![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De meesten zien zich ook als zoekenden, maar wel ongelimiteerd zonder "de leidraad" die hen op "het juiste pad" houdt.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het communisme legt dat bindweefsel op via een star egalitaristisch systeem. Het volksnationalisme legt dat bindweefsel op door aan volksaanbidding te doen en een systeem van natuurlijke hierarchie. (a la Guderian) De theocratie legt dat bindweefsel op door een streng universalistisch religieus systeem. Deze drie samenlevingsvormen leggen op , dwingen de mensen tot een bepaald doel. Hoewel ze overduidelijke gebreken hebben slagen ze er wel in mensen te binden , te mobiliseren voor een bepaald doel. De democratie echter legt niets op. Haar bindweefsel is economie. Economische ontwikkeling is het doel , consumentarisme is het middel , uit de hand gelopen individualisme is het gevolg op korte termijn , bevolkingsafname en dus mogelijke desintegratie van de maatschappij tot gevolg op lange termijn. Vooral de sociale democratie heeft hier het meeste last van. Ik ben liberaal , maar ik maak mij eigenlijk wel zorgen over het doel van onze maatschappijvorm. Hoe kunnen we in een systeem van vrijheid ons bevrijden van losgelopen individualisme? Dan denk ik dat we een code moeten hebben , een transcedent doel. 't is daarom dat ik mij interesseer in spirituele zaken. Ik denk dat er een nieuwe 'religie' moet worden uitgevonden aangepast aan de noden van de vrije samenleving ![]() Zoals voor communisten en volksnationalisten het Volk 'God' is en voor de theocratie een paranormale morele entiteit 'God' is , hebben we in de democratie ook een 'God' nodig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zij die wel een doel hebben, noem ze gerust idealisten, proberen wel van daaruit een weg te vinden: naar het groene, naar het politieke, naar het maatschappelijke, naar het artistieke, naar de pure wetenschap. Een "hoger" atheïstisch doel nodig ? Ik geef één site, waarvan ik weet dat hij niet goed is, maar ook niet slecht. Zoek zelf maar verder. http://users.erols.com/jonwill/
![]() |