Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2010, 22:14   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ziedaar een prachtig compromis....

Vlaanderen zal niet namens Europa voor "commisaris-executeur" proberen te spelen omtrent die Polder.....en in ruil doet Nederland verder niet moeilijk over de kilometerheffing.....(waar Nederlandse transportbedrijven inderdaad niet zullen mee lachen...maar ja.... )

deal?
Alsof ze in Vlaanderen wakker liggen van die polder. Enfin op een baggeraar na.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:14   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ik kan het in ieder geval niet uitleggen ,ik hoop eigenlijk niet dat er nog lang over gepraat zal worden.....
Hopelijk ontstaat er straks geen hoelabahoela in Nederland als er kilometerheffing komt voor vrachtwagens op onze autostrades...
Eerst moeten we nog er in slagen om in België er één in te voeren......
Oud 10 november 2010, 22:16   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Lig dan niet te zeiken over "onnatuurlijk".

Weet je wat onnatuurlijk is. Het terug verenigen van Vlaanderen en Nederland. Dat is zowat het meest onnatuurlijke wat denkbaar is. En vertik maar wat ge wil, maar als ik het voor het zeggen zou hebben, mochten jullie, en al het vrachtverkeer dat via Frankrijk voor jullie bestemd was, omrijden zolang jullie het vertikken. Ik zou het vertikken van jullie nog via Berlgië te laten doorkomen.

Salut!
Jongen, doe eens niet zo bekrompen en provinciaal. Denk je nu werkelijk dat Nederlanders wakker liggen of zich überhaupt bezig houden met deze zaak? Altijd als Vlamingen hun zin niet krijgen is het gelijk Calimero'en wat de klok slaat.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 10 november 2010 om 22:17.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:19   #24
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat trouwens ook steeds de reden is dat de staatshervorming zo lang aansleept.
Oud 10 november 2010, 22:21   #25
Hagenees
Vreemdeling

Hagenees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet je wat onnatuurlijk is. Het terug verenigen van Vlaanderen en Nederland. Dat is zowat het meest onnatuurlijke wat denkbaar is. En vertik maar wat ge wil, maar als ik het voor het zeggen zou hebben, mochten jullie, en al het vrachtverkeer dat via Frankrijk voor jullie bestemd was, omrijden zolang jullie het vertikken. Ik zou het vertikken van jullie nog via Berlgië te laten doorkomen.

Salut!
Ho ho, u springt wel heel snel naar conclusies. Ik kan me prima voorstellen dat Vlaanderen de kilometerheffing voor vrachtauto's wil invoeren, en over het verenigen van Vlaanderen met de rest van Nederland heb ik in deze draad niets gezegd. Maar dat is iets anders dan het onder water zetten van een mooie polder zonder enig praktisch nut.
Hagenees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:24   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jongen, doe eens niet zo bekrompen en provinciaal. Denk je nu werkelijk dat Nederlanders wakker liggen of zich überhaupt bezig houden met deze zaak? Altijd als Vlamingen hun zin niet krijgen is het gelijk Calimero'en wat de klok slaat.
Als je overeenkomsten (tracht) te maken met Nederland, dan zijn het ALTIJD de Vlamingen die NIET hun zin krijgen. Als het was voor dat snelle treintraject te leggen voor Nederland, moesten wij WEL inbinden. En dan zijn wij het die bekrompen en provinciaal zijn?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:26   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagenees Bekijk bericht
Ho ho, u springt wel heel snel naar conclusies. Ik kan me prima voorstellen dat Vlaanderen de kilometerheffing voor vrachtauto's wil invoeren, en over het verenigen van Vlaanderen met de rest van Nederland heb ik in deze draad niets gezegd. Maar dat is iets anders dan het onder water zetten van een mooie polder zonder enig praktisch nut.
En omdat gij over vereniging met Nederland niets gezegd hebt in deze draad moet ik er ook over zwijgen misschien? Ja, zo kennen we de Nederlanders. Een groot bakkes op zetten daar zijn ze goed in.
Oud 10 november 2010, 22:27   #28
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan iemand me trouwens vertellen waarom Vlaanderen zo graag wil dat die Zeeuwse polder onder water komt te staan? Waarom volstaat het netjes uitbaggeren van de Westerschelde niet?
Omdat hier een paar frusto's zitten.

gelukkig een kleine minderheid.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:28   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Door een soortgelijke mentaliteit geïllustreerd in het volgende: http://www.youtube.com/watch?v=lOM6Y_Xiz9w (vandaar ook het luide panische geroep, zoals in deze draad).
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:28   #30
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

En gelukkig ook 50- en 60-plussers, geeft hoop op een mentaliteitsverbetering in de toekomst.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:29   #31
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nu is het weer de ontpoldering die ze willen herbekijken Voorlopig hebben ze NOG MAAR EENS 6 maanden uitstel gevraagd.

Ook de kilometerheffing zal in NL niet doorgaan, en dus de gemaakte afspraken met Vlaanderen worden weeral geschonden. Vlaanderen zal de kilometerheffing voor vrachtwagens eenzijdig invoeren. Dank U Peeters, laat ze maar slikken!

Nederland onze vriend?

Van slecht nabuurschap gesproken... Tja, we kennen ze al langer he. En ze hebben zich dus nog maar eens laten kennen. Het is genoteerd bij de Vlamingen
Luister 'dude'. Vlaanderen heeft GEEN ENKELE baat bij die ontpoldering.

Als wij andere eco-compensatie willen zoeken voor die baggerklus dan doen we dat en tot nader order hebben jullie daar NIETS over te zeggen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:29   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat trouwens ook steeds de reden is dat de staatshervorming zo lang aansleept.
De enige reden daarvoor is dat er veel te veel Vlamingen zijn die lakse kloten zijn. Had de grote hoop wat meer ballen aan zijn lijf, was dat niet het geval.
Oud 10 november 2010, 22:30   #33
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je overeenkomsten (tracht) te maken met Nederland, dan zijn het ALTIJD de Vlamingen die NIET hun zin krijgen. Als het was voor dat snelle treintraject te leggen voor Nederland, moesten wij WEL inbinden. En dan zijn wij het die bekrompen en provinciaal zijn?
http://www.youtube.com/watch?v=ZCvdD9xixIk

Vlaanderen had niet hoeven inbinden. Een simpel 'neen' was voldoende geweest. Maar zoals ook blijkt in onderhandeling met de Franstaligen, hoef je alleen al maar je vinger op te heffen, en d'n Vloam verstopt zich onder de tafel.

In Nederland ziet men het niet als een uitruil en kijkt niet naar het verleden. In Nederland bekijkt men elk geval apart en probeert men het maximale uit onderhandelingen te halen.
Oud 10 november 2010, 22:30   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan iemand me trouwens vertellen waarom Vlaanderen zo graag wil dat die Zeeuwse polder onder water komt te staan? Waarom volstaat het netjes uitbaggeren van de Westerschelde niet?
Nogmaals. Het kan "de" Vlamingen geen reet schelen wat ze daar in die Zeeuwse polder uitspoken. De Nederlanders hebben echter jarenlang de werken tegengehouden met het argument dat er natuurcompensaties moesten komen voor de uitpoldering van De Schelde. De oplossing die ze in Nederland hebben gevonden is de ontpoldering van die polders. Maar nogmaals. In Vlaanderen kan niemand die polders wat schelen. Als Nederland die niet wil onder water zitten. Evengoed. Zolang die bootjes maar kunnen lossen en laden.
Oud 10 november 2010, 22:30   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige reden daarvoor is dat er veel te veel Vlamingen zijn die lakse kloten zijn. Had de grote hoop wat meer ballen aan zijn lijf, was dat niet het geval.
Dat zeg je nu hier wel leuk, maar ben je in het echte leven ook zo assertief?
Oud 10 november 2010, 22:32   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Luister 'dude'. Vlaanderen heeft GEEN ENKELE baat bij die ontpoldering.

Als wij andere eco-compensatie willen zoeken voor die baggerklus dan doen we dat en tot nader order hebben jullie daar NIETS over te zeggen.
Dat ze dan ik Ekeren dat slelle treinsporen geval ook maar opbreken. Daar waren wij aanvankelijk ook tegen. En als wij dat willen opbreken, dan doen wij dat ook.
Oud 10 november 2010, 22:59   #37
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Wat heeft dit te maken met de verkiezingen 2010?
Pertinente vraag.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:15   #38
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Kris Peeters: "Verdrag uitvoeren moet"
Ik heb zelden Kris Peeters zo bedrukt en ontgoocheld gezien. De eerste ontmoeting met Mark Rutte is moeilijk geslaagd te noemen.
Oud 11 november 2010, 00:40   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Salut!
Was het vodka of whisky die je dit soort dingen doet schrijven.

Die kilometerheffing is trouwens gewoon belachelijk zolang het niet op Europees niveau gebeurt. Heel de Antwerpse regio en bij gevolg quasi heel Vlaanderen moet economisch overleven op de transportindustrie. De haven gaat er wel bij varen als men Rotterdam nog meer gaat verkiezen dan Antwerpen.

Jeezes... Lemming.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:59   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Kris Peeters: "Verdrag uitvoeren moet"
Ik heb zelden Kris Peeters zo bedrukt en ontgoocheld gezien. De eerste ontmoeting met Mark Rutte is moeilijk geslaagd te noemen.
Nogmaals. De grote vergissing dat de Vlamingen en in mindere mate de Franstaligen maken is denken dat ze door taal een soort "speciale" band zouden hebben met respectievelijk Nederland en Frankrijk. Vanuit Vlaanderen en Wallonië is dat misschien het geval maar omgekeerd helemaal niet. Idem met de vermeende "speciale relationship" tussen VK en USA.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be