![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Banken zetten klanten onder druk | |||
Ik ben het eens met die maatregel |
![]() ![]() ![]() |
10 | 71,43% |
Ik wil dat alles blijft zoals het is |
![]() ![]() ![]() |
3 | 21,43% |
Ik wil minstens 1 jaar uitstel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De MEESTE mensen moeten gaan lenen om een woning te kopen. Koppels zijn tegenwoordig verplicht met twee te gaan werken om een huis te kunnen kopen. De MEESTE mensen lenen om een auto te kopen. Ik weet niet hoeveel het % nu bedraagt, maar er is een tijd geweest dat meer dan 90% van de mensen die een auto kochten er voor gingen lenen. De maatregel die nu genomen wordt zal dus IEDEREEN treffen. Terwijl de grote hoop van de mensen hun aangegane lening gemakkelijk zouden kunnen terugbetalen op de afgesproken termijn. bvb voor de auto op 5 jaar. Maar als ze dan opeens zeggen dat je de lening op drie maanden moet terugbetalen komen ze in de problemen. LENEN = iets nu kopen, om er nu van gebruik te maken terwijl je de factuur in termijnen aflost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je argument steunt op "ze hebben veel geld nodig, dus gaan ze het halen bij mensen die bankroet zijn", dan is dat niet alleen niet normaal, dat is gewoon waanzinnig, en hoogstwaarschijnlijk gewoon fout. Maw, het argument steunt nergens op. De reden voor deze aanpassing is gewoon een striktere reglementering van kredietverstrekking op europees vlak, iets waar iedereen om aan 't roepen was in 't midden van de bankenkrisis, en is NIET de reden die je aanhaalt. Mensen die financieel verzopen zijn, dat is een spijtige zaak, dat kan hun schuld zijn, dat kan hun schuld niet zijn, maar die zijn in elk geval geen bron van inkomsten meer. Zeggen dat het daarop is dat men aan het azen is, is stellen dat de vleesindustrie kadavers opgraaft van 10 jaar geleden om in het gehaktvlees te draaien.
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
huis kost 100000 euro om het gemakkelijk te houden. Je leent aan 10%. Dus totaal bedrag is 110000. Over 9 jaar stijgt de inflatie en je loon niet evenredig. Dus je moet meer aan eten en gewone uitgaven uitgeven. Hmm kan iemand zich de benzine prijzen/diesel prijzen herinneren 2001? Dus als je leent blijft het geld dat je afbetaalt altijd hetzelfde, maar je andere uitgaven verhogen. Dat is 1 van de redenen waarom zoveel mensen in de problemen zitten. DUS, de lening, invergelijking met in 2001 is zwaarder geworden. Laatst gewijzigd door openeye : 14 november 2010 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tiens, 't wil niet... mijn kaart moet wat vochtig zijn, wacht.... ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 14 november 2010 om 20:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
10% over 10 jaar, dat geeft je een maandaflos van 1322 Euro per maand (zie http://www.hypotheekcalculator.org/ ), of een totaal afbetaald bedrag van 158640 Euro. Je hebt dus 58640 Euro rente betaalt. Citaat:
Dat is dus op 10 jaar met ongeveer 30% toegenomen. Maar benzine is geen goed voorbeeld, want benzine gaat hoe langer hoe duurder worden wegens toenemende schaarste, CO2 taksen en wat weet ik nog allemaal. Op den duur gaat benzine onbetaalbaar worden. Kijk eerder naar de prijs van een brood of zo. Citaat:
Jouw probleem is even akkuut ZONDER lening. Als ik juist toekom met mijn loon vandaag, en door (onevenwichtig verdeelde) inflatie daalt mijn reeel loon (ttz, de prijzen stijgen sneller dan mijn loon), dan heb ik ook problemen ZONDER lening. Die lening heeft daar dus NIKS MEE TE MAKEN.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga er dan geen aan. Ik heb in mijn gans leven maar 1 lening aangegaan, om een huis te kopen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2010 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 14 november 2010 om 21:06. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat je dan zegt, om je eruit te praten, is dat je bedoelde dat je het *moeilijker gaat hebben met het stuk loon dat overblijft om je levensstandaard te behouden*. Maar dat heeft niks met een lening te maken. Toch was het de schuld van die leningen dat mensen in de problemen kwamen vanwege de inflatie.... Euh ??? ![]() Hier was uw citaat he: Citaat:
Citaat:
En daar lig je wakker van ? Dat is de schuld van de banken ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2010 om 21:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan immers bij 10 banken een bankrekening openen, en overal in 't rood gaan zonder dat je eigenlijk genoeg inkomsten hebt om die dingen af te betalen. Niemand stelt je vragen, het is gemakkelijk, je koopt je grote home cinema in de winkel, tik - tik - tik, je code, en hup, crediet verleend zie. En op den duur heb je een levensstijl die helemaal niet met je inkomen in overeenstemming is, en je hebt een schuld van 10 000 Euro of zo die je niet direct gaat kunnen afbetalen. Inderdaad is het veel beter om dat krediet te beperken tot 1 cyclus: als je op 't eind van de maand eens in 't rood gaat, daar niet van. Dat blijft binnen 1 "loon cyclus". Maar ettelijke maanden in 't rood zitten op je bankrekening, er gaat iets serieus mis.
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
erger wordt het als ze morgen komen zeggen dat je ONMIDDELLIJK 8500 euro moet aanzuiveren, waar ga je dat geld halen? Ettelijke maanden in 't rood is ook mogelijk bij mensen die wel geld hebben, bvb omdat ze een huis hebben van 200.000 euro of meer. Je moet dus een onderscheid maken tussen mensen met een redelijk vermogen of die zonder vermogen. Mensen met een vermogen kunnen ook tijdelijk een liquiditeitsprobleem hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het normaal dat je op een bankrekening niet systematisch negatief bent. Je kan wel negatief gaan tijdens een maandcyclus tussen twee lonen. In het ergste geval ben je maar juist even een heel klein beetje positief net nadat je loon is gestort en ben je het grootste deel van de maand negatief. Maar als je langer dan een maand negatief bent op een bankrekening, dan is er iets structureels mis. Je gebruikt het krediet van een bankrekening niet om "leningen" aan te gaan die over meer dan een maand lopen he. Dat is trouwens ook, neem ik aan, de reden van deze regel. Citaat:
![]() Citaat:
Vandaar dat ik dat een goeie regel vind.
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Idd, en hoe duurder het wordt, hoe langer en hoe meer mensen over langere tijd in het rood blijven staan en hoe minder er zal worden terugbetaald. Die mensen krijgen deurwaarders over de vloer en worden uiteindelijk een last voor de maatschappij. Als je rekening in het rood is en je krijgt je loon sta je terug in het wit. Heb je al meerdere lonen bodig om positief saldo te blijven houden dan dien je een lening op langere tijd te overwegen of een inperking van je uitgaves, daar dient je zichtrekening idd niet voor.
Laatst gewijzigd door CyberpunX : 15 november 2010 om 13:18. |
![]() |
![]() |