Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2010, 07:37   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht
bijlessen Turks ??? en nog een vervolmakingscursus Correct Stempelen erebij ?
En bijlessen Nederlands.

Je zou onderhand toch al wel moeten weten dat het VB steevast halve waarheden verkondigd.
Als een bron van het VB gegeven wordt, altijd checken.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=K2325G0H
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 07:43   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Allez vooruit, het zoveelste gebedshuis alwaar men kwijlend één of ander onzichtbaar vriendje high-in-the-sky gaat aanbidden. Een school waar degelijk onderwijs wordt gegeven lijkt mij meer op zijn plaats.
Ik denk dat kwijlen niet een vereiste is bij een godsdienstbeleving.

Waarom is een school waar degelijk onderwijs wordt gegeven meer op zijn plaats?
Zijn er te weinig scholen in Lier? Is het onderwijs er niet degelijk?
Oud 14 november 2010, 07:44   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Lierse moslims willen moskee met minaret van 18 meter

bron gva

Waar gaat dat eindigen ????
Eigenlijk is het geen moskee erbij.
Het gaat over een verhuis.
Oud 14 november 2010, 09:46   #24
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk dat kwijlen niet een vereiste is bij een godsdienstbeleving.

Waarom is een school waar degelijk onderwijs wordt gegeven meer op zijn plaats?
Zijn er te weinig scholen in Lier? Is het onderwijs er niet degelijk?
Het moslimkind dat koranles krijgt wordt onvermijdelijk opgeleid in de totale onverdraagzaamheid, vervat in de criminogene soera’s:

Alleen de islam is de godsdienst van God, geen andere godsdienst wordt aanvaard - De ongelovigen zijn hun uitgesproken vijand – de ongelovigen zijn kwaadaardig, trouwloos, bedriegers, de meest perverse van al de geschapen wezens, leugenaars, criminelen, huichelaars, verdoemden, schurken, enz. Dit aan kinderen vertellen kan ze alleen tot haat aanzetten tegen niet-moslims, maar het is nog veel erger. De Koran zegt niet alleen dat ze de ongelovigen moeten haten, maar ook dat ze hen moeten uitroeien, - ze worden aangespoord tot de heilige oorlog tegen de ongelovigen, ze moeten oorlog voeren tegen de sterke naties, tot ze de islam aanvaarden – de oorlog voeren tegen de Schriftgeleerden die niet de ware godsdienst verkondigen – joden en christenen zijn pervers – hij die niet rijk genoeg is om eerlijke en gelovige vrouwen te huwen, zal gelovige slavinnen nemen – de polygamie is toegelaten, werp de terreur in de harten van de ongelovigen, hak in op de halzen en houwt de vingertoppen der ongelovigen, vernietig de ongelovigen – Als de ongelovigen terugkeren naar ongelovigheid, vat ze en dood ze overal waar je ze zult aantreffen – Zij die weerstaan aan God en zijn profeet, snij alternerend hun handen en voeten af, en jaag ze uit hun land – snij de handen van de dieven af – spoor de gelovigen aan tot het gevecht – twintig moedigen onder hen zullen tweehonderd ongelovigen verslaan – voer oorlog tegen de ongelovigen tot ze uit eigen hand tol betalen en onderworpen zijn – de mannen zijn superieur aan de vrouwen – sla de vrouwen tot ze gehoorzamen – dood de afgodendienaars – verbod de islam te verlaten – de afvallige moet gedood worden zegt de profeet (Bukhari 52:260) verbod van een moslimvrouw om een niet-moslim te huwen, enz. –

Op de 6235 koranverzen zijn er 250 ongeveer die de heilige oorlog, de jihad, rechtvaardigen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 10:08   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Het moslimkind dat koranles krijgt wordt onvermijdelijk opgeleid in de totale onverdraagzaamheid, vervat in de criminogene soera’s:
Niet noodzakelijk.
Van de moslims waar ik contact mee heb; is geen enkele onverdraagzaam tegenover mij, of andere niet-moslims.
Oud 14 november 2010, 10:10   #26
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk.
Van de moslims waar ik contact mee heb; is geen enkele onverdraagzaam tegenover mij, of andere niet-moslims.
Tuurlijk niet : je bent dan ook de gedroomde, perfecte dhimmie: geen woordje tegenspraak, geen grammetje kritische ingesteldheid tav de islam, 100% onderworpenheid.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 14 november 2010 om 10:13.
Oud 14 november 2010, 10:17   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet
Uiteraard tuurlijk niet. Je haat-preek gaat niet op voor de meerderheid van de moslims.
Oud 14 november 2010, 10:21   #28
Albrecht
Banneling

Standaard

Zijn er al schetsen beschikbaar van hoe de moskee er uit zou gaan zien?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 10:22   #29
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard tuurlijk niet. Je haat-preek gaat niet op voor de meerderheid van de moslims.
Haatpreek? Ik rapporteer enkel wat die moslimkindjes in de koranles uit hun hoofd moeten blokken. Denk je nu echt dat die kindjes die 250 jihad en andere haatsoera's niet in hun hoofd geramd krijgen?
Oud 14 november 2010, 10:26   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Zijn er al schetsen beschikbaar van hoe de moskee er uit zou gaan zien?
Natuurlijk, anders kunnen ze geen bouwaanvraag indienen.

"De plannen liggen tot eind december ter inzage in het stadskantoor en beschrijven het bouwwerk voor een moskee, een cultureel centrum, lokalen voor naschoolse opvang en vergadering.
....
Het openbaar onderzoek start. De buurtbewoners zijn maandag uitgenodigd op een informatieavond."

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 november 2010 om 10:26.
Oud 14 november 2010, 10:29   #31
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, anders kunnen ze geen bouwaanvraag indienen.

"De plannen liggen tot eind december ter inzage in het stadskantoor en beschrijven het bouwwerk voor een moskee, een cultureel centrum, lokalen voor naschoolse opvang en vergadering.
....
Het openbaar onderzoek start. De buurtbewoners zijn maandag uitgenodigd op een informatieavond."
En kunnen die gepubliceerd worden op het internet? Ik ben erg benieuwd of ze voor een traditionelere of modernere architectuur kiezen.
Oud 14 november 2010, 10:29   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Haatpreek? Ik rapporteer enkel wat die moslimkindjes in de koranles uit hun hoofd moeten blokken. Denk je nu echt dat die kindjes die 250 jihad en andere haatsoera's niet in hun hoofd geramd krijgen?
Ja, haatpreek. Je beweerde
"Het moslimkind dat koranles krijgt wordt onvermijdelijk opgeleid in de totale onverdraagzaamheid,"
Oud 14 november 2010, 10:30   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En kunnen die gepubliceerd worden op het internet? Ik ben erg benieuwd of ze voor een traditionelere of modernere architectuur kiezen.
Dat moet je vragen aan stad Lier en/of de VZW die de bouwaanvraag indiende.
Oud 14 november 2010, 10:34   #34
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, haatpreek. Je beweerde
"Het moslimkind dat koranles krijgt wordt onvermijdelijk opgeleid in de totale onverdraagzaamheid,"
Zijn die 250 jihadverzen (waar hen opgedragen wordt de ongelovige varkens te vermoorden) dan lessen in verdraagzaamheid volgens jou?
Of beweer je nu dat die jihadsoera's uit de koranlessen geweerd worden? Kan je dat bewijzen?
Oud 14 november 2010, 10:42   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn die 250 jihadverzen (waar hen opgedragen wordt de ongelovige varkens te vermoorden) dan lessen in verdraagzaamheid volgens jou?
Of beweer je nu dat die jihadsoera's uit de koranlessen geweerd worden? Kan je dat bewijzen?
Ik weet niet wat er zoal letterlijk in de Koran staat.
Maar blijkbaar wordt die onverdraagzaamheid niet letterlijk opgevolgd en aangeleerd; want ik indervind dagelijks het tegendeel.

Ken jij eigenlijk ook maar 1 moslim persoonlijk?
Oud 14 november 2010, 10:47   #36
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat er zoal letterlijk in de Koran staat.
Ach je weet het niet.
Hoog tijd dat je je informeert. Ik zal je een beetje helpen.

Fundamentalistisch onderwijs van de Koran is feitelijk een tautologie. Het extremisme, de onverdraagzaamheid, de gewelddadigheid, de aanhitsing tot geweld en jihad, is overal in de Koranteksten aanwezig. De soera’s zelf zijn extremistisch. Koranles geven, is onverdraagzame, haatzaaiende en criminogene teksten aan kinderen onderwijzen. Kinderen de hele dag door Koranverzen doen reciteren maakt van hen “Gekken van Allah”. Er bestaat geen gematigde islam omdat er maar één criminogene Koran bestaat, gebruikt door alle islamitische strekkingen, of ze nu sjiietisch of soennitisch zijn, enz. Sjiieten en Soennieten moorden elkaar ook uit, wat strijdig is met de Koran die alleen toelaat ongelovigen te doden. Er bestaan wel gematigde moslims en dat is een groot verschil, maar die hebben meestal de criminogene Koran niet gelezen, anders zouden ze hem verwerpen.

De Egyptische islamoloog Samir Khalil :
“Terrorisme is niet het onverwachte resultaat van de islam, maar het rechtstreeks resultaat van wat er wordt onderwezen in de madrasa’s, traditionele scholen. En niet alleen omdat veel scholen training geven in terrorisme en guerrilla oorlog, maar omdat ze fundamentalistisch onderwijzen. Ze beschrijven godsdienst als de oplossing voor elk probleem, en kijken naar het Westen op een radicale en onverdraagzame wijze, waardoor jihad de enige oplossing is, de vernietiging van het Westen en al wat schijnt samen te zweren tegen godsdienst.
Oud 14 november 2010, 10:50   #37
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach je weet het niet.
Hoog tijd dat je je informeert. Ik zal je een beetje helpen.
Lees eerst de rest van mijn post. :

Maar blijkbaar wordt die onverdraagzaamheid niet letterlijk opgevolgd en aangeleerd; want ik ondervind dagelijks het tegendeel.

Oud 14 november 2010, 11:04   #38
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees eerst de rest van mijn post. :

Maar blijkbaar wordt die onverdraagzaamheid niet letterlijk opgevolgd en aangeleerd; want ik ondervind dagelijks het tegendeel.

Waarom lees je mijn post niet? Heb je angst voor de realiteit?

Ken je de modus operandi van de moslims niet? Als ze alleen of in de minderheid dan houden ze zich gedeisd. Vanaf het moment dat ze in de meerderheid zijn, zetten ze hun koranlessen in de praktijk om.

Twee voorbeelden:

Citaat:
Op de Malteserschool in de wijk Neustadt in Gelsenkirchen zitten Libanese, Albanese, Turkse, Koerdische, Roma en Duitse kinderen. Driekwart van de kinderen is van immigranten afkomst.
Een van oorsprong Turkse lerares vertelt dat ze door de kinderen nauwlettend wordt bekeken of ze wel een goede moslim is. Ze krijgt opmerkingen als ‘ben je wel een echte moslim?’ ‘Het zou toch veel beter zijn als jij ook een hoofddoek zou dragen’. De ouders veroordelen haar Europese levenswijze.
De Duitse kinderen krijgen te horen: ‘als jullie Duitsers op een dag weggaan, zullen we jullie niet missen’. ‘Christen’ is een gangbaar scheldwoord. De moslimkinderen vinden dat ze beter zijn dan de Duitse kinderen en zeggen dingen als ‘ik ben moslim, ik ben dus beter dan een christen als jij, jij eet varkensvlees, je bent minder als ik’. Moslimkinderen koelen hun agressie op Duitse kinderen.
Ook de kleinste kinderen zijn al sterk religieus, ze dragen hoofddoeken en doen voluit mee aan de ramadan. De meeste meisjes in de klassen doen niet mee aan zwemlessen en gaan niet mee op schoolreisjes. De migrantenkinderen en Duitse kinderen zijn niet met elkaar bevriend. De moslimouders stimuleren dergelijke vriendschappen op geen enkele wijze.
Vorige week :
Citaat:
50 christenen afgemaakt in een kerk in Bagdad.
Oud 14 november 2010, 11:23   #39
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik zie echt niet wat het probleem is aan deze moskee, zolang de minaret geen gebedsoproep uitzendt.

Het bevordert de integratie (Anders krijg je waarschijnlijk kleine schuilmoskeeën die het westen haten), en ze gaan zelfs Nederlandse les aanbieden. De werkgroep zelf spoort jongeren aan om beter te leren, en hun diploma te halen, zodat ze meer kans hebben op goed werk.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 14 november 2010 om 11:24.
Oud 14 november 2010, 11:35   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom lees je mijn post niet? Heb je angst voor de realiteit?

Ken je de modus operandi van de moslims niet? Als ze alleen of in de minderheid dan houden ze zich gedeisd. Vanaf het moment dat ze in de meerderheid zijn, zetten ze hun koranlessen in de praktijk om.

Twee voorbeelden:

Vorige week :
Ik lees je letterlijke teksten uit de Koran niet, omdat ik geen goesting heb voor een discussie over de Koran. Daarvoor kan je terecht in het subforum "godsdienst en levensovertuiging"

Net omdat ik naar de realiteit kijk, moet jij voortdurend je stelling aanpassen.

Eerst is het
"Het moslimkind dat koranles krijgt wordt onvermijdelijk opgeleid in de totale onverdraagzaamheid"
Wanneer ik je vertel dat ik dit niet ervaar in mijn omgang met moslims kom je eerst af met de klassieker dat ik dhimmie ben en meer van zo'n zever.

Nu uit de realiteit blijkt dat die onverdraagzaamheid niet letterlijk opgevolgd en aangeleerd wordt; kom je af met de klassieker "Nu zijn ze nog verdraagzaam, maar wacht maar tot ze in de meerderheid zijn".
Met als bewijs; pas op; één of andere gek in Duitsland, en "50 christenen afgemaakt in een kerk in Bagdad." Weet jij eigenlijk hoeveel moslims er al afgemaakt zijn in Bagdad? Voor wat is dat dan een bewijs?

Ken jij eigenlijk 1 moslims persoonlijk?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be