Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 22:12   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zijn VIP`s he, ...

Ik heb toch wel enig leedvermaak met hen die denken dat ze vip's beter moeten behandelen dan een gewone sterveling en nadat ze zoveel eieren er onder hebben gelegd nu door diezelfde vip te kakken worden gezet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 08:41   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb toch wel enig leedvermaak met hen die denken dat ze vip's beter moeten behandelen dan een gewone sterveling en nadat ze zoveel eieren er onder hebben gelegd nu door diezelfde vip te kakken worden gezet.
Dat is ook het probleem met VIP`s, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 08:54   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

zat voeren met Brugse Zot
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 10:00   #24
russian
Vreemdeling

Standaard From Russia with sorry

I am Russian. I am very-very shame for our "first lady". I have found this post when I tried to understood would be it true or no.

Beleive me, please: There are many Russian people, which don't behave so!

We graduated from real universities and work hard. But salary for our intellegent work is aprox. 500-600 euro (in Moscow it is above 1500) Minority of us can visit Europe for week or two every year. Of cause, we couldn't buy rare wine or unique things. We respect your laws and traditions!
Another way to live in Russia is a life over of laws. Then you would afford to everything. Everyone makes decision on your own.
russian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 13:05   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door russian Bekijk bericht
I am Russian. I am very-very shame for our "first lady". I have found this post when I tried to understood would be it true or no.

Beleive me, please: There are many Russian people, which don't behave so!

We graduated from real universities and work hard. But salary for our intellegent work is aprox. 500-600 euro (in Moscow it is above 1500) Minority of us can visit Europe for week or two every year. Of cause, we couldn't buy rare wine or unique things. We respect your laws and traditions!
Another way to live in Russia is a life over of laws. Then you would afford to everything. Everyone makes decision on your own.
Nevermind. Who cares, anyway?

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 10 december 2010, 13:38   #26
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zoals ik zei... overal waar ik kwam en er Russische toeristen waren, was het niet om aan te zien. Was er een banket? Ok... dan namen ze zowat alles mee om er 5% van te eten. Verder luidrichtig op bus, trein of vliegtuig. Ik kon mijn ogen en oren niet geloven toen ik hen zag. Maar helaas te vaak gezien of gehoord.
Ik heb geen ervaring met Russische vakantiegangers in Turkije of in een ander land . Maar in de tijd dat ik in Moskou was viel me daar wel hun discipline op . Netjes en zonder al te veel morren aanschuiven aan de bushalte , in stations , op het vliegveld , in de metro . En in restaurants of café's of winkels heb ik nooit toestanden gezien zoals hier beschreven wordt .

Maar ja , dat was in Moskou , lang geleden . Nog in de "goeien ouwen tijd" , toen er nog discipline was .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 13:38   #27
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zoals ik zei... overal waar ik kwam en er Russische toeristen waren, was het niet om aan te zien. Was er een banket? Ok... dan namen ze zowat alles mee om er 5% van te eten. Verder luidrichtig op bus, trein of vliegtuig. Ik kon mijn ogen en oren niet geloven toen ik hen zag. Maar helaas te vaak gezien of gehoord.
Ik heb geen ervaring met Russische vakantiegangers in Turkije of in een ander land . Maar in de tijd dat ik in Moskou was viel me daar wel hun discipline op . Netjes en zonder al te veel morren aanschuiven aan de bushalte , in stations , op het vliegveld , in de metro . En in restaurants of café's of winkels heb ik nooit toestanden gezien zoals hier beschreven wordt .

Maar ja , dat was in Moskou , lang geleden . Nog in de "goeien ouwen tijd" , toen er nog discipline was .
Oud 10 december 2010, 13:40   #28
fb718882
Gouverneur

Standaard

Sorry ! Als ik alles 2 keer 2 keer zeg zal ik mijn blaadje wel volkrijgen volkrijgen .
Oud 10 december 2010, 13:41   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht

Ja ze zijn het daar ook gewoon om aan te schuiven he, ...
Oud 10 december 2010, 13:53   #30
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja ze zijn het daar ook gewoon om aan te schuiven he, ...
Da's kapitalistische propaganda !

Het was er ook een oerstom systeem van winkelen . Bij den bakker moest ge eerst in de rij gaan staan om aan te wijzen welk soort brood ge wilde , dan naar de volgende rij om dat brood aan te pakken en vervolgens naar de derde rij aan de kassa !
In het begin had ik dat nog niet goed onder de knie en dan kreeg ik wel een serieuze opmerking . En als ik dan probeerde uit te leggen dat ik buitenlander was , en nog veel moest leren van hun gewoonten werden ze wel vriendelijker . Of deden toch alsof .
Oud 10 december 2010, 13:58   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's kapitalistische propaganda !

Het was er ook een oerstom systeem van winkelen . Bij den bakker moest ge eerst in de rij gaan staan om aan te wijzen welk soort brood ge wilde , dan naar de volgende rij om dat brood aan te pakken en vervolgens naar de derde rij aan de kassa !
In het begin had ik dat nog niet goed onder de knie en dan kreeg ik wel een serieuze opmerking . En als ik dan probeerde uit te leggen dat ik buitenlander was , en nog veel moest leren van hun gewoonten werden ze wel vriendelijker . Of deden toch alsof .
Hier is het eerst betalen en dan met uw ticketje naar den bar, om uwe koffie of wat dan ook te hebben...

Deze week, nog in de rij in een winkel bestellen aan de toog, ... dan met uw grief naar de kassa waar de cassiere met haar duimen staat te draaien, ...

ongelofelijk...
Oud 10 december 2010, 16:15   #32
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hier is het eerst betalen en dan met uw ticketje naar den bar, om uwe koffie of wat dan ook te hebben...

Deze week, nog in de rij in een winkel bestellen aan de toog, ... dan met uw grief naar de kassa waar de cassiere met haar duimen staat te draaien, ...

ongelofelijk...
Mag ik u vragen waar die "hier" is ? Het klinkt er al even absurd als in den tijd "ginder" bij den bakker .

Wat ik me ook nog herinner is dat het brood er van perfecte kwaliteit was . Van spierwit tot pekzwart , allemaal even lekker . En dat de yoghurt zoet gemaakt werd door er konfituur door te mengen en dat de wodka bij het ontbijt ijskoud was .
Oud 10 december 2010, 16:26   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik u vragen waar die "hier" is ? Het klinkt er al even absurd als in den tijd "ginder" bij den bakker .

Wat ik me ook nog herinner is dat het brood er van perfecte kwaliteit was . Van spierwit tot pekzwart , allemaal even lekker . En dat de yoghurt zoet gemaakt werd door er konfituur door te mengen en dat de wodka bij het ontbijt ijskoud was .
Italie, ... en kan u verzekeren dat absurd wel degelijk het juiste woord is...

Ziekenhuizen bvb, ... als ge hier ooit op verlof moest zijn, en ge hebt iets voor en het is niet onmiddelijk levensbedreigend, ... get the fuck out, ... Alleen de triage in zo een spoed is om niet goed van te worden...

Iedereen zit daar door mekaar, in Belgie, gaan ze iemand die binnenkomt met zware kwetsuren of die echt niet goed is, in nen box apart zetten.

Hier liggen die gewoon allemaal door mekaar, precies een veldhospitaal, waar ze net ne volle Chinook gewonden van t slagveld gedropt hebben...
Oud 10 december 2010, 17:13   #34
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Italie, ... en kan u verzekeren dat absurd wel degelijk het juiste woord is...

Ziekenhuizen bvb, ... als ge hier ooit op verlof moest zijn, en ge hebt iets voor en het is niet onmiddelijk levensbedreigend, ... get the fuck out, ... Alleen de triage in zo een spoed is om niet goed van te worden...

Iedereen zit daar door mekaar, in Belgie, gaan ze iemand die binnenkomt met zware kwetsuren of die echt niet goed is, in nen box apart zetten.

Hier liggen die gewoon allemaal door mekaar, precies een veldhospitaal, waar ze net ne volle Chinook gewonden van t slagveld gedropt hebben...
Dan heb ik in Moskou meer chance gehad : na een paar dagen keelpijn naar nen dokter/apotheker getrokken en in mijn zuiverste Russisch (voor alle zekerheid toch maar met het vingerke naar de zere plek gewezen) het probleem uitgelegd en ik kreeg sofort een doosje pillekes mee en een tubeke afschuwelijk stinkende zalf , allemaal gratis voor niks . 's anderendaags was de pijn wel helemaal weg !

Heb er ook , zoals overal waar ik mijne poot ooit gezet heb , een verkeersboete gehad . Te voet overgestoken waar dat niet mocht . En aan de overkant van de straat botste ik op een koppel Millitsija , en dat kostte me iets van een 25 kopeken . Volgens de officiele koers van toen was dat +/- 15 Belgische frankskes . Ineens en direct te betalen .
Oud 10 december 2010, 17:19   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Neen, dat zijn Russen. Het gewone Russische volk gedraagt zich ook zo op vakantie. Ooit een all-in gedaan in Turkije? Dan wéét je dat. Volle borden eten van het buffet (en dan bedoel ik piramides) waar twee happen van gegeten wordt en de andere gasten mogen wachten tot de bakken bijgevuld worden, vechtpartijen om ligplaatsen, dronken escapades, laatkomen bij georganiseerde excursies en vooral veel lawaai.

Sta je dan te kijken dat de first lady van zo'n volk zich eveneens zo gedraagt? Er is niets veranderd sinds de tijd van de tsaren.
Inderdaad, het is om ziek van te worden;
Heb ze meegemaakt in Egypte.

als dessert waren er steeds aardbeien op het buffet.... tot de hordes Russen voorbij waren gekomen. Uiteindelijk hebben we ook besloten om éérst aardbeien te nemen en dan de rest van ons eten te halen.
Zou dat een late reactie zijn tegen de meterslange files aan de bakker waar ze netjes van 's morgens tot 's avonds in de rij moesten staan om een brood te kunnen krijgen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 december 2010 om 17:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 17:32   #36
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Allee , volgens de reclame zijn Russische vrouwen toch zo geweldig ???
Altijd goed gezind, doen alles voor ne vent , zorgen voor thuis en drinken bijna niets ...

Alhoewel, eens ne keer een avondje gaan stappen met een groepje van 't Russisch staatscircus ... 'k weet ineens waarom die altijd naar vodka ruiken ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 18:06   #37
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vervang "de Russen" door "de Joden" en je hebt een ban aan je broek. Mijn punt is dat die all-in vakanties een bepaald soort volk aantrekken, ongeacht waar ze vandaan komen.
Wel, over Russen kloppen de vooroordelen wel degelijk. Het kunnen leuke mensen zijn hoor, daar niet van, maar ze veroorzaken brokken indien ze een grote groep vormen.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 21:03   #38
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

zou het ook niet afhangen van welke klasse je voor je hebt? De gemiddelde Rus is niet rijk, dus de toeristen zijn de nouveau riches, omhooggevallen figuren. Ivan met de pet kan zich geen reis naar Turkije of zuid Spanje veroorloven.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 23:17   #39
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

pfff, wat maakt het uit. Wie is die madam eigenlijk?
Oud 10 december 2010, 23:44   #40
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb ik in Moskou meer chance gehad : na een paar dagen keelpijn naar nen dokter/apotheker getrokken en in mijn zuiverste Russisch (voor alle zekerheid toch maar met het vingerke naar de zere plek gewezen) het probleem uitgelegd en ik kreeg sofort een doosje pillekes mee en een tubeke afschuwelijk stinkende zalf , allemaal gratis voor niks . 's anderendaags was de pijn wel helemaal weg !

Heb er ook , zoals overal waar ik mijne poot ooit gezet heb , een verkeersboete gehad . Te voet overgestoken waar dat niet mocht . En aan de overkant van de straat botste ik op een koppel Millitsija , en dat kostte me iets van een 25 kopeken . Volgens de officiele koers van toen was dat +/- 15 Belgische frankskes . Ineens en direct te betalen .

doet me denken aan wat een paar medestudenten van me in Petersburg meemaakten: staken ook de straat over waar dat niet mocht. Aan de overkant gekomen kregen ze zwaar onder hun kloten van een militsija. Ze moesten zich excuseren, en op diezelfde plaats direct terug de straat oversteken, vanwaar ze kwamen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be