![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Hebt ge mijn post eigelijk wel gelezen?
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Wat er fascistisch is aan een man die zichzelf als goddelijke keizer laat afschilderen op zijn nationale media en zijn tegenstanders de mond snoert door ze niet aan bod te laten komen in diezelfde media?
Goh, kwenize. What the fuck? Welke tegenstanders hebben dan een kans gekregen?
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Berlusconi heeft ooit het premierschap moeten afgeven. Links bakte er niets van en toen is Berluscini terug premier geworden. Als je dit nog niet weet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik had de originele video's als bookmark staan (omdat ik nog maar net een werk heb geschreven over Berlusconi), maar ik krijg bij elk van deze video's deze boodschap: Citaat:
Hier gaat het bvb over het origineel: "Je gelooft me misschien niet, maar ze zijn beiden naar het strand gegaan om te zonnebaden, want zelfs zijn vrouw is gebruind". De vertaalde versie lijkt wel erg mild en zonder zijn intonatie lijkt het nog oppervlakkig, maar in 't Italiaans kwam zijn "è un abbronzato" toch erg cru over.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 20:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Tot 'zijn bedrijven' behoort 90% van alle Italiaanse media, dat zoiets ongecontroleerd kan gebeuren lijkt mij toch ietsje crimineel.
Citaat:
Mastella cited in corruption probe Mastella lascia, governo verso la crisi Prodi chiede il voto alla Camera
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Nu ja, van een verfijnde smaak getuigen die uitspraken over in de zon liggen etc niet bepaald, maar er over vind ik ze ook weer niet.
Ik heb op de tribune van de lokale voetbalclub ook al zulke uitspraken gehoord, bijvoorbeeld tegen een van nature gepigmenteerde speler die niet hard genoeg achter een bal aan liep: "Ga eens wat meer looptraining doen in plaats van de hele tijd onder de zonnebank te liggen" of woorden van gelijke strekking. Ik vond het wel grappig eigenlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit daarentegen vind ik dan wel nog grappig, maar goed, GBA-supporters zijn buiten categorie (ben persoonlijk RSCA-fan ![]() Edit: dit allemaal terzijde natuurlijk.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja, het over en weer elkaar verbaal over de hekel halen in liedjes en gedichtjes door voetbalsupporters en anderen is een voortzetting van een eeuwenoude traditie en kunstvorm die ook al bij de oude Germanen in hoog aanzien stond. Bij rappers wordt zoiets 'dissen' genoemd als ik correct geïnformeerd ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Vlaams Belang is extreem ondervertegenwoordigd in de Belgische media. Is België nu een fascistische dictatuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() 'Ondervertegenwoordigd'? Wat versta je daaronder? En welke partij is onder die noemer dan 'oververtegenwoordigd'?
Anderzijds is het ook vanzelfsprekend dat haatdragende propaganda niet meteen een plaats heeft in een vrije (en gezonde) maatschappij. Ik herinner mij menig mediarel in het verleden, veroorzaakt door één of andere racistische uitspraak door één van de kopstukken van die partij...
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"De score van Vlaams Belang is echter een structureel gegeven: zo goed als alle politici van het Vlaams Belang komen consistent minder lang aan het woord." "Vooral de drie traditionele partijen komen in het Vlaamse nieuws aan bod, ze worden meer vermeld, komen meer aan het woord en mogen gemiddeld ook langer praten." Bron: http://www.nieuwsarchief.be/docs/Nieuwsmonitor_2.pdf De VRT is overigens veroordeeld door de Raad van State wegens discriminatie van het Vlaams Belang. 'Haat zaaien' is zo'n moeilijk te definiëren begrip dat het onmogelijk een criteria kan zijn om partijen te discrimineren qua media-aandacht, zeker wat de openbare omroep betreft. Ik stel vast dat u het media-imperium van Berlusconi (deels terecht) bekritiseert, maar tegelijkertijd blind blijft voor misbruiken in eigen land. Het verhaal van de splinter en de balk. Ik hoop dat dit louter te verklaren valt door onwetenheid, en niet door ideologische vooringenomenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Interessant rapport, maar je moet zoiets natuurlijk ook in een bepaalde context bekijken, en dan vooral de rol die een staatsapparaat speelt binnen de ideologie van het land (niet dat die dat hoort te sturen, maar hoort te ondersteunen).
Wanneer je bijvoorbeeld uitspraken hoort van VB-kopstukken in het Vlaams Parlement die verkondigen dat de beste HIV-preventie het pleiten is voor heteroseksuele relaties, mja, dan kan ik enerzijds wel begrijpen dat de meer zendtijd wordt uitgetrokken voor politici uit partijen die iets constructiefs te vertellen hebben (niet dat De Winter geen intelligent man is, allesbehalve, maar dat soort radicale uitspraken strookt toch regelrecht in met het idee van de vrije wereld waarin we leven waarin homoseksuelen dezelfde rechten hebben als heteroseksuelen ![]() In dat rapport zie ik overigens ook dat partijen als LDD, Groen! en zelfs N-VA nog minder zendtijd krijgen dan het VB, maar daar kraait wellicht geen haan naar? =) Wat natuurlijk niet wegneemt dat het vonnis van de RvS correct is, maar ik kan de beslissing van bepaalde zenders zeker en vast begrijpen.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Berlusconi heeft mijns inziens 2 grote voordelen ter bestendiging van zijn electorale positie: enerzijds zijn immense aandeel in het beheer van de 'ideologische staatsapparaten' (tv, kranten, etc.) dat hem toelaat om 1) een niet onaanzienlijk stuk van de beeldvorming over zichzelf te controleren en te manipuleren 2) via een proces van 'culturele regressie' (ik vind geen betere term) de depolitisering van het electoraat in de hand te werken en anderzijds de niet te onderschatten zwakte van zijn opponenten van centrum(-links) die geen echt alternatief zijn voor de meeste Italianen.
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Italië hebben ze de keuze tussen fascisten en communisten. Kies dan maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zei men destijds ook van Hitler en Mussolini. Zij hadden een veel grotere populariteit dan Berlusconi vandaag.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 december 2010 om 13:44. |
||||||
![]() |
![]() |