![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vroeger altijd de toen nog zogenaamde “gastarbeiders” verdedigd, dikwijls als enige tegenover een aantal familieleden of zelfs ooit alle collega’s. Ik vond – vind dat nu nog – dat we die mensen niets konden verwijten. Ze kwamen naar hier, werkten dikwijls hard en deden hun best zich aan te passen. Ik herinner mij de eerste vreemdelinge die bij ons op kantoor kwam werken, een Turks meisje, heel lief, heel gewoon als iedereen, ik heb zelf ook vrienden van allochtone afkomst gehad, ik had in die tijd geen enkel negatief gevoel tegenover allochtonen. Wat is er veranderd? Ten eerste, er zijn er de laatste jaren gewoon teveel. Wie dat niet inziet, heeft oogkleppen op. Wij zijn een klein dichtbevolkt landje dat bovendien in een economische recessie leeft. Wij hebben goede, uitgebreide sociale voorzieningen die nu echter in het gedrang komen deels door die economische achteruitgang maar deels ook door die enorme toevloed van immigranten. Die mensen komen hier in vele gevallen hulpbehoevend aan, die moeten eten hebben, een dak boven het hoofd en kleding. Dat kost geld. Als men daarbij voegt dat een overdreven pamperende regering hen de laatste decennia veel meer toestond dan enkel de levensnoodzakelijkheden, dan stuit dat tegen de borst. Als men ziet dat sommigen van hen niet de minste moeite doen zich nuttig te maken in de maatschappij, dan moet men toch een engel zijn – of er op één of andere manier voordeel aan hebben – om dit normaal te blijven vinden. Er kwam een positieve discriminatie op sommige plaatsen zodat onze eigen mensen waarvan velen ook wanhopig naar werk zoeken, gewoon gepasseerd werden en dan zijn er de onredelijke eisen die sommige vreemdelingen stellen (ik moet nog altijd denken aan het verhaal dat een OCMW-medewerkster me vertelde van een vluchteling uit Senegal die aan het OCMW geld vroeg om met verlof te gaan naar … Senegal). Ten tweede zijn er de aanhoudende extra eisen van moslims waardoor zij dan ook het meest getroffen worden door negatieve gevoelens van de autochtone bevolking. Het halal-voedsel willen opdringen, aparte zwemuurtjes voor dames, over de hoofddoek zal ik maar zwijgen … Ten derde is er het bijzonder slechte gedrag van vele moslim-jongeren wat hen de niet erg flatterende bijnaam van “kutmarokkaantjes” heeft bezorgd. Al wie al eens in aanraking gekomen is met hun weerzinwekkende macho-gedrag zonder enig respect voor onze samenleving heeft er de buik van vol. Mijn wensen : een immigratiestop, nu. Geen aparte voordelen voor gelijk wat voor bevolkingsgroep, iedereen gelijk voor de wet en dit op alle gebied. Een strenge aanpak van criminaliteit in het algemeen maar zeker ook van de overlast door sommige jongeren veroorzaakt.
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Vooreerst mijn excuses voor mijn typefouten, want ik ben moe en als ik moe ben gebeurt het misschien vaker dan normaal, en ook omdat ik veel moest schrijven en heb dat beetje rap gedaan. Toch gaat het over "niks".
Ik begrijp zo veel dingen waarover u spreekt. En ik ben zeker dat er veel vreemdelingen zijn die die dingen ook zien en begrijpen. Ik vind het gewoon jammer dat "uw steen" soms "alle vreemdelingen" kwetst. De volgende zien WIJ ook; - Criminaliteit (vooral in de grote steden) - "Integratiefobie" (ook vooral in de grote steden); moest ik als toerist naar Brussel komen zonder te weten dat ik in Brussel ben, zou ik hoogstwaarschijnlijk niet kunnen zeggen waar ik mij bevind; zelfs als ik bij Manneken Pis stond, zou ik denken dat dat een clone was, want als je hem niet gezien hebt, verwacht je eigenlijk een groter beeldje ![]() - Profiteerders van de sociale voordelen - enz. Vandaag gelezen in de krant over de drievoudige moord. Wie heeft dat niet gelezen? Ah, leer dan Nederlands! Hallo vreemdelingen! Proficiaat! ![]() ![]() Hallo regering? ![]() ![]() ...BHV? Begroting? Hmmmmm... Neen! Inwijkelingen. Gruwelijke moordenaars, gangsters, criminelen, dieven, sukkelaars, , profiteerders, "multi-kulti's"... Dat is ons probleem! ![]() Voila, Leterme! Nu noemen ze u een geitenboer. Ik heb het zelf gelezen. Waarom? Daarom! ![]() ![]() Jaar 2009. Nieuwe integratiebeleid. "Operatie" "multi-kulti". Ik ga even uitleggen hoe we moeten spelen. Vreemdelingen op de tafel, Vlamingen en Belgen aan de tafel. Laten wij nu samen even kijken naar die mirakels op de tafel. Oeitjikoetjikoe! Fase 1 - Kookkunst: Hallo, Belgen (Of hallo, Vlamingen... tsjhhhh) Welkom! Wij gaan nu samen afrikaans, mexicaans, italiaans, russisch, turks, japans, enz. eten. - Wat is het, Koemaroem (uit Congo)? - Dit is een boeba-joemba!... - Aaaaaaaaah! zalig. ![]() Fase 2 - Cultuuravond: Hallo Belgen, of Vlamingen, of Afrikanen, Mexicanen, Italianen, Russen, Turks, Japanners, of hoe dan ook. Onlangs hebben wij ons beetje geprobeerd aan de gewoonten van "onze lieve vreemdelingen" (OLV) te integreren. Nu gaan we nog een beetje vooruit. Vandaag in de programma: - Russen hebben Tjecheniers vermoord... (en de russen gaan weg omdat ze dat stuk gezien hebben) - Volgende: Tjecheniers hebben russen vermoord (wie weet dat niet?). Voila! En tjetjeniers, zou u aub niet even weg kunnen gaan... aub! aub. ok? Jullie hebben moeten dat stuk al gezien hebben. Russen! Hallo Russen? Staan ze buiten? Open het raam en roep even russen naar hier. Kom maar terug! Het is uw beurt nu! We spelen nu match-revanche. - Volgende: Iraaks-Amerikaanse oorlog, dan Kosovo, Srebrenitsa, Congo, Dafour, Somalië... enz... Fase 3 - Hallo Vlamingen. Zijn jullie nog Vlamingen? Hebben jullie jullie nog niet geïntegreerd? Hoe dat neen? ![]() ![]() "Sorry, het is ons niet gelukt!", 2010 Y.L. II Neen, neen! "FOREIGNER" had ons niet gezegd, dat dat precies zo zou gebeuren. Hij had niet gezegd dat "al uw katten grijs zijn in het donker, waarmee zijn jullie bezig?" Hij had niet uitgelegd wat de pyramide van Maslow is, wat zijn de lagen ervan. Wat is integratie? Waarom heeft EEN VREEMDELING behoefte om tot de gemeenschap te behoren, na dat hij gegeten heeft, dak heeft boven zijn hoofd, en zich voldoende veilig voelt. Hij heeft niet uitgelegd dat hetgeen waarmee we bezig zijn noemt men "cultuur en geschiedenis" of in het slechtste geval "integratiepoging van Belgen en Vlamingen aan de derden" en geen "integratie". Waarom moet men eerst van al hutsepot gaan eten, fietsen en naar de Belgische en Vlaamse cultuuravonden gaan kijken. Doe maar zo verder! Hoe dan ook. Stuur criminelen eerst van al definitief terug. Dat is de slechtste straf voor hen, geloof me! Of geloof me niet. Laatst gewijzigd door QuasiX : 15 november 2010 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ben je gelovig? Zoja, welke religie hang je aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben Christelijk. Toch geloof ik Einstein en Darwin meer dan anderen.
Weet je waarom? Omdat ik niet geloof dat er pinguins, kangoeroes en panda's waren in de ark van Noach. En ik geloof niet dat er geen enkel dier "gestorven" is tijdens hun trip; m.a.w. dat alle "koppels" hebben overleefd. Bovendien is er geen sprake over de Indianen, want op het moment dat ze de Bijbel aan't schrijven waren, was Columbus nog niet geboren. En ik heb zo veel redenen om Einstein te geloven dat ik liefst mijn tijd ga besparen, dan die allemaal hier te schrijven. Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 november 2010 om 06:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ze moeten daar maar een paar generaties hard werken om er te geraken.
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Maar nog steeds brandend actueel.
Het is namelijk makkelijk praten vanuit uw luie stoel. Maar van zodra er iets gebeurd (overstroming bv) staan mensen zoals gij te roepen dat de overheid moet helpen.
![]() |
#30 |
|
![]() Voor mij schrijft Quasix nogal artisjokkerig.
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Nochtans kunnen de pinguins nog zwemmen ook eh...
Maar 40 dagen lang..? Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 november 2010 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Gemakkelijk gezegd als je toevallig geboren bent in een van de rijkste regio's van de planeet. Wat is dat nu voor zever, "ze moeten maar een paar generaties hard werken"? Als je in een land als China of de Filipijnen een vakbond probeert op te richten om betere werkomstandigheden te krijgen om onze sneakers te stikken, dan vinden ze je dood terug in een sloot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zolang dat jij er maar geen last van hebt? want jij hebt er persoonlijk voor gezorgd dat het hier beter is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dit is ook een probleem, autochtonen zien weinig engagement om samen een veilige maatschappij te creeëren. Wat wij willen is simpel, communicatie. Er is een wereld van verschil tussen een paar immigranten die samen een vreemde taal spreken in een openbare ruimte en zij die nederlands spreken. want als men dezelfde taal spreekt beseft men dat men toch niet altijd zo verschillend is. Maar wij houden die barrière niet in stand. Meer zelfs, vlamingen kunnen die barrière niet houden want de meeste spreken ocharme enkel nederlands ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is dus niet juist. De "juiste geadresseerde" wordt bijna nooit "geraakt" door je "steen". Meer uitleg nodig? ("soms" was beetje te relatief hier) Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 november 2010 om 19:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Reageer op de foto (foto gemaakt door mezelf in Brussel) Titel: (Present, 2010) "Brussels" - Schaarbeek Ondertitel: Recognize the capital of Belgium? It's Brussels, believe me! (authorized photo) ![]() Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 november 2010 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |