsleider Renard. De PS is er in geslaagd de associatie te maken: La Gauche; la Wallonnie. Wie in het zuiden Walligant is, is links. De traditie werd verdergezet door Cools, Spitaels, Di Rupo. Doch hebben systematisch elke euro naar het federale niveau maximaal te weten recupereren. Vroeger met de beruchte wafelijzerpolitiek, die de enorme staatschuld veroorzaakt heeft, nu met een transferresultaat in de orde van 5 miljard euro per jaar. Het wordt tijd dat er een degelijk Vlaams front bestaat in plaats van de huidge situatie waar VB scheldt op Nva, de VLD scheldt op de CD&V en Steve Stevaert glimlachend rijk wordt. In dit verband weze opgemerkt dat de relatie tussen de voorzitter van de SPA, Stevaert en de voorzitter van de PS, sedert 1978, boedelscheiding van de BSP, nog nooit zo goed is geweest. [/quote] Deze middag op de radio: Vandenbroucke opteert voor de Vlaamse regering. Tiens, Tiens Tiens, Di Rupo heeft gesproken en Stevaert heeft gehoorzaamd. Vandenbroucke wordt verketterd door de FGTB omdat hij de controle over de werklozen die weigeren mee te werken wil verscherpen. FGTB verdient geld aan het uitbetalen van de werkloosheid. Ijzeren wet, een uniecum in de wereld. Het aantal schorsingen door RVA in Wallonnië is slechts een minieme fractie van het aantal schorsingen in Wallonnië. Weet je nog wel, Dutroux genoot vvan 2.000 euro per maand aan uitkeringen... Hopelijk onstaat er een Vlaams front voor eigen sociaal ekonomisch beleid[/quote] Mia Devidts was een Vlaamse Voorzitter van het unitaire abvv/fgtb. Zij is ook moeten wijken onder druk. Doch Stevaert heeft haar een promotie gegeven: Europa. allemaal netjes geregeld in één WE. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister
|
Citaat:
Da's al. |
|
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#37 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
#38 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Enfin een goede zaak, hoe meer mensen daar ook willen scheiden, hoe makkelijker het zal gaan. |
|
|
|
|
|
|
#39 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Wallonie wil ook scheiden, al 1 op 5. Maar voorlopig voelt 4 op 5 zich goed zoals het nu is. Maar ik denk dat als de sociale zekerheid weg is, dat het er veel meer zijn. Ik denk dat, ik weet dat niet zeker hein!
|
|
|
|
#40 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tegen de gewone waal heb ik niks, tegen de franstalige die zich niet wil aanpassen in vlaanderen wel. Tegen de franstalige politici die altijd eerst aan wallonië denken, en als een vlaamse partij hetzelfde dreigt te doen al klaar staan om die te gaan verbieden heb ik zelfs heel veel. En over de PS moeten we al helemaal niet spreken. De PS is voor mij net hetzelfde als de maffia. Een door en door criminele organisatie. Als de gewone waal zou stoppen met op hen te stemmen, viel er misschien wel samen te leven. Maar zoals nu, nee bedankt! |
|||
|
|
|