![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: AANVAARDT DE N-VA HET VOORSTEL EDR? | |||
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel afschiet |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
Ik hoop dat de N-VA dit voorstel afschiet, maar vrees dat ze het aanvaarden |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
Ik hoop dat de N-VA het voorstel aanvaardt, maar ik vrees dat ze het verwerpen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,26% |
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel niet aanvaardt |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
Zo’n klein kinderen, ik volg al lang niet meer |
![]() ![]() ![]() |
11 | 28,21% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Hangt inderdaad af van de invulling van die 14 miljard.
Welke bevoegdheden staan er tegenover, is het echt een "eigen" beslissingsrecht of is het zoals eerder reeds het geval was , enkel goorgeven van geld die enkel door de regio's moet verdeeld worden. In dit laatste geval hebben de regio's enkel meer werk , maar geen inspraak! Ik vermoed nog steeds dat DR zijn imago wil opkrikken, maar dat er serieuze addertjes onder het gras zitten; Hij denkt wsl dat ze hem nu niet meer kunnen beschuldigen van obstructie. Ik wacht vol ongeduld op de "echte" toegevingen in zijn verklaring!! |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() hoe kunnen we nu weten wat er zal gebeuren als we dit voorstel niet kennen?
Ik zou stemmen voor "indien het een goed akkoord is, hoop en geloof ik dat n-va het zal aanvaarden, maar ik vrees dat het een slecht akkoord zal zijn" maar dat staat er natuurlijk niet tussen |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() NVA wil immers geen akkoord. Zij zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen wat haaks staat op het ijveren voor een federaal akkoord.
Anderzijds hebben zij wel schrik de bonen te moeten vreten als nieuwe verkiezingen zouden leiden tot ernstge financiele problemen in dit land. Ook hn vrienden van UNIZO zijn het talmen meer dan beu en zien de economische onweerswolken al hangen. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo daarentegen heeft nog altijd niet bewezen dat hij een regering met de N-VA wilt, hij heeft dan ook nog niets op papier gezet en doet voorstellen via de media ipv rechtstreeks aan Dewever. Neen, de PS is nog altijd "demandeur de rien", ze verpakken het gewoon wat beter deze keer.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen moeten echt eens ophouden met als konijnen voor de lichtbak naar dat ene separatistische standpunt van de N-VA te zitten staren en te denken dat iedere Vlaamsgezinde enkel gefocust is op het ASAP uitvoeren van de Vlaamse onafhankelijkheidsfetish. Het is momenteel niet aan de orde, ook al omdat BDW zélf wellicht ook wel beseft dat Vlaanderen er in zijn totaliteit nog lang niet klaar voor is.
|
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat ons toch stoppen met die hypocriete houding als zou de NVA er op uit zijn België uit het slop te halen...sprekend zijn mensen als U die vroeger voor het Blok stemden en nu "gemodereerde" nva aanhangers zijn geworden.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, ze onderhandelen om Vlaanderen een betere toekomst te geven, net zoals Di Rupo onderhandelt om de Franstaligen te verdedigen. dat is toch beiden te begrijpen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Was het niet de NVA maar de VLD of de CD&V aan het hoofd van de onderhandelingstafel dan hadden we al lang een oplossing; je beseft dat toch wel? En snap je daar de reden van? En natuurlijk beweren die mannekes niks anders dan dat ze België uit het slop willen halen... dat is net het probleem. Er zijn heel wat mensen die helemaal niet uit zijn op het eind van België die op die partij hebben gestemd. Nochtans is het einde van België wel waar zij naar streven (punt 1) zij het dan "geleidelijk" lees; deze hervorming zo maken dat er binnenkort een andere nodig is, en een andere, en een andere,... tot we bij de ultieme hervorming komen nl. het eind van België. Als jij dit nog niet snapt... of kan toegeven heb je een probleem.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo heeft hij zéér duidelijk gezegd dat na de staatshervorming Wallonië en Brussel niet mogen verarmen. over België laat staan Vlaanderen had hij het helemaal niet. Citaat:
Citaat:
en tuurlijk gaan ze na de volgende verkiezingen weer ijveren voor een verregaande staatshervorming! wie heeft er ooit gezegd dat dit anders zou zijn? waar hebben ze ooit beloofd dat dit anders zou zijn? integendeel zou ik zeggen, ze komen héél open voor uit, dit staat toch vrij duidelijk in hun kiesprogramma.
|||
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Overigens merk je ook dat ze bijvoorbeeld nooit dingen gaan voorstellen als een federale kieskring waardoor Frastalige en Vlaamse politici verantwoording moeten afleggen bij de andere gemeenschap. Dit soort zaken zou eigenlijk MOETEN als je het logisch en toekomstgericht bekijkt. Het draait enkel om het nog meer uit elkaar doen groeien van de twee gemeenschappen... met een duidelijke knipoog naar de toekomst.
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() trouwens, largo_w, wie heeft het "plan B" vooropgesteld?
Wie heeft verschillende professoren de opdracht gegeven om te berekenen welke toegevingen ze nu kunnen doen om bij een splitsing geen nadelen te ondervinden? Wie wilt een corridor met Brussel om na een splitsing geen enkel probleem te hebben om Wallo-Brux te kunnen oprichten? maw, wie is er bezig met het einde van België?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Een federale kieskring, dat is de huidige structuur van het land miskennen. Tégen dus.
|
![]() |
![]() |
#40 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Zoals Moureau correct opmerkt hebben ze het in 2007 zeer slecht aangepakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door largo_w : 2 december 2010 om 11:59. |
|||||||
![]() |