Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2010, 19:25   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Met buren en overburen bedoelde ik dezelfde mensen waar ik geregeld een pint mee drink .
Neem me niet kwalijk, overburen wonen toch in het algemeen aan de overkant van de straat terwijl buren, links of rechts van u kunnen wonen klopt toch is het niet? Dus hoe kan uw overbuurman dan uw buurman zijn?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 19:28   #22
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Linkse strategie..

Citaat:
De kip met de gouden eieren slachten
Ten behoeve van een gering korte-termijn voordeel een eind maken aan een groot voordeel voor de lange termijn.
laat de rijke kip de crisis betalen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 19:32   #23
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Jonge met roepen en tieren gaat u er niet komen zelle en ook niet met de banken de schuld te blijven geven. Waarom rept u met geen woord over het onrecht dat de bewindslieden ginds hun volk aandoen. Waarom rept u met geen woord over de autochtoonse arbeider die u toch zo graag een schuld gevoel wil aanpraten en die UW z.g. liefdadigheid dubbel en dik mag betalen.

Het linkse verhaaltje van eerlijk verdelen van rijkdom en lasten, gaat u niet verkrijgen door de grenzen open te stellen voor alle mogelijke gelukszoekers die waarschijnlijk door personen van uw slag worden gelokt met belofte van rijkdom en onderdak om een maatschappij te ontwrichten ten kosten van hen die een maatschappij recht houden door arbeid en inzet. Twee zaken die men in een (s)links kamp niet of nooit zal vinden, daar vindt men enkel volksbedrog en het promoten van tweedracht.

Ik heb in andere draden al genoeg gerept over de wanpraktijken die bvb de multinationals aanrichten in veel lage loonlanden . Ik praat geen enkele arbeider een schuldgevoel aan ... de arbeiders worden echter angst en haat ingepraat door rechtse puntmutsen zoals jij . Door de arbeider te scheiden van producten die hij maakt ontnemen de kapitalisten hem wat arbeid interessant maakt. De arbeider is een aanhangsel geworden van de machine, alsook een wegwerpproduct hij wordt beschouwd als een waar bestemd voor de ruil . Kapitalisme is decadent en buiten dat het haat , armoede , slavernij enz... veroorzaakt maakt het onze aardbol naar de klote .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 19:34   #24
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Neem me niet kwalijk, overburen wonen toch in het algemeen aan de overkant van de straat terwijl buren, links of rechts van u kunnen wonen klopt toch is het niet? Dus hoe kan uw overbuurman dan uw buurman zijn?

citaat uit het woordenboek

Citaat:
buren
Uitspraak: ˈbyrə(n) Zelfst. Naamw. bewoners van de huizen in de buurt van jouw huis
Maar ale, ik ga u gelijk geven , voor betweters had ik ipv buren overburen moeten blijven schrijven . Nu goed ?
Oud 26 november 2010, 21:59   #25
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Weer een kopie/paste

Forumreglement.
Hoofdregels:
Berichten worden geacht de intellectuele eigendom te zijn van de plaatsende gebruiker.

http://joomsite.ilps.info/index.php?...tion&Itemid=57

Paulus.
Heel opmerkelijk. Ze heeft wel hier en daar persoonlijke wijzigingen aangebracht in de originele tekst.
Zoals:
tegen migranten gerichte politieke partijen als de PVV ingang doen vinden,
die racistische politieke partijen en groeperingen ingang doen vinden,.
De rechtse regering, die nu Nederland bestuurt, drijft op angst en vrees van de Nederlanders voor het instorten van de economie, en voor de massale aanvallen op de sociale voorzieningen waarvan veel Nederlanders afhankelijk zijn.
De rechtse puntmutsen voeden op angst en vrees van mensen voor het instorten van de economie,en voor de massale aanvallen op de sociale voorzieningen waarvan veel mensen afhankelijk zijn.
Alle verwijzingen naar Nederland zijn weggelaten en rechtse regering worden rechtse puntmutsen. Al de rest is hetzelfde, eigenlijk is dit erger dan kopie/paste, dit is plagiaat.
Oud 27 november 2010, 07:11   #26
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Zaterdag 30 oktober organiseert het Platform tegen Vreemdelingenhaat om 14:00 een vreedzaam en kleurrijk protest tegen racisme en uitsluiting. De demonstratie vormt tegenwicht voor een demonstratie van de English Defence League op het Museumplein. De EDL, een racistische, ultrarechtse groepering, welke berucht is vanwege provocerende straatmarsen en het gebruik van geweld, steunt daar openlijk het gedachtegoed van Wilders. De komst van de EDL naar Nederland is een teken aan de wand voor het politieke klimaat dat nu in Nederland heerst. Met de gedoogsteun aan het kabinet dreigt discriminatie van bevolkingsgroepen normaal te worden. Het is dus van essentieel belang juist in deze tijd een krachtig geluid van tolerantie te laten horen en duidelijk maken dat Artikel 1 van de Grondwet niet ter discussie staat. Het Platform tegen Vreemdelingenhaat wil daar een nadrukkelijk anti-, en dus ook vreedzaam, tegengeluid voor bieden: het is tijd om het tij te keren!

In het vervolg van het gebeuren hierboven heb ik deze thread gebaseerd op de oproepbrief ... wat is dit een terechtstelling een discussie of een heksenjacht ? Indien u niet inhoudelijk kan of wenst te reageren zwijg dan gewoon . Nu terug OT aub.

Laatst gewijzigd door Wisord : 27 november 2010 om 07:19.
Oud 28 november 2010, 18:00   #27
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb in andere draden al genoeg gerept over de wanpraktijken die bvb de multinationals aanrichten in veel lage loonlanden . Ik praat geen enkele arbeider een schuldgevoel aan ... de arbeiders worden echter angst en haat ingepraat door rechtse puntmutsen zoals jij . Door de arbeider te scheiden van producten die hij maakt ontnemen de kapitalisten hem wat arbeid interessant maakt. De arbeider is een aanhangsel geworden van de machine, alsook een wegwerpproduct hij wordt beschouwd als een waar bestemd voor de ruil . Kapitalisme is decadent en buiten dat het haat , armoede , slavernij enz... veroorzaakt maakt het onze aardbol naar de klote .
Arbeiders worden altijd gescheiden van de producten die ze maken moest dit niet het geval zijn er was geen export. Is zoals een kip word gescheiden van z'n eiren, moest dit niet gebeuren had u geen omelet simpel is het niet.

Wat betreft rechtse puntmuts, dacht al ergens te hebben vermeld dat deze te vinden zijn in de Good USofA met name in het zuidelijk gedeelte ervan. Anderzijds in een bepaald periode komt men deze in bepaalde streken hier ook wel eens tegen zo rond karnaval en deze noemt men dan hier prins niet rechtse puntmuts.

Wie of wat de arbeider beschouwt als een ruil, dacht dat men deze moet zoeken in (s)linkse middens moet eens nagaan wie voorstander is om bv. hoogeschoolde te gaan weppikken in de arme werelddelen, wie zo graag de grenzen openstelt om z.g. knelpuntberoepen te komen laten invullen maar waar de kl... niet van ingevult raakt (zeker geen rechtse puntmutsen) en waarom, omdat waar men de grenzen voor openstelt waarschijnlijk niet met het idee gekomen zijn om te werken, wel om te krijgen. Men krijgt bij wijze van spreken de eigen werkloze niet aan het werk wat zou men deze gelukszoekers aan het werk krijgen.

Misschien dat men de eigen werklozen 500€ per dag betaalt dat dan de knelpuntberoepen snel ingevult zullen zijn, waarschijnlijk gaat men een tekort hebben aan knelpuntberoepen.

Wat betreft de schuld van het kapitaal, van kapitaal zijn anders (s)linkse bewindslieden ook niet vies zelle waarschijnlijk daarom dat ze zich zo makkelijk bezighouden met corruptie hé

Oud 28 november 2010, 18:50   #28
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is ook niet uw sterkste kant en de feiten verdraaien kan je als de beste . Bewijs dat de rechse puntmutsen leugenachtige mensen zijn .

Lees nog eens mss begrijp je het nu wel ??
Ten eerste is wat die man deed (parkeren op de rijbaan) een zware inbreuk op het verkeersreglement.
Ten tweede is het heel normaal dat die mensen achteruit reden, dit is immers een bekende carjack-techniek.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:45   #29
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ten eerste is wat die man deed (parkeren op de rijbaan) een zware inbreuk op het verkeersreglement.
Ten tweede is het heel normaal dat die mensen achteruit reden, dit is immers een bekende carjack-techniek.

Ten derde moet je dan beginnen schelden en dreigen met een metalen voorwerp ?
Oud 28 november 2010, 20:55   #30
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat een duidelijk verband tussen de taal van haat en discriminatie, die racistische politieke partijen en groeperingen ingang doen vinden, en het voortwoeden van de economische crisis. De rechtse puntmutsen voeden op angst en vrees van mensen voor het instorten van de economie, en voor de massale aanvallen op de sociale voorzieningen waarvan veel mensen afhankelijk zijn. Deze rechtse puntmutsen proberen de schuld voor de economische crisis, veroorzaakt door de de grote banken en de grote bedrijven die het geld van gewone mensen met speculeren vergokt hebben, af te schuiven op de werkende mensen en vooral op hen die vanuit het buitenland in ons landje kwamen werken of hier aan politieke vervolging of levensgevaar hoopten te ontkomen.

Het is waar, dat er een voortdurende toevloed is van buitenlandse arbeiders naar de Westerse kapitalistische landen, maar dat komt omdat die arbeiders geen bestaan kunnen opbouwen in hun eigen land, dat aan de grond gebracht is en verwoest door oorlogen, uitplundering en uitbuiting door diezelfde Westerse kapitalistische staten. Als migrant worden zij dubbel gepakt—aan de ene kant zijn zij gedwongen hun geboortegrond te verlaten vanwege oorlogen, armoede en uitbuiting door de grote bedrijven en aan de andere kant, wanneer ze denken veilig te zijn in een ontwikkeld kapitalistisch land, dan worden zij tot zondebokken gemaakt voor de economische crisis en vallen ten prooi aan haat, discriminatie en uitsluiting.

De autochtonen zelf , en vooral zij die voor een loon moeten werken, worden ook getroffen door de economische crisis, en zij ondervinden de gevolgen daarvan in de vorm van beknotting van de sociale voorzieningen en vermindering van werkgelegenheid. Zij ervaren, dat niet zij behoed worden voor beleid van de regering, maar dat de heersende elite en hun regering wel met belastinggeld de banken en de grote bedrijven uit de moeilijkheden helpt.
De voortdurende toevloed van arbeiders??????? Als ik die asielzoekers zie met hun 23 gelijklopende aanvragen in evenveel gemeentes, dan vraag ik mij toch af of die hier komen voor te werken of om zich te laten subsidiëren door de Pamperlobby

Dat de kapitalistische top ons eigen volk goed bij de kloten heeft daar ga ik absoluut mee akkoord, maar daarom moeten wij ons nog niet laten overspoelen door duizenden avonturiers zonder enig toekomstperspectief behalve kindjes kweken en sociale steun genieten

U ziet in die sukkeltjes bondgenoten tegen de grote kapitalistische duivel, maar in werkelijkheids zijn zij enkel een zoveelste belasting op onze nek.

Als kapitalisme de kanker is die ons gewone mensen ziek maakt, dan zijn die 'nieuwelingen' een stevige mexicaanse griep erbovenop
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:01   #31
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
De voortdurende toevloed van arbeiders??????? Als ik die asielzoekers zie met hun 23 gelijklopende aanvragen in evenveel gemeentes, dan vraag ik mij toch af of die hier komen voor te werken of om zich te laten subsidiëren door de Pamperlobby

Dat de kapitalistische top ons eigen volk goed bij de kloten heeft daar ga ik absoluut mee akkoord, maar daarom moeten wij ons nog niet laten overspoelen door duizenden avonturiers zonder enig toekomstperspectief behalve kindjes kweken en sociale steun genieten

U ziet in die sukkeltjes bondgenoten tegen de grote kapitalistische duivel, maar in werkelijkheids zijn zij enkel een zoveelste belasting op onze nek.

Als kapitalisme de kanker is die ons gewone mensen ziek maakt, dan zijn die 'nieuwelingen' een stevige mexicaanse griep erbovenop

Die nieuwelingen ontvluchten een terminaal ziek land waar het kapitalisme X keren meer vormen van uitbuiting toepast .... tot spijt van wie het benijd het zijn even grote slachtoffers tot nog grotere slachtoffers dan wij.
Oud 28 november 2010, 21:11   #32
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ten derde moet je dan beginnen schelden en dreigen met een metalen voorwerp ?
We hebben hier enkel één perspectief op de gebeurtenissen, natuurlijk. Maar in geval van carjacking kan ik mij voorstellen dat schelden en dreigen een goede afschrikking is.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:34   #33
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
We hebben hier enkel één perspectief op de gebeurtenissen, natuurlijk. Maar in geval van carjacking kan ik mij voorstellen dat schelden en dreigen een goede afschrikking is.
vooral als je op veilige afstand bent .... ?
Oud 29 november 2010, 12:21   #34
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeveren , zagen en vooral liegen en naar beneden trappen op de zwakste mensen van onze aardbol namelijk de arme mensen ..?.. de laffe eigenschap van rechtse puntmutsen .De kloof tussen rijk en arm zorgt er dus wel voor dat mensen vluchten. In West-Europa wordt het racisme tegenover vluchtelingen aangemoedigd door de armoedige omstandigheden en de werkloosheid waarin vluchtelingen zijn terechtgekomen. Daardoor worden ze door de bevolking gezien als potentiële concurrent waarbij het gemakkelijk is om naar beneden te trappen tegen diegenen die het nog slechter hebben dan ballen aan uw lijf te hebben en het marginaal rijk tuig aan te vallen dat dit alles veroorzaakt.
En hoe had u zich dan zo'n aanval op dat rijke tuig voorgesteld, zonder vliegensvlug in de bak te belanden (geld is macht, helaas)? Ik ga akkoord dat er in de 'bovenlaag' veel uitschot zit (hoe geraakt ge daar anders?), maar onderschat dat soort volk absoluut niet

Maar de immigrant in mijn straat die met zijn gat in de zwaar gesubsidieerde boter valt is een veel directere bedreiging en belediging (ik moet WEL werken en belastingen betalen), dan die klojo's uit Braschaat, Rixensart en Knokke
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 14:08   #35
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
En hoe had u zich dan zo'n aanval op dat rijke tuig voorgesteld, zonder vliegensvlug in de bak te belanden (geld is macht, helaas)? Ik ga akkoord dat er in de 'bovenlaag' veel uitschot zit (hoe geraakt ge daar anders?), maar onderschat dat soort volk absoluut niet

Maar de immigrant in mijn straat die met zijn gat in de zwaar gesubsidieerde boter valt is een veel directere bedreiging en belediging (ik moet WEL werken en belastingen betalen), dan die klojo's uit Braschaat, Rixensart en Knokke
Thanks ! Niet te vergeten dat grootverdieners liefdadigheidsinstellingen ondersteunen !
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 15:10   #36
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Thanks ! Niet te vergeten dat grootverdieners liefdadigheidsinstellingen ondersteunen !

...... waaahahahahahahaa .............
Oud 29 november 2010, 15:18   #37
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
...... waaahahahahahahaa .............
Ik sta niet op je negeerlijstje?

Dan kan ik niet anders dan op het rode driehoekje duwen.

Ik begrijp dat een marxist zoals jij geen gevoel heeft voor liefdadigheidsswerkingen over de hele wereld.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 15:24   #38
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik sta niet op je negeerlijstje?

Dan kan ik niet anders dan op het rode driehoekje duwen.

Ik begrijp dat een marxist zoals jij geen gevoel heeft voor liefdadigheidsswerkingen over de hele wereld.

Liefdadig zijn om belastingvermindering te krijgen is liefdadig zijn met andermans geld namelijk met dat van u en dat van mij .
Oud 29 november 2010, 15:25   #39
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Liefdadig zijn om belastingvermindering te krijgen is liefdadig zijn met andermans geld namelijk met dat van u en dat van mij .
Open grenzen linkies doen aan liefdadigheid uitsluitend met andermans geld..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 16:16   #40
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die nieuwelingen ontvluchten een terminaal ziek land waar het kapitalisme X keren meer vormen van uitbuiting toepast .... tot spijt van wie het benijd het zijn even grote slachtoffers tot nog grotere slachtoffers dan wij.
En voor die slachtoffers mogen de slachtoffers hier nog véél grotere slachtoffers worden dat is toch hetgeen u bedoelt niet. Want zoals u wellicht wel weet, zijn het de slachtoffers hier die heel het verhaal mogen betalen.

Voor (s)linkse personen is het toch moeilijk en lastig om voor eigen deur te vegen hé. Ze hebben altijd wel ergens ter wereld een plaats gevonden waar het onrecht zege viert maar het onrecht onder hun eigen neus daar, hebben ze geen gehoor naar. Moest dit wel zo zijn, dan zouden ze bv. de grenzen niet wagenwijd willen openzetten om hier financieel de arbeider, bejaarden, zieken en gehandicapten financieel de dupe te laten worden van al hetgeen (s)linkse vinden dat in de thuislanden slachtoffer zou zijn van dit of dat onrecht.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be