Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2010, 23:05   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Wat willen de moslims met hun centrum :

apartheid apartheid en nog eens apartheid

besnijdenis - extra koran lessen - aparte cultuur (lier heeft al een cultuurcentrum met te veel open plaats) - een toren van 18 meter (moet je zelf eens proberen erdoor te krijgen) - het is een buurt waar al veel moskees zijn - een buurt waar autochtone weggedrukt voelen door de moslims die zich niety sociaal opstellen

Het is dus geen moskee. Het is een bastiljon van niet integratie. Ze willen apartheid. Heb je het nog niet door? De NVA heeft weet van de problemen bij de moslims in Lier. Net zoals in elke stad willen moslims apartheid bereiken. Integratie dat laat hen koud. Als je dit niet stapt dan tja dan loop je al braaf in de islamveroveringspolitiek.
U weet dat ik geen fan ben van de Islamitische ideologie, integendeel. En ik bestrijd ook partijen die dit accomoderen. Maar hier gaat het geloof ik om een gewoon gebedshuis, niet per se een bastion van ''non-integratie''. Dit zou natuurlijk wel zo zijn als de Imam uit het buitenland werd gehaald, er extremisme werd gepreekt, en er overlast (bijvoorbeeld die herrie) zou zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 23:05   #22
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Moslims mogen zeker wel een gebedshuis hebben, maar dan zonder minaretten en dergelijke. Het moet een anoniem gebedshuis zijn, de mensen willen er niet constant mee geconfronteerd worden. Zij moeten zich aanpassen aan ons en niet omgekeerd. En anders staat het ze vrij om terug te keren naar het land van herkomst, waar het ongetwijfeld beter is.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 23:18   #23
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U weet dat ik geen fan ben van de Islamitische ideologie, integendeel. En ik bestrijd ook partijen die dit accomoderen. Maar hier gaat het geloof ik om een gewoon gebedshuis, niet per se een bastion van ''non-integratie''. Dit zou natuurlijk wel zo zijn als de Imam uit het buitenland werd gehaald, er extremisme werd gepreekt, en er overlast (bijvoorbeeld die herrie) zou zijn.
Ge wil het niet begrijpen hé? Niemand kon dat kopen behalve de moslims.

Het gaat niet over een gewone moskee maar om een cultureel centrum. Dat hebben ze in lier al in overvloed met veel parking. De NVA is zeer eerlijk ! Dus geen integratie nada niks wel apartheid.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 10 december 2010 om 23:19.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 23:21   #24
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge wil het niet begrijpen hé? Niemand kon dat kopen behalve de moslims.

Het gaat niet over een gewone moskee maar om een cultureel centrum. Dat hebben ze in lier al in overvloed met veel parking. De NVA is zeer eerlijk ! Dus geen integratie nada niks wel apartheid.
U verwacht dat ik u zomaar op uw woord ga geloven? Sorry, ik wil wel wat meer bewijs zien dan dat. Ik neem niet zomaar alles klakkeloos aan.
Oud 11 december 2010, 14:19   #25
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
Linkse landverraders kiezen voor onderdrukking van onze vrouwen. Ze kiezen voor een centrum waar verminking van kinderen belangrijk is. Ze Kiezen voor apartheidssymbolen. Ze kiezen voor apartheid onder het excuus van vrijheid van geloof. Een cultureel centrum is naar mijn mening helemaal geen uiting van religie. Het is een uiting van apartheid en niet integreren van de moslims. Toch plezant dat linkse landverraders toegeven er trots op te zijn dat ze apartheid ondersteunen. Om het kiesvee gelukkig te maken.

Links moet in de marginaliteit !
Het feit dat die linkse pipo's achter zo'n verderfelijke religie/ideologie kunnen staan is het bewijs dat er weldegelijk iets met dat soort scheelt....
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 15:04   #26
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verwacht dat ik u zomaar op uw woord ga geloven? Sorry, ik wil wel wat meer bewijs zien dan dat. Ik neem niet zomaar alles klakkeloos aan.
Feiten.

* moskee +- 450 personen

* Cultureel centrum +- 500 personen

- kleedkamers
- lokalen voor het organiseren van bijlessen Turks en koran.
- kleedkamers
- een commerciële ruimte waar ook toeristen worden ontvangen
- een conciërgewoning
- een grote polyvalente zaal voor vrouwenbijeenkomsten, besnijdenissen, uitvaarten en vergaderingen van hun vele vzw's.

* Minaret van 18 meter

Andere weetjes zijn dat deze moskee en culturele centrul onder de bevoegheid van Turkije vallen. Zo wordt de imam aangesteld door Turkije en verblijft ie hier slechts enkele jaren. De schepenen van Lier weigeren antwoordt te geven aan de oppositie ivm de moskee en cc. De donk is een rustige bewonerswijk waarbij er absoluut geen parkeercapaciteit is voor 400 auto's laat staan meer.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 16:31   #27
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer bewijs.

Speciaal voor u.

citaat
Strookt de bouw van een religieus cultureel centrum aan de Donk in Lier met het integratiebeleid van de stad? Op deze vraag weigerden de burgemeester en de schepenen maandagavond te antwoorden.

bron
http://www.gva.be/antwerpen/lier/gem...uw-moskee.aspx

citaat
"Er wordt een moskee voor 300 personen met een minaret van 18,35 meter hoogte voorzien", zegt Jan Mortelmans (Vlaams Belang). "Verder wordt een zogenaamd cultureel centrum opgetrokken met lokalen voor naschoolse opvang voor het organiseren van bijlessen Turks en koran. De plannen behelzen ook de bouw van kleedkamers, een commerciële ruimte waar ook toeristen worden ontvangen, een conciërgewoning en een grote polyvalente zaal voor vrouwenbijeenkomsten, besnijdenissen, uitvaarten en vergaderingen van hun vele vzw's."

bron
http://www.gva.be/antwerpen/lier/lie...-18-meter.aspx

Zie je het nu nog niet? Dan mag je gerust je aansluiten bij de islamitische volgelingen.
Oud 11 december 2010, 16:32   #28
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Feiten.

* moskee +- 450 personen

* Cultureel centrum +- 500 personen

- kleedkamers
- lokalen voor het organiseren van bijlessen Turks en koran.
- kleedkamers
- een commerciële ruimte waar ook toeristen worden ontvangen
- een conciërgewoning
- een grote polyvalente zaal voor vrouwenbijeenkomsten, besnijdenissen, uitvaarten en vergaderingen van hun vele vzw's.

* Minaret van 18 meter

Andere weetjes zijn dat deze moskee en culturele centrul onder de bevoegheid van Turkije vallen. Zo wordt de imam aangesteld door Turkije en verblijft ie hier slechts enkele jaren. De schepenen van Lier weigeren antwoordt te geven aan de oppositie ivm de moskee en cc. De donk is een rustige bewonerswijk waarbij er absoluut geen parkeercapaciteit is voor 400 auto's laat staan meer.
Het geld komt vanuit Turkije dat heb ik ook horen zeggen. Dat past in de verovering van europa.
Oud 11 december 2010, 17:13   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meer bewijs.

Speciaal voor u.

citaat
Strookt de bouw van een religieus cultureel centrum aan de Donk in Lier met het integratiebeleid van de stad? Op deze vraag weigerden de burgemeester en de schepenen maandagavond te antwoorden.

bron
http://www.gva.be/antwerpen/lier/gem...uw-moskee.aspx

citaat
"Er wordt een moskee voor 300 personen met een minaret van 18,35 meter hoogte voorzien", zegt Jan Mortelmans (Vlaams Belang). "Verder wordt een zogenaamd cultureel centrum opgetrokken met lokalen voor naschoolse opvang voor het organiseren van bijlessen Turks en koran. De plannen behelzen ook de bouw van kleedkamers, een commerciële ruimte waar ook toeristen worden ontvangen, een conciërgewoning en een grote polyvalente zaal voor vrouwenbijeenkomsten, besnijdenissen, uitvaarten en vergaderingen van hun vele vzw's."

bron
http://www.gva.be/antwerpen/lier/lie...-18-meter.aspx

Zie je het nu nog niet? Dan mag je gerust je aansluiten bij de islamitische volgelingen.
Ik snap uw zorg ook wel, en zou mezelf inderdaad tegen de vorming van dit centrum inzetten. Bedankt voor de extra informatie.
Oud 11 december 2010, 17:15   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor het organiseren van bijlessen Turks en koran
Niet dat de mensen hun kinderen geen Turks mogen bijbrengen.

Maar kan iemand me eens uitleggen waarom MIJN BELASTINGSGELD moet gebruikt worden om hun jong op een deftig niveau Nederlands te krijgen, terwijl zij zelf geld met hopen hebben om de taal van hun heimweeland aan te leren + het geweldboekske van hun onzichtbare vriendje?

Niks mis met het leren van turks dus, maar dan ook Nederlands leren op eigen kosten hé makkers!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 17:31   #31
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap uw zorg ook wel, en zou mezelf inderdaad tegen de vorming van dit centrum inzetten. Bedankt voor de extra informatie.
Graag gedaan. Zulke centrums moeten we tegenhouden. Het is apartheid en geen integratie.
Oud 11 december 2010, 17:32   #32
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niet dat de mensen hun kinderen geen Turks mogen bijbrengen.

Maar kan iemand me eens uitleggen waarom MIJN BELASTINGSGELD moet gebruikt worden om hun jong op een deftig niveau Nederlands te krijgen, terwijl zij zelf geld met hopen hebben om de taal van hun heimweeland aan te leren + het geweldboekske van hun onzichtbare vriendje?

Niks mis met het leren van turks dus, maar dan ook Nederlands leren op eigen kosten hé makkers!
Daar gaat turkije niet voor betalen hé circe? Het is veroveren niet integreren.
Oud 11 december 2010, 17:36   #33
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat turkije niet voor betalen hé circe? Het is veroveren niet integreren.
Dat is dan ook het officiële beleid van Turkije:

Regeringsleider Erdogan roept op om vooral niet teveel te integreren - het is belangrijk Turk te zijn en blijven
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 18:57   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ook koning Hassan II van Marokko zegt dat Marokanen niet mogen integreren.

'Eens een Marokkaanse moslim, altijd een Marokkaanse moslim. Ook na generaties moeten Marokkanen in Nederland hun Arabisch nog kennen en hun cultuur hooghouden. Ze blijven Marokkaans onderdaan (...) Koning Hassan II zei al: immigratie mag niet uitlopen op integratie.'
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 19:10   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=C233GSBO

Een schitterende actie waarbij het Vlaams Belang liet zien dat ze de enige partij zijn die opkomt voor de gewone mensen. En de haram erwtensoep heeft zeer lekker gesmaakt.

Nu hopen dat dat de islamietenknuffelaars in het stadshuis deze bouwaanvraag verwerpt. Zo niet komen er nog meer acties.
Het zouden er ook 300 kunnen zijn.

Driehonderdtal mensen betogen tegen moskee in Lier
http://www.metrotime.be/nlnewsbelga....lexid=55931682

Het is wel knap dat ze toch iemand uit de buurt vonden om mee te stappen.

Initiatiefnemer Vlaams Belang heeft autocars ingelegd vanuit de vijf Vlaamse provincies en Brussel die samen vijftien stopplaatsen aandoen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...&postcode=2500
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 19:19   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve voor erediensten wil de vereniging er haar sociale activiteiten organiseren. Er komt onder meer naschoolse opvang voor allochtone en autochtone kinderen, lessen van de koran en bijlessen Turks en Nederlands.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=K2325G0H
Oud 11 december 2010, 22:33   #37
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Behalve voor erediensten wil de vereniging er haar sociale activiteiten organiseren. Er komt onder meer naschoolse opvang voor allochtone en autochtone kinderen, lessen van de koran en bijlessen Turks en Nederlands.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=K2325G0H
Who cares...die lessen van de koran (Arabische versie van 'Mein Kampf') zijn er al te veel aan....

Wat velen onder u nog niet beseffen is het feit dat de Islam niet zo maar een religie is als uw doordeweeks Katholisisme of Boedisme : het gaat hier om een haatdragende POLITIEKE levensovertuiging....eigenlijk een soort cultus van de dood met vele autoritaire fascistiche trekken en dan heb ik het nog niet over het pathologische antisemitisme.....

Dus een onschuldig lesje uit de koran ontspoort al vlug in een lesje Joden haten.....in mijn ogen kompleet onannvaardbaar in onze superieure West-Europese maatschappij!

De Islam is gewoon vergif dat NU moet bestreden worden voor het te laat is voor ONS ALLEMAAL (rechts EN LINKS, atheïst of CHRISTEN, man EN VOORAL VROUW) : de geschiedenis herhaalt zich : het facisme is terug, niet in de vorm van Dewinter of LePen maar in die gruwelijke strontgodsdienst van de PEDOFIEL MOHAMMED........U WEZE GEWAARSCHUWD

Laatst gewijzigd door Mare Nostrum : 11 december 2010 om 22:41.
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 22:38   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
Who cares...die lessen van de koran (Arabische versie van 'Mein Kampf') zijn er al te veel aan....
Het leek liberalist_NL te interesseren.

Degenen die verblind zijn door haat tegenover moslims zal het niet kunnen schelen.
Oud 12 december 2010, 14:12   #39
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, er staan huizekes.
"Er staan huizekes" is nog iets anders dan "middenin een woonwijk".

Citaat:
Is het nu al geweten in hoeverre die buren zelf tegen de bouw van de moskee zijn; en wat hun bezwaren zijn?
Onder de betogers ook Wendy Daems die op de Donk woont. Ze is geen aanhanger van het Vlaams Belang maar vond het nodig om mee te betogen. 'Zo goed als alle bewoners hier zijn tegen de moskee. Dat zou ons leven nogal eens veranderen, maar dan negatief', zegt ze

Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 14:31   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Onder de betogers ook Wendy Daems die op de Donk woont. Ze is geen aanhanger van het Vlaams Belang maar vond het nodig om mee te betogen. 'Zo goed als alle bewoners hier zijn tegen de moskee. Dat zou ons leven nogal eens veranderen, maar dan negatief', zegt ze

http://forum.politics.be/showthread....95#post5158795
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be