Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 november 2010, 20:29   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Misschien moet u het niet eens zo ver gaan zoeken. De eerste de beste mier in eenieders tuin heeft meer democratisch inzicht dan Di Rupo. En wellicht ook meer verstand.

Maar inderdaad, een vrouw als eerste minister van België zou geen slecht idee zijn. In vergelijking met Di Rupo zou het bovendien voor de staatskas een enorme besparing betekenen op allerhande kosten voor haarkleurmiddel, parfum, fijne lingerie, en jong gezelschap.
Nog een voordeel van zo'n mier, is dat die mier nog nooit verdacht is geweest in een aantal pedofillie-strafdossiers van het belgische gerecht.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 november 2010 om 20:31.
Xenophon is offline  
Oud 14 november 2010, 20:41   #22
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nog een voordeel van zo'n mier, is dat die mier nog nooit verdacht is geweest in een aantal pedofillie-strafdossiers van het belgische gerecht.
Een geluk dat mijnheer Henri1 vanavond niet van dienst blijkt, of we zouden al in hoge mate de mantel uitgeveegd zijn wegens kakken op zijn copain.
Gwylan is offline  
Oud 14 november 2010, 20:47   #23
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een geluk dat mijnheer Henri1 vanavond niet van dienst blijkt, of we zouden al in hoge mate de mantel uitgeveegd zijn wegens kakken op zijn copain.
Dacht u nu écht dat de woorden van die luikse wafelfretter ook maar enige indruk maakt op de mensen hier....

Als je hem er eens goed doorsleurt krijg je gelijk 8 strafpunten aan je broek als hij weer eens zijn beklag bij de moderatie gaat maken wegens "persoonlijke bedreigingen"...
Svennies is offline  
Oud 14 november 2010, 20:54   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zijn toch niet verantwoordelijk voor de dossiers die de procureurs openen tegen verdachte pedofielen.
Oud 14 november 2010, 21:05   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stu Bekijk bericht
Kan Di Rupo eigenlijk nog wel eerste minister worden vraag ik mij af?

Een man die uitspraken doet zoals "La Belgique nous appartient"?

Iemand die weigert om iets op papier te zetten zodat we kunnen weten wat zijn bedoelingen zijn?

Iemand die anderen (VDL) opdraagt een nota voor hem te maken maar alle duidelijkheid weigert zodat hij zich steeds als een angsthaas kan terugtrekken zodra er enige vorm van kritiek opduikt ?!

Nu ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik hoop dat er nooit meer een eerste minister in dit onland komt.

picture related, het is 180 jaar Belgische geschiedenis.

Om premier te worden moet hij eerst een meerderheid bij elkaar krijgen!!!

En daar zit zijn probleem, O-VLD wil gewoonweg niet en de achterban van CD&V is nu reeds terug aan het samenhokken met de N-VA.

CD&V krijgt dus nooit de goedkeuringvan zijn achterban om de N-VA opnieuw buiten spel te zetten.
EDR kan dus geen meerderheid vormen, vooral omdat hij zelf de MR buiten wil houden en O-VLD die er zeker bij wil als zij in de regering stappen met de PS.
EDR staat dus met zijn rug tegen de muur en moet een akkoord zien te bereiken met de N-VA of hij krijgt zware klappen bij nieuwe verkiezingen.
En een nog sterkere N-VA tegenover zich.
Jantje is offline  
Oud 14 november 2010, 21:06   #26
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Laurette is hetgeen nodig is, halfbloed Maghrebijns, volgens het Islamitisch recht een moslima, fervente franstalige ook van Limburgse komaf. De perfecte pedigree en een viswijferige instelling, die de andere slaplullige politici gedeisd houdt. De aangewezen premier!
fcal is offline  
Oud 14 november 2010, 21:11   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
CD&V krijgt dus nooit de goedkeuringvan zijn achterban om de N-VA opnieuw buiten spel te zetten.
Ik denk dat hier ergens uw fout zit.

Op welke wijze hebben de Belgicistische machtsgroepen in de CD&V de toestemming nodig van hun achterban?

Hoe precies hebben ze die toestemming gevraagd en gekregen om de federale Vlaamse minderheidsregering van Leterme op de been te zetten?
Oud 14 november 2010, 21:18   #28
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand die weigert om iets op papier te zetten zodat we kunnen weten wat zijn bedoelingen zijn?

Iemand die anderen (VDL) opdraagt een nota voor hem te maken maar alle duidelijkheid weigert zodat hij zich steeds als een angsthaas kan terugtrekken zodra er enige vorm van kritiek opduikt ?!

Nu ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik hoop dat er nooit meer een eerste minister in dit onland komt.

Stupiede vraag, ja hoor Elio kan premier worden; Bart ook.
Nu ik er zo over denk, ik ook, want Ief is het.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 november 2010 om 21:20.
4x10E6 is offline  
Oud 14 november 2010, 21:20   #29
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Dubbel: http://forum.politics.be/showthread.php?t=144807
Vito is offline  
Oud 14 november 2010, 21:25   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat hier ergens uw fout zit.

Op welke wijze hebben de Belgicistische machtsgroepen in de CD&V de toestemming nodig van hun achterban?

Hoe precies hebben ze die toestemming gevraagd en gekregen om de federale Vlaamse minderheidsregering van Leterme op de been te zetten?
Leterme kon zelfs geen partijvergadering meer houden, hij is toen voor het feit geplaatst geweest dat Verhofstadt Vlaanderen voor een derde maal verkocht aan de PS.
Leterme moest toen wel aanvaarden om de schade te kunnen beperken.
Want hij was tijdens de onderhandelingen even goed bezig als DeWever.
Hij heeft toen ook gezegd dat er geen akkoord meer mogelijk was en dat hij het einde van België zag aankomen.

En de nieuwe kartels die er op gemeentelijk vlak gevormd worden zijn een zeer duidelijk signaal naar de CD&V-top
Als die nu de N-VA durft te laten vallen, loopt ze de kans dat ze zonder achterban zit en zelfs dat de achterban heel de CD&V opblazen.
Jantje is offline  
Oud 14 november 2010, 21:28   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Elio kan niet.
Bart wil niet,
Johan mag niet.....

Vlaamsnationalisten zijn echte probleemoplossers die in problemen denken ipv in oplossingen....
Henri1 is offline  
Oud 14 november 2010, 21:41   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Elio kan niet.
Bart wil niet,
Johan mag niet.....

Vlaamsnationalisten zijn echte probleemoplossers die in problemen denken ipv in oplossingen....
De vraag over wie er premier word is binnen de N-VA nog lang niet aan de orde en dus nog niet gesteld.

Voor men postjes kan verdelen, moet er een regeerakkoord zijn en dat is nog lang niet in de maak.

Dat ze eerst maar eens uitzoeken hoe ze de problemen denken op te lossen, voor ze beginnen met postjes uit te delen.
Wij zullen het zolang wel doen met een regering die geen nieuwe uitgaven kan doen, niets kan verkopen en geen nieuwe belastingen kan invoeren.

Eigenlijk zijn de meeste Belgen heel gelukking met hun huidige regering, dus laat de onderhandelingen nog maar enkele jaren duren.
Onze huidige premier stelt ons niet teleur en zit niet nog meer in onze zakken.
Jantje is offline  
Oud 14 november 2010, 21:59   #33
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja weggoan is plekke verkopen.
, dan ben je wss leterme vergeten
Europese Vlaming is offline  
Oud 15 november 2010, 00:18   #34
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dacht u nu écht dat de woorden van die luikse wafelfretter ook maar enige indruk maakt op de mensen hier....

Als je hem er eens goed doorsleurt krijg je gelijk 8 strafpunten aan je broek als hij weer eens zijn beklag bij de moderatie gaat maken wegens "persoonlijke bedreigingen"...
Mmmja, een Luikse wafelfretter, zegt u. Het ligt misschien allemaal niet zo eenvoudig.

Met belgicisten moet men een beetje oppassen met de logica, en met andersluidende omschrijvingen dan “Belg”. Preciseren is daarbij ongepast en onwenselijk.

Hoewel ze zelf natuurlijk van die regel mogen afwijken : zo zijn er bijvoorbeeld volgens onze door u bedoelde vriend twee soorten Belgen : enerzijds de kakkers en derhalve anderzijds de bekakten.

Laatstgenoemden zijn de Walen, en eerstgenoemden zijn alle anderen, zegge de Vlaams-nationalisten. U hebt het wellicht begrepen : zoals bij de cowboys en de indianen zijn de enen altijd de goeden, en de anderen immer de slechten.

En vermits voor het gemak van denken iedereen die geen Belg is sowieso evenzeer bij de slechten en dus bij de kakkers wordt gerangschikt, ziet de wereld er voor de belgicisten eigenlijk eenvoudig uit, nietwaar : de Walen zijn de bekakten, en de rest van de wereldbevolking zijn de kakkers.

Nu, als u daar eventjes over nadenkt, kunt u zich zo’n beetje de berg uitwerpselen inbeelden die de Walen dagelijks over zich gekakt krijgen : geen wonder dat ze klagen.

Kortom, kan het u verbazen dat een “wafelfretter” genoemd worden al snel bedreigend klinkt voor wie zo in de beerput van de wereld moet leven ?
Gwylan is offline  
Oud 15 november 2010, 00:26   #35
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Laurette is hetgeen nodig is, halfbloed Maghrebijns, volgens het Islamitisch recht een moslima, fervente franstalige ook van Limburgse komaf. De perfecte pedigree en een viswijferige instelling, die de andere slaplullige politici gedeisd houdt. De aangewezen premier!
Bovendien is Laurette er eentje dat ook eens een dweiltje durft slaan, dus inderdaad, de aangewezen kandidate-premier.
Gwylan is offline  
Oud 15 november 2010, 00:40   #36
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Gezien EDR zijn NL van bedenkelijk niveau is (niet bepaald conductief om als premeir van alle Belgen beschowud te worden), zijn onvermogen om niet uitsluitend aan de eigen taalgroep te denken (de Franstaligen mogen niet verarmen bvb), zijn gedane voorstellen, het feit dat hij nog steeds niet zelfs 1 A4'tje op papier durfde te zetten (dat kladje van wat er op tafel lag telt natuurlijk niet mee),... maken allemaal dat EDR geen geschikte kandidaat wordt. Geschikt zijn is in de Belgische politiek echter blijkbaar geen vereiste dus dat hij premier wordt is niet onmogelijk.
Gwyndion is offline  
Oud 15 november 2010, 01:00   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mmmja, een Luikse wafelfretter, zegt u. Het ligt misschien allemaal niet zo eenvoudig.

Met belgicisten moet men een beetje oppassen met de logica, en met andersluidende omschrijvingen dan “Belg”. Preciseren is daarbij ongepast en onwenselijk.

Hoewel ze zelf natuurlijk van die regel mogen afwijken : zo zijn er bijvoorbeeld volgens onze door u bedoelde vriend twee soorten Belgen : enerzijds de kakkers en derhalve anderzijds de bekakten.

Laatstgenoemden zijn de Walen, en eerstgenoemden zijn alle anderen, zegge de Vlaams-nationalisten. U hebt het wellicht begrepen : zoals bij de cowboys en de indianen zijn de enen altijd de goeden, en de anderen immer de slechten.

En vermits voor het gemak van denken iedereen die geen Belg is sowieso evenzeer bij de slechten en dus bij de kakkers wordt gerangschikt, ziet de wereld er voor de belgicisten eigenlijk eenvoudig uit, nietwaar : de Walen zijn de bekakten, en de rest van de wereldbevolking zijn de kakkers.
Na mon cher, ik ben een kakker ,en ik ben er nog géén klein beetje trots op dat ik een kakker ben...malinwa,weet u wel..Daar kan geen grootluikse strontboer tegenop...

Citaat:
Kortom, kan het u verbazen dat een “wafelfretter” genoemd worden al snel bedreigend klinkt voor wie zo in de beerput van de wereld moet leven ?
Natuurlijk,aan dat stukje gozer heb ik immers mijn strafpunten te danken....

Eerst een grote bek opzetten om daarna zijn beklag te gaan maken bij de moderatie...

Hip hip halo dus...
Svennies is offline  
Oud 15 november 2010, 01:21   #38
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
...........Natuurlijk,aan dat stukje gozer heb ik immers mijn strafpunten te danken....

Eerst een grote bek opzetten om daarna zijn beklag te gaan maken bij de moderatie...

Hip hip halo dus...
Ah bon. Ja maar, en als u nu eens om vergiffenis zou vragen en u dan een tijdlang middels gratis kost en inwoon in één of andere abdij zou verstoppen, dan zijn er toch geen strafpunten meer nodig ?
Gwylan is offline  
Oud 15 november 2010, 01:46   #39
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah bon. Ja maar, en als u nu eens om vergiffenis zou vragen en u dan een tijdlang middels gratis kost en inwoon in één of andere abdij zou verstoppen, dan zijn er toch geen strafpunten meer nodig ?
Waarom ik nu weer,die gozer heeft mij die punten aangenaaid.

hij kan kiezen links of rechts,wedden dat het even hard aan komt...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be