Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2010, 08:43   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
en dan die titels:
Leisure suit larry in the land of the lounge lizards
Passionate Patty in Pursuit of the pulsating pectorals

avonden niks anders gedaan dan Larry gespeeld op een XT in groen-wit.
De beste blijft toch Leisure suit larry looking for love in several wrong places. Den 2 dus
Waar is inderdaad den tijd, den 286 opstarten met amber hercules scherm dan moest ge ne CGA emulator draaien om de meeste spellekes te kunnen spelen...

Dan met nen 1200 baud modem inbellen op van die BBS systemen, ik weet niet of jullie dat nog gedaan hebben, ... ze waren toen nog volop bezig het internet uit te perfectioneren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 09:14   #22
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Zalig spelleke.

Toen was inhoud belangerijker dan uiterlijk.
Dat had inhoud ? Wel wel wel.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:07   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat had inhoud ? Wel wel wel.
Natuurlijk, hoe heb jij anders geleerd hoe je in het engels (en tegen de klok) een babe kan versieren?

By de way : die age-check-vraagjes in het begin van het spelletje : dagen zijn we daar mee bezig geweest om die te catalogiseren en op te lossen, met behulp van een boek amerikaanse geschiedenis (ver voor internet-tijden immers).

Je kan niet geloven hoe gemotiveerd dat dat boek gelezen werd (althans bepaalde passages)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:12   #24
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat was ook mijn eerste computer. Die kwam zelfs niet met een diskettestation, maar met een cassettespeler. Spelletjes of programma's stonden op gewone audiocassettes. Je moest die cassette dan helemaal terugspoelen, het tellertje resetten en dan doorspoelen tot een bepaald getal. Dan kon het ellenlange laden beginnen.
Yep !
En dan kreeg je, na 20 minuten, een blauw scherm met ***syntax error***

Je kon die cassettes ook gewoon copiëren als je twee recorders had.
Waar is de tijd
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:16   #25
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Yep !
En dan kreeg je, na 20 minuten, een blauw scherm met ***syntax error***

Je kon die cassettes ook gewoon copiëren als je twee recorders had.
Waar is de tijd
Bij ons legde ons moeder op de duur gewoon de hoofdzekering af als het eten klaar was.
Wel ambetant als je net een half uur lang zitten wachten hebt om een spelletje te laden van dat bandje.

Ach, toen hadden de mensen nog tijd.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:41   #26
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Waar is inderdaad den tijd, den 286 opstarten met amber hercules scherm dan moest ge ne CGA emulator draaien om de meeste spellekes te kunnen spelen...

Dan met nen 1200 baud modem inbellen op van die BBS systemen, ik weet niet of jullie dat nog gedaan hebben, ... ze waren toen nog volop bezig het internet uit te perfectioneren.
Ik draaide toen een BBS en mensen kwamen hun mail halen bij mij. Ook was ik host voor verschillende discussiegroepen.
Mijn telefoonrekening was ook niet van de poes
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:43   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Natuurlijk, hoe heb jij anders geleerd hoe je in het engels (en tegen de klok) een babe kan versieren?

By de way : die age-check-vraagjes in het begin van het spelletje : dagen zijn we daar mee bezig geweest om die te catalogiseren en op te lossen, met behulp van een boek amerikaanse geschiedenis (ver voor internet-tijden immers).

Je kan niet geloven hoe gemotiveerd dat dat boek gelezen werd (althans bepaalde passages)
Ik was daar toch door zonder boek Amerikaanse geschiedenis, ...

Maar het had zeker opvoedkundige waarde, ...
Oud 8 december 2010, 10:47   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik draaide toen een BBS en mensen kwamen hun mail halen bij mij. Ook was ik host voor verschillende discussiegroepen.
Mijn telefoonrekening was ook niet van de poes
Ah ja, ik heb nog BBS software opgezet, maar dat nooit echt in praktijk gebracht, dat was zoals ge zelf zegt gewoon te duur.

Ne kameraad van ne kameraad had een BBS , dat moet halfweg jaren 90 geweest zijn, eigenlijk op de vooravond van de geboorte van het WWW voor het grote publiek zeg maar.

Wij hebben ons in die periode ook nog bezig gehouden met pogingen tot packet radio.
Oud 8 december 2010, 10:58   #29
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ah ja, ik heb nog BBS software opgezet, maar dat nooit echt in praktijk gebracht, dat was zoals ge zelf zegt gewoon te duur.

Ne kameraad van ne kameraad had een BBS , dat moet halfweg jaren 90 geweest zijn, eigenlijk op de vooravond van de geboorte van het WWW voor het grote publiek zeg maar.

Wij hebben ons in die periode ook nog bezig gehouden met pogingen tot packet radio.
Wel, alles was geautomatiseerd door middel van enorme batchfiles. De machine ging zelf regelmatig de mail ophalen, en klaarzetten voor de mailklanten, eigen mail apart uitgepakt en klaargezet voor mij. Aangesloten bij filedistributie, zodat er op de BBS ook wat te halen viel, alles beter geautomatiseerd dan wat ik nu vind op het internet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
Oud 8 december 2010, 11:07   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, alles was geautomatiseerd door middel van enorme batchfiles. De machine ging zelf regelmatig de mail ophalen, en klaarzetten voor de mailklanten, eigen mail apart uitgepakt en klaargezet voor mij. Aangesloten bij filedistributie, zodat er op de BBS ook wat te halen viel, alles beter geautomatiseerd dan wat ik nu vind op het internet.
Ge ziet met dat wiki gedoe van de laatste dagen, ... ze gaan ons old school kennis nog nodig hebben jong, ...
Oud 8 december 2010, 11:11   #31
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Bij ons legde ons moeder op de duur gewoon de hoofdzekering af als het eten klaar was.
Wel ambetant als je net een half uur lang zitten wachten hebt om een spelletje te laden van dat bandje.

Ach, toen hadden de mensen nog tijd.
En dat probleem werd alleen maar groter naar mate de spellen ingewikkelder werden. Nee ma, in GTA kan je niet saven.
Oud 8 december 2010, 12:08   #32
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ge ziet met dat wiki gedoe van de laatste dagen, ... ze gaan ons old school kennis nog nodig hebben jong, ...
Gaan we terug naar de stone-age van de computers? Ben benieuwd.

In ieder geval zullen ze een zware dobber hebben aan wikileaks om die te bannen. Enkele honderden mirrors reeds

Door de tegenwerking zal het een fenomeen worden die wikileaks doet uitgroeien tot DE nieuwssite. Zo van "je zag het eerst op Wikileaks" Neutrale reporters, en ineens de echte info er bij.

Laat maar komen
Oud 8 december 2010, 12:19   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

En dan uiteindelijk kwam Diablo2 en D2, The Lord of Destruction.

Toen was het hek van de dam. Eerste punt waar ik in het begin moeite mee had in hardcore, je kon dat ventje niet saven, dood, was dood, afgelopen, opnieuw beginnen van nul.

En dan iedere keer vermoord worden door PK's (Playerkiller), totdat ik het kotsmoe was en zelf PK werd. Die eerste spelers die ik vermoorde, man dat was ne rush!

Dat spel was verslavender dan enig ander spel dat ik ooit gekend heb.
Oud 8 december 2010, 12:32   #34
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Toen was het hek van de dam. Eerste punt waar ik in het begin moeite mee had in hardcore, je kon dat ventje niet saven, dood, was dood, afgelopen, opnieuw beginnen van nul.

En dan iedere keer vermoord worden door PK's (Playerkiller), totdat ik het kotsmoe was en zelf PK werd. Die eerste spelers die ik vermoorde, man dat was ne rush!

Voor mij is het altijd D&D (Dungeons é Dragons) geweest. Vanaf het pietluttige vierkantje op het scherm, tot een beter uitgewerkte versie. Met de spelen van vandaag ben ik helemaal niet mee. Ik hou niet zo van dat realistische vechten.
Oud 8 december 2010, 12:36   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is het altijd D&D (Dungeons é Dragons) geweest. Vanaf het pietluttige vierkantje op het scherm, tot een beter uitgewerkte versie. Met de spelen van vandaag ben ik helemaal niet mee. Ik hou niet zo van dat realistische vechten.
Tegenwoordig hou ik het op poker en The Kingdom of Loathing.
Oud 8 december 2010, 12:39   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=VSGqnzK7xYg
En dan 'sit on it' intypen.
Geen beschrijving vooraleer ik het aanklik. Straks heb ik Thijs van Leer aan mijne rekker en dat kan ik enkel hebben als ik al goed dronken ben en naar bed wil. Slechts 1 van die voorwaarden is momenteel vervuld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 12:43   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oh... die tijd van de BBS systemen. Met je 14.4k modem over de telefoonlijn en blij als wat als je dan een bestandje van 30k binnen had na een eeuwigheid. Mijn eerste thuis-ervaring met online communicatie. (Op het werk hadden we toen wel al breedband uiteraard... spreken we over 1998). Het toen wel befaamde Alcanet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 december 2010, 12:46   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ooit de oude Adventure games (ik bedoel geen role playing dinges) gespeeld. Space Quest, Larry, e.d. strategy games als Dune en Dune2. Dat waren pas games.

Ik mis sfeer en humor in de huidige spelletjes. Ja... ze zien er prachtig uit en het is heel realistisch, maar de gezelligheid, humor en sfeer is er wat uit.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 december 2010 om 12:49.
Oud 8 december 2010, 13:03   #39
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Diablo2 heeft mij minstens een jaar van mijn leven gekost. Goed gespendeerde tijd overigens.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 13:08   #40
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Yep, voor er fotos op het interent stonden. Voor netscape. Het enige waar ik geen heimwee naar heb is de belgacomrekening van 30.000 Bef elke twee maanden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be