Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: voor de nederlanders of belgen die zich in hun situatie zouden willen stellen: ZOU U NU IN NEDERLAND
JA 15 42,86%
NEE 20 57,14%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2003, 14:31   #21
Hans
Vreemdeling

Standaard

U vergeet de belangrijkste kandidaat te noemen, namelijk Tjeen Willink.
Biofrafie op http://www.pdc.nl/9223000/p/p102845b.htm
Hans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 15:08   #22
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Die wordt inmiddels inderdaad ook genoemd, maar bij het schrijven van het vorig bericht, woensdag, werd zijn naam nog niet genoemd. Herman Tjeenk Willink is de vice-president van de Raad van State (president is uiteraard de Koningin), formateur van beide paarse kabinetten en ongetwijfeld een wijze man, maar werkelijk niemand kent hem. Ook ik moest even opzoeken hoe hij er uitziet. Toch wist Jan Marijnissen (SP) gisteren in Nederland Kiest (Ned.3) te melden dat hij uit zeer betrouwbare bron had vernomen dat Tjeenk Willink de belangrijkste kandidaat is. Hij schatte de kans dat deze het zou worden op 90%.

Tot ergernis van iedereen weigerde Wouter Bos in dezelfde uitzending nog steeds zelf de kandidaat te noemen. Hij zal dat naar eigen zeggen zondag of maandag doen. Ik moet zeggen dat het veel mensen, ook mijzelf, behoorlijk begint te irriteren dat de PvdA de premierskandidaat niet wenst te noemen. Minister-president is niet zomaar een baantje waarvoor je bij een uitzendbureau een vacature ophangt! Strategisch gezien is het heel slim om lang te wachten met het bekendmaken, omdat ondertussen iedereen het er over heeft, maar het duurt nu toch echt wel té lang.

Maar goed, de onbekendheid van Tjeenk Willink maakt hem nu niet bepaald tot een vanzelfsprekende kandidaat. Ik denk dat mensen niet alleen van tevoren de naam van hun mogelijke nieuwe MP willen weten, maar ook zijn achtergronden. Wat dat betreft zijn de eerder genoemde drie kandidaten, waarvan Jeltje van Nieuwenhoven de laatste tijd niet meer genoemd wordt, een stuk beter.

Ik zou zelf kiezen voor Johan Stekelenburg. De vraag is of hij dat zelf wil. Hij is in ieder geval populair genoeg en, heel belangrijk, heeft geen paars verleden.

Nello,

Bos heeft een hele goede debattechniek, waarbij hij aan hem gestelde lastige vragen teruglegt bij de vragensteller en er zo vaak onderuit komt. Veel standpunten van de PvdA zijn niet veranderd, maar zolang het Bos lukt om die standpunten stil te houden doet hij het fantastisch. Een van de punten die ik deze week op de lokale zender TV Rijnmond hoorde (in een programma over allochtonen) is dat hij arbeidsmigratie niet uitsluit. Dit is juist iets waar alle andere partijen (m.u.v. GroenLinks nog) het over eens zijn dat het echt niet meer kan. Politieke vluchtelingen okee, maar voor economische migranten is ons land gewoon te klein. Bovendien is het oneerlijk tegenover de mensen die niet de mogelijkheid hebben hierheen te komen. De PvdA zou heel wat zetels verliezen als dit punt in de campagne werd gebracht.

Over tekenaars die hem niet willen tekenen is mij niets bekend.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 19:41   #23
DNB
Schepen

Standaard

De LPF had nooit naar de vorige verkiezingen moeten gaan! Als ik Mat Herben zie, zie ik een machtsgeile persoon, die ziet dat de taart groot is, en er ook een stukje van wil hebben.

Alles wat Pim Fortuyn te vertellen had, is samen met de brave man heengegaan. Ik ben nooit een fan van hem geweest, maar ik twijfelde niet aan zijn intellectuele capaciteiten. Wel heb ik mijn twijfels over de goede bedoelingen van Herben! Een opportunist tot en met is het! En zelfs nu de partij op sterven na dood is (hoe tragisch), doet hij nog alsof zijn partij de toon mag aangeven. Meer nog: Matje stelt de twee andere uittredende meerderheidspartijen voor het lekker met hun tweetjes verder te doen, met een minderheidskabinet, en dat hij er wel voor zou zorgen dat ze in het parlement een meerderheid zouden hebben!

Regeren zit er voor zijn partij sowieso niet in, daar hoeft geen tekening bij gemaakt te worden. Maar regeren HOEFT voor Matje ook niet, een plaats in het parlement is zoveel vrijer (geen verantwoordelijkheid) en toch goed betaald!

Ik hoop dat ze de volgende verkiezingen (nee, niet de eerstvolgende ) niet halen! Dat er iemand die mensen in Den Haag eens heeft wakker geschud, is goed, en als er de volgende keer weer zo iemand bij is, mij ook niet gelaten. Maar die aasgieren kan Nederland missen als kiespijn!
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be