Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2010, 20:00   #21
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Welja, voor nazi's wel. Of mensen die gewoon geen flauw idee hebben waarover ze spreken.
Wat heeft Berlusconi nu verkeerd gedaan?

Een beetje aangebrande uitspraken, wat met de meiskes gespeeld maar das alles
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 20:01   #22
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Hebt ge mijn post eigelijk wel gelezen?
Oud 15 december 2010, 20:10   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Of zijn verklaring dat 'de Amerikaanse president Barack Obama verdacht lang in de zon heeft gelegen'.
Volgens de Knack heeft hij dit gezegd:

Citaat:
Berlusconi zegt dat zijn antwoord op de wereldwijde economische crisis verschillend is van dat van de Amerikaanse president Obama "omdat hij bleker is". "Ik ben bleker, omdat het al zo lang geleden is dat ik nog eens in de zon gelegen heb. Hij is knapper, jonger en groter", aldus de mediamagnaat.

Dat was trouwens niet de eerste keer dat Berlusconi een grapje maakte over de huidskleur van Obama. Vlak na de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 4 november had de Italiaanse regeringsleider gezegd dat Obama "jong, knap en zelfs zongebruind" is. Dat leidde tot een storm van kritiek, nationaal en internationaal.

Berlusconi beschuldigde de critici van een gebrek aan humor en herhaalde de foute grap enkele dagen later op een persconferentie: "We willen toch allemaal zo zongebruind zijn als Naomi Campbell en Barack Obama," zei hij grijnzend.
Toch even net iets anders als u het voorstelde.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 20:10   #24
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ehm. De enige fascist in heel deze historie is Silvio zelf. De reden waarom er niks gebeurt is omdat 90% van de media hem toebehoren, en laat dat net het sterkste wapen zijn dat machtshebbers zich kunnen inbeelden.

Ik bedoel maar, bekijk eens zijn propaganda-filmpjes (100% echt trouwens, geen parodie ofzo):
Meno male che Silvio c'è video ufficiale inno campagna PDL
Trailer "La Pace Può" by Comitato Silvio Berlusconi Nobel per la pace 2010
Op een epische manier worden lyrische teksten als "Silvio, Silvio, grande è" en "Silvio, magnifico" gezongen door een boel bijzonder vrolijke mensen, vergezeld door beelden van een almachtige, doch barmhartige Berlusconi die er is voor de brave mens in de straat. Vergelijk het met een filmpje dat op de nationale omroep zou vertoond worden waarin enkele charmezangers komen zingen over hoe formidabel Di Rupo is voor onze maatschappij. Inderdaad ja.
Wat is daar fascistisch aan?

Citaat:
Laat ons vooral niet vergeten dat Berlusconi zichzelf had genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede, omdat hij naar eigen zeggen het Russisch conflict met Georgië had opgelost en daarmee duizenden mensenlevens had gered. Iets waar zijn aanhangers volledig achter stonden, maar gelukkiglijk door de serieuze, buitenlandse pers al lachend is onthaald (leesvoer wat deze materie betreft).
Dit filmpje is trouwens door zijn lobbyisten gemaakt om zijn zelfnominatie te vergezellen (net als La Pace Puó dat ik eerder linkte): Silvio Berlusconi Premio Nobel per la Pace 2010. Alweer, dit is pure ernst, geen parodie.

Citaat:
Dan vergeet ik nog zijn uitlatingen ten opzichte van de Joodse gemeenschap, waarvan hij zegt dat het allemaal geldwolven zijn: BERLUSCONI - BARZELLETTA SUGLI EBREI
Of zijn verklaring dat 'de Amerikaanse president Barack Obama verdacht lang in de zon heeft gelegen'.

Citaat:
En dan ben ik nog niet eens begonnen over zijn bezoek aan L'Aquila waar een aardbeving 300 mensenleven opeiste, waar hij dan doodleuk ging verkondigen dat de dakloze mensen maar moeten doen alsof ze op vakantie zijn en op een camping slapen.

Citaat:
Dus aub, tenzij je niet weet waarover je praat, kan je moeilijk zeggen dat je sympathie hebt voor Berlusconi omwille van zijn tegenstanders. Italië is het gewoon beu, maar krijgt iemand zo machtig en kapitaalkrachtig niet met behulp van parlementaire stemmingen (waarvan iedereen in Italië weet dat diverse parlementariërs omgekocht zijn) kapot.
Zijn daden tellen en hij heeft meer bereikt voor Italië wat zijn tegenstanders ooit bereikt hebben. En zijn tegenstanders hebben de kans gekregen om beter te doen maar dat konden ze niet wegens te zwak en inhoudloos.
Oud 15 december 2010, 20:23   #25
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wat er fascistisch is aan een man die zichzelf als goddelijke keizer laat afschilderen op zijn nationale media en zijn tegenstanders de mond snoert door ze niet aan bod te laten komen in diezelfde media?

Goh, kwenize.

Citaat:
Zijn daden tellen en hij heeft meer bereikt voor Italië wat zijn tegenstanders ooit bereikt hebben. En zijn tegenstanders hebben de kans gekregen om beter te doen maar dat konden ze niet wegens te zwak en inhoudloos.
What the fuck? Welke tegenstanders hebben dan een kans gekregen?
Oud 15 december 2010, 20:26   #26
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat er fascistisch is aan een man die zichzelf als goddelijke keizer laat afschilderen op zijn nationale media en zijn tegenstanders de mond snoert door ze niet aan bod te laten komen in diezelfde media?

Goh, kwenize.
Zijn bedrijven, zijn inhoud.

Citaat:
What the fuck? Welke tegenstanders hebben dan een kans gekregen?

Berlusconi heeft ooit het premierschap moeten afgeven. Links bakte er niets van en toen is Berluscini terug premier geworden. Als je dit nog niet weet.
Oud 15 december 2010, 20:30   #27
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Volgens de Knack heeft hij dit gezegd:

Toch even net iets anders als u het voorstelde.
Dat is wat hij achteraf heeft verkondigd inderdaad, NA die uitspraak en nadat hij op het matje is geroepen door de internationale media. Die uitspraak was op een bijeenkomst van zijn partij in zijn stad Milaan.

Ik had de originele video's als bookmark staan (omdat ik nog maar net een werk heb geschreven over Berlusconi), maar ik krijg bij elk van deze video's deze boodschap:

Citaat:
Deze video is niet langer beschikbaar vanwege een auteursrechtclaim door R.T.I..
Drie keer raden aan wie R.T.I. toebehoort.

Hier gaat het bvb over het origineel:
"Je gelooft me misschien niet, maar ze zijn beiden naar het strand gegaan om te zonnebaden, want zelfs zijn vrouw is gebruind".
De vertaalde versie lijkt wel erg mild en zonder zijn intonatie lijkt het nog oppervlakkig, maar in 't Italiaans kwam zijn "è un abbronzato" toch erg cru over.

Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 20:31.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 20:41   #28
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn bedrijven, zijn inhoud.
Tot 'zijn bedrijven' behoort 90% van alle Italiaanse media, dat zoiets ongecontroleerd kan gebeuren lijkt mij toch ietsje crimineel.

Citaat:
Berlusconi heeft ooit het premierschap moeten afgeven. Links bakte er niets van en toen is Berluscini terug premier geworden. Als je dit nog niet weet.
Je weet toch dat het kabinet van Prodi is gevallen door een corruptieschandaal, uitgelokt door het Forza Italia van Berlusconi, hé? Daarbij kwam nog eens heel een omkoperijschandaal boven waarbij enkele van Berlusconi's 'privé-hoeren' betrokken waren...

Mastella cited in corruption probe
Mastella lascia, governo verso la crisi
Prodi chiede il voto alla Camera

Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 20:45.
Oud 15 december 2010, 20:44   #29
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tot 'zijn bedrijven' behoort 90% van alle Italiaanse media, dat zoiets ongecontroleerd kan gebeuren lijkt mij toch ietsje crimineel.
Iedereen kan een mediazaak beginnen.

Citaat:
Je weet toch dat het kabinet van Prodi is gevallen door een corruptieschandaal, uitgelokt door het Forza Italia van Berlusconi, hé?
Links en corruptie. Het is de plicht van de oppositie omdat te onthullen.
Oud 15 december 2010, 20:48   #30
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Nu ja, van een verfijnde smaak getuigen die uitspraken over in de zon liggen etc niet bepaald, maar er over vind ik ze ook weer niet.

Ik heb op de tribune van de lokale voetbalclub ook al zulke uitspraken gehoord, bijvoorbeeld tegen een van nature gepigmenteerde speler die niet hard genoeg achter een bal aan liep: "Ga eens wat meer looptraining doen in plaats van de hele tijd onder de zonnebank te liggen" of woorden van gelijke strekking. Ik vond het wel grappig eigenlijk.
Oud 15 december 2010, 20:52   #31
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik heb op de tribune van de lokale voetbalclub ook al zulke uitspraken gehoord, bijvoorbeeld tegen een van nature gepigmenteerde speler die niet hard genoeg achter een bal aan liep: "Ga eens wat meer looptraining doen in plaats van de hele tijd onder de zonnebank te liggen" of woorden van gelijke strekking. Ik vond het wel grappig eigenlijk.
Ik heb zo'n dingen ook al gehoord in voetbaltribunes, en ik vond het eerlijk gezegd smakeloos. Nuja, het ging dan ook over dingen als "voile zwette".

Dit daarentegen vind ik dan wel nog grappig, maar goed, GBA-supporters zijn buiten categorie (ben persoonlijk RSCA-fan ).

Edit: dit allemaal terzijde natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 20:56.
Oud 15 december 2010, 21:07   #32
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zo'n dingen ook al gehoord in voetbaltribunes, en ik vond het eerlijk gezegd smakeloos. Nuja, het ging dan ook over dingen als "voile zwette".

Dit daarentegen vind ik dan wel nog grappig, maar goed, GBA-supporters zijn buiten categorie (ben persoonlijk RSCA-fan ).
Die is heel erg leuk ja

Nu ja, het over en weer elkaar verbaal over de hekel halen in liedjes en gedichtjes door voetbalsupporters en anderen is een voortzetting van een eeuwenoude traditie en kunstvorm die ook al bij de oude Germanen in hoog aanzien stond. Bij rappers wordt zoiets 'dissen' genoemd als ik correct geïnformeerd ben.
Oud 15 december 2010, 21:45   #33
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is extreem ondervertegenwoordigd in de Belgische media. Is België nu een fascistische dictatuur?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 22:13   #34
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

'Ondervertegenwoordigd'? Wat versta je daaronder? En welke partij is onder die noemer dan 'oververtegenwoordigd'?

Anderzijds is het ook vanzelfsprekend dat haatdragende propaganda niet meteen een plaats heeft in een vrije (en gezonde) maatschappij. Ik herinner mij menig mediarel in het verleden, veroorzaakt door één of andere racistische uitspraak door één van de kopstukken van die partij...
Oud 16 december 2010, 00:32   #35
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Ondervertegenwoordigd'? Wat versta je daaronder? En welke partij is onder die noemer dan 'oververtegenwoordigd'?

Anderzijds is het ook vanzelfsprekend dat haatdragende propaganda niet meteen een plaats heeft in een vrije (en gezonde) maatschappij. Ik herinner mij menig mediarel in het verleden, veroorzaakt door één of andere racistische uitspraak door één van de kopstukken van die partij...
"Wat zowel qua vermeldingen als qua spreektijd opvalt, is de deze keer toch wel lage score van het Vlaams Belang. De partij was gedurende een groot deel van de onderzoeksperiode één van de grote Vlaamse partijen (in 2004 zelfs de grootste) maar het aandeel aandacht voor de politici van de partij is erg laag."

"De score van Vlaams Belang is echter een structureel gegeven: zo goed als alle politici van het Vlaams Belang komen consistent minder lang aan het woord."

"Vooral de drie traditionele partijen komen in het Vlaamse nieuws aan bod, ze worden meer vermeld, komen meer aan het woord en mogen gemiddeld ook langer praten."

Bron: http://www.nieuwsarchief.be/docs/Nieuwsmonitor_2.pdf

De VRT is overigens veroordeeld door de Raad van State wegens discriminatie van het Vlaams Belang.

'Haat zaaien' is zo'n moeilijk te definiëren begrip dat het onmogelijk een criteria kan zijn om partijen te discrimineren qua media-aandacht, zeker wat de openbare omroep betreft.

Ik stel vast dat u het media-imperium van Berlusconi (deels terecht) bekritiseert, maar tegelijkertijd blind blijft voor misbruiken in eigen land. Het verhaal van de splinter en de balk. Ik hoop dat dit louter te verklaren valt door onwetenheid, en niet door ideologische vooringenomenheid.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 07:56   #36
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Interessant rapport, maar je moet zoiets natuurlijk ook in een bepaalde context bekijken, en dan vooral de rol die een staatsapparaat speelt binnen de ideologie van het land (niet dat die dat hoort te sturen, maar hoort te ondersteunen).

Wanneer je bijvoorbeeld uitspraken hoort van VB-kopstukken in het Vlaams Parlement die verkondigen dat de beste HIV-preventie het pleiten is voor heteroseksuele relaties, mja, dan kan ik enerzijds wel begrijpen dat de meer zendtijd wordt uitgetrokken voor politici uit partijen die iets constructiefs te vertellen hebben (niet dat De Winter geen intelligent man is, allesbehalve, maar dat soort radicale uitspraken strookt toch regelrecht in met het idee van de vrije wereld waarin we leven waarin homoseksuelen dezelfde rechten hebben als heteroseksuelen ).

In dat rapport zie ik overigens ook dat partijen als LDD, Groen! en zelfs N-VA nog minder zendtijd krijgen dan het VB, maar daar kraait wellicht geen haan naar? =)
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het vonnis van de RvS correct is, maar ik kan de beslissing van bepaalde zenders zeker en vast begrijpen.

Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 08:00.
Oud 16 december 2010, 13:04   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer je bijvoorbeeld uitspraken hoort van VB-kopstukken in het Vlaams Parlement die verkondigen dat de beste HIV-preventie het pleiten is voor heteroseksuele relaties, mja, dan kan ik enerzijds wel begrijpen dat de meer zendtijd wordt uitgetrokken voor politici uit partijen die iets constructiefs te vertellen hebben (niet dat De Winter geen intelligent man is, allesbehalve, maar dat soort radicale uitspraken strookt toch regelrecht in met het idee van de vrije wereld waarin we leven waarin homoseksuelen dezelfde rechten hebben als heteroseksuelen ).
De rode staatszender heeft helemaal niet te beslissen wat zij al dan niet constructief vinden. Het is aan de kijker om daar over te oordelen. De rode staatszender heeft helemaal geen waardeoordeel te vellen, dat is aan de kijker. Het enige wat de rode staatszender moet doen is verslag uitbrengen en elke politieke strekking genoeg zendtijd geven. Zo simpel is het.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 13:17   #38
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Berlusconi heeft mijns inziens 2 grote voordelen ter bestendiging van zijn electorale positie: enerzijds zijn immense aandeel in het beheer van de 'ideologische staatsapparaten' (tv, kranten, etc.) dat hem toelaat om 1) een niet onaanzienlijk stuk van de beeldvorming over zichzelf te controleren en te manipuleren 2) via een proces van 'culturele regressie' (ik vind geen betere term) de depolitisering van het electoraat in de hand te werken en anderzijds de niet te onderschatten zwakte van zijn opponenten van centrum(-links) die geen echt alternatief zijn voor de meeste Italianen.
Oud 16 december 2010, 13:21   #39
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goh, kwenize.
Ik dacht dat je het had over de belgische partijen.

In Italië hebben ze de keuze tussen fascisten en communisten. Kies dan maar.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 13:44   #40
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Berlusconi is gewoon de max en al de rest is zever.
Dat zei men destijds ook van Hitler en Mussolini. Zij hadden een veel grotere populariteit dan Berlusconi vandaag.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 december 2010 om 13:44.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be