Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Moeten Vlaams Blok-mandatarissen hun slogans nakomen?
Nee, die slogans zijn bedoelt voor 't gepeupel. 12 85,71%
Ja, maar niet in de privé sfeer. 2 14,29%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 27 mei 2004, 20:03   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
de metser is weer iets uit zijn nek aan het slaan.
metser u beweerdt dat hij zijn kinderren sloeg,kom eens af met een bewijs?
Om het "Blok" (sic) te bestrijden is alles toegelaten. Liegen en maar een half beeld schetsen van de feiten is dan "maar" normaal.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:05   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Om het "Blok" (sic) te bestrijden is alles toegelaten. Liegen en maar een half beeld schetsen van de feiten is dan "maar" normaal.
Waarom klagen. Het zou erger zijn voor het Blok moesten ze de voedingsbodem voor het Blok willen aanpakken. Dat doen ze niet dus hebben ze geen andere keus dan het op die manier te spelen. Een spel waar geen enkele kiezer van het Blok zich iets van aantrekt. Enfin dat is toch mijn ervaring.
solidarnosc is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:06   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Waarom klagen.
Ik klaag helemaal niet (lees maar eens goed mijn berichten). Enkel geef ik weerwerk.
Oud 27 mei 2004, 20:09   #24
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Grappig dat u dit zegt. Heeft u het arrest van het hof van beroep te Gent gelezen?
de metser is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:15   #25
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

metser u beschuldigt iemand die zijn kinderren slaat,dus ik vraag bewijs het eens?
Maar dat kunt u niet,dus bent u een leugenaar.
Oud 27 mei 2004, 20:16   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:

Grappig dat u dit zegt. Heeft u het arrest van het hof van beroep te Gent gelezen?
Jazeker. Nergens beschuldigt de rechters ons van "leugen" en "bedrog", wel van een heel discutabele notie van racisme.
Oud 27 mei 2004, 20:17   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
metser u beschuldigt iemand die zijn kinderren slaat,dus ik vraag bewijs het eens?
Hij loopt wel netjes rond de vraag...
Oud 27 mei 2004, 20:18   #28
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge denkt er het uwe van. De Rob slaat naar alles wat beweegt. Kris Merckx, zijn vrouw, de schooljuf, of zijn kinderen. Dat maakt rob niet uit;

Rob heeft losse pollen. En snelle ook potverdikke.
de metser is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:20   #29
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Dat de Vlaams Blokkers nu wel hun gezicht verloren hebben is wel duidelijk (zero-tolerantie oleee ) ...
Nultolerantie acht ik nog altijd heel hoog en een na te streven punt. De voorgedane feiten zullen daar niets aan veranderen, zelfs al zijn er VB'ers bij betrokken. Harde aanpak van criminaliteit voor iedereen, ongeacht welke partijkaart die heeft.
Ahja? Hoe komt het dan dat Rob in eerste plaats gemeenteraadslid is kunnen worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Rob Verreycken (33) heeft een kwalijke reputatie. Zijn Antwerpse NSV-kompanen bedachten hem in zijn studententijd met de bijnaam ‘Rob Klop’. In 1991 sloeg hij PvdA-voorman Kris Merckx het ziekenhuis in, vier jaar later werd hij daarvoor veroordeeld tot drie maanden cel met uitstel.
Het was dus niet de eerste keer, he. Maar toch mocht en mag hij carrière maken binnen het blok. Linksen afkloppen is wel toegestaan bij jullie, misschien?
DaBlacky is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:21   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Het was dus niet de eerste keer, he. Maar toch mocht en mag hij carrière maken binnen het blok. Linksen afkloppen is wel toegestaan bij jullie, misschien?
Wanneer u aangevallen wordt, ja.
Oud 27 mei 2004, 20:22   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge denkt er het uwe van. De Rob slaat naar alles wat beweegt. Kris Merckx, zijn vrouw, de schooljuf, of zijn kinderen. Dat maakt rob niet uit;
En aan zo iemand gaf de rechter het hoederecht. Misschien zijn Rob en die rechter samen lid van een boksersclub. Nu, alle gekheid op een stokje, misschien moet u ons even een bewijs op tafel leggen...
Oud 27 mei 2004, 20:23   #32
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Indien dat het scenario was geweest, was het wettelijke zelfverdediging en was hij niet veroordeeld geweest.
DaBlacky is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:24   #33
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Indien dat het scenario was geweest, was het wettelijke zelfverdediging en was hij niet veroordeeld geweest.
inderdaad, zelfs jvdb zal moeten toegeven dat Rob Klop (nick bij de NSV!)
een gewelddadig verleden heeft, en dat hij desondanks is kunnen opklimmen tot Gemeeteraadslid in Antwerpen/ secretaris van FDW in het Vlaamse parlement.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:30   #34
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
En aan zo iemand gaf de rechter het hoederecht. Misschien zijn Rob en die rechter samen lid van een boksersclub. Nu, alle gekheid op een stokje, misschien moet u ons even een bewijs op tafel leggen...
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws13uur_Do.asx

Maar u zal wel - samen met de gezinspartij - zeggen dat ze het zelf gezocht heeft zeker?
de metser is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:44   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar u zal wel - samen met de gezinspartij - zeggen dat ze het zelf gezocht heeft zeker?
U verwijst naar de nieuwsuitzending van VTM, maar daarin verneem ik niets wat uw thesis moet ondersteunen. Zo hoor ik niets over wat u schrijft over geweldpleging van Rob Verreycken tegen zijn eigen kinderen (iets wat u beweert); ik verneem niets over slagen die hij de kinderjuf zou toegebracht hebben. Maar ik verneem wel dat de rechter het hoederecht aan de vader heeft gegeven en dat de rechter de vrouw een verbod had opgelegd in de buurt van de kinderen te komen.
Oud 27 mei 2004, 20:58   #36
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

U verwijst naar de nieuwsuitzending van VTM, maar daarin verneem ik niets wat uw thesis moet ondersteunen. Zo hoor ik niets over wat u schrijft over geweldpleging van Rob Verreycken tegen zijn eigen kinderen (iets wat u beweert); ik verneem niets over slagen die hij de kinderjuf zou toegebracht hebben. Maar ik verneem wel dat de rechter het hoederecht aan de vader heeft gegeven en dat de rechter de vrouw een verbod had opgelegd in de buurt van de kinderen te komen.
Je moet de Rob-geschiedenis kennen hé Jan. Ik moet u toch geen lessen leren? Of ben jij zo'n buiten beentje in de gezinspartij?

Verder:

Als die mevrouw straatverbod heeft en dat schendt, dan moet de Rob naar de politie gaan
ipv op zijn vrouw te boenken

Als die mevrouw met peperspray in Rob zijn gezicht gespoten heeft, lag Rob op de grond te kronkelen ipv op zijn vrouw te boenken.

Als die mevrouw niet met peperspray gespoten heeft maar wel gedreigd heeft, had Rob kunnen gaan lopen ipv op zijn vrouw te boenken

Als Rob (om welke reden ook) dan toch genoodzaakt was tot zelfverdediging had hij zich kunnen beperken tot een neutraliserende greep ipv op zijn vrouw te boenken.

Als Rob bij monde van zijn raadsheer een persmededeling omtrent de zaak de wereld instuurt, had daar op zijn minst ook kunnen instaan dat hij zijn gewelddaad betreurt.

Niet zo bij Rob Klop natuurlijk. ’t Zal net zoals bij Guido Tastenhoye wel een spontane reactie van zijn lichaam geweest zijn
de metser is offline  
Oud 27 mei 2004, 21:01   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet de Rob-geschiedenis kennen hé Jan. Ik moet u toch geen lessen leren? Of ben jij zo'n buiten beentje in de gezinspartij?
Eerlijk gezegd denk ik dat ik vader en zoon Verreycken heel wat beter ken dan u. Ik weet hoe hoe de familie daar in elkaar steekt en wat er is misgelopen. Bij mijn weten is het niet aan ons te oordelen over de familiale toestanden die bij ieder van ons kunnen scheefgroeien. Dat betekent niet dat ik mijn christelijke overtuiging over de onverbreekbaarheid van het huwelijk, mijn zienswijze op gezin en familie daarom zou moeten laten varen. En die idealen vind ik terug in de stellingen die het Vlaams Blok hierover poneert. Jammer genoeg is de wereld niet zonder leed en gebeurt het niet zelden dat de werkelijkheid soms ver afstaat van het ideaal.
Oud 27 mei 2004, 21:02   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder:

Als die mevrouw straatverbod heeft en dat schendt, dan moet de Rob naar de politie gaan
ipv op zijn vrouw te boenken

Als die mevrouw met peperspray in Rob zijn gezicht gespoten heeft, lag Rob op de grond te kronkelen ipv op zijn vrouw te boenken.

Als die mevrouw niet met peperspray gespoten heeft maar wel gedreigd heeft, had Rob kunnen gaan lopen ipv op zijn vrouw te boenken

Als Rob (om welke reden ook) dan toch genoodzaakt was tot zelfverdediging had hij zich kunnen beperken tot een neutraliserende greep ipv op zijn vrouw te boenken.

Als Rob bij monde van zijn raadsheer een persmededeling omtrent de zaak de wereld instuurt, had daar op zijn minst ook kunnen instaan dat hij zijn gewelddaad betreurt.
Als, als, als... U noch ik was erbij. Laat de rechter vervolgens oordelen over alle elementen en feiten.
Oud 27 mei 2004, 21:05   #39
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hij loopt wel netjes rond de vraag...
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
DaBlacky is offline  
Oud 27 mei 2004, 21:07   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Ik poneer niets dat ik vervolgens moet bewijzen. U stelde wel een vraag, maar het is niet aan mij op vragen te antwoorden waarvan ik het antwoord niet weet. Lijkt me nog heel wat anders dan iemand die hier een bewering neerschrijft (RV zou zijn kinderen slaan), maar vervolgens die niet weet te onderbouwen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be