![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En er van uitgaan dat landen niet verdraagzaam zijn en het ook niet kunnen worden vindt ik net zoals bij het eerste voorbeeld een erg neerbuigende houding. Ik vindt het een plicht om deze groepen van hun ongelijk te overtuigen. Meningen zijn niet onverandelijk, ze evolueren. Het was 50 jaar geleden bij ons ook onaanvaard je als homo te outen. Citaat:
Citaat:
Maar zelfs al zou het lid zijn, strafwetgeving valt niet onder de EU bevoegdheden. Die eremoorden zijn een intern probleem van Albanië. En de albanese wetgever heeft zelf deze eremoorden verboden, daar was geen EU voor nodig.
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pieter B
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zie niet direct een goed nieuw argument. Je herhaalt gewoon dat er veel misdaad is. En het is niet omdat het alomtegenwoordig is dat het dan ook gewild is door de bevolking. Ze stemmen toch op partijen die tegen corruptie beweren te zijn. Zo'n ingebakken cultureel probleem is het dus ook niet.
Hetzelfde voor eremoorden. Eremoorden zijn daarenboven ook het gevolg van een falend justitiebeleid. Dat zijn dingen die je niet in een handomdraai rechtzet, maar dat wil niet zeggen dat de bevolking geen deftige justitie zou willen. In het wilde westen waren eremoorden ook een plaag. Maar een verbeterd justitie apparaat heeft dit wel doen verdwijnen. Waarom zou men in Oost Europa dit niet kunnen? Slechte naleving van het handvest wil ook niet direct zeggen dat men het niet wil naleven. Sommige dingen vragen tijd, geld en politieke moed. Dat is geen cultureel probleem. Dit geldt ook voor de homoseksualiteit. Maar mensenrechten hebben zoals ik al zij NIETS met de EU te maken. De EU houdt zich in hoofdzaak bezig met economische zaken. Mensen rechten zitten bij de raad van Europa, een instelling die niet vergelijkbaar is met de EU. De Raad van Europa kan geen Europese wetgeving maken. Het is enkel een platvorm om over verdragen te onderhandelen. Armoede in oost Europa is niet iets cultureel dat is een economisch probleem en daar kunnen gepaste maatregelen voor worden genomen.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 6 december 2010 om 04:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pieter B
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens doen veel Oost-Europese het nu slechter dan 20 jaar geleden, dus er is geen sprake van een positieve trend. En omdat ze niet kunnen concurreren maar wel in een gemeenschappelijke markt worden gegooid en moeten voldoen aan eisen waar ze nooit aan kunnen voldoen, wordt de armoede alleen maar groter. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het verschil komt doordat het EU-recht op Franse leest is geschoeid en er in Brussel, Luxemburg en Straatsburg niet veel Engelstalige advocaten te vinden zijn, en al helemaal geen die beter thuis zijn in de Code Napoléon dan in de Common Law.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als Turkije nou eens met dat zootje een unie stichtte, en wij met de Russen?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Kodo Kodo
Heb ik al geopperd, alleen had ik de russen er aan vast gekoppeld. Ik zie dan wel een probleem. Turkije is lid van de NAVO en Rusland (nog) niet. Ik denk dat Rusland voordeel heeft bij een unie met Turkije en landen in Azië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als die van de EU mij nog eens komen vragen hoe het nou verder moet, zal ik het in overweging nemen. Vergeet niet me één miljoen handtekeningen op te sturen, dat hebben ze graag daar bij de Commissie. Niet dat het wat uitmaakt, maar ze doen alsof natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() IP adressen kennen geen kleur. Toch wijzen bepaalde platforms constant in dezelfde richting als het scammen/fraude/phising betreft en deze ranges zijn dan ook voor bepaalde platformen standaard geblokt. Of is dat technologisch racisme? Want ik ken daar wel gamers die zelf grif toegeven dat het bijna een nationale sport is om te scammen.
Laatst gewijzigd door CyberpunX : 6 december 2010 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat met de Jacobijnen op Corsica ? Corsica wordt nog steeds vereenzelvigd met de vendetta, maar het is toch serieus geminderd tegenover eeuwen geleden.
![]() |
#31 |
|
![]() Aan IP adressen valt te zien waar ze vandaan komen tot op 15 km nauwkeurig.
Het zijn vrijwel altijd Roemen die voor dit soort activiteiten worden opgepakt. Meestal hebben ze voor het plaatsen van scammers binnen supermarkten hulp van binnenuit. In ziekenhuizen opereren ze ook.
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik begrijp echt niet dat meerdere forumleden hier zonder gene herhaaldelijk durven te insinueren dat misdaad een ingebakken onoverbrugbaar cultureel probleem is in oost Europa. Ik vindt dat een gevaarlijk denkpatroon. Misdaad is toch gewoon iets van alle tijden en alle volkeren. En er zijn zeker periodes en plaatsen waar er meer en minder misdaad was. Maar dit is toch iets dat fluctueert en hand in hand gaat met economische vooruitgang/ achteruitgang. En er kan zeker een cultuur van misdaad ontstaan als gevolg van allerlei factoren, maar dit kan toch evengoed weer verdwijnen door de gepaste maatregelen (uiteraard zal het nooit volledig verdwijnen)
Roemenië kan dus nooit in de EU blijven omdat het geboren dieven zijn? Is dat nu de argumentatie... Wel als je zoiets echt gelooft heeft het geen zin meer om op een rationele manier over die zaken te discussiëren. Wat dat is gewoon te absurd voor woorden.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is Rusland een pak corrupter dan Turkije en zelfs sommige Centraal Aziatische...http://www.transparency.org/policy_r...i/2010/results ik wil maar zeggen, het is niet omdat ze lichter van huidskleur zijn en christelijk dat het daarom gemakkelijker wordt om met hen samen te werken... Maar goed, ik ben natuurlijk voor Russisch lidmaatschap van de EU. Maar dan volgen landen als Azerbaiddjan, Armenië, en Kasakhstan zeker. En dan verandert de EU. De Russen zullen geen greintje inmenging aanvaarden, en al te voortvarende EU inspecteurs kunnen wel eens op een heel ondiplomatieke manier het land uitgezet worden. Bovendien zullen ze met hun petrodollars zeker de lobbykamers in Brussel beïnvloeden. Voor Rusland zou het een goede zaak zijn, op voorwaarde dat het op Russische termen gebeurt. Zoniet komt er geen lidmaatschap. Laatst gewijzigd door tomm : 7 december 2010 om 04:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Corsica is geen land maar reeds eeuwen een deel van Frankrijk. Overigens heeft 50 jaar EU lidmaatschap niets veranderd aan de maffiastructuur van en corruptie in Zuid Italië. EU steun aan de minderbedeelde regio's in ItaliË kwam volgens recente sztudies voor meer dan de helft bij de maffia terecht. Italië is volgens transparency international corrupter dan bvb. Tunesië en veel corrupter dan Turkije. Ik wil maar zeggen: EU lidmaatschap zal geen wonderen verrichten. Wat ik niet versta is dat sommigen niets met WalloniË van doen willen hebben omdat het iets armer is en een iets andere cultuur heeft, maar er wel landen bij willen die veel armer zijn en een totall verschillende cultuur is... (zolang ze maar niet islamitisch zijn...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() In Italië werken onderwereld, politiek en kerk, wanneer gewenst, nauw samen. Dat is nooit anders geweest en dat zal nooit anders worden.
Op gezette tijden kunnen ze elkaars vijanden zijn, maar even gemakkelijk vinden ze elkaar in de duistere complotstructuren van hun samenleving. Het is een blok als geheel dat tegen de rest van Europa werkt met het ultieme doel het (eigen)belang en dat van de groep waarvan ze deel uitmaken. Een van de grote witwasstations voor de onderwereld is de Romeinse kerk. Zie Banco d'Ambrosio. Af en toe lekt er wat naar buiten. Meestal zijn dat de lijken. Dus nee, het oostblok heeft niet bepaald het alleenrecht.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 7 december 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pieter B
Citaat:
Citaat:
Is dat ook niet het argument om de kandidatuur van Turkije tegen te houden, dat het land te verschillend is? Kom niet af met de "Islam". Wel, ik denk dat het culturele verschil tussen het Westen en Bulgarije, Turkije of Oekraïne vergelijkbaar is. Nogmaals, christelijk en blank staat niet gelijk aan "westers". Mensen die dikwijls naar die regio's gaan weten dat al lang. En waarom ook Belarus niet. Persoonlijk ben ik daar voorstander van, vermits de EU nooit een land kan worden, waarom dan niet resoluut voor een handelsunie en economische eenheid gaan, zoals de NAFTA, ASEAN of MERCOSUR. Unies die toc h elk land in z'n eigenheid laat. Laatst gewijzigd door tomm : 7 december 2010 om 14:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 7 december 2010 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() @ Tomm
Accoord
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je geeft dus toe dat het niet onoverbrugbaar is. En ik volg u wel in uw redenering dat de EU dit niet kan veranderen, dat moeten die landen zelf intern regelen. Maar in tegenstelling tot u geloof ik wel dat mensen daar beseffen dat de zaken zoals ze nu lopen niet goed zijn en dat er verandering moet komen. Het feit dat ze iets als een normale praktijk beschouwen, in de zin van als je het niet doet kom je nergens, wil nog niet zeggen dat ze het een goede praktijk vinden. En ik denk wel dat er genoeg politieke wil aanwezig is om er iets aan te doen. Het probleem is ook veel minder diep geworteld dan in bijvoorbeeld Italië waar men ondanks serieuze pogingen nog steeds niet in slaagt de macht van de maffia te breken. Maar ik maak mij ook geen illusies. Corruptie en georganiseerde misdaad zijn iets van alle tijden en dat zal nooit volledig verdwijnen.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 8 december 2010 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb al wat afgereisd, het is niet omdat er carrefours verschijnen, dat het land plots ook westers wordt, met een westers waardenstelselen economische organisatie. |
|
![]() |
![]() |