Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2004, 21:27   #21
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
In welk moslimland was jij toen de executie van Berg bekend raakte? Met welke moslims heb jij gesproken? Verwacht je misschien dat ze je voortaan bij ieder nieuwsfeit een kaartje zullen sturen met hun mening?
Ik vind het bijzonder kortzichtig om te denken dat iets wat niet in de (lees: jouw) media komt, niet gebeurt.
Dit gaat wat verder dan de media, waar blijft de veroordeling van intellectuelen en vooraanstaanden uit de islamitische wereld? Zwijgen is toestemmen! Als zelfs een Irakees er al schande van spreekt dan moet er wel iets van waar zijn.

Citaat:
En ik meen voor de rest dat ik het perfecte recht heb om je een racist te noemen, gezien de radicale tegenstelling tussen enerzijds 'wij' en 'begaan met mensenrechten', en anderzijds 'zij' en 'totaal immoreel' - het is toch zo dat ik jouw posts interpreteer...
Je doet maar, het zal mij niet weerhouden de islam in vraag te stellen. Ik heb het recht de islam een onverdraagzame, oorlogszuchtige en achterlijke religie (lees: politieke ideologie) te noemen.

Islam en racisme
Oud 26 mei 2004, 22:26   #22
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf

Grappig om zien dat van zodra een Vlaams Blokker een islamitisch probleem aan de kaak stelt hij onmiddelijk het verwijt krijgt een racist te zijn. Hoe worden mensen "racist" denk je? In mijn buurt zijn het vooral allochtonen die blanken lastig vallen en niet andersom. Maar soit, dat is een andere discussie.

Natuurlijk zijn er enkelingen die deze baarbaarse zaken afkeuren, het zou er dat nog aan mankeren. Maar ik herinner mij vooral de beelden van dansende moslims na de aanslagen op 9/11 hier bij ons op de Grote Markt en elders in de wereld. Rare manier van afkeuren hebben die. Als ze zulke terroristische daden niet afkeuren, waarom zou het nu anders zijn? Als je eens de vergelijking maakt hoe ontzet men in het Westen heeft gereageert op de beelden uit de Abu Graib gevangenis en hoe men in de islamitische wereld reageert op de onthoofding van Nick Berg dan kom je tot de vastelling dat er helemaal niets wordt afgekeurd.
Jij hebt TOTAAL geen idee waar je het over hebt.
"Enkelingen" die het afkeuren??????????? Yeah, right. Je denkt toch ook altijd dat je de waarheid in pacht hebt eh?? Een artikeltje hier gelezen, een quotje daar en meneer kan al besluiten dat er in de islamitische wereld goedkeurend werd gereageerd over de onthoofding.

Wel, van mensen zoals jij word ik ZIEK!
Lastig hé steeds die racistische moslims moeten verdedigen?
Oud 26 mei 2004, 22:34   #23
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Amai.... racistisch? De pot verwijt de ketel......... dat hij zwart ziet!!! LOL

Ik verdedig niemand. Ik probeer *rechtvaardig* te zijn. Ooit al gehoord van dat woordje? Staat het in je woordenboek?
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 22:37   #24
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat wat verder dan de media, waar blijft de veroordeling van intellectuelen en vooraanstaanden uit de islamitische wereld? Zwijgen is toestemmen!
Ik herhaal: stuur je adres naar alle moslims, dan kunnen ze je persoonlijk op de hoogte houden van hun mening wanneer jouw krant en tv-zender hen niet de moeite achten om in beeld te brengen.
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 22:38   #25
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dit gaat wat verder dan de media, waar blijft de veroordeling van intellectuelen en vooraanstaanden uit de islamitische wereld? Zwijgen is toestemmen!
Ik herhaal: stuur je adres naar alle moslims, dan kunnen ze je persoonlijk op de hoogte houden van hun mening wanneer jouw krant en tv-zender hen niet de moeite achten om in beeld te brengen.
Bwa nee, wie bang is van moslims, durft dat niet.
Oud 26 mei 2004, 22:42   #26
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Amai.... racistisch? De pot verwijt de ketel......... dat hij zwart ziet!!! LOL

Ik verdedig niemand. Ik probeer *rechtvaardig* te zijn. Ooit al gehoord van dat woordje? Staat het in je woordenboek?
Strijden tegen racisme is een mooie zaak maar neem dan eerst eens de oorzaken weg. Racist wordt men niet zomaar...

Racisme...daar kennen moslims alles van!
Oud 26 mei 2004, 22:47   #27
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

nee, racist wordt ge niet zomaar...

OVERSCHOT VAN GELIJK !

daar moet ge eerst ne laffe broekschijter , niet al te snuggere veralgemende nitwit en negativist voor zijn...

DAN pas kunt ge dat worden
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 23:03   #28
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nee bedankt, het zou me m'n kop kunnen kosten. 8)
Oud 26 mei 2004, 23:15   #29
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
nee, racist wordt ge niet zomaar...

OVERSCHOT VAN GELIJK !

daar moet ge eerst ne laffe broekschijter , niet al te snuggere veralgemende nitwit en negativist voor zijn...

DAN pas kunt ge dat worden
Ik ben geen van die zaken en toch ben ik het geworden. Hoe zou dat nu komen?
Voor naïve multiculers en parasitaire allochtonen die zich bedreigd voelen ben ik natuurlijk een racist. Ik en velen met mij die in de "verrijkende multiculturele wijken" wonen kennen het begrip racisme maar al te goed. Vooral voor de allochtonen heeft dit woord een beladen betekenis.
Oud 26 mei 2004, 23:23   #30
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

manneke, ik woon zelf in berchem

en niet op de Cogels Osylei !
niet zeveren , ik woon daar : dus ik ben racist geworden

dat gij veralgemeent ligt ZUIVER aan uzelf , en daar moet ge dus een zwakke persoonlijkheid van nature voor hebben
Als ge zegt dat ge ALLEEn slechte zaken met vreemdelingen hebt meegemaakt, terwijl ge tussen ze woont zijt ge ne leugenaar !
Of ge moet ze van nature bij elk contact reeds op voorhand als vijand beschouwen en behandelen
Ik heb goede ontmoetingen en slechte met ze. ik heb echter de gave gekregen om steeds op INDIVIDU te oordelen. Niet echt een gave, ik VERKIES dat ;;; U verkiest dat blijkbaar niet

Zelfs vlaams blokkers waar ik goed mee overeenkom, scheren niet over dezelfde kam !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2004, 00:25   #31
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:

dat gij veralgemeent ligt ZUIVER aan uzelf , en daar moet ge dus een zwakke persoonlijkheid van nature voor hebben
Als ge zegt dat ge ALLEEn slechte zaken met vreemdelingen hebt meegemaakt, terwijl ge tussen ze woont zijt ge ne leugenaar !
Of ge moet ze van nature bij elk contact reeds op voorhand als vijand beschouwen en behandelen
Ik heb goede ontmoetingen en slechte met ze. ik heb echter de gave gekregen om steeds op INDIVIDU te oordelen. Niet echt een gave, ik VERKIES dat ;;; U verkiest dat blijkbaar niet

Zelfs vlaams blokkers waar ik goed mee overeenkom, scheren niet over dezelfde kam !
Mijn allochtone buren interesseren mij allang niet meer of het nu goede of slechte zijn. Deze buurt was vroeger aangenaam om wonen tot zij er kwamen. Mensen zijn hier gewoon weggepest en moesten plaats maken voor nog meer vreemdelingen die kwamen afgezakt uit het Brusselse. Allemaal franstalig, probeer daar als Vlaming maar eens een gesprekt mee aan te knopen. Als zij nog de moeite niet doen om zich aan te passen waarom zou ik dan mijn broek moeten afsteken?
Oud 27 mei 2004, 10:10   #32
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mijn allochtone buren interesseren mij allang niet meer of het nu goede of slechte zijn. Deze buurt was vroeger aangenaam om wonen tot zij er kwamen. Mensen zijn hier gewoon weggepest en moesten plaats maken voor nog meer vreemdelingen die kwamen afgezakt uit het Brusselse. Allemaal franstalig, probeer daar als Vlaming maar eens een gesprekt mee aan te knopen. Als zij nog de moeite niet doen om zich aan te passen waarom zou ik dan mijn broek moeten afsteken?
Sorry eh, maar ge zijt toch wel een zielig ventje als ik dat zo lees.
Oud 27 mei 2004, 10:47   #33
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Sorry eh, maar ge zijt toch wel een zielig ventje als ik dat zo lees.
Ah mens, sluit maar je ogen voor de samenlevingsproblemen dat doen ze hier al twintig jaar zo. Niks nieuws onder de zon.
Oud 27 mei 2004, 12:54   #34
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Om nog eens terug te komen op de reacties op de Nick Berg onthoofding en de Abu Graib praktijken... Er is ook een groot verschil tussen het "imago" van beide partijen.

Wie is nu nog verbaasd als moslim fundamentalisten zich uitleven op een barbaarse manier... Heel die beweging is toch gekenmerkt door allerhande verminkingen en executies van vrouwen en "infidels" in een algemene "terug naar de middeleeuwen" sfeer ?

De VS daarentegen propaganderen in alle macht dat ze een baken zijn van vrijheid en democratie en proclameren zichzelf als een eigengereide standaard waar de rest van de wereld maar naar moet streven. Die propaganda is heel doeltreffend, dus als de grimmige waarheid achter de fabel aan het licht komt reageren de gehersenspoelde massa's uireraard geschokt.
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2004, 15:50   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Dat is iets heel anders dan beweren dat elke amerikaan goed is en dat er dus geen zijn die criminele feiten plegen. Ook niet in hogere rangen, net zo min als dat in andere landen is, kijk maar naar belgie.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 10:48   #36
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Deze week viel de eerste veroordeling voor een Amerikaan die medeplichtig was aan de martelingen/vernederingen in Abu Graib, Irak. Het was de fotograaf, hij krijgt een jaar cel wegens wangedrag en is oneervol geschorst uit het leger. Hij barstte in tranen uit in de rechtzaal. De overige veroordelingen zullen nog veel zwaarder zijn.

Niet alleen de Wereld maar ook Amerika was geschokt door de martelingen. Talk-shows werden erover volgepraat, iedereen sprak van grote schande, de president bood zijn persoonlijke excuses aan. En dat is het grote verschil met de reacties in de Islamitische wereld over de onthoofding van Nick Berg. Terwijl in Europa en Amerika de martelfoto’s op TV ceremonieel herhaald werden om te benadrukken hoe erg het was, reageert de Islamitische wereld bijna goedkeurend op de onthoofding van Nick. Geen Arabische intellectuelen die zich drukmaken om het imago van de islamitische wereld. Terwijl in Amerika de ’schuldigen’ al worden veroordeeld, heeft men in die woestijn blijkbaar geen tijd om hand in eigen boezem te steken.

Zeyad, een Irakees, schrijft er schande over op zijn weblog: Check de link:Moslimwereld is hypocriet!
Wat een wanhopige poging om de wandaden van de VS goed te praten. Ook al houden de Amerikanan er een miljoen talkshows over, nog steeds iis het niet goed wat ze daar uitspoken. Overigens heeft zelfs de Hezbollah gezegd dat de moord walgelijk en verkeerd was. Je hebt dus een behoorlijke blunder gemaakt. Hoe weet jij trouwens dat de Arabiesche tv de onthoofding niet afkeurt? Kijk jij Arabische televisie?

De Hezbollah zijn zelf de grootste moordenaars en terroristisch uitschot uit het Midden_Oosten. Hun leider Hassan Nasrallah is mening toegedaan dat de Joden best in zee worden gedreven. Hezbollah bestookt geregeld nog het Noorden van Israël met Katoesja-raketten ondanks de terugtrekking van de Israëlische troepen 4 jaar geleden uit Zuid Libanon. Dus de Westerse wereld heeft zeker géén lessen te krijgen van dat tuig.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 13:04   #37
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Hezbollah bestookt geregeld nog het Noorden van Israël met Katoesja-raketten ondanks de terugtrekking van de Israëlische troepen 4 jaar geleden uit Zuid Libanon.
zelf gemaakte brol die tot nog toe geen dodelijke slachtoffers maakte, 't tegendeel zou waar zijn mocht Hezbollah handen kunnen leggen op echte Stalin-orgels, quod non.

Veel lawaai en verder niks kan wel es iets typisch Arabisch zijn

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be