|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  27 mei 2004, 14:54 | #21 | 
| Burgemeester Geregistreerd: 25 november 2002 Locatie: Antwerpen 
				 |   Cross Of Iron is toch ook een hele goeie. En meer recent, die Roman Polanski film :The Pianist.  Maar back to topic: idd, waar blijven de realistische reportages en goede films? btw.: The Longest Day ben ik al KOTSbeu...  
				__________________ Global warming is caused by Republicans...Along with loss of jobs, lack of middle class economy and war with just about any country that looks at you wrong.. | 
|   |   | 
|  27 mei 2004, 15:02 | #22 | 
| Minister Geregistreerd:  4 maart 2004 
				 |   Ik vind oorlogsfilms gewoon saai : seen one, seen em all. 't zelfde voor (fictieve) oorlogsboeken. Langs den andere kant, op de verjaardag van D-Day zouden ze toch in sfeer kunnen blijven voor diegenen die er wel om geven natuurlijk. Ik zal dan ondertussen wel naar menne DVD van LoTR kijken ofzo. 
				__________________ I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. | 
|   |   | 
|  27 mei 2004, 15:19 | #23 | 
| Minister-President Geregistreerd: 14 mei 2004 Locatie: 't stad 
				 |   Mja , "goede" oorlogsfilms... vergelijk idd the longest day eens met saving private ryan Wat de landing betreft : TOTAAL onvergelijkbaar ; ook al hebben beide scenes uit dog green sector , omaha beach. weet nog dat ik als kleine voor de eerste keer de landing zag in the longest day ...spijtig, dat ik er niet bij dacht ik dan mezelf baserend op dat stukje film. een realistische goede oorlogsfilm moet tegelijk de waanzin en de bloederige taferelen gedetailleerd in kaart brengen zonder zich te verliezen in special effects, heldenverering en dergelijke vb van slechte : the dirty dozen, the devils brigade, merrils merauders, the green berets en zovelen andere die ik liever vergeet War is hell , niet alleen voor de vijand, maar ook voor jou Het maakt niet uit hoe goedje getraind bent, hoe hard je bent, hoeveel gelijk je hebt, wat je allemaal al niet gepresteerd hebt... Wrong time wrong place : en uw hersenen hangen samen met de rest van uw schedel op uw schouder... Saving private ryan mag je idd erook bij rekenen. full metal jacket voor een gedeelte ook : de beste scene buiten boot camp is die waarin de helicoptergunner in het wilde weg op burgers begint te schieten . Isn't it difficult to shoot women and children ? = sadistisch grijzend no, they don't run as fast as the men...   mooie illustratie van de waanzin en het sadisme. bovendien willen amerikanen vooral een film waarin ze op het einde overduidelijk winnen (we where soldiers en tears of the sun zijn de laatste voorbeelden) hoewel er goed scenes in zitten, verwordt de hele film daardoor ongewild tot een parodie | 
|   |   | 
|  27 mei 2004, 15:28 | #24 | ||
| Parlementsvoorzitter Geregistreerd: 18 augustus 2002 
				 |   Citaat: 
     Nu weten we wie er bij jullie thuis de broek draagt.  
				__________________ ,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning' | ||
|   |   | 
|  27 mei 2004, 15:29 | #25 | |
| Gouverneur Geregistreerd: 25 september 2003 
				 |   Citaat: 
 euh... wat zou er naast dat surfen in godsnaam overdreven zijn aan die helicopter-scene uit Apocalypse Now? Te weinig helicopters, dat wel ja... 
				__________________ --E eigen vork eerst --E | |
|   |   | 
|  27 mei 2004, 18:42 | #26 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd: 12 november 2002 Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant 
				 |   Tarantino zou een film over D-Day in zijn pijp hebben zitten.  Ik ben benieuwd... | 
|   |   | 
|  27 mei 2004, 18:55 | #27 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 11 januari 2003 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Citaat: 
 Anyway, oorlogsfilms schoppen kont!!! 
				__________________ "Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." | |
|   |   | 
|  27 mei 2004, 19:28 | #28 | 
| Banneling Geregistreerd: 13 juni 2003 
				 |   | 
|   |   | 
|  27 mei 2004, 19:32 | #29 | |
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 31 mei 2003 
				 |   Citaat: 
 Misschien dat de kijkcijfers erop achteruit zouden gaan wanneer men dat elk jaar doet? Bv. met Pasen komt altijd de kruisiging en verrijzenis van Jezus Christus aan bod. Dat wordt op den duur wel erg afgezaagd. De remedie: DVD kijken! Bv. de volledige reeks van Band Of Brothers, Saving Private Ryan.....  
				__________________ Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' | |
|   |   | 
|  27 mei 2004, 19:53 | #30 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 31 mei 2003 
				 |   In die tiendelige reeks van Band Of Brothers had ik bv liever wat meer de acties van het Belgisch Verzet aan bod zien komen.  België is in die hele reeks enkel van tel met het Ardennenoffensief.   En als ze dan het verzet in beeld brachten, was dat in Holland.     "Wier from de deutschj rezistans"  
				__________________ Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' | 
|   |   | 
|  27 mei 2004, 21:55 | #31 | ||
| Banneling Geregistreerd: 16 februari 2004 
				 |   Citaat: 
 de landingsscene in het begin is goed in beeld gebracht en er werd idd in soms in de amfibieboten geschoten wanneer het luik openging. maar wat zien we van de doodsangst die de duitse soldaten (17-18 jaar...) hadden wanneer zij, relatief pover bewapend, zowat de grootste legermacht ooit op zich af zagen komen? | ||
|   |   | 
|  28 mei 2004, 22:21 | #32 | ||
| Perm. Vertegenwoordiger VN |   Citaat: 
 En documentaires zijn saai... 
				__________________ Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven | ||
|   |   | 
|  29 mei 2004, 10:58 | #33 | 
| Vreemdeling Geregistreerd:  1 mei 2004 
				 |   daar gaat jouw dorst naar kennis... | 
|   |   | 
|  29 mei 2004, 12:13 | #34 | |

__________________ Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven | |
|   |   | 
|  29 mei 2004, 18:08 | #35 | ||
| Gouverneur Geregistreerd:  7 juli 2003 Locatie: London, UK 
				 |   Citaat: 
 Hollywood verkracht regelmatig historische gebeurtenissen. Ik word daar zot van. Laatste keer was met die U-571. Een film gebaseerd op een geslaagde Britse missie om een enygma machine buit te maken. Uit commerciele overwegingen (de amerikaanse markt is blijkbaar niet klaar om niet-amerikaanse helden op beeldscherm te zien) hebben ze daar even een Amerikaanse missie van gemaakt. Zéér respectvol voor de historische Britse bemanning. En ja, uiteraard met een neger er bij wiens gat door heel de blanke bemanning gekust werd. Accuraat !   Saving Private Ryan vond ik zéér goed , maar het lijkt natuurlijk weer alsof er enkel Amerikanen in die oorlog zijn omgekomen. Baanbrekend was wel dat er voor de eerste keer in een Amerikaanse WWII film ook zwakheden getoond worden. Het verhaal was wel melig. Band Of Brothers is een bangelijke miniserie (10+ uur sterk beeldmateriaal). Weinig op aan te merken. Beter dan Saving Private Ryan. Stalingrad (Europees) is een van de betere over het Oostfront. Das Boot (Europees) is ook super. Enemy at the gates (Europees) ook goed. Die begin scene met de Stuka's !   De allerslechtste WOII film dat ik ooit gezien heb , moet die Windtalkers zijn. Wa was dat voor iets?  | ||
|   |   | 
|  29 mei 2004, 18:17 | #36 | ||||||||
 Citaat: 
  Citaat: 
  Saving Private Ryan vond ik emotroep. Enkel het begin en het einde zijn de moeite waard (en dan bedoel ik niet als de ouwe Ryan voortmankt naar dat graf, maar de landing en het verdedigen van de brug). Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Dirty Dozen is ook leuk... 
				__________________ Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven | ||||||||
|   |   |