Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2010, 19:35   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Een meerderheid van een bevolking die niet of nauwelijks weet wat hun elite achter hun rug bekokstooft...of zouden ze d�*t in hun verkiezingsprogramma gezet hebben?
Interessante vraag. Ik zou het niet weten, ik heb de campagne in Zweden niet echt gevolgd.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 14 december 2010 om 19:35.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 19:36   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Interessante vraag. Ik zou het niet weten, ik heb de campagne in Zweden niet echt gevolgd.
Ik ook niet, vandaar mijn vraag.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 19:48   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Engelse vertaling van die open brief hier: http://israelisverige.info/?p=3347&u...l+i+Sverige%29

Zweeds nationalisme onder de vlag "Israel i Sverige"... Zionistjes als Sus doen al lang geen moeite meer om hun ware gelaat te verbergen. Zij staan in functie van Israëlische en Amerikaanse belangen en zijn een bedreiging voor de Europese belangen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 19:49   #24
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch geen langduriger proces voor wie de grondwet opnieuw in de andere richting wil aanpassen? Bovendien is de wereldvreemde elite die deze grondwetswijziging heeft gestemd wel verkozen door een meerderheid van de bevolking.
Die wereldvreemde elite heeft het volk vantevoren, toen ze hun stemmen nodig hadden, echt niet verwittigd over het feit dat ze Zweden in de uitverkoop gingen gooien. Vooral niet omdat het hier een alliantie betreft van sociaal-democraten (democraten hahahaa) en een centrumrechtse partij, de conservatieven (die gaarne experimenteren met dingen waarvan ze geen benul hebben hoe het uitpakt).

Sta me toe even een stukje uit die open brief van een naar het schijnt bekende Zweedse journalist(e), die hier onder de schuilnaam "Julia Ceasar" opereert, te citeren. (De rest van die open brief is trouwens de moeite van het lezen zeker waard, want tussen de regels door komt er het nodige aan het licht over de wantoestanden in Zweden):

Citaat:
There are those who say that immigration policy wins no elections. Do you think that too, Fred? Is that why you refuse to discuss it? Or are you just painfully aware that you do not have any arguments? Do you think like crass party strategists that voters only care about dollars and cents? If so, you really need to relieve the Swedish taxpayers from the enormous burden on our shoulders, the costs of immigration. Here you have a real saving tip!

It is true that you and all the politicians before you consistently refused to disclose the cost of this particular line. Curiously, as all other costs are constantly analyzed in all ways. You know that it concerns hundreds of billions a year. But it is not allowed to be recognized in the event that the Swedish people would get the idea of rebelling.

Social Conservatives – a totalitarian party

Now for the first time a critical immigration party, Sweden Democrats, is on the way into parliament. I am sorry to say it, Fred, but you’ll have permission to swallow it. Instead of fretting and bite your nails, I suggest you search yourself and others in the alliance – hard. For there is nobody else but you who have paved the way for SD. With everything you have done and especially what you have done during your four years in power, you have been preparing for the SD and strewed palm leaves and roses in their path. You have made it through kicking liker a donkey to continue to run the world’s most extreme immigration policies and stubborn as mountain goats you refuse to discuss it. Arrogance of power speaks for itself. Do not think for one moment that we voters do not note it.

Unless otherwise noted we do it when your party and the Social Democrats recently declared themselves ready to govern the municipality of Stockholm together in a cross-bloc majority to close the Sweden Democrats out there. Of course, the pan of both parties had it anchored in their respective party lines. And of course there is the same plan at the national level. Social Conservatives, a totalitarian party.

hele open brief aan de Zweedse minister-president
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 19:54   #25
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Een enorme opsteker voor SD dus.

De gevestigde partijen kunnen hetzelfde lot verwachten als de arrogante CDA-PvdA kongsi.

Een ding weten we dus: dat een dergelijke combi in NL nooit aan de regering zal komen, in geval waarvan we hetzelfde politieke lot zullen ondergaan.
Een hele sterke voor de PVV-VVD dus. En CDA, pas op je tellen anders besta je straks als partij niet meer!
Oud 14 december 2010, 20:01   #26
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een naar het schijnt bekende Zweedse journalist(e), die hier onder de schuilnaam "Julia Ceasar" opereert,

Ga naar huis!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 december 2010, 20:02   #27
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Zweeds nationalisme onder de vlag "Israel i Sverige"... Zionistjes als Sus doen al lang geen moeite meer om hun ware gelaat te verbergen. Zij staan in functie van Israëlische en Amerikaanse belangen en zijn een bedreiging voor de Europese belangen.
Gaaaaaap.

De originele brief staat op een Zweeds-Deense site (met de Deense extensie .dk). Dit is slechts de Engelse vertaling daarvan.

En als u een beetje opgelet zou hebben in de les, dan had u geweten dat ik aan het zionisme al een net zo grote hekel heb als aan het islamisme. Tevens had u dan geweten dat de internationale politiek van de VSA zelden of nooit op mijn sympathie kan rekenen.

Maar goed, het is weer tekenend dat u, die de islam immers een zeer warm hart toedraagt, hier meteen zionisme komt krijten. En dat u als halve islamist in dit licht bezien daarbij ook nog eens 'Europese belangen' in uw mond durft te nemen, is een gotspe. (en ja, 'gotspe' is een Jiddisch woord. Dat zal u dan wel weer sterken in uw bijgeloof om overal zionistische spoken te zien)
Oud 14 december 2010, 20:05   #28
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaaaaaap.

De originele brief staat op een Zweeds-Deense site (met de Deense extensie .dk). Dit is slechts de Engelse vertaling daarvan.
U quote heel duidelijk een site die "Israel i Sverige" heet. Betrapt!

Wel grappig hoe je je nu weert als een duivel in een wijwatervat...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 december 2010, 20:07   #29
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ga naar huis!
Also sprach der Tariq Ramadan des Forums.
Oud 14 december 2010, 20:13   #30
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Also sprach der Tariq Ramadan des Forums.
Liever Oxford-professor Tariq Ramadan dan anonieme drama queen Julia Caesar...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 december 2010 om 20:13.
Oud 14 december 2010, 20:23   #31
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
U quote heel duidelijk een site die "Israel i Sverige" heet. Betrapt!

Wel grappig hoe je je nu weert als een duivel in een wijwatervat...
Even de stront uit uw ogen halen. Er staat duidelijk:
Citaat:

Een open brief aan de Zweedse eerste minister: http://snaphanen.dk/2010/05/09/s%C3%...rik-reinfeldt/ (in het Zweeds)

Engelse vertaling van die open brief hier: http://israelisverige.info/?p=3347&u...l+i+Sverige%29
Maar goed, het feit dat de Engelse vertaling op een andere site staat -waar inderdaad in het adres het woord 'israel' voorkomt- maakt van mij dus een zionist volgens Kallikles'je, die verder het hele scala aan linkjes alsook de rest van de draad compleet negeert en geen enkele inhoudelijke reactie kan geven.

Kijk, ik snap u wel hoor. U bent gisteren immers als een gieter afgegaan in die andere draad waar u met open ogen in een niet eens gecamoufleerde valkuil lazerde, en nu wilt u een soort van eerherstel dat u denkt te bereiken door anderen snel even voor zionist uit te maken.
Oud 14 december 2010, 20:25   #32
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Liever Oxford-professor Tariq Ramadan dan anonieme drama queen Julia Caesar...
Jammer he, dat u er niet meer Erasmus-Universiteits-professor bij kan zetten, omdat hij daar met zijn leugenachtige smoel op moest rotten?
Oud 14 december 2010, 20:28   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer he, dat u er niet meer Erasmus-Universiteits-professor bij kan zetten, omdat hij daar met zijn leugenachtige smoel op moest rotten?
Ik wil niet laagdunkend doen over de Nederlandse universiteiten, maar Oxford is toch wel wat prestigieuzer dan Erasmus-Universiteit...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 december 2010, 20:33   #34
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niet laagdunkend doen over de Nederlandse universiteiten, maar Oxford is toch wel wat prestigieuzer dan Erasmus-Universiteit...
Als u een moeilijk woord als laatdunkend wilt gebruiken, heb dan in elk geval het fatsoen om het juist te spellen.
Oud 14 december 2010, 20:40   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Laagdunkend is zoveel mooier. Fuck de taalunie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 20:41   #36
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die wereldvreemde elite heeft het volk vantevoren, toen ze hun stemmen nodig hadden, echt niet verwittigd over het feit dat ze Zweden in de uitverkoop gingen gooien. Vooral niet omdat het hier een alliantie betreft van sociaal-democraten (democraten hahahaa) en een centrumrechtse partij, de conservatieven (die gaarne experimenteren met dingen waarvan ze geen benul hebben hoe het uitpakt).
Experimenterend conservatieven? Dat lijkt mij een contradictio in terminis. Nog een vraagje: wat is er precies niet democratisch aan de Zweedse sociaal-democraten? Ik ben zelf niet goed op de hoogte van de Zweedse politiek.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 21:08   #37
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Experimenterend conservatieven? Dat lijkt mij een contradictio in terminis.
Dat is het natuurlijk ook. Maar ik kan de monstrueuze alliantie van de conservatieven met de sociaal-democraten in Zweden om gezamelijk hun land in de uitverkoop te gooien niets anders noemen dan experimenteren, en wel het experimenteren met het lot van de gewone Zweden die dit nooit gewild hebben.

Citaat:
Nog een vraagje: wat is er precies niet democratisch aan de Zweedse sociaal-democraten? Ik ben zelf niet goed op de hoogte van de Zweedse politiek.
Hetzelfde wat er niet democratisch is aan sociaal-democraten over in ieder geval gans West- en Noord-Europa: schijt hebben aan de wil van het volk, en op alle mogelijke manieren de macht naar zich toetrekken, o.a. door net zoals hier d.m.v. hun partijkaart hoge posten in rechtsapparaat, de media en elders op sleutelposities te bekomen. Het bekende linkse løllen en rechtse zakkenvøllen, en feitelijk de hele maatschappij controleren.
Het uitsluiten van democratisch gekozen partijen, zoals in de gemeenteraad van Stockholm (zie die brief waaruit ik citeerde). Kortom, door de sociaal-democraat van nieuw-linksige, neo-marxistische, totalitaire multiculturalistische stempel uit te hangen, en tegelijkertijd de echte sociaal-democratische waarden met voeten te treden en te besmeuren met hun walgelijke praktijken.
Oud 14 december 2010, 21:12   #38
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met gepaste mediastilte is onlangs in Zweden een nieuwe grondwet aangenomen die voor het land vérstrekkende gevolgen gaat hebben.

De belangrijkste en meest negatieve veranderingen zijn:

- Lidmaatschap van de EU is nu in de grondwet van Zweden vastgelegd. Dat wil zeggen dat een uittreding uit de EU extra moeilijk is gemaakt, omdat men behalve de EU-procedure voor uittreding nu ook eerst de grondwet moet veranderen. En zoals wij allen weten, is dat een zeer langdurig proces.

- Zweden is volgens de grondwet nu officiëel een multiculturele heilstaat geworden. Dat houdt in dat de Zweedse staat zich verplicht etnische, culturele en religieuze minderheden met belastinggeld te subsidiëren.

- Vreemdelingen hebben vanaf nu dus altijd en overal alle rechten in Zweden. Zweeds staatsburgerschap is van geen enkel belang meer. Ook niet meer voor topposities in het leger, de politie, rechtbanken, de politiek enzovoorts.

Ik kan wel janken als ik zie hoe een compleet wereldvreemde elite haar eigen belangen er genadeloos doorgedrukt heeft zonder zich om die van het Zweedse volk te bekommeren en aldus wat ooit het mooiste land van Europa was, en een lichtend voorbeeld voor allen, compleet de vernieling in helpt. De facto heeft Zweden hiermee zichzelf opgeheven.

Meer info:

http://www.thelocal.se/30410/20101124/

http://cavatus.wordpress.com/2010/11...tution-passed/

Een open brief aan de Zweedse eerste minister: http://snaphanen.dk/2010/05/09/s%C3%...rik-reinfeldt/ (in het Zweeds)

Andere info en column in het Zweeds (gebruik google om te vertalen): http://snaphanen.dk/2010/11/21/s%C3%...andsforraderi/
Indien ze nu nog hun troepen terugtrekken uit Afghanistan zijn ze op de goede weg.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 21:29   #39
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan wel janken als ik zie hoe een compleet wereldvreemde elite haar eigen belangen er genadeloos doorgedrukt ...
Citaat:
De lobbyisten en bedenkers van duistere plannen achter de schermen in Stockholm en Brussel zullen nu wel in hun knuistjes aan het wrijven zijn nu de EUSSR aka EUrabië ...
Die 'wereldvreemdheid' van de Zweedse regering zorgt er toch maar mooi voor dat er internationale banden liggen met de EUSSR en EUrabia.
Niet echt een teken van wereldvreemdheid.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 14 december 2010 om 21:38.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 21:36   #40
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Sedert de klimaatverdragen is er eindelijk een begin gemaakt van alle landen op te heffen - men kan alleen nog maar naar andere planeten emigreren om "onder elkaar te zijn".

De hinderpaal om eender welk land kompleet te "islamizeren" is de radikale islam zelf. Ik maakt me daar absoluut geen zorgen over.
Ik vond jou een wereldvreemde kwiet tot voor kort. Nu vind ik je ook gevaarlijk. Je naïviteit is haast crimineel...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be