![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() In tegenstelling tot alle andere partijen is Vivant een LangeTermijn-denktank en dus niet interessant
- voor politiekers die slechts vooruitdenken tot de volgende verkiezingen - voor kiezers die hen hiertoe motiveren Als overtuigd Vivanter geloof ik rotsvast in - het basisinkomen (een fundamenteel recht, dus ook voor alleenstaande moeders, wezen, gefailleerde zelfstandigen, werkloze daklozen, ...) - de afschaf van de belasting op arbeid (gevolgen : zwartwerk bestaat niet meer en men verdient in verhouding tot zijn arbeidsenergie) - zijn vervanging door een belasting op consumptie en C02 (wat de concurrentie uit lage loonlanden fors beperkt) - het Bindend Referendum Op Volksinitiatief - de forse inkrimping van het kostenverslindend overheidsapparaat en zijn miljoen ambtenaren Het ondemocratisch manœuvre van de arrivistische partijen om een kiesdrempel van 5% in te voeren verplichtte de kleinere partijen (Spirit, NVA, FDF, Vivant, ..) ertoe kartels aan te gaan. Ik ben van mening dat het samengaan met VLD geen slechte zaak was. Bekijk het prachtige werk van Nele Lijnen en Roland Duchâtelet in de senaat en hun verwezenlijkingen in Duitstalig Belgie (9%). Maar ja, dat valt buiten de scoop van de Rooie Rakkers aan de Reyerslaan .... Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 december 2010 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar verkeerd begrepen
wanneer men spreekt van een basisinkomen en belastingen op consumptie , dan werk je zoveel en zo vaak je wil, . Door het feit dat je al een basisinkomen hebt ( voldoende om in je basisbehoeften te voldoen ) is je druk om te moeten werken veel minder of relaxer. blijkt als die echte levensdruk relaxer is , mensen veel rustiger en gemotiveerder zijn om een job naar behoren en met motivatie aan te vatten .Mensen worden dan gelukkiger en kunnen met een werkgever ontspannender onderhandelen en in vrijere omstandigheden werkvoorwaarden werktijden afspreken . Je bepaald dus voor Uzelf hoeveel je wil werken en verdienen . wanneer je bv 10 jaar gewerkt hebt , kan je bv een jaartje inkrimpen reizen of studeren ,of gewoon thuis blijven , je basisinkomen is onvoorwaardelijk en loopt dus gewoon door . |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EN makkelijk om een steente werpen naar een Partij met een mooie doelstelling en programma . DE waarheid . het hele financiele plaatje werd gedragen door Roland en dat was slechts haalbaar voor een bepaalde periode. somige militanten van Vivant hebben daar ook misbruik van gemaakt en bovendien waren vele militanten niet realistisch om even na te denken over het financiele plaatje . Ikzelf heb nog voorstellen gedaan en nagedacht hoe we een stabile investering konden realiseren om Vivant van middelen te voorzien maar dat is niet doorgevoerd. Een grote doodsteek was Natuurlijk dat het gehele Vivant apparaat en zijn programma nagenoeg geen enkele media belangstelling meekreeg of zelfs geweert werd . Dus ,ben ik niet akkoord met de commentaar dat Roland zich verkocht heeft aan Open -VLD . als je geen resultaten haald van de eerste verkiezing moet je wel verder zonder partijfinanciering van de overheid . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() verhofstadt is binnen, duchatelet heeft een zetel
einde verhaal, iedereen tevree |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() In het andere geval is het een dommekloot
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het officiële verhaaltje is Vivant een kartel aangegaan, in de realiteit is Vivant gewoon verdwenen want verkocht aan de VLD. Of was Vivant nog ergens te bespeuren in de naam van de VLD of op de kieslijsten van de VLD? Overigens had ik als Vivant-sympathisant niet de minste goesting om gedwongen aan te sluiten bij de VLD. Ik kan inhoudelijk begrijpen hoe de N-VA een kartel kon aangaan met de CD&V, het FDF met de MR en zelfs Spirit met de SP-a. Maar ik kan langs geen kanten begrijpen dat Vivant een kartel aanging met de VLD, dat is het samengaan van politieke eerlijkheid en vernieuwing (Vivant) met het grofste kiezersbedrog van de laatste halve eeuw (VLD). Daarmee heeft Vivant zijn unique selling proposition, zijnde geloofwaardigheid en authenticiteit, eigenhandig vernietigd. Een belediging voor alle Vivanters was het. Dat Duchatelet dat niet zag (of was het: er zich geen bal van aantrok), wijst erop dat we ons ongelooflijk vergist hebben in die mens en zijn concept. Passons, Vivant is al lang voorbij.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 december 2010 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Daar zou ik heel graag eens een aanvaardbaar bewijs van zien . of meer nog duidelijk aanwijzingen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik zie geen enkele reden waarom dat dit Programme niet verfijnt wordt en verder geraliseerd zou kunnen worden , het is een unic programma met toekomst. en dat tewijl al onze huidige partijen bezig zijn met zeepprogrammas om hun eigen vel mooi te houden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 verkozene als ik het goed heb. Duchatelet zelf.
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Geen probleem, geef me uw e-mail adres via PB en zullen dan zien wat VIVANT gemist heeft. Kunnen het zonder probleem terug tot leven roepen, de tijd dringt overigens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |