Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2010, 09:11   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Wiki zegt: 'Bouwvakkers hebben recht op vorstverlet wanneer sneeuw en ijs en een gevoelstemperatuur van min 6° het werken gevaarlijk maakt.'

Ik heb zelf vijf jaar in de bouwsector gewerkt. Het aangenaamste werken vond ik als de temperaturen tussen de 0 en 5 graden lagen. Boven de 20 graden was balen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 09:58   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Wiki zegt: 'Bouwvakkers hebben recht op vorstverlet wanneer sneeuw en ijs en een gevoelstemperatuur van min 6° het werken gevaarlijk maakt.'

Ik heb zelf vijf jaar in de bouwsector gewerkt. Het aangenaamste werken vond ik als de temperaturen tussen de 0 en 5 graden lagen. Boven de 20 graden was balen.
ja maar jij bent een viking.
je mag dat niet vergelijken met die vlaamse watjes.
Oud 10 december 2010, 10:28   #23
brufon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Helden of stapelzot ?
of geen diploma?
brufon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 12:19   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eenmanszaken , daar is niet veel keus he. Da's werken, of geen patatten op't tafel.
Oud 10 december 2010, 12:33   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerlijk gezegd zou ik er als bouwheer niet echt mee gediend zijn, moesten ze bepaalde zaken doen terwijl het aan het vriezen is, ...

maar ja, ge bepaald dat niet altijd zelf, k heb ook nog buiten gestaan dat uw tenen er precies aan het afvriezen zijn, terwijl ge met balken aan het sleuren zijt, maar eerlijk gezegd liever dat, dan daar in 30 graden met blokken beton van 20 kilo t stuk lopen zeulen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 15:15   #26
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eenmanszaken , daar is niet veel keus he. Da's werken, of geen patatten op't tafel.
Als ik op mijn eigen werk, valt zo een harde job me minder zwaar, als wanneer het voor een baas is.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 15:52   #27
kameleon
Minister

Standaard

Kleine zelfstandigen moeten dat maar incalculeren dat bepaalde dagen mogelijk niet kunnen gewerkt worden.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 16:05   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eerlijk gezegd zou ik er als bouwheer niet echt mee gediend zijn, moesten ze bepaalde zaken doen terwijl het aan het vriezen is, ...
uhu.
'k heb zo eens 2 jaar op een bouwwerf gewerkt (ikke veilig saai te wezen achter m'n bureauke). Maar dan ziet ge die mannen beton gieten terwijl er liters regen tegelijk naar beneden gaat, ziet ge ze fundamenten gieten terwijl het fokking -12 is buiten (en op die fundamenten komt dan de rest van 't gebouw ) en ziet ge ze metsen in de snoeiharde hitte terwijl ge het water in hunne cement gewoon ziet verdampen vanop 30m afstand.
Ok ok, zo is 't altijd iets, maareuhm... da kan toch nie goe zijn voor een gebouw?
't moet ook allemaal zo snel gaan tegenwoordig eh.
Kennissen van vroeger hunne nieuwbouw is na een jaar gewoon half tegen de vlakte gegaan. Den aannemer weet natuurlijk 'van niets' maar volgens een expert heeft het te maken met een gebrekkige samenstelling van den beton. Fijn.

Als ge die fabrieksgebouwen ziet van vroeger, steentje voor steentje gemetst, build to last,... en dan nu onze snelbouwhangars....

'k heb er mijn twijfels bij.
architecturaal zijn we er in ieder geval ook niet op vooruit gegaan. De 'dure' dingen zijn soms pareltjes, maar de gewone arbeiderswoningen zijn gewoon saaie eenheidsworst zonder oog voor detail.
Oud 10 december 2010, 16:13   #29
kameleon
Minister

Standaard

Of van die klojo's die beginnen te pleisteren voordat de vochtproblemen zijn opgelost. Maar ja, zij hebben ervoor gestudeerd en jij denkt dat ze weten waar ze mee bezig zijn dus grijp je niet in. En een paar maanden later....besef je dat er iets grondig mis is !
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 17:03   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
uhu.
'k heb zo eens 2 jaar op een bouwwerf gewerkt (ikke veilig saai te wezen achter m'n bureauke). Maar dan ziet ge die mannen beton gieten terwijl er liters regen tegelijk naar beneden gaat, ziet ge ze fundamenten gieten terwijl het fokking -12 is buiten (en op die fundamenten komt dan de rest van 't gebouw ) en ziet ge ze metsen in de snoeiharde hitte terwijl ge het water in hunne cement gewoon ziet verdampen vanop 30m afstand.
Ok ok, zo is 't altijd iets, maareuhm... da kan toch nie goe zijn voor een gebouw?
Kennissen van vroeger hunne nieuwbouw is na een jaar gewoon half tegen de vlakte gegaan. Den aannemer weet natuurlijk 'van niets' maar volgens een expert heeft het te maken met een gebrekkige samenstelling van den beton. Fijn.

Als ge die fabrieksgebouwen ziet van vroeger, steentje voor steentje gemetst, build to last,... en dan nu onze snelbouwhangars....

architecturaal zijn we er in ieder geval ook niet op vooruit gegaan. De 'dure' dingen zijn soms pareltjes, maar de gewone arbeiderswoningen zijn gewoon saaie eenheidsworst zonder oog voor detail.
Ja snelbouwhangaars worden ook niet gezet om daar 200 jaar te staan natuurlijk ,... maar ge hebt wel gelijk.

Kijk wij gingen een huis renoveren, overkill zulle , maar een fundering uitgegraven , uitgemetst met betonblokken van 20 cm... daar een net op en dan nog een betonnen plaat, ik ben er zeker van, daar parkeert ge ne Leopard tank op, en die blijft staan.

Een huis verder, beton blokken van 10 cm... dat gaat ook blijven staan, ... maar ge ziet het verschil he, ...

Dan ziet ge ze metsen in de gutsende regen, en dekken ze hun muren niet af, muur vol water natuurlijk... als ze die vergeten leegmaken, koopt ge dus nen aquarium ...

Of metsen terwijl ze uw afvoeren niet afschermen... uw buizen vol beton, ... ik heb er ooit eens ne loodgieter nen halven emmer beton uit zien halen, ...
Oud 10 december 2010, 17:05   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Of van die klojo's die beginnen te pleisteren voordat de vochtproblemen zijn opgelost. Maar ja, zij hebben ervoor gestudeerd en jij denkt dat ze weten waar ze mee bezig zijn dus grijp je niet in. En een paar maanden later....besef je dat er iets grondig mis is !
Dat moet droog zijn, en t mag liefst ook niet te koud zijn, t pleisterwerk bij ons thuis is zo ook naar beneden gekomen.

Zijt gerust er lopen daar heel wat knotsers rond.
Oud 10 december 2010, 17:35   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja snelbouwhangaars worden ook niet gezet om daar 200 jaar te staan natuurlijk ,... maar ge hebt wel gelijk.

Kijk wij gingen een huis renoveren, overkill zulle , maar een fundering uitgegraven , uitgemetst met betonblokken van 20 cm... daar een net op en dan nog een betonnen plaat, ik ben er zeker van, daar parkeert ge ne Leopard tank op, en die blijft staan.

Een huis verder, beton blokken van 10 cm... dat gaat ook blijven staan, ... maar ge ziet het verschil he, ...

Dan ziet ge ze metsen in de gutsende regen, en dekken ze hun muren niet af, muur vol water natuurlijk... als ze die vergeten leegmaken, koopt ge dus nen aquarium ...

Of metsen terwijl ze uw afvoeren niet afschermen... uw buizen vol beton, ... ik heb er ooit eens ne loodgieter nen halven emmer beton uit zien halen, ...
Ik heb ook voor zulke mensen gewerkt, bediendes die er helemaal niets van kenden en die eigenlijk totaal wereldvreemd in hun eigen wereldje leefden.

Zo was er een redelijk groot flatgebouw, dat langs buiten helemaal geschilderd moest worden, als je de ring van Antwerpen neemt rijdt je er voorbij, groot flatgebouw van de verzekering.

Alleszins, ergens in November, het is beginnen regenen en het weerbericht zegt, de volgende twee weken regen, alle dagen zonder stoppen. Ik sta te kijken naar het gebouw waar de regen afstroomt, we kunnen dus niet schilderen. Of tenminste, dat zou je denken, want de baas komt op de werf aan en die heeft een ander idee. Met veel dramatische gebaren kijkt hij naar boven naar de lucht en zegt, dat is de laatste regenwolk hierboven ons, het gaat direct stoppen met regenen, begin maar te schilderen. Hij terug in de wagen en weg.

De jongens die kijken allemaal naar mij met ogen groot van ongeloof, tenslotte is het aan stortregenen en het gaat niet stoppen de komende dagen. Ik blijf daar allemaal kalm bij, ik ben van het principe, het is de baas zijn geld dus hij mag dat van mij door deuren en vensters naar buiten gooien, zolang ik mijn loon maar uitbetaald krijg. Wij dus aan het schilderen met verf die gewoon niet pakt op natte muren dus de regen haalt dat er allemaal af, dat werd dus een mooi plakboeltje dat geld ging kosten om op te kuisen. Zoals gezegd, voor mij niet gelaten.

En dat ging goed tot de eigenaar van het gebouw opdook, die was iets meer realistischer dan mijn werkgever, die liet de werf stilleggen.

Toen dan de baas weer terugkwam zei die, "oh, is het nadat ik er was terug beginnen regenen?"

Oud 10 december 2010, 20:54   #33
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ja maar jij bent een viking.
Ik krijg het warm als jij dat zegt met je Oost-Vlaams accent.

Citaat:
je mag dat niet vergelijken met die vlaamse watjes.
De meeste Vlamingen zijn dan ook wannabe-vikings. Daarom dat Thor ze in hun eigen sop laat gaar koken.
Oud 10 december 2010, 21:02   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik krijg het warm als jij dat zegt met je Oost-Vlaams accent.
gvd na 3 jaar in wvl vrees ik dat ik al de helft van m'n oost-vlaams accent kwijt ben
doet wvl het ook?
anders wil ik gerust eens in je oor komen fluisteren, zien wat het geeft...

Citaat:
De meeste Vlamingen zijn dan ook wannabe-vikings. Daarom dat Thor ze in hun eigen sop laat gaar koken.
ha! wij hebben wel onze eigen Thor eh!
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 10 december 2010, 21:04   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb ook voor zulke mensen gewerkt, bediendes die er helemaal niets van kenden en die eigenlijk totaal wereldvreemd in hun eigen wereldje leefden.

Zo was er een redelijk groot flatgebouw, dat langs buiten helemaal geschilderd moest worden, als je de ring van Antwerpen neemt rijdt je er voorbij, groot flatgebouw van de verzekering.

Alleszins, ergens in November, het is beginnen regenen en het weerbericht zegt, de volgende twee weken regen, alle dagen zonder stoppen. Ik sta te kijken naar het gebouw waar de regen afstroomt, we kunnen dus niet schilderen. Of tenminste, dat zou je denken, want de baas komt op de werf aan en die heeft een ander idee. Met veel dramatische gebaren kijkt hij naar boven naar de lucht en zegt, dat is de laatste regenwolk hierboven ons, het gaat direct stoppen met regenen, begin maar te schilderen. Hij terug in de wagen en weg.

De jongens die kijken allemaal naar mij met ogen groot van ongeloof, tenslotte is het aan stortregenen en het gaat niet stoppen de komende dagen. Ik blijf daar allemaal kalm bij, ik ben van het principe, het is de baas zijn geld dus hij mag dat van mij door deuren en vensters naar buiten gooien, zolang ik mijn loon maar uitbetaald krijg. Wij dus aan het schilderen met verf die gewoon niet pakt op natte muren dus de regen haalt dat er allemaal af, dat werd dus een mooi plakboeltje dat geld ging kosten om op te kuisen. Zoals gezegd, voor mij niet gelaten.

En dat ging goed tot de eigenaar van het gebouw opdook, die was iets meer realistischer dan mijn werkgever, die liet de werf stilleggen.

Toen dan de baas weer terugkwam zei die, "oh, is het nadat ik er was terug beginnen regenen?"

LOL!!!!

Vroeger reed ik altijd langs een restaurant om naar 't werk te rijden.
Op een dag hadden ze dat herschilderd: bovenste verdieping in 't rood, benedenverdieping in 't wit.
In 't naar huis rijden was de benedenverdieping al roze geworden
Oud 10 december 2010, 21:16   #36
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
gvd na 3 jaar in wvl vrees ik dat ik al de helft van m'n oost-vlaams accent kwijt ben
doet wvl het ook?
anders wil ik gerust eens in je oor komen fluisteren, zien wat het geeft...
Mmmm, een mengtaaltje van West-Vlaams en Oost-Vlaams. Het begint hier spontaan te roeren.

Citaat:
ha! wij hebben wel onze eigen Thor eh!
Haha, dat verklaart veel.
Oud 11 december 2010, 01:58   #37
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
uhu.

Zo een modern huizekke met tuintje eraan, dat in een week of drie uit de grond schiet en bewoonbaar is, daar slaag ik met de voorhamer op een kwartier tijd een gat in, groot genoeg om hun meubels te verhuizen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 09:38   #38
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Een "elektrieken draadje" leg je best niet in vries temperaturen feitelijk maar kom.
Inderdaad, kabelfabrikanten geven een minimumtemperatuur op voor het verwerken van kabels. Maar vorstverlet telt niet voor de elektricien. Die valt niet onder de bouw maar onder metaal.

Werken als het vriest op zich is geen probleem. Het hangt ervan af wat je doet. Stilstaand kabeltjes aansluiten, zonder handschoenen is zelfs bij -5 al koud. Dan sta je te bibberen. Bij zwaardere fysieke inspanningen is het helemaal geen probleem.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 09:42   #39
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is hier ook het geval, de mortel tegenwoordig is zo behandeld dat hij niet meer bevriest.

ik weet nog toen ik in de bouw werkte, het vroos en ik moest met snelcement iets gaan herstellen. De baas, een bediende uiteraard, begreep niet dat je niet met water kon werken terwijl het min tien aan het vriezen was. Hij stelde me voor om de snelcement dan maar aan te draaien met kokend water...

En die worden dan kwaad als je daar mee lacht.
Tja, diezelfde bedienden die dreigen het werk neer te leggen als het maar 22° is op kantoor

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 00:43   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Tja, diezelfde bedienden die dreigen het werk neer te leggen als het maar 22° is op kantoor
In de zomer leggen ze ook meteen het werk stil. Maar ze vergeten wel dat het niet de thermometer temperatuur is die telt, maar boilingpoint temperatuur.
Hoe ze dat meten is me verder ook een raadsel maar soit.

In elk geval de kou blijft hangen, het knaagt soms wel eens een beetje maar ik werk ondertussen nog steeds alle dagen verder buiten.

Niet alles kan gedaan worden in de kou, maar toch veel meer dan nu het geval is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be