Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat is het vervolg van deze tragi-komedie?
Johan Vande Lanotte bereikt een communautair akkoord 4 7,84%
Johan Vande Lanotte faalt, op naar een nieuwe bemiddelaar en met dezelfde partijen 3 5,88%
Johan Vande Lanotte faalt, op naar een nieuwe bemiddelaar met andere partijen 0 0%
We gaan naar verkiezingen 27 52,94%
We gaan naar een overgangsregering, zonder staatshervorming 10 19,61%
We gaan naar een overgangsregering, met staatshervorming 1 1,96%
Er komt geen communautair akkoord, geen nieuwe bemiddelaar geen nieuwe verkiezingen, geen overgangsregeringen, Vlaanderen wordt meteen onafhankelijk 6 11,76%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 29 november 2010, 23:35   #21
eralepsa
Vreemdeling

eralepsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik wens mijn keuze te herzien. Tetten, it is!
Ik ook , en heb een liedje meegebracht http://sportingheldergem.be/update/endietetten.wmv
eralepsa is offline  
Oud 30 november 2010, 01:47   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik mis de opties:

"Het zal me eerlijk gezegd volstrekt worst wezen"

"Er komt een Rwandees scenario (de flaminganten en de gematigde Franstalige 'traîtres' worden door hysterische patriotten afgeslacht)"

"De Chinezen kopen ons op"

"De Fransen komen ons 'bevrijden'"

"De Duitsers komen ons helpen"

"De Engelsen komen ons uitlachen"

"De moslims nemen de boel over"

"De Azteken maken er een eind aan"

...

"Ik weet het niet"

Daarmee zou uw poll toch al wat ultiemer én tragi-komischer zijn.
^2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 30 november 2010, 01:49   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Johan wordt verheven in de adelstand.
Baron Johan I van de Zjiékapitings.
solidarnosc is offline  
Oud 30 november 2010, 01:51   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Tot 31 december kan u hier stemmen. Champagne voor de winnaar(s)
Niet-openbare poll en dan prijzen uitreiken? Logisch...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 30 november 2010, 02:53   #25
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Niet-openbare poll en dan prijzen uitreiken? Logisch...
BWarrior is offline  
Oud 30 november 2010, 10:37   #26
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
"Ik weet het niet" zeggen de Chinezen die de Duitse worst opkopen wijl de Engelse moslims een eind maken aan het scenario waarbij gematigde flaminganten hysterische Franstalige Azteekse traîtres afslachten om ze te helpen en te bevrijden van de Fransen die de boel overnemen en de patriotten uitlachen. Intussen missen de Rwandezen de optie “we maken er een eind aan”, maar eerlijk gezegd zal dat alles mij volstrekt de worst wezen die de Chinezen opkopen van de Duitsers, wijl de Engelse moslims ………etc….etc……
Ge kunt zien dat de "semaine des tripiers" nog niet lang voorbij is in Frankrijk...
den ambetantsten is offline  
Oud 30 november 2010, 10:42   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

OVLD en MR zijn aan het ontdooien, PS-CDH willen nog steeds geen akkoord met de N-VA.

dus: er komt een noodregering zonder N-VA, met een mini-staatshervorming die geroemd wordt als de grootste staatshervorming ooit, met uitbreiding van Brussel trouwens (anders gaat MR nooit willen depanneren).
Oud 30 november 2010, 10:59   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is nu zo ongeveer de 100ste ultieme poll die je de wereld instuurt. Misschien moet jij eens de definitie van ultiem gaan opzoeken in het woordenboek.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 november 2010, 11:33   #29
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
OVLD en MR zijn aan het ontdooien, PS-CDH willen nog steeds geen akkoord met de N-VA.

dus: er komt een noodregering zonder N-VA, met een mini-staatshervorming die geroemd wordt als de grootste staatshervorming ooit, met uitbreiding van Brussel trouwens (anders gaat MR nooit willen depanneren).
Zal niet plaatsvinden. De PS wil de MR er niet bij, want dat kost hen kiezers. En de volgende verkiezingen zal NVA een andere landslide teweegbrengen. Als de MR dan gegroeid i en de PS gezakt, dan heeft BDW het voor het kiezen.

De kans dat de liberalen in een regering komen is dan ook bitter klein. De enige die de liberalen in een regering kan krijgen, en de PS laten vallen, is net de NVA.

NVA + CD&V + VLD + MR
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 november 2010, 11:33   #30
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit is nu zo ongeveer de 100ste ultieme poll die je de wereld instuurt. Misschien moet jij eens de definitie van ultiem gaan opzoeken in het woordenboek.
Vlak na 'onverwijld'
Hollander is offline  
Oud 30 november 2010, 11:40   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zal niet plaatsvinden. De PS wil de MR er niet bij, want dat kost hen kiezers. En de volgende verkiezingen zal NVA een andere landslide teweegbrengen. Als de MR dan gegroeid i en de PS gezakt, dan heeft BDW het voor het kiezen.

De kans dat de liberalen in een regering komen is dan ook bitter klein. De enige die de liberalen in een regering kan krijgen, en de PS laten vallen, is net de NVA.

NVA + CD&V + VLD + MR
dus geen staatshervorming?
Oud 30 november 2010, 12:33   #32
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eralepsa Bekijk bericht
Ik ook , en heb een liedje meegebracht http://sportingheldergem.be/update/endietetten.wmv
You sir, are my god.
Ik verhuis naar Heldergem.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 30 november 2010 om 12:35.
pixelpower is offline  
Oud 30 november 2010, 12:37   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

NVA + CD&V + VLD + MR
jij gaat er al van uit dat de N-VA een landslide teweeg zal brengen. Ik ben daar zo zeker nog niet van. Als de Europese crisis ook hier losbarst zal het heel gemakkelijk worden de N-VA er de schuld van te geven. Of nog erger, dan doen 'Vlaanderen' noch 'België' nog ter zake.
Pelgrim is offline  
Oud 30 november 2010, 12:39   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
jij gaat er al van uit dat de N-VA een landslide teweeg zal brengen. Ik ben daar zo zeker nog niet van. Als de Europese crisis ook hier losbarst zal het heel gemakkelijk worden de N-VA er de schuld van te geven. Of nog erger, dan doen 'Vlaanderen' noch 'België' nog ter zake.

Waarom zou N-VA er de schuld van krijgen of denk je net hetzelfde als de hautaine heren politiekers van de traditionele partijen en denk je nog steeds dat je de domme Vlaming met een kluitje in het riet kan sturen? Dat is voorbij Pelgrim, de ogen zijn geopend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 november 2010, 12:44   #35
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral een poll... U houdt van polls. Misschien moet je eens zendtijd afkopen van TMF na 24u00 en dat iedereen kan SMS'en op uw pollekes...
Oud 30 november 2010, 12:49   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou N-VA er de schuld van krijgen of denk je net hetzelfde als de hautaine heren politiekers van de traditionele partijen en denk je nog steeds dat je de domme Vlaming met een kluitje in het riet kan sturen? Dat is voorbij Pelgrim, de ogen zijn geopend.
Zij die de afgelopen drie jaar voor de politieke crisis hebben gezorgd zullen de schuld krijgen. In de eerste plaats N-VA dus. PS wellicht ook.

Vertel me eens, wat gaat er politiek gebeuren wanneer hier de algemene nationale stakingen losbarsten, de ruiten van het parlement worden ingegooid, studenten massaal op straat komen, ..? Wie gaat er aan hun kant staan en de stemmen tellen?

Niet de N-VA. Niet de PS. Zij zullen integendeel een van de doelwitten zijn, en ik kan de protesteerders dan alleen maar gelijk geven want noch N-VA noch de PS stellen de eurocratie, de ECB en het IMF ten gronde in vraag.

Ik zeg het nogmaals, tegen dat de geschiedenis dit land inhaalt zullen noch Vlaanderen noch België relevant zijn, want dan zijn we de facto onder curatele van de Europese Commissie geplaatst.
Pelgrim is offline  
Oud 30 november 2010, 13:17   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij die de afgelopen drie jaar voor de politieke crisis hebben gezorgd zullen de schuld krijgen. In de eerste plaats N-VA dus. PS wellicht ook.

Vertel me eens, wat gaat er politiek gebeuren wanneer hier de algemene nationale stakingen losbarsten, de ruiten van het parlement worden ingegooid, studenten massaal op straat komen, ..? Wie gaat er aan hun kant staan en de stemmen tellen?

Niet de N-VA. Niet de PS. Zij zullen integendeel een van de doelwitten zijn, en ik kan de protesteerders dan alleen maar gelijk geven want noch N-VA noch de PS stellen de eurocratie, de ECB en het IMF ten gronde in vraag.

Ik zeg het nogmaals, tegen dat de geschiedenis dit land inhaalt zullen noch Vlaanderen noch België relevant zijn, want dan zijn we de facto onder curatele van de Europese Commissie geplaatst.
Ah ok, u bevestigt dus mijn vermoeden. U gelooft werkelijk dat de traditionele partijen er zullen in slagen om de verantwoordelijkheid voor de politieke crisis in de schoenen te schuiven van de N-VA. Het is niet omdat U zegt dat het allemaal de schuld is van de N-VA, dat dit ook zo is. En tegenwoordig gelooft de doorsnee Vlaming dat ook niet blindelings en dat is blijkbaar iets wat U en de traditionele politieke partijen niet willen inzien. Jullie geloven nog steeds dat de Vlaming dezelfde achterlijk boer is van 100 jaar geleden.
fox is offline  
Oud 30 november 2010, 13:24   #38
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Johan wordt verheven in de adelstand.
Een beejte preciezer graag : baron, markies, graaf, hertog of jonker ?
Oud 30 november 2010, 13:25   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Azteken hebben we hier nog niet gehad eh? Misschien eens proberen?
Ik gok dan eerder op de geallieerde asielzoekers horden die blauw van de kou en dood van den honger het heft in eigen hand nemen...
Herr Flick is offline  
Oud 30 november 2010, 13:28   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Een beejte preciezer graag : baron, markies, graaf, hertog of jonker ?
Burgraaf Johanes Vandela markies van het strand van oostende (tot aan de vloedlijn) en graaf van het zwin. Redder van het vaderland (en bijbehorende buitenverblijven)

Begint dat maar al eens op uwen doodsbrief te zetten, ...
Herr Flick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be