![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Als ik me niet vergis is dat meer het geloof in het bestaan van een vrouwelijk orgasme, harriekisshna?
Laatst gewijzigd door Hensup : 25 november 2010 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las onlangs ergens dat in Vlaanderen slechts 7% van de bevolking nog praktizerend katholiek is... Hoe het met moslims zit, weet ik niet. Ik neem aan dat de percentages daar hoger liggen. De sociale druk is er ook aanzienlijk hoger en die mensen hebben nog geen verlichting doorgemaakt... Ze zitten daar nog zo'n beetje in de middeleeuwen aan te modderen, bij wijze van spreken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 25 november 2010 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Had men hem 2000 jaar geleden wat dat betreft wat beter voorgelicht dan was het vast niet zo slecht met hem afgelopen, heeft hij mij in vertrouwen verklapt.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() On topic: een schandelijk gevolg van de modernisering van de Kerk.
Ondertussen is de Tridentijnse ritus in populariteit aan het inhalen bij jonge mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de kerk modern ??? Die is nog altijd even antiek als vroeger.
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar ga ik eens goed mee lachen.
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Ik zit daar helemaal niet mee in. Die professor hoopt het enkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeer onbeleefd, dus
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar effe serieus, waarom denk je dat dit populariteit wint? De weinige keren dat ik nog jongeren ook maar in de buurt van een kerk zie, is als't zwaar regent, er een doop/communie is, een trouw of een sterfgeval. Vraag me af of er een verschil is per regio.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De vanzelfsprekendheid van solidariteit via een kille, onpersoonlijke staat ipv via kleinere, menselijke entiteiten.
Ik vind het onbeleefd om met uw rug naar God te staan. Samen met de parochianen, niet verheven. Jij was toch zo'n voorstander van gelijkheid? Wel voor God is iedereen gelijk. Laatst gewijzigd door xrc : 25 november 2010 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik hoor hetzelfde in Brugge en dergelijke. Het zijn vaak trouwe misgangers en er komen er alleen maar bij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
god zou toch overal zijn volgens jullie, dan kan je er nooit met je rug naar staan.
![]() |