![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gek genoeg heeft dat overigens een grote invloed gehad op de Catalaanse autonomielust vandaag de dag. Karel II kon zijn mond niet meer toedoen. Hij at enkel soep, dat hem werd toegediend. Hij was volstrekt onvruchtbaar. Het was jammer genoeg een echt mottig ventje.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toen ik mijn stamboom onderzocht bleek dat in dat eenzelfde dorp NOOIT met neven en nichten werd gehuwd. Het was een ongelooflijke wirwar, waarbij dikwijls broers en zussen uit één gezin huwden met zussen en broers uit een ander gezin, maar er werd wèl rigoureus op toegezien dat het geen nichten en neven waren. Bovendien gingen ze ook dikwijls hun lieven uit het naburige dorp halen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig trouwens, ik heb ooit een werkstuk over endogamie geschreven: "Si vocat Oriens, non attendas ad Occidentem. Onderzoek van het huwelijk te Erembodegem"
In dat kleine onderzoekje bleken (uit boedelbeschrijven tussen 1700 en 1794) volgende zaken: - 63.2% van de werderhelften was niet afkomstig uit Erembodegem. Driekwart daarvan waren vrouwen. - 66% kwam uit een buurgemeente, een kwart uit een straal binnen 15 kilometen, en een kleine 10% van daarbuiten. - De gemiddelde huwelijksleeftijd was 26.8 jaar voor de man, en 25.9 voor de vrouw. - Opgedeeld in tijd: voor de eerste helft van de 18de eeuw was dit resp. 24.3 en 23.2, voor de tweede resp. 29.3 en 27.4. - In 63.2% van de huwelijken was de man ouder. - 5% van de stalen bleek celibatair, 30% trouwde minstens tweemaal. ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 11 december 2010 om 13:28. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeld : Carlos van Spanje, zoon van Filips II en diens nicht, was psychologisch onstabiel en fysiek misvormd. Ik denk dat net het meer en meer zichtbaar worden van de nadelen van inteelt (typisch voorbeeld : de terugwijkende kin van de Habsburgers) er de aanleiding toe was dat de katholieke Kerk tenslotte huwelijken tussen bloedverwanten ging verbieden.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.rorate.com/kerkrecht/kr_show.php?id=429 |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden de invalide kindjes die uit zo'n huwelijken komen, ook een soort van immanente rechtvaardigheid zijn ?
Even mailen naar het Fossiel van Mechelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens de mohamedaan is het in ieder geval de straf van Allah, waar de kaffers dan wel voor mogen opdraaien.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar. Huwelijken tussen bv stiefvader en stiefdochter zijn ook verboden. Zo lees ik het toch. Klinkt misschien wel logisch, maar heeft uiteindelijk niets te zien met medische risico's, eerder met ethiek denk ik. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf eind jaren TACHTIG is er géén burgerlijke wet meer die huwelijken van de vierde graad (neef/nicht) verbiedt hoor. Het is ondertussen TOEGESTAAN (stilletjes doorgevoerd zonder dat we het moesten/mochten weten. Blijkbaar werd de toevloed aan importpartners die tot de vierde graad behoorden wat te veel, dus hebben ze het verbod afgeschaft). Voor mijn part kweken ze zich te pletter aan achterlijke mismaakte kinderen. Degene die daar iets op tegen heeft blijkt racist te zijn. Ies moeltiekoeltoer! verraikend. Wat Jan Vandenberghe postte was de kerkelijke(katholieke) wet die het nog steeds verbiedt, mits eventuele dispensatie (wat totaal aanvaardbaar is: het risico is niet zwaar verhoogd als het slechts éénmalig voorkomt).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2010 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Van inteelt wordt men genetisch inferieur.
![]()
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het rare is dat moslims dat écht niet weten.
Ik heb ooit eens gesproken met een hier opgegroeide marokkaan, die zelfs hogere studies had gedaan. Ik ging er dus van uit dat hij minstens intelligent genoeg was én bovendien geïntegreerd. Zijn ogen vielen uit zijn hoofd toen ik hem vertelde dat nicht/neef huwelijken zorgden voor anders-valide (wat een woord!) kinderen. Net of ie het in Keulen hoorde donderen. Niet dat het veel uitmaakte, want hoewel zijn nicht dus al was voorgesorteerd, was hij niet van plan om een importbruid te halen. Hij wou een vrouw "waarmee hij kon praten". Wat hem onmiddellijk zeven extra punten op mijn appreciatielijst gaf. Achteraf bleek dat ik weer eens toch te enthousiast was geweest in die appreciatiepunten. maar kom, hij heeft alvast geen mislukte genenpoel geïmporteerd.
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() In Nederland waren er tot diep in de jaren '70, in de zogenaamde bijbelgordel, dorpjes te vinden die vrijwel uitsluitend door generaties lang ingeteelden werden bevolkt.
De genetische situatie was dan ook navenant, geestelijke en lichamelijke mankementen tierden er welig. Maar dat was dus god's wil volgens die lui en had uiteraard niets te maken met dat je zowel aan vaders als aan moeders kant dezelfde grootouders had, en in het uiterste geval dat je vader ook je broer was. Nu we daar eindelijk vanaf beginnen te raken, staan we toe dat datzelfde probleem geïmporteerd wordt want dat schijnt zeer verrijkend te zijn. |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() De reden waarom Antwerpenaars door 'dorpelingen' arrogant genoemd worden.
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogopgeleid zijn is geen referentie om niet te weten dat bloedverwanten kruisen het risico op afwijkingen verhoogt. Het volstaat niet te hebben opgelet in de les biologie over witte en zwarte kippen. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze mensen huwen onder mekaar, niet uit liefde, maar puur om praktische redenen: de familie die nog in het land van herkomst vertoeft naar hier overhalen. Dit valt dus m.a.w. onder hetgeen wat wij schijnhuwelijken noemen.
Het is in sterke en erge mate aanwezig. Als je wil weten hoe erg, raad ik je aan om eens in een groot ziekenhuis type UZ aan te schuiven in de wachtzalen voor een scan... Ik heb daar al uren mogen doorbrengen en het is me vaak opgevallen: ontzettend zwaar gehandicapte Moslimkinderen en -jongeren (die echt volledig afhankelijk waren). Zekerheid of deze voortkwamen uit zo'n huwelijk heb je natuurlijk niet, maar het was toch opvallend. Uit die toevallige observatie mag je geen conclusies trekken, dat weet ik. Maar ik had daarvoor al artikels gelezen die hetzelfde zeiden... Je kan je de vraag stellen wat dat kost: het feit dat er weer mensen naar hier worden gehaald die dan de vreemde taal met mekaar zullen spreken en die beide dus allicht niet zullen integreren en dus ook geen werk vinden, voor hun kinderen die veelal gehandicapt zijn idem (plus de ouders kunnen al niet meer gaan werken, gezien ze voor dit kind moeten zorgen). Los dan van de kosten voor het kind. Wat ik ook al gezien heb, indien zo'n kind door de medische wetenschap gered wordt (via bijna onbetaalbare operaties, infrastructuur en medicijnen) wordt Allah bedankt voor bewezen diensten... en het kostenplaatje? Deze mensen krijgen een verhoogde tegemoetkoming van het RIZIV gezien ze een leefloon of uitkering krijgen en er sprake is van invaliditeit...
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel mij de vraag hoe in de landen van herkomst met die gehandicapten wordt omgegaan.
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|